Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Wat ontzettend gaaf Cocomo, zuid-afrika! Wanneer vertrek je?

Niet te lang wegblijven Labellei, dat is zielig voor de katten, die bevrijd willen worden

Ik had gisteravond nog een hurray uit Duitsland. Mijn nieuwe kaartje gaat verrassend genoeg niet naar Duitsland maar naar hong kong.

Verder is het nog wachten op een hurray uit USA, Canada en Finland, die hadden er allang kunnen zijn dus hopelijk komen ze vandaag of morgen aan. Vrijdag ga ik naar Barcelona dus fijn als ik voor die tijd nog wat nieuwe kaartjes kan posten. Maar goed, kom maandagavond ook alweer terug hoor, dus zo erg is het niet. Dan kan ik in elk geval weer een nieuw kaartje schrijven want dan is Taiwan expired.
Oooh mooi, Zuid Afrika, wat heerlijk Cocomo!

Ik had dus gisteren 2 kaartjes ontvangen, vandaag 4!!!! En 4 héle leuke!

Eén uit m'n favorietenlijst, altijd goed, een geschilderd bankje in heel veel kleuren, beetje regenachtig stadslandschap. Uit Belarus, ik dacht van een meeting, maar ze heeft er gewoon in 3 talen 'Groetjes uit Belarus' op gezet. Ja, zo krijg je een kaartje ook wel vol :-) (ben zo blij met het kaartje, dat dat me niets uitmaakt)

Een meisje dat in de regen wandelt, getekend, uit Rusland. Zij houdt van in de regen wandelen. Ik niet, maar het kaartje is wél leuk

Eten uit Taiwan, allemaal getekend eten en in het Engels erbij wat het is

Een grappig kaartje uit Duitsland, Bremerhaven.

Ik ga zo registreren, maar de computer doet dus nog steeds raar, waardoor ik op het account van m'n man werk. Hoop dat scannen dan wel goed gaat (moet natuurlijk wel, maar moet ik weer dingen instellen zo)

Dus.. blij blij blij
Later is nu
Ja, ik moet ook wennen aan m'n nieuwe avatar, maar ik vind 'm wel heel leuk, dus ze blijft
Later is nu
Gaaf dat je naar Zuid-Afrika gaat, Cocomo.

@Mepi: welkom!

Ik heb nu een beetje het gevoel dat Happy Owl van de week had, denk ik. Ik heb drie kaarten die maar niet aan willen komen. Naar Rusland, Wit-Rusland en nog steeds die naar Tjechië. Ik had de Tjechische dame al een bericht gestuurd om te vragen of mijn kaart is aangekomen. Ik was van plan anders een nieuwe te sturen, maar zij is niet meer actief de laatste weken.

Ik moet nog één kaartje hebben dat aankomt en dan kan ik er zeven tegelijk onderweg hebben. Dat is erg welkom nu met die drie kaarten die niet aan willen komen. Ik wil kaarten sturen verdorie. Ik stuur er wel een naar mijn oma ter compensatie. Oma en ik sturen elkaar ook met gemak eens per maand een kaart. Vinden we leuk.
Mijn nieuwe adres-kaartje gaat naar Australië
Hoi!! Ik sluit me even aan met een vraag. Nemen jullie contact op met de persoon die een kaart van je zou moeten ontvangen? Ik heb dat zojuist gedaan namelijk. 28 dagen geleden heb ik kaartjes gestuurd naar Amerika, China, Rusland en Oekraïne. Tot op heden nog geen jubeljuich in mijn postvak.

Ik kan dus vier kaarten minder sturen. En dat vind ik zo jammer!

Ik heb gevraagd of het ID wellicht niet klopt. Niet dat ik dat echt verwacht, ik probeer mensen alleen weer naar Postcrossing te leiden, zodat ik weer wat kaarten kan versturen.

Aan de andere kant heb ik vandaag 5(!!) kaarten ontvangen. Dat is dan wel weer hartstikke leuk.

Op twee staat ook een verhaaltje. Op een kaart staat alleen "23oC Greetings from Russia." Vind ik jammer, omdat ik zelf mini polaroids meestuur, teken op de kaarten, uitzoek wat mensen leuk vinden, etc.

