Geld & Recht alle pijlers

Creditcard

08-09-2015 23:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

Ik ga een creditcard aanvragen maar blijf twijfelen welke nou het beste is.. Ik kom steeds uit bij de anwb visa card.. maar ik ben geen lid van de anwb. Kan ik dat net zo goed gewoon bij visa een kaart aanvragen? Zijn alle regels voor alle visa kaarten hetzelfde?

Voorbeeld:

Ik ga op reis met andere die een anwb visa kaart hebben, ik heb de gewone visa kaart. Er worden spullen gestolen.. kan het voorkomen dat dat van de andere wel wordt vergoed en dat van mij niet?

Hebben jullie verder vervelende ervaringen met de service van bepaalde creditcardbedrijven?

Alvast bedankt!
Ik snap niet wat een visa kaart met gestolen spullen te maken heeft en of dat vergoed wordt of niet.

Als er tijdens een reis iets gestolen wordt moet dat toch via de reisverzekering?

Waar wil je de cc voor gebruiken? Wij hebben de onze gewoon via onze bank en gebruiken die bijna nooit. Hooguit op reis soms.
De spullen die je met de creditcard koopt worden door de creditcard maatschappij verzekerd tegen diefstal (meestal 180 dagen).. Ik ga naar Amerika, waar ik sowieso een creditcard nodig heb. Nu begrijp ik alleen het verschil niet heel erg tussen alle creditcards.. wat mensen zien als voordeel voor hun en wat hun ervaringen zijn met bepaalde bedrijven
Ik heb er ook een via mijn eigen bank en ik gebruik hem ook voor het kunnen boeken van een hotel bijvoorbeeld of een andere aankoop waarbij creditcard een vereiste is (denk aan appstore). Vaak gebruik ik hem dus niet.
Visa is Visa. Ik heb een gewone Visakaart maar of je die nou aanvraagt via de ANWB of rechtstreeks maakt niet uit.
verba volant, scripta manent.
Ik heb gewoon een Mastercard via mijn eigen bank.
Als je reisgenoten allemaal visa hebben, zou ik juist een andere creditcard nemen: als je dan ergens komt waar visa niet geaccepteerd wordt, heb je nog een plan B.
Ik heb gewoon een cc via mijn bank (rabobank)

Ook vanwege het feit dat je in Amerika eigenlijk niet zonder kan met dingen als auto huren en hotels boeken ed.

Ik heb expres 1 genomen met een 1500 limiet en uitgaven worden elke maand automatisch geincasseerd van mijn lopende rekening. Zo weet ik zeker dat ik niet in de problemen kom/rente betaal

is overigens mastercard, is altijd nog overal geaccepteerd hier in amerika.

mijn vriend heeft visa, tot nu toe ook nooit ergens geweigerd.

p.s. heel veel winkels kun je ook gewoon met je pinpas betalen trouwens
Voor Amerika sowieso een goede reisverzekering afsluiten met werelddekking en aanvullend medische kosten. Dat zit er standaard niet voldoende in voor Amerika. Je Nederlandse ziektekosten verzekering dekt maar tot de Nederlandse tarieven, dat is hier in de VS absoluut te veel weinig.

Aangezien je dus toch een reisverzekering nodig hebt is de extra verzekering van je anwb visa niet nodig.

American Express geeft ook veel extra verzekeringen maar die kaart is duur en wordt niet overal geaccepteerd. Wel heeft die vaak veel hogere limieten.

Persoonlijk zou ik gewoon voor een creditcard bij je eigen bank gaan. Waarschijnlijk is dat het goedkoopste als je nog geen lid bent van de anwb.

Ook dan heb je gewoon de verzekeringen die bij de kaart horen.

Overigens gebruik ik juist vanwege de verzekeringen en service juist vaak mijn creditcard voor grotere aankopen en Online aankopen. Bij creditcard heb je je geld bijvoorbeeld veel makkelijker terug dan via ideal.
Dat wat Miffy zegt lijkt me wel logisch.
Ik heb alle doorlopende reisverzekeringen + medische kosten en annuleringsverzekeringen al geregeld (dit via rabobank, dus interpolis) Dit betekent dat ik dan niet hoef te kijken naar de reisverzekeringen van de creditcard? Heb ik het nu stom gedaan door ergens mijn verzekeringen te doen en daarna pas een creditcard aan te vragen? Had ik voordeel kunnen hebben?

Thanks voor de verdere info!

quote:thewaiter schreef op 08 september 2015 @ 23:33:

Voor Amerika sowieso een goede reisverzekering afsluiten met werelddekking en aanvullend medische kosten. Dat zit er standaard niet voldoende in voor Amerika. Je Nederlandse ziektekosten verzekering dekt maar tot de Nederlandse tarieven, dat is hier in de VS absoluut te veel weinig.

Aangezien je dus toch een reisverzekering nodig hebt is de extra verzekering van je anwb visa niet nodig.

American Express geeft ook veel extra verzekeringen maar die kaart is duur en wordt niet overal geaccepteerd. Wel heeft die vaak veel hogere limieten.

Persoonlijk zou ik gewoon voor een creditcard bij je eigen bank gaan. Waarschijnlijk is dat het goedkoopste als je nog geen lid bent van de anwb.

Ook dan heb je gewoon de verzekeringen die bij de kaart horen.

Overigens gebruik ik juist vanwege de verzekeringen en service juist vaak mijn creditcard voor grotere aankopen en Online aankopen. Bij creditcard heb je je geld bijvoorbeeld veel makkelijker terug dan via ideal.
Ik heb een Mastercard met een limiet van 10.000 euro. Wil in het buitenland gewoon genoeg ruimte hebben om eventualiteiten op te vangen (mede omdat ik vorig jaar kanker had). Verder gewoon een fijn gevoel nooit zonder geld te zitten onderweg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:dwynwen schreef op 08 september 2015 @ 23:33:

Ik heb gewoon een cc via mijn bank (rabobank)

Ook vanwege het feit dat je in Amerika eigenlijk niet zonder kan met dingen als auto huren en hotels boeken ed.

Ik heb expres 1 genomen met een 1500 limiet en uitgaven worden elke maand automatisch geincasseerd van mijn lopende rekening. Zo weet ik zeker dat ik niet in de problemen kom/rente betaal

is overigens mastercard, is altijd nog overal geaccepteerd hier in amerika.

mijn vriend heeft visa, tot nu toe ook nooit ergens geweigerd.

p.s. heel veel winkels kun je ook gewoon met je pinpas betalen trouwens In Amerika?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:pejeka schreef op 08 september 2015 @ 23:38:

Ik heb een Mastercard met een limiet van 10.000 euro. Wil in het buitenland gewoon genoeg ruimte hebben om eventualiteiten op te vangen (mede omdat ik vorig jaar kanker had). Verder gewoon een fijn gevoel nooit zonder geld te zitten onderweg.

Je weet toch dat je met een mastercard nooit kunt bewijzen dat jij dat geld niet hebt uitgegeven?

Snap ook niet wat kanker te maken heeft met een reis.

En zonder geld zitten?
quote:DorothyParker schreef op 08 september 2015 @ 23:39:

[...]

In Amerika?

Ja Nederlandse pinpassen wel via maestro. Wel even activeren bij de bank, vaak blokkeren ze passen buiten Europa om fraude te voorkomen.

Bij tankstations doen Nederlandse pinpassen het zelfs beter dan nederlandse creditcards. Je betaald hier meestal aan de pomp, creditcards vragen dan om je 5 digit zipcode, maar die hebben wij niet(is ook niet je pincode!). Een pinpas vraagt daar wel gewoon om je pincode en werkt.
Nooit bewijzen dat het geld is uitgegeven? Wat bedoel je daarmee? Je krijgt afschriften van wat er wordt afgeschreven. Mocht je card gestolen worden kan je dat met 24/7 service aangeven en alles wat dan wordt afgeschreven is dat niet jouw verantwoordelijkheid blablabla. het is heus veilig een martercard te gebruiken..

En je creditcard limiet opmaken en dan niet meer kunnen opnemen. Dat je dus 10.000 euro kan besteden betekent niet dat je dat doet.. Maar mocht het nodig zijn is het dus wel mogelijk. Dit limiet kan je thuis altijd weer veranderen

quote:DorothyParker schreef op 08 september 2015 @ 23:45:

[...]

Je weet toch dat je met een mastercard nooit kunt bewijzen dat jij dat geld niet hebt uitgegeven?

En zonder geld zitten?
Dquote:Isabeaud schreef op 08 september 2015 @ 23:37:

Ik heb alle doorlopende reisverzekeringen + medische kosten en annuleringsverzekeringen al geregeld (dit via rabobank, dus interpolis) Dit betekent dat ik dan niet hoef te kijken naar de reisverzekeringen van de creditcard? Heb ik het nu stom gedaan door ergens mijn verzekeringen te doen en daarna pas een creditcard aan te vragen? Had ik voordeel kunnen hebben?

Thanks voor de verdere info!

[...]

Ik heb het zelfde gedaan, maar dan via abn Amro. Heb voor mijn reis de looptijd ook verhoogd naar een jaar en zakenreis, maar dat had ik ook nodig. Betaal me er blauw aan, maar ach.

Voor de reisverzekering via creditcard moet je de reis ook via creditcard betalen. Ik weet niet wat jou reis exact kost, maar mijn reizen hier waren meestal meer dan het standaard kaart limiet. Dus alles daarmee betalen was lastig 😊 of je moet tussentijds wat extra betalingen doen.

Ik zie creditcard verzekering als extraatje. Sowieso dekken ze mij niet meer omdat ik hier al bijna 4 maanden zit. Is te lang voor ze.

[...]

En zonder geld zitten?

Stel dat ik medische hulp of wat dan ook nodig heb, dan wil ik dat kunnen krijgen zonder te moeten wachten op formaliteiten.

En wat je bedoelt dat ik niet kan bewijzen dat ik dat geld niet heb uitgegeven, snap ik niet.

En inderdaad wil ik op vakantie niet zonder geld zitten. Niet opeens "oeps, uw limiet is bereikt" meemaken. Want ga regelmatig naar landen waar veel per creditcard gaat. Vandaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

[...]

En zonder geld zitten?

Dat hoef jij ook niet te bewijzen, de winkelier moet bewijzen dat jij het wel was bij creditcards. Als jij de bank belt en zegt dat een betaling niet klopt gaan zij de winkelier vragen om bewijs dat jij het wel was.

Dat bewijs kan zijn dat je je handtekening gezet hebt, de kaart fysiek geswipped is, je je pincode hebt ingetypt etc.

Bij gewoon pinnen kun je net zo goed niet bewijzen dat jij het niet was.

Hier in Amerika zweren ze bij creditcards omdat het veiliger is dankzij de verzekeringen en bewijslast bij de winkelier. Als je pinpas gestolen is en ze je code hebben afgekeken ben je hier alles kwijt, mogelijk je halve bankrekening. Tijd terug gelezen van een meisje, pincode was afgekeken, pas gestolen en daarna via internet bankieren al haar geld naar een buitenlandse rekening overgemaakt. Ging om meer dan 30.000,- van de bank kreeg ze maar een klein deel terug omdat ze het zelf niet tijdig opgemerkt had.

Met creditcard kunnen ze nooit meer dan je limiet uitgeven in eerste instantie en in tweede instantie krijg je alles terug via verzekering en de creditcard maatschappij.
quote:pejeka schreef op 08 september 2015 @ 23:56:

[...]

Stel dat ik medische hulp of wat dan ook nodig heb, dan wil ik dat kunnen krijgen zonder te moeten wachten op formaliteiten.

En wat je bedoelt dat ik niet kan bewijzen dat ik dat geld niet heb uitgegeven, snap ik niet.

En inderdaad wil ik op vakantie niet zonder geld zitten. Niet opeens "oeps, uw limiet is bereikt" meemaken. Want ga regelmatig naar landen waar veel per creditcard gaat. Vandaar.

Als Belg ben ik verzekerd, ook in het buitenland. Dacht dat Nederlanders dat ook waren.

Niet moeten wachten op formaliteiten? Opnieuw :verzekering.

Verder: als je geld op is, is het op. Voor ik op reis ga, check ik hoeveel geld ik kan uitgeven.

Dacht/hoop dat iedereen dit doet.
quote:thewaiter schreef op 09 september 2015 @ 00:01:

[...]

Dat hoef jij ook niet te bewijzen, de winkelier moet bewijzen dat jij het wel was bij creditcards. Als jij de bank belt en zegt dat een betaling niet klopt gaan zij de winkelier vragen om bewijs dat jij het wel was.

Dat bewijs kan zijn dat je je handtekening gezet hebt, de kaart fysiek geswipped is, je je pincode hebt ingetypt etc.

Bij gewoon pinnen kun je net zo goed niet bewijzen dat jij het niet was.

Hier in Amerika zweren ze bij creditcards omdat het veiliger is dankzij de verzekeringen en bewijslast bij de winkelier. Als je pinpas gestolen is en ze je code hebben afgekeken ben je hier alles kwijt, mogelijk je halve bankrekening. Tijd terug gelezen van een meisje, pincode was afgekeken, pas gestolen en daarna via internet bankieren al haar geld naar een buitenlandse rekening overgemaakt. Ging om meer dan 30.000,- van de bank kreeg ze maar een klein deel terug omdat ze het zelf niet tijdig opgemerkt had.

Met creditcard kunnen ze nooit meer dan je limiet uitgeven in eerste instantie en in tweede instantie krijg je alles terug via verzekering en de creditcard maatschappij.Denk dat je het concept niet zo goed begrijpt.
quote:DorothyParker schreef op 09 september 2015 @ 00:17:

[...]

Als Belg ben ik verzekerd, ook in het buitenland. Dacht dat Nederlanders dat ook waren.

Niet moeten wachten op formaliteiten? Opnieuw :verzekering.

Verder: als je geld op is, is het op. Voor ik op reis ga, check ik hoeveel geld ik kan uitgeven.

Dacht/hoop dat iedereen dit doet.

Ja je bent verzekerd, maar de ziekenhuizen willen dat eerst allemaal controleren voor ze je helpen. Zelf vooruit betalen zorgt dan dat ze je wel gewoon gelijk helpen en geen twee uur bezig zijn je verzekeringen uit te pluizen en na te vragen of pilletje X wel vergoed wordt.

Ook je Belgische ziektekostenverzekering is trouwens te beperkt voor Amerika. Aanvullende verzekering is dan ook nodig. Werk hier met een aantal Belgen in Houston, hebben zich allemaal extra moeten verzekeren.

Als je in het buitenland zit is het verstandig wat meer financiële reserves te hebben. Je hebt vaak een limiet met wat je per dag kunt pinnen en even bij de bank langs gaan is geen optie. In ieder geval voldoende extra financiële ruimte om in noodgevallen direct in een taxi naar het vliegveld te kunnen stappen en een ticket naar huis te kunnen kopen zonder eerst uren met de verzekering te bellen, wachten tot zij geld overmaken etc voordat je naar huis kunt. Je kunt dan beter gewoon zelf even voorschieten en thuis op je gemak de papierwinkel doen om je geld terug te krijgen.
quote:thewaiter schreef op 09 september 2015 @ 00:25:

[...]

Ja je bent verzekerd, maar de ziekenhuizen willen dat eerst allemaal controleren voor ze je helpen. Zelf vooruit betalen zorgt dan dat ze je wel gewoon gelijk helpen en geen twee uur bezig zijn je verzekeringen uit te pluizen en na te vragen of pilletje X wel vergoed wordt.

Ook je Belgische ziektekostenverzekering is trouwens te beperkt voor Amerika. Aanvullende verzekering is dan ook nodig. Werk hier met een aantal Belgen in Houston, hebben zich allemaal extra moeten verzekeren.

Als je in het buitenland zit is het verstandig wat meer financiële reserves te hebben. Je hebt vaak een limiet met wat je per dag kunt pinnen en even bij de bank langs gaan is geen optie. In ieder geval voldoende extra financiële ruimte om in noodgevallen direct in een taxi naar het vliegveld te kunnen stappen en een ticket naar huis te kunnen kopen zonder eerst uren met de verzekering te bellen, wachten tot zij geld overmaken etc voordat je naar huis kunt. Je kunt dan beter gewoon zelf even voorschieten en thuis op je gemak de papierwinkel doen om je geld terug te krijgen.En die heb ik door mijn Belgische verzekering. Dus geef toe, niet verder gelezen. Neem aan dat jullie ook verzekerd zijn.
quote:DorothyParker schreef op 09 september 2015 @ 00:24:

[...]

Denk dat je het concept niet zo goed begrijpt.

Dat denk ik nu dus over jou statements.

Als mijn pinpas en credit card nu gestolen worden en de dief weet mijn pincodes van beide passen dan kan hij:

Met mijn pinpas inloggen op mijn internet bankieren al mijn geld overschrijven naar het buitenland. 30.000,- schade voor mij en niks wat ik terug krijg als ik het niet op tijd gemerkt had dat mijn pas weg was.

Met mijn creditcard kan hij 5000,- uitgeven. Wanneer ik aangeef dat de pas gestolen was vergoed de verzekering van de creditcard dat.

Daarnaast ligt de bewijslast bij creditcards expliciet bij de winkelier, zoek maar op. Daarom vragen ze bij grote bedragen bijvoorbeeld soms ook om je legitimatie te mogen zien. Zij willen het risico niet lopen.
quote:thewaiter schreef op 09 september 2015 @ 00:34:

[...]

Dat denk ik nu dus over jou statements.

Als mijn pinpas en credit card nu gestolen worden en de dief weet mijn pincodes van beide passen dan kan hij:

Met mijn pinpas inloggen op mijn internet bankieren al mijn geld overschrijven naar het buitenland. 30.000,- schade voor mij en niks wat ik terug krijg als ik het niet op tijd gemerkt had dat mijn pas weg was.

Met mijn creditcard kan hij 5000,- uitgeven. Wanneer ik aangeef dat de pas gestolen was vergoed de verzekering van de creditcard dat.

Daarnaast ligt de bewijslast bij creditcards expliciet bij de winkelier, zoek maar op. Daarom vragen ze bij grote bedragen bijvoorbeeld soms ook om je legitimatie te mogen zien. Zij willen het risico niet lopen.Bij welke bank zit jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven