Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Wat een goede dag voor nu Neliba! Leuk hoor!

En Dreamer, vannacht hurrays gekregen. VAE is snel gegaan zeg. Tsjechie wat minder snel maar fijn dat ze zo blij was.

En hier....nog steeds stil..... Op een gegeven moment moet het inderdaad wel snel gaan, of alles raakt expired, dan duurt het nog eeuwen. Ik vrees nu wel een beetje voor USA, want die is al 36 dagen onderweg. Maar ja, diegene kijkt zelf niet, toch worden kaartjes uit nl wel eerder geregistreerd. Maar de laatste keer dat er kaarten geregistreerd zijn is 18 sept dus ik geef nog niet helemaal op. Maar verzonden kaarten loopt ook niet op, krijg beetje de indruk dat persoon niet meer echt actief is. Lekker dan, naast Taiwan. Taiwan is over 3 dagen expired, eindelijk! Stomme rot kaartje, heb gewoon spijt dat ik er geld aan heb besteed, maar toe maar.

Nou ja, we zullen zien of ik vandaag nog een hurray krijg, verwacht dan Canada (13 dagen) en/of Finland (11 dagen) Maar een van de andere zou ook kunnen.
Neliba, ik heb een instax mini camera. Bol.com verkoopt ze. Pas gaf iemand aan dat ze erg van baboeskja's houdt. Ik heb een kaart gekozen in een ander thema dat ze leuk vindt en een foto meegestuurd van mijn verzameling, aangezien ik baboeskja's spaar.

Of wanneer er staat dat mensen nieuwsgierig zijn naar hoe je woont. Dan maak ik een foto en hou ik meer ruimte over voor tekst.

Tegenvaller dat voorgedrukte kaartje. Die uit Taiwan maakt dat weer goed. 😃

Ik heb een hurray! Ontvangster had aangegeven dat ze het kaartje nog niet had ontvangen, na mijn ongeduldige berichtje, maar is alsnog binnen. Ze heeft een ellenlang bedankje gestuurd. Ik vind het zo tof als iemand zo enthousiast is.

Zonde zeg, HappyOwl. Ik hoop dat je vandaag een paar hurrays krijgt.

Dan kun je weer verder.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik had gisteren twee kaartjes in de bus, eentje uit Malasië en eentje uit Oekraine. Ik vond ze beide niet super op mijn profiel gericht, maar er stond in ieder geval een verhaaltje op!

Gisteren ook een hurray uit Taiwan, keurig na 16 dagen gearriveerd. Ik was er ook van overtuigd dat ik een hurray uit Nederland moest krijgen gisteren, maar ik heb helemaal geen kaart onderweg naar Nederland. Ik ben denk ik in de war met mijn Zweedse die Nederlands is
It ain't me
Jaaaaaa, een hurray!!!!!!

Ownee toch niet..... Cocomo
It ain't me
Klinkt leuk, kookwekkertje. Ik heb even gekeken naar zo'n ding maar het lijkt me ook echt leuk op feestjes e.d.

Hier vannacht een lege hurray van iemand met een leeg profiel. Ik vind dat toch net niets. Zo onpersoonlijk ofzo. Geen eens een 'thank you'. De moeite Maar he, een hurray! Dus een nieuw kaartje. Dit keer naar Ierland, is een nieuw land voor mij. En een érg leuk profiel. Net ook nog een kaartje in de bus uit Frankrijk. Hij is afgestempeld op 7-9 maar volgens pc 23 dagen onderweg
quote:RubyJanne schreef op 10 september 2015 @ 13:23:

Klinkt leuk, kookwekkertje. Ik heb even gekeken naar zo'n ding maar het lijkt me ook echt leuk op feestjes e.d.

Hier vannacht een lege hurray van iemand met een leeg profiel. Ik vind dat toch net niets. Zo onpersoonlijk ofzo. Geen eens een 'thank you'. De moeite Maar he, een hurray! Dus een nieuw kaartje. Dit keer naar Ierland, is een nieuw land voor mij. En een érg leuk profiel. Net ook nog een kaartje in de bus uit Frankrijk. Hij is afgestempeld op 7-9 maar volgens pc 23 dagen onderweg

Ja!! Is echt leuk zo'n toestel. Ik gebruik hem best vaak. Vandaag kreeg ik een "Thanks" op een kaart die ik naar Amerika had gestuurd, waar ik ook foto's bij had gedaan en best wat werk aan heb gehad. Dat voelt dan inderdaad heel onpersoonlijk. Ik moet eens leren dat niet iedereen hetzelfde in elkaar steekt. Scheelt teleurstellingen. Maar goed, Amerika is dus aangekomen. Hurray!

Waarschijnlijk heeft die persoon uit Frankrijk een adres gekregen, er niet direct iets mee gedaan en hem alsnog geschreven. 23 dagen zijn wel echt lang. 😆 Logisch wanneer je op je profiel hebt staan dat je kaarten met dansende teddyberen zo leuk vindt. Duurt even voor die gevonden zijn.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
HappyOwl en Dreamer thnx voor jullie adviezen over Jip&Janneke kaarten. Ik zal ernaar zoeken als ik bij een kaartenwinkel kom (eerst even zoeken waar ik die hier kan vinden haha) en meteen een aantal inslaan.

Flauw zeg als mensen niet meer uit kunnen dan 'thanks' nadat je zoveel moeite hebt gedaan.

Mijn kaart naar Frankrijk is vandaag aangekomen/geregistreerd. Hurray! Deze jongen was gelukkig heel aardig in zijn reactie: "Thanks a lot for your nice postcard, and you also made me smile with your story, about rain and why you sent me this nice umbrella. Hope all is fine with you" (op de kaart die ik had gestuurd stond een tekening van paraplu met als tekst 'save a smile for a rainy day'). Dit is een van de mensens die Jip&Janneke als favoriet had, ik ga zijn adres bewaren en als ik een J&J heb gevonden een kaartje naar hem sturen.
People throw rocks at things that shine
Kreeg net ineens nog een hurray, uit Canada! Nu moet ik eigenlijk mijn koffer inpakken, maar geen zin. Pffff, en nu kan ik dus een nieuw adres trekken, dat maakt niet dat ik sneller aan t werk ga.

Nou vooruit, ik reis met handbagage dus wat zou het, kan toch niet veel meenemen dus een kaartje kan wel. Moet ik hem alleen nog ergens zien te posten, op t station is wel een brievenbus maar dat is een beetje omlopen, en moet al zo vroeg weg. Maar goed, dat moet ik er dan maar voor over hebben.

Ok, dus ik ga nu gewoon een adres trekken, en denk dat het Duitsland wordt want die heb ik er niet bij zitten momenteel.
Zo, vandaag vijf (!) kaartjes mogen schrijven (had vannacht ook nog een hurray uit de USA). Helaas geen nieuwe landen erbij, maar over het algemeen wel leuke profielen. Twee postcrosser-cracks met meer dan 6000 verzonden / ontvangen kaarten en daartegenover drie beginners met minder dan 15 verzonden / ontvangen kaarten. Daarbij vergeleken ben ik al bijna een prof, haha. Heb de volgende kaartjes verstuurd:

- naar Finland een zonnebloem met verhaaltje in Jip-en-Janneke-Engels, want hij had op zijn profiel staan dat hij 'very little English' spreekt. En aangezien mijn Fins nog minder dan 'very little is'...

- naar Tsjechië een retrokaart van New York

- naar Duitsland een map-card voor woonplaats. Ben benieuwd wanneer die geregistreerd gaat worden, want op haar profiel stond dat ze half september gaat bevallen van haar tweede kindje. Dus het zou zomaar kunnen dat die voorlopig even met andere zaken dan postcrossing

- naar USA een retrokaart van London (vroeg om kaartjes van je favoriete vakantiebestemming; niet dat Londen nou direct mijn nummer 1 is, maar ik vind het wel een leuke stad en het was ook een leuk kaartje )

- naar Belarus 'The girl with the pearl earring' van Vermeer. Of nou ja, een kaartje daarvan.

@HappyOwl: Fijn dat je een hurray had uit Canada! Nu nog een kwestie van time management om je nieuwe kaartje op tijd in de bus te krijgen . Alvast heel veel plezier in Barcelona!

@Kookwekkertje: die camera ziet er leuk uit! Denk alleen dat ik 'm niet zo heel vaak zou gebruiken, behalve voor postcrossing. En aangezien ik al genoeg geld heb uitgegeven aan deze nieuwe hobby, laat ik het hier maar even bij :-)
Ik kreeg vanavond nog 2 blije hurrays, van Polen en Duitsland. Allebei 6 dagen. Netjes he?

Wat leuk dat je een blije en leuke hurray had Claudalistic. En HappyOwl is ook happy. Wat is het geworden, qua land? Veel plezier in Barcelona! Enneh.. Op een terrasje zitten is ook lekker he ze hebben ook een mooie dierentuin! Wel kleine hokken ben ik bang, maar hele mooie brede lanen.
Later is nu
Leuke kaartjes Neliba!

Die camera ga ik morgen eens bekijken.
Later is nu
Ik heb een hekel aan expired kaarten. Vaak stuur ik dan een bericht dat ik een nieuwe kaart stuur maar dan met dezelfde ID. Tweede keer komt hij altijd aan.
Dank je Dreamer! Mijn nieuwe kaartje gaat naar Italië (sorry Labellei)

Sinds Duitsland uit mijn lijst is nu al 2 adressen getrokken en geen Duitsland (naast Italië van de week hong kong) apart dus om hem niet in mijn lijstje te hebben. Maar dat komt volgende week wel weer, maak ik me geen zorgen om

Ja ik zit ook te twijfelen om er eentje achter aan te sturen, maar die van China is maar weinig actief, misschien ligt dat kaartje er gewoon (3 weken niet online geweest) die uit Rusland heeft veel meer gestuurd dan ontvangen en ook maar weinig actief en die uit Taiwan heeft nooit wat geregistreerd (gaat zondag expired). Dus daar waag ik allemaal maar geen tweede kaartje aan, ben bang dat het me alleen maar geld kost. Als ik merk dat iemand gewoon actief is zou ik het misschien wel doen......
HappyOwl jij schrijft "sinds Duitsland uit mijn lijst is" .......... Kan je bepaalde landen uit je lijst halen? Dat wist ik niet. Hoe doe je dat?
Dat kan niet, MissDory, daarom maakt het het ook zo'n wonder en bijzonder, dat HappyOwl geen Duitsland in haar lijst heeft. Meestal is dat, samen met Rusland, een land die je wel in je lijst met reizende kaartjes hebt staan

Ik stuur ook geen kaartjes achter expired kaartjes aan. Ik vind het al zonde dat het huidige kaartje niet geregistreerd is. Een aantal daarvan heb ik echt met zorg uitgezocht en soms met pijn in het hart verstuurd, omdat ik 'm zelf zo leuk vond. (maar gelukkig zijn ze nog te koop, zeg maar) Dan ga ik echt niet nog een keer moeite nemen, met de kans dat het weer niet geregistreerd wordt.

Ik had trouwens gisteren nog een kaartje uit Italië (sorry Labellei) nog niet geregistreerd, want zoon had de computer nodig voor z'n huiswerk en daarna ging ik sporten. Struggles.
Later is nu
Ooh.. je zou vandaag toch naar Barcelona gaan. Hele weekend half bewolkt en zo'n 27 graden, zijn de voorspellingen.. Heerlijk, geniet HappyOwl!
Later is nu
Oooh wat lees ik hier veel Mediterannée! Italië, Frankrijk.... en HappyOwl234 die zélf naar Barcelona gaat.....

Ik heb geen Hurrays meer gehad.

Ik had gisteren wel 3 kaartjes in de bus: Duitsland, Roemenië en Engeland.

Ik zag gelukkig de postbode al aankomen en dat was maar goed ook want er zat niet alleen een kat maar zelfs ook een hond in de brievenbus!!!

De Roemeense kaart is met een kat en met een tekst (gezegde) waar ik zelfs met een digitaal woordenboek niet uit kom! Iets met "wie zacht is , krijgt het ruw" of zoiets???????? En de Engelse heeft een kaartje gemaakt van een eigen foto van haar eigen hond (Malteser Leeuwtje) . Alledrie de kaartjes waren helemaal volgeschreven, das leuk!

Ik heb ook een nieuw adres getrokken en dat is Maleisië geworden. Hij wil het liefst iets colorful of cartoon. Of met eten/drinken. Nu heb ik het afgelopen weekend mijn laatste kleurrijke cartoon kaartje van stad net verzonden. En in de categorie eten/drinken heb ik ook niet echt iets meer wat ik geschikt vind voor een man.

Dus.... nu moet ik eigenlijk de stad in om nog een kaartje te kopen.... heb ik niet echt heel erg veel zin in, want heb niet extreem veel tijd, maar ja dat risico zit er wel in natuurlijk als ik een adres trek.... (heb nu dus een beetje spijt.... ).

Balen van die lege Hurray RubyJanne! Vind ik ook erg merkwaardig: een leeg profiel en dan ook nog een lege Hurray. Das dus iemand van weinig woorden.

Heel veel plezier in Barcelona HappyOwl234! Geniet van het mediterrane leven!
Labellei, ik zou bijna voorstellen dat we samen een kopje koffie doen, morgen, en dan gezellig cartoonkaartjes uit gaan zoeken. Ik neem aan dat je de welbekende had? Die altijd zo heel erg gewaardeerd worden? Ik ben de naam van de tekenaar even kwijt.

Maleisië.. het is geen Mediterranee, maar wel tropisch! Ik zou zo graag eens van een Caribisch eiland krijgen, waar ik ook gezeten heb, maar daar zijn maar 5 postcrossers ofzo, dus de kans is wat klein, ben ik bang. Heb al wel al hun kaartjes gefavoriet
Later is nu
Ik kreeg net gewoon een hele blije hurray uit Zwitersland op mijn eigengemaakte stadionkaartje

"Thank you very much for your postcard. I really love it. ...I also love your country and your language. Some years ago, I really liked to learn Dutch! Later, I decided to spend my energy in Spanish :-)

All the best & Happy Postcrossing, ...”

Hoe leuk is dat?

Heeeeeel leuk
Later is nu
Ik vind normaliter dat je altijd goed kunt zien dat iemand zelf een foto van zijn of haar hond heeft gemaakt, maar jouw Maltezer Leeuwtje is wel een schatje zeg! Net mijn hondje (mijn échte, niet een kaartje)
Later is nu
Die Roemeense tekst is volgens mij een soort 'Keep Calm' kaartje? "Blijf zacht en Sterk" ofzo.
Later is nu
Ja ik wilde dat ook nog schrijven Dreamer, dat "mijn" Maltezer waarschijnlijk op jouw hondje lijkt. Ik vind het ook een leuk kaartje!

Ik denk dat ik die Roemeense tekst nog door een andere vertaalsite laat vertalen (poging doen). Ik ben toch wel nieuwsgierig, uiteraard.

Ik ben dus nét de stad nog even heel snel in geweest. Om nog een cartoonkaart voor de Maleisiër te kopen. Ik heb zo'n gekartelde, die dus inderdaad ook erg kleurrijk is (wens van Maleisiër), met daarop o.a. de martinitoren, het museum, de vlag van de provincie, gasunie gebouw, en nog veel meer.

Ik heb het kaartje al geschreven en geüpload. Ben blij dat het nog op tijd gelukt is (moet zo nog warken namelijk). Maar nu moet ik 'm natuurlijk niet vergeten te posten.... Ik ken mezelf....

Ooh en ik lees nu pas jouw koffiedrink- en cartoonkaartenjacht-voorstel. De noodzaak is er nu dus niet meer. Alhoewel er voor Postcrossers natuurlijk altíjd wel een bepaalde kaartenjachtnoodzaak en -drang aanwezig is....
Aangezien het van mij wegloopgedrag is, is het misschien niet zo slim, maar in principe natuurlijk altijd zo te regelen, toch?

En ik loop weg voor snoeiwerk, morgen gaat het mogelijk regenen, dus dan kan ik dat sowieso niet doen (kan wel, maar doe ik niet)

Kan ik natuurlijk wél weer kaartjes schrijven
Later is nu
Mijn kaartjes willen allemaal niet aankomen :( Ik krijg geen hurrays en ik krijg geen kaarten. Ik lees voorlopig maar even mee in plaats van dat ik reageer. Ik kan moeilijk elke dag komen huilen omdat ik geen post heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven