Droombaan
dinsdag 8 september 2015 om 17:14
Een droombaan is een baan waar geen negatieve kanten aanzitten; een baan die je ook wel voor niets zou doen. Ik denk dat een droombaan niet bestaat dus. Zelfs aan een baan als: restaurants testen of safari's maken zit wel ergens wat negatiefs. Al is het alleen maar omdat je je werk moet doen, terwijl je eigenlijk zin hebt in wat anders.
Maar goed, als ik mocht kiezen zonder restricties wat ik het liefst zou doen dan is het 'rondlummelen in huis, een beetje gamen/forummen/lezen/shoppen/uitslapen.' Maw huisvrouw met een schoonmaakster op de loonlijst. Helaas had ik voor die droombaan een rijke vent moeten trouwen.
edit: en ook daar zie ik negatieve kanten: je gaat je op den duur vervelen. Ik zou me nutteloos voelen als ik niets betekenisvols zou doen. Je rijke vent gaat er vandoor met de secretaresse.
Maar goed, als ik mocht kiezen zonder restricties wat ik het liefst zou doen dan is het 'rondlummelen in huis, een beetje gamen/forummen/lezen/shoppen/uitslapen.' Maw huisvrouw met een schoonmaakster op de loonlijst. Helaas had ik voor die droombaan een rijke vent moeten trouwen.
edit: en ook daar zie ik negatieve kanten: je gaat je op den duur vervelen. Ik zou me nutteloos voelen als ik niets betekenisvols zou doen. Je rijke vent gaat er vandoor met de secretaresse.
dinsdag 8 september 2015 om 17:18
Mijn droombaan? Als ik niet meer hoef te werken voor het geld, maar iets mag doen dat ik leuk vind. Een theehuis, elke dag taarten bakken... Zal op den duur ook best gaan vervelen, maar voor nu lijkt het me zalig. Vooral dat niet hoeven
Ik heb nu ook een baan waar ik heel blij van word. Het werk is het leukste dat ik tot nu toe heb gedaan, maar toch zitten er veel negatieve kanten aan. Onzekerheid als zzp'er, slechte verdiensten ondanks hoge opleiding. Dan kan het werk nog zo leuk zijn, de grote boze wereld is dan een stuk minder aangenaam.
Ik heb nu ook een baan waar ik heel blij van word. Het werk is het leukste dat ik tot nu toe heb gedaan, maar toch zitten er veel negatieve kanten aan. Onzekerheid als zzp'er, slechte verdiensten ondanks hoge opleiding. Dan kan het werk nog zo leuk zijn, de grote boze wereld is dan een stuk minder aangenaam.
dinsdag 8 september 2015 om 17:19
dinsdag 8 september 2015 om 17:19
Oef, goeie.. Aan elke baan zitten positieve en negatieve kanten denk ik.. Misschien maakt de omgeving nog wel meer uit en de collega's dan het werk op zich.. Ik denk dat het bij mij vooral zou moeten gaan om dingen/mensen mooi maken, letterlijk of figuurlijk. En een mooi verzorgde, gestructureerde omgeving graag.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
dinsdag 8 september 2015 om 17:23
Ik heb een erg uitdagende baan die veel voldoening geeft. Toch is het niet mijn droombaan. Weet niet of ik die eigenlijk wel heb... kan me geen baan voorstellen zonder negatieve kanten. En wat iemand al zei: thuiszitten is eigenlijk ook maar niks.
Ik zou nog wel graag willen opwerken naar manager, maar ben bang dat dit wellicht de droomcenten geeft maar niet de droomfunctie
Ik zou nog wel graag willen opwerken naar manager, maar ben bang dat dit wellicht de droomcenten geeft maar niet de droomfunctie
dinsdag 8 september 2015 om 17:26
dinsdag 8 september 2015 om 17:28
Ach weet je, vroegah had ik hele verheven ideeën over het werk dat ik zou gaan doen. Het moest Betekenis hebben, ik moest iets Nalaten in de wereld, ik hing mijn persoonlijkheid vooral aan mijn werk op.
Nu ben ik al blij dat het geld oplevert en dat het niet heel verschrikkelijk is. Leuke collega's maken inderdaad een wereld van verschil.
Dat heb ik geleerd van al mijn studenten-, uitzend-, en bijbaantjes. Nu ben ik verzorgende IG in de ouderenzorg. Geen droombaan, maar ik heb het naar mijn zin.
De nadelen: vroege en late diensten, weekenden en feestdagen werken, shit betaald, soms mentaal enorm vermoeiend, soms vies werk.
Nu ben ik al blij dat het geld oplevert en dat het niet heel verschrikkelijk is. Leuke collega's maken inderdaad een wereld van verschil.
Dat heb ik geleerd van al mijn studenten-, uitzend-, en bijbaantjes. Nu ben ik verzorgende IG in de ouderenzorg. Geen droombaan, maar ik heb het naar mijn zin.
De nadelen: vroege en late diensten, weekenden en feestdagen werken, shit betaald, soms mentaal enorm vermoeiend, soms vies werk.
dinsdag 8 september 2015 om 17:30
quote:Theemok1 schreef op 08 september 2015 @ 17:18:
Mijn droombaan? Als ik niet meer hoef te werken voor het geld, maar iets mag doen dat ik leuk vind. Een theehuis, elke dag taarten bakken... Zal op den duur ook best gaan vervelen, maar voor nu lijkt het me zalig. Vooral dat niet hoeven
Ik heb nu ook een baan waar ik heel blij van word. Het werk is het leukste dat ik tot nu toe heb gedaan, maar toch zitten er veel negatieve kanten aan. Onzekerheid als zzp'er, slechte verdiensten ondanks hoge opleiding. Dan kan het werk nog zo leuk zijn, de grote boze wereld is dan een stuk minder aangenaam.Ik ben bang dat dat "Niet hoeven" ook tegen gaat vallen, Als je een theehuis hebt en je bakt een paar keer geen taarten, dan hoef je dat op een bepaald moment niet meer want je klanten gaan naar een ander. Dus je gaat van niet hoeven, naar moeten
Ik heb nu ook een baan waar ik heel blij van word. Het werk is het leukste dat ik tot nu toe heb gedaan, maar toch zitten er veel negatieve kanten aan. Onzekerheid als zzp'er, slechte verdiensten ondanks hoge opleiding. Dan kan het werk nog zo leuk zijn, de grote boze wereld is dan een stuk minder aangenaam.Ik ben bang dat dat "Niet hoeven" ook tegen gaat vallen, Als je een theehuis hebt en je bakt een paar keer geen taarten, dan hoef je dat op een bepaald moment niet meer want je klanten gaan naar een ander. Dus je gaat van niet hoeven, naar moeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 8 september 2015 om 17:35
dinsdag 8 september 2015 om 17:38
quote:nlies schreef op 08 september 2015 @ 17:30:
[...]
Ik ben bang dat dat "Niet hoeven" ook tegen gaat vallen, Als je een theehuis hebt en je bakt een paar keer geen taarten, dan hoef je dat op een bepaald moment niet meer want je klanten gaan naar een ander. Dus je gaat van niet hoeven, naar moetentoen ik van de zomer een paar weken vrij had, heb ik me dus overgegeven aan zalig nietsdoen. Het was heerlijk, ik kan niet anders zeggen, maar ik merkte ook dat ik steeds later mijn bed uitkwam en steeds minder deed. Dus ik ben bang dat ik uiteindelijk alleen nog maar vegeterend op de bank lig.
[...]
Ik ben bang dat dat "Niet hoeven" ook tegen gaat vallen, Als je een theehuis hebt en je bakt een paar keer geen taarten, dan hoef je dat op een bepaald moment niet meer want je klanten gaan naar een ander. Dus je gaat van niet hoeven, naar moetentoen ik van de zomer een paar weken vrij had, heb ik me dus overgegeven aan zalig nietsdoen. Het was heerlijk, ik kan niet anders zeggen, maar ik merkte ook dat ik steeds later mijn bed uitkwam en steeds minder deed. Dus ik ben bang dat ik uiteindelijk alleen nog maar vegeterend op de bank lig.
dinsdag 8 september 2015 om 17:59
dinsdag 8 september 2015 om 18:02
Ik heb de eerste jaren van mijn carriere altijd geroepen dat ik een bepaalde functie wilde beoefenen op een bepaalde locatie... En dat doe ik, na 4 jaar iets anders gedaan te hebben, nu zo'n 1,5 jaar op precies die locatie... Het is nog mooier dan ik ooit heb durven dromen...
Mijn baan is mijn droombaan en ik doe het met zoveel plezier! Geniet er iedere dag weer van...
Mijn baan is mijn droombaan en ik doe het met zoveel plezier! Geniet er iedere dag weer van...
dinsdag 8 september 2015 om 18:03
Thnx Dolfje. 'Gelukkig' is het ook nog es zo dat dromen id realiteit er toch meestal wel wat anders uitzien.. Ik heb heel lang toegewerkt naar een bepaalde functie, maar eenmaal daar bleek het een stuk moeilijker dan ik had verwacht. En begin ik weer met dromen over m'n bijbaantje..
dinsdag 8 september 2015 om 18:07
Wat tof die succesverhalen! Heeft je eigen opstelling ook altijd wel mee te maken he.. Bij mij komen negatieve dingen helaas altijd dubbel binnen ofzo, terwijl ik het heel belangrijk vind om zaken in perspectief te zien.. Maar dat lukt mij dus niet altijd even goed..
dinsdag 8 september 2015 om 18:24
Voor mij is een droombaan een baan die het beste in me naar boven haalt, en waar ik mijn kwaliteiten optimaal kan benutten en andere eigenschappen kan ontwikkelen
Momenteel heb ik zo'n baan, en daar ben ik erg blij mee. Het loon is niet alles, helaas dus een echte "droom"baan is het nog niet. Maar goed... ik denk dat het overal wel wat is, en in mijn vorige baan had ik een hoger loon maar had ik het helemaal niet naar mijn zin.
Dan maar liever zoals ik het nu heb!
Ik denk dan ook dat ik om eerder genoemde redenen toch zou blijven werken als ik bijvoorbeeld de jackpot win. Als ik geen doel heb dan wordt ik lui. Het ritme maakt dat ik me fitter voel.
Momenteel heb ik zo'n baan, en daar ben ik erg blij mee. Het loon is niet alles, helaas dus een echte "droom"baan is het nog niet. Maar goed... ik denk dat het overal wel wat is, en in mijn vorige baan had ik een hoger loon maar had ik het helemaal niet naar mijn zin.
Dan maar liever zoals ik het nu heb!
Ik denk dan ook dat ik om eerder genoemde redenen toch zou blijven werken als ik bijvoorbeeld de jackpot win. Als ik geen doel heb dan wordt ik lui. Het ritme maakt dat ik me fitter voel.
dinsdag 8 september 2015 om 18:28
Hoewel ik Sara in de verte al kan zien weet ik nog steeds niet wat ik wil worden als ik later groot ben. Na 12 jaar thuismoederschap zagen mijn kansen op werk er niet zo florissant meer uit. Na een paar keer vruchteloos solliciteren met mijn sneue cv maakte het me al niet eens meer uit wat voor werk ik zou kunnen krijgen, als ik maar weer aan de slag kon, hier thuis had ik het wel gezien. Maar zelfs voor stomme banen kwam ik niet in aanmerking. Op een dag liep ik een bekende tegen het lijf, raakte aan de praat en een week later had ik een fijne baan, leuke collega's en een prima salaris. Omdat die persoon mij en mijn werkwijze kende vanuit vrijwilligerswerk ben ik aangenomen op mijn capaciteiten en hoef ik niet vanwege een cv met een enorm gat ergens onderaan te beginnen. Deze baan kan ik voor een groot deel zelf vormgeven en me ontwikkelen. Droombaan? Voor nu in elk geval beter dan ik had durven dromen!
dinsdag 8 september 2015 om 18:32
quote:streepjessokken schreef op 08 september 2015 @ 17:22:
Is dit een onderzoekje TO? Om je hier nu speciaal voor aan te melden...
Nee haha echt puur interesse. Ik lees al een tijd mee op VIVA, maar kon mijn oude account niet meer reactiveren.
Wat leuk om al die verhalen te horen. Ben zelf nu fulltime student, bijna afgestudeerd en natuurlijk aan het kijken waar ik wil beginnen met werken (ik denk aan de PR/Advertising kant) en was oprecht geïnteresseerd of mensen écht iets doen wat ze willen, of dat ook lukt, of misschien continue 'zoekende' zijn. Leuke collega's/omgeving lees ik hier is toch wel erg belangrijk.
Is dit een onderzoekje TO? Om je hier nu speciaal voor aan te melden...
Nee haha echt puur interesse. Ik lees al een tijd mee op VIVA, maar kon mijn oude account niet meer reactiveren.
Wat leuk om al die verhalen te horen. Ben zelf nu fulltime student, bijna afgestudeerd en natuurlijk aan het kijken waar ik wil beginnen met werken (ik denk aan de PR/Advertising kant) en was oprecht geïnteresseerd of mensen écht iets doen wat ze willen, of dat ook lukt, of misschien continue 'zoekende' zijn. Leuke collega's/omgeving lees ik hier is toch wel erg belangrijk.