Maar goed, vijf kaarten tegelijk is wel tof!

Groetjes. 😊
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik stuur er geen bericht achteraan. Bovendien is 28 dagen voor China en Rusland vrij normaal, soms komen ze pas na een dag of 40 aan of nog later. Mijn eerste kaartjes naar China en Rusland zijn tot op heden nog steeds niet aangekomen (77 en 63 dagen)

USA kan snel gaan maar heb ook wel eens een kaartje gehad dat er zo'n 25 dagen over deed en mijn kaartje naar USA die nu onderweg is doet er al 34 dagen over.

Ik zou dus geen berichtje sturen, en zeker niet als ze nog maar 28 dagen reizen. Misschien als ze expired zijn, maar dan eigenlijk nog niet. Als ze niet aangekomen zijn, zijn ze niet aangekomen. Als ze wel aankomen en iemand registreert niet dan heeft dat vaak een andere reden en gaan ze dat denk ik ook niet na een berichtje doen. Taiwan is bij mij 56 dagen onderweg, diegene heeft nooit een kaartje geregistreerd. Dat is de enige die ik een berichtje gestuurd heb, maar al 3 maanden niet online geweest dus nooit meer wat van gehoord.

Tja, ik heb soms ook maar 1 of 2 plekjes om te sturen voor snellere kaartjes, omdat de rest maar niet aankomt. Dat is iets waar je doorheen moet. Nu ik er 8 tegelijk mag is dat gelukkig wat minder, dat komt vanzelf!

Vijf kaartjes tegelijk is wel veel, leuk! Ja, soms zitten er kaartjes bij die tegenvallen, dat hebben we helaas allemaal ervaren. Hier doet iedereen moeite om wat passends te vinden en op z'n minst een leuk verhaal er op te zetten. Ik heb ook wel eens een kaartje gehad waar alleen happy postcrossing opstond, en erger nog: het was getypt en verkeerd geschreven. Nou ja, gelukkig krijg ik ook vaak leuke kaartjes

Ik ben blij met de 2 hurrays, maar vraag me ook wel af waarom de rest maar niet aankomt. Maar goed, gelukkig heb ik genoeg te doen vandaag en morgen en vrijdag ga ik toch weg, dus hoef er niet op te wachten. Verwacht dat ze ergens dit weekend wel aankomen dan en dat ik na Barcelona weer lekker kaartjes kan sturen. (Ok, bij een aantal verwachte ik ook al dat ze vorig weekend aankwamen, ze doen er bij mij allemaal lang over dit keer)

Ik vind je ava ook leuk Dreamer! Ben van t weekend weer lekker harry Potter gaan lezen (heb ik nog geen tientallen keren gedaan ofzo) en ben alweer in boek drie. Die moet nog even uit voor vrijdag dan kan het vierde deel mee naar Barcelona. (Geen zin om er 2 mee te slepen, maar ben er zo door, dus beter dat ik met de vierde begin, die is ook lekker dik)
Haha, ik wilde van de week ook opnieuw in Harry Potter beginnen, maar ben nu in het nieuwe 4e deel van de Milleniumserie begonnen. Is een andere schrijver, ben benieuwd

Ik stuur geen berichtjes achter de kaarten aan. Denk niet dat dat helpt, eerlijk gezegd. Kaartje dat ik net registreerde uit Tsjechië heeft er 43 dagen over gedaan. De rest is eind augustus of begin september verstuurd. Soms zit er zoééntje tussen dus. Wel jammer, maar ik denk dat Tsjechië heel blij is nu

IK wel in elk geval.. gewoon 5 mooie kaartjes (en een 3dubbele.. zo stom, maar goed)
Later is nu
Australië is ook leuk, Superduba
Later is nu
Oh.. ik had ook nog een blije hurray uit Rusland. Had ik nog niet eens gezien
Later is nu
Kijk, als ik gewoon veel blijf posten, wennen we vanzelf aan mijn nieuwe avatar
Later is nu
Haha goed bezig, Dreamer. Bovenstaande posts zijn allemaal van jou

Ik had vandaag een kaartje uit Singapore. We wonen in een klushuis en mijn vriend is er eerst even op gaan staan ( is bezig bij de voordeur) en daarna legde hij het op het aanrecht die ik net had ingesprayd met schoonmaakspul. Haha, maar wel lief dat hij hem toch even kwam brengen. Het kaartje was heel enthousiast, volgens mij echt een heel leuk mens. Heb ook nog nooit zo'n lange hurray geschreven. Zo leuk, dit!

De hurrays blijven hier lichtelijk uit. Het tempo is erg vertraagd. Kaarten zijn langer onderweg dan ik 'gewend' ben en veel mensen zijn al een tijd niet online geweest. Hoop aan het einde van de week toch wat hurrays te krijgen.
anoniem_240753 wijzigde dit bericht op 09-09-2015 14:50
Reden: Wederom te snel gepost
% gewijzigd
Ah, alles is aan het kriebelen om de andere 3 kaartjes die ik mag sturen ook te verzenden.. Toch maar even wachten op de eerste twee! Ik wil zo graag verder, ik vind het nu al leuk xD

Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt tot er iets in Duitsland of Rusland binnen is? Rusland lijkt me wel veel langer duren, en Duitsland niet langer dan een week (denk ik).
Dan ga ik voortaan maar op mijn handen zitten, met mijn ongeduldige gedrag. Ik zag dat drie van de vier al een aantal weken niet online waren geweest. Dat is wel een suf toeval. Sowieso lijkt de post wel wat vertraagd. Ik doe dit nu zes jaar en vind 28 dagen best lang. Ben waarschijnlijk verwend. Heb tot nu toe ook maar 1 expired kaartje.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik had twee kaartjes in de brievenbus vandaag! Twee mooie ook nog, passend bij mijn profiel. Ze kwamen allebei uit Duitsland maar de ene was geschreven in het Nederlands, toch elke keer vreemde gewaarwording. Bij de andere stond op de kaart dat ze hem geschreven had op 4-8-2015. Dus ik dacht al: zo die heeft er lang over gedaan! Maar bij het registreren stond de travel-time op 4 dagen. Dus ik gok zo dat ze per ongeluk augustus heeft geschreven ipv september.

Jeetje Kookwekkertje, dan heb je veel mazzel met je kaarten dat je in 6 jaar nog maar 1 expired kaart hebt!

Ga nu eerst even koken, eten en afwassen. Ik denk dat ik dan wat adressen ga aanvragen! Ik hoop uiteraard op leuke landen!

wordt vervolgd....
Nou, wat een verrassing. Twee adressen getrokken: Duitsland en Rusland.

De Duitse heeft weinig wensen, verjaardagskaart in November en Kerstkaarten in December. Nog niet echt van toepassing. Staat nog wel in het profiel dat ze kaarten met containerschepen ook leuk vindt. Misschien moet ik toch morgen in de lunchpauze nog snel ff de stad in. Zo'n kaartje zou toch moeten bestaan hier aan de Zeeuwse kust! Ik heb ook wel een winkeltje in mijn hoofd maar die is nu natuurlijk gesloten.

De Russische heeft meer wensen in haar profiel. Oa wil ze kaarten met zeehonden, die heb ik geloof ik nog wel liggen. maar ga eens kijken of ik nog wat anders leuks voor haar heb.
Jeuh wat veel geschreven hier! Fijn dat je zoveel leuke kaarten hebt ontvangen Dreamer! Ik zal zo even spieken. Famke ook al 2. En RubyJanne ook al eentje. Leuk!

@Mepi. Rusland kan (héél) soms best snel gaan, zo had het kaartje van HappyOwl234 naar Rusland onlangs een recordtijd van 6(toch?) dagen behaald. Bij mij doen ze er meestal 20 tot 60 dagen over naar Rusland. (Onlangs nog eentje 67 dagen). Persoonlijk zou ik er niet op wachten...

Toen ik net thuis kwam en aan kwam fietsen hoorde ik nog geen kattengeluiden. Wel was er wateroverlast in mijn straat en het water bleek uiteindelijk uit mijn brievenbus te komen: bleek dat de Bodensee in mijn brievenbus lag!

Heb zojuist de multiview geregistreerd. De schrijfster had een leeg profiel, maar gelukkig had ze wel wat meer op mijn kaartje geschreven.

Ik heb meteen ook maar een nieuw adres aangevraagd: Tsjechië. Iemand die nieuw is op Postcrossing en ook niet echt wensen heeft. Ze vertelt wel dat ze van mooie uitzichten van bovenaf houdt. Dus ik zal haar een kaartje sturen van "stad van bovenaf". Hoe moeilijk kan het zijn...?

Ik sta nu op 249 kaartjes verzonden. De spanning stijgt: wanneer zal de 250ste Hurray binnenkomen?????
Nou dan heb je inderdaad geluk, ik ben in juni begonnen en dit weekend gaat mijn 3e kaartje expired....

Duitsland is heel wisselend mepi, mijn snelste was 2 dagen en de langste 26 ofzo. Meestal zijn ze er bij mij in 6/7 dagen, maar de hurray die ik gister kreeg was 10 dagen. Soms moet je ze maar gewoon wat tijd geven dus,

Ik heb nu pas mijn 3e kaartje naar Rusland onderweg, dat komt ook omdat mijn eerste Rusland kaartje expired is gegaan en ik niet naar dezelfde landen stuur. Dus na 60 dagen kreeg ik weer Rusland... Die was er in 8 dagen, maar we waren het er hier wel over eens dat dat een record is! Heb nu een kaartje naar Rusland onderweg die is 9 dagen onderweg. Volgens mij is tussen 25-30 dagen een goed gemiddelde, maar komt dus vaak genoeg voor dat het langer duurt.

Van mijn kaartjes die expired zijn zijn de ontvangers ook veelal niet actief, jammer is dat. Maar goed, je doet er niets aan, gewoon afwachten dus.

Wat leuk dat je zo'n enthousiast kaartje hebt gekregen RubyJanne, beter een heel erg leuk kaartje dan een paar mindere tegelijk toch? Jammer dat het nu wat uitblijft, hier heb ik er ook last van. Kennelijk hoort dat erbij Canada had het gemiddelde uit nl ook op 9 dagen, en bij mij is dus nu 12 dagen onderweg. Ook Finland is al 10 dagen onderweg, vind ik voor Finland ook best lang, maar USA met 34 dagen spant bij mij momenteel de kroon. Ik hoop dus ook dit weekend wel op een hurray of 2,3.

Dreamer die krijgt toch een hoop hurrays, die ziet ze zelfs over het hoofd Stuur je ze toevallig per uil Dreamer? Beetje toverkracht erbij....
Ik zie bij Dreamer ook leuke getallen bij verzonden en ontvangen. 555555....

(Al kan dat nu, een paar minuten later, alweer veranderd zijn natuurlijk ).
Ja, leuk he, die getallen.. had ik hier ook nog post 777

Ik heb meer naar 1 land ook uitstaan, maar heb meestal 2 onderweg naar Rusland en 2 naar Duitsland. Zeker als ik een paar dagen na elkaar adressen trek, soms trek ik 2x Duitsland in 5 minuten.
Later is nu
Hahaha Dreamer wat creepy met je 777 en je 555's!

Ik had zojuist even mijn mail gecheckt: geen Hurrays. Dus ik ga maar even naar de Postcrossing website, zie ik ineens dat ik 14 kaarten mag hebben. Had ik dus nét Hurray 250 gehad.

Nr. 250 is beland in Belarus, na 15 dagen.

Het zou wel leuk zijn om 14 kaarten onderweg te hebben (Ik zit nu op 11). Misschien dat ik morgen nog 1 of 2 adressen aanvraag en dan wellicht dit weekend aanvullen tot 14. Al is het maar voor 1 keertje.
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen!

Ik ben ongeveer een jaar geleden met postcrossing begonnen en heb er nu 46 verstuurd/47 ontvangen. Ik stuur soms weken niets en dan een paar tegelijk. Vooral als ik Duitsland of Rusland 'trek' heb ik de neiging om er snel nog een aan te vragen aangezien dat de meest voorkomende landen zijn. :P

Vandaag kreeg ik een Hurray uit Duitsland, ik werd bedankt voor mijn aardige woorden. Ik moest even nadenken wat ik ook alweer verstuurd had: een persoonlijk verhaal over mijn recente verhuizing (degene aan wie ik het stuurde vond het verhaal op de kaart belangrijker dan het plaatje).

Ik heb nu nog 2 openstaande kaarten, eentje naar Frankrijk en eentje naar Rusland (hmm misschien toch snel nog eentje trekken!).

De meeste verlopen kaarten heb ik naar China. Het zal wel aan mij liggen dat ik die adressen niet goed opschrijf...

Heeft er iemand nog een tip waar je Jip & Janneke kaarten kan kopen? Ik heb dat nu een paar keer voorbij zien komen als request. Ik dacht aanvankelijk dat de Hema dit wel zou hebben, ik kon daar echter geen kaarten met Jip & Janneke vinden.
People throw rocks at things that shine
Gezellig dat je je ook komt melden cloudalistic!

Bij mij in de stad zit een grote boekhandel waar ze ze verkopen. Maar als je dat niet hebt kun je eens in de online shops kijken. Cardcetera heeft sowieso veel keus in Jip en janneke, een aantal andere webshops waarschijnlijk ook, maar zou ik dan even op moeten zoeken.
Heeeeeeele lange werkdag vandaag (volle schooldag + ouderavond, nu net thuis). Maar.... die werd wel opgevrolijkt door postcrossing! In de email vanmiddag al drie hurrays: Duitsland, België en Polen zijn allemaal maandag met de post meegegaan en vandaag al aangekomen. Super! Zit nu over de 25 verzonden kaartjes, dus ik mag vier nieuwe adressen aanvragen. Dat bewaar ik voor morgen, want vind het wel mooi geweest voor vandaag. Bij thuiskomst ook nog eens drie kaartjes in de bus! Uit Duitsland een leuk kaartje, evenals Taiwan. Die was van een 16-jarig meisje die zo enthousiast was dat ze de hele kaart volgeschreven heeft, zelfs dwars door het adres heen Daar heeft de postbode goed zijn best op moeten doen, gelukkig toch goed aangekomen! En dan nog een kaartje uit Polen. Een volgens mij kant-en-klaar voorgedrukt kaartje. Niet handgeschreven dus, maar met een gedrukte 'standaard' tekst: "Hello, I'm .... from ....I live in...". Niet zo boeiend dus. Wel een leuke kaart met een foto van een rendier. Ga nu nog even de kaartjes registeren.

O Cocomo, Zuid-Afrika is fantastisch!! Ik heb er drie maanden stage gelopen en ben er ook nog een paar keer op vakantie geweest. Prachtige natuur, fascinerende geschiedenis, vriendelijke mensen. Absoluut één van mijn top vakantielanden! Ga je er voor het eerst heen?

En HappyOwl al bijna naar Barcelona, ook een goed vooruitzicht!

Kookwekkertje, wat een leuk idee om minipolaroids mee te sturen! Heb je daar een speciaal fototoestel voor?

Verder even geen reacties nu, bijna bedtijd hier!
Hai Claudalistic, leuk dat je hier ook schrijft

Ik zit me even af te vragen waar ik J&K kaarten gekocht heb, maar dat zal bij de kaartenwinkel in onze stad zijn. Daar hebben ze er vrij veel. Ik moet ook weer nieuwe. Dacht er nog een paar te hebben, maar was er alweer door

Ik had vannacht 2 hurrays, van Tsjechië en de Verenigde Arabische Emiraten! 12 dagen, die laatste! En ze was heel blij, gelukkig.

Tsjechië 14 dagen, maar volgens mij had ik dat adres op een vrijdag aangevraagd en 's weekends pas verstuurd. Was ook heel blij. Ik stuurde een Van Gogh en daar is ze gek op. Altijd goed dus

Lekker dat je gisteren zo'n fijne postcrossingsdag had, Neliba

En HappyOwl, heb je al een hurray binnen? Wat frustrerend toch, dat het zo lang duurt. Maar soms kan het ook ineens heel snel gaan, dat kan ook jou overkomen
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven