Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Och das jammer dat er even weinig beweging in zit Mitsig! En als je wil kun je hier best even en . Dan doen anderen wel weer .

Ik heb vandaag ook nog geen Hurrays gehad. Had wel 3 kaartjes in de brievenbus: 2 uit de USA, of eigenlijk 3 want één persoon had een envelop gestuurd met 2 kaartjes, en echt alles zat onder de postzegels, er zaten vooral veel mooie grote postzegels op de envelop. Erg attent en aardig natuurlijk, maar ik verzamel zelf geen postzegels, al vind ik mooie postzegels op een kaartje wel hartstikke leuk, maar die op de envelop daar doe ik verder niet veel mee. Ik kan er natuurlijk wel iemand anders blij mee maken .

Het andere kaartje kwam uit Finland.

Ik moet ze nog registreren. Eerst maar even wat eten en ook maar even verwerken dat de kaartjes wat aan de saaie kant zijn. (Vind ik best erg van mezelf om dat zo te zeggen ).

Hoe was de oogst bij jullie vandaag?
Ik ben happy

een mooie wilde zee uit Ierland

fjord met koeien uit Noorwegen

Noordkaap uit Finland

En zo'n postcrossingkaartje waar we het laatst over hadden (papierlade of zo?) uit China. Jammer dat niet alles goed te lezen is, maar leuk! Hat adres staat trouwens boven de postzegels, knap dat hij bezorgd is!

Labellei ik verzamel dat soort postzegels en als iemand erom vraagt stuur ik wat op

Jammer Mitsig. Balen mag hoor. Is hartstikke logisch!
Later is nu
Haha Neliba, dat time management om een kaartje op tijd in de bus te krijgen is bij mij jammerlijk mislukt! Ik had woensdagavond een adres getrokken van iemand die graag containerschepen wil. Dus ik nog geen kaart geschreven omdat ik niet zo'n kaart in mijn assortiment had maar hier in Zeeland leek het me niet zo'n probleem om zo'n kaart op de kop te tikken. Dus het plan was om gister in de lunchpauze te gaan kijken in de stad. Helaas stond er een bijeenkomst gepland in de lunchpauze dus kon niet weg. Toen na het werk als een speer naar die winkel gefietst.. je raad het al, dicht! Dus vandaag wél in de lunchpauze naar de winkel, gelukkig hadden ze een goeie kaart! Dus nu net geschreven, dus al te laat voor de vrijdagpost maar ik dacht: dan is het nog op tijd voor de leging van zaterdag. Jammer, jammer de brievenbussen worden hier pas maandag na 17.00 uur weer geleegd. Bijna een week na het aanvragen van het adres is de kaart dus nog niet veel verder. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik tenminste een leuke kaart voor haar heb. Tis toch altijd wel mijn streven om op z'n snelst de volgende dag de kaart te posten. Dus dit is wel erg extreem voor mijn doen! Maja tis niet anders deze keer.

Ik mag nog 3 kaartjes versturen, maar ik denk dat ik maar even wacht tot morgen of zondag.
Ooh Famke wat jammer zeg! Volgens mij worden de brievenbussen in heel Nederland niet meer op zaterdag geleegd, trouwens. Bij ons tenminste ook niet. Ik heb wel het geluk dat de dichtsbijzijnde brievenbus pas na 6 uur geleegd wordt.
Later is nu
Inderdaad erg balen Famke. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, en het kan iedere Postcrosser overkomen. En dan met name de Postcrossers die júist heel erg hun best doen. Wel super dat je zo'n kaart hebt kunnen vinden!

Fijn dat de postbode jou weer heeft weten te vinden Dreamer. Wist jij trouwens al dat er nóg iemand in onze stad giraffen-kaartjes verzamelt? (Ik heb vanavond nog een kaartje gefavoriet die zij heeft ontvangen.)

Ik heb zojuist tóch weer 2 adressen aangevraagd. Ik wilde wachten tot morgen, maar ik kon me (uiteraard) weer niet inhouden. Het is geworden:

- Polen. Is nog niet zo lang bezig, heeft niet echt wensen.

- Duitsland. Een Française die in Duitsland woont en behoorlijk wat kaarten heeft ontvangen. Ze heeft meerdere wensen, o.a. nightviews en royalty. Ik denk dat ik voor een staatsieportret ga van Lex en Max. (Maar die moet ik eerst opzoeken, ligt volgens mij in een la, dus ik moet maar even in wat lades gaan graven... )
Yes! Na 4 dagen mijn eerste Hurray uit Duitsland! Super blij dat die nu nog is binnen gekomen !!!!!
Hoi meiden!

Hier deze week totaal 3 hurrays maar die wisten jullie al dus tot nader order sta ik ook in de meeleesstand. Ik verwacht hurrays van : 56 dagen Tsjechië (die is echt een maand op vakantie kan niet anders), 27 dagen China, 34 dagen Rusland, 19 dagen Hongkong, 16 dagen Duitsland. Latvia is slechts 8 dagen op pad en deze week 3 op de bus daar verwacht ik volgende week een Duitse hirray van maar ja kan ook zomaar weer 3 weken duren.

Kortom trage Flow maar ik geniet van jullie schrijfsels mee
Jippie Mepi

En jammer Damas. Het grappige is dat het elk moment binnen kan komen, zo'n hurray
Later is nu
Jeetje Labellei, wat heeft zij veel giraffekaartjes! (En een minimaal profiel)
Later is nu
Leuk Mepi: je eerste Hurray!

Das wel balen van je trage flow Damas. Maar wie weet regent het binnenkort Hurrays bij jou! En stroomt jouw brievenbus ook weer vol...
Hahaha Dreamer, ik had haar collectie nog niet eens bekeken. Had wel haar (inderdaad wat korte) profiel gelezen.
Mensen kunnen bij mij ook wel denken dat ik kaartjes opspaar voor registreren. Net weer 5 gedaan. Ze hebben er geloof ik allemaal 7 dagen over gedaan, nouja, behalve China. Maar 16 dagen is nog vrij snel, vind ik!

Stats:

Sent: 560 postcards

» Received: 560 postcards

» Traveling: 7 postcards out of 20 How many postcards can I send?

» Sent distance: 1,904,544 km

» Received distance: 1,847,635 km

Onder mijn hurray's gisteren stond nog dat ik een kaartje tegemoet kon zien. Nu sta ik weer kiet. (wat een raar woord, als je dat zo opschrijft?) En ik verstuur over grotere afstanden dan ik ontvang. Tsk.

(ik ontvang natuurlijk nóg vaker uit Duitsland dan dat ik stuur)

Ik vind het zo jammer dat Argentinië niet geregistreerd wordt. Ze was gisteren nog online. Haar kaartjes uit Duitsland, die ik gecheckt heb, doen er 30 - 37 dagen over, mijn kaartje is al 79 dagen onderweg

Als mijn verzonden kaartjes er net zo lang over zouden doen als mijn ontvangen kaartjes, moet ik vannacht een aantal hurray's krijgen. Er zijn 4 kaarten 7 dagen onderweg
Later is nu
Haha, reclame net onder in beeld: stuur eens een kaartje
Later is nu
Wat een statistieken Dreamer.

Ik zag vanavond trouwens in de "gallerij" een kaartje van Nederland naar Duitsland dat er iets van 79 dagen (ofzo???) over had gedaan.

Ik sta nu niet meer quitte/kiet . Heb nu 1 meer ontvangen dan verzonden. Dus ga weer braaf op Hurrays wachten. Al verwacht ik niet direct iets. (Óf al erg lang onderweg, dus eigenlijk onderweg naar expired. Óf te kort onderweg. De meeste kans maken, zo uit mijn hoofd, Duitsland (maandag daadwerkelijk verzonden) en USA (vorige week vrijdag). Maar dat zou natuurlijk ook nog best een tijdje kunnen duren.

Maar hoop doet leven...
Nou, dat is raar, volgens mij heb ik net wat gepost, maar ik zie het niet hier?

Ik kreeg een hurray uit Maleisië. 'Thank you for nice postcard' voor de Aardappeleters van Van Gogh. Het enthousiasme spat eraf

Maar ik sta dus niet meer in evenwicht of quitte (dank Labellei ) Ben benieuwd wat de dag (post) gaat brengen
Later is nu
Ik heb een kaartje uit Australië gekregen, waarop de datum staat en dat het de eerste dag week van de lente is, 25 graden (gromm) en hoeveel km het kaartje aflegt. Daarnaast mijn 'thema' giraffes (want dat wist ik nog niet ofzo) Het is wel een leuke kaart met een giraffe erop én een giraffe postzegel, ook voorop

Daarnaast (weer eens) uit Finland een leuk getekend herfstlandschapje. Beetje in de stijl die Labellei volgens mij vorige week kreeg.
Later is nu
Dat is een mooi kaartje uit Finland Dreamer!

Na een halve dag fietsen door stad werd ik bij thuiskomst verwelkomd door 2 katten in de brievenbus!

Twee erg leuke kaarten. Één uit de UK (Devon), een kat in "gothic style" en die vrouw had zóveel geschreven, dat zelfs mijn korte reactie daarop al een heel verhaal werd.

En de andere komt uit Duitsland. Zij had het adres al aangevraagd op 29 juli(!), de geschreven datum op het kaartje zelf is 14 augustus en de poststempel is van 9 september. Ze schrijft dat een "colorful life" de reden is van het late versturen. Het kaartje is wel wat beschadigd, ik vroeg me in eerste instantie af wat de kat bij zijn koppie had, daar zweefde iets in de lucht. Maar dat blijkt dus een beschadiging te zijn... kan gebeuren natuurlijk.

Ik sta nu trouwens 3 voor met ontvangen. Dus ik hoop op wat Hurrays de komende dagen.
Wat leuk, 2 katten!

Steeds als ik in de gallery kattenkaartjes zie, open ik die hoopvol, want die kunnen natuurlijk alleen maar naar jou gestuurd zijn

Ik sta weer 1 voor met ontvangen, trouwens.
Later is nu
*newbie breekt in*

Net m'n eerste hurray ontvangen, nu m'n eerste kaart nog in de bus, ben benieuwd!

Maar mijn vraag aan jullie. Is er een app voor postcrossing? Zou ik erg handig vinden :-)

*newbie gaat weer terug naar meeleesstand*
Hai Jusa

Ik heb echt geen idee. Ik ben sowieso nooit zo van de apps moet ik zeggen.

Spannend dat je nu een kaartje kunt ontvangen!
Later is nu
Hoi Jusa! Welkom. Gaaf dat je ook begonnen bent én erg leuk natuurlijk dat je 1e Hurray binnen is!

Her lijkt me dat er nog geen app van Postcrossing is. Dan was ik het vast en zeker wel ergens (op hun site) tegengekomen. Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht; het lijkt mij namelijk ook hartstikke handig.

In ieder geval veel plezier gewenst met het Postcrossen (Happy Postcrossing!).

Ik had vannacht een blije Hurray uit de USA. Dus ik direct maar een nieuw adres aanvragen; zie ik op de homepage van de site dat ik 12 van de 14 kaarten travelling heb ipv 13 van de 14. In die minuut dat ik van mijn mail naar de PC website surfde was er nóg een Hurray binnengekomen: Finland.

Dat is mooi want ik wil natuurlijk wel weer quitte (kiet staat ook leuk, doet me denken aan kietelen ) komen te staan qua verzonden/ontvangen. (Sta nu op 252 verzonden, 253 ontvangen. )

Inmiddels dus 1 adres opgevraagd: wederom geen Frankrijk, Griekenland, Italië, Puerto Rico, Bahamas. Maar: Belarus. Een relatief kort profiel. En ze wil cityviews en gebouwen en natuur. Dat wordt dus wederom een kaartje van stad. Ik verstuur bijna niet anders de laatste tijd. Nou ja, ik zie het maar als Stad-promotie.

Misschien dat ik straks nog een adres opvraag, wat ongetwijfeld USA zal worden. Maar wie weet wordt dat wel Hawaï....
Een goedemorgen vanuit Barcelona!!

Ik geniet van erg mooi weer (28 graden, zonnig met een wolkje hier en daar, erg fijn) en een erg mooie stad.

Nog steeds geen hurrays hier hoor, als ik in t hotel kan en mn ipad aanzet hoop ik ze te vinden maar helaas. Vandaag gaat Taiwan expired dus ik kan dinsdag sowieso wel een kaartje schrijven. Ik ben bang dat USA (39 dagen) ook richting expired gaat..... :( (tenzij persoon ineens actief wordt) Finland doet er met 14 dagen ook lang over. De rest zijn landen die er toch wel lang over doen (Rusland , China e.d.) dus dat kan maar zo een keer of nog lang duren. Ik hoop dat Italië er wel snel is, vrijdagochtend om half 8 gepost, lukte dus nog! (Was bang dat ik het zou vergeten)

Vandaag ga ik in elk geval naar parc guell. Morgen ga ik hopelijk nog even lunchen met een oud collega van mij die hier woont. En vanavond weer lekker tapas eten natuurlijk lekker genieten. Met lopen ging het tot nu toe ook wel redelijk, maar vandaag doet het na 2 dagen toch wel veel pijn. Gelukkig kunnen we veel met de metro en hebben we gisteren al veel hoogtepunten gezien waardoor we na parc guell ook niet van alles nog 'moeten' maar gewoon kunnen zien wat kan.

Tot morgenavond of misschien nog even tussendoor
Welkom Jusa! Ik heb idd ook wel eens gezocht om een app maar kon hem niet vinden. Lijkt me idd ook ideaal!

Goed te lezen dat je lekker aan het genieten bent HappyOwl! Fijn dat je ook al veel hebt kunnen zien in Barcelona, dan kan je het vandaag idd wat rustiger aandoen. Hoort ook een beetje bij vakantie toch? ;) Nog leuke winkeltjes tegengekomen om kaarten in te slaan?

Ik heb net weer twee adressen getrokken, zit nu weer op mijn maximum (10 onderweg). Deze kaartje gaan naar Frankrijk, geen specifieke wensen maar in het lijstje favorieten voornamelijk kaarten van wilde dieren, dus ga ik dat ook maar doen. Tweede kaartje naar Duitsland, persoon wil voornamelijk kaartjes van stad, het liefst in combinatie met strand. Dus daar gaat een kaartje naartoe van de Vlissingse boulevard.

Nu wordt het dus weer wachten op hurrays, zal nog wel even duren denk ik. Kaartje naar UK is al 17 dagen onderweg.. toch wel erg lang hoor! Verder China (17dagen) en Belarus (31 dagen). De rest nog maar 2 of 3 dagen onderweg dus daar verwacht ik niet direct hurrays van.
Geniet van Barcelona HappyOwl234. Klinkt goed. (Ook het weer .)

Ook weer lekker bezig Famke!

Ik heb op het PC forum gezocht naar info over een eventuele app. Er loopt al jaren een topic over. Een app staat nog steeds op de to-do-list, en het heeft ook niet echt prioriteit begrijp ik.

Ik heb toch ook maar weer een nieuw adres aangevraagd. Het is inderdaad en uiteraard de USA geworden. Helaas geen Hawaï, maar New York (state). Iemand die al meer dan 3000 kaarten heeft ontvangen en geen wensen heeft. Ik tref de laatste tijd wel erg veel mensen zonder wensen. Ik weet dus ook nog niet wat ik zal sturen. Zal ik wéér aan Stad-Promotie doen?
Welja Labellei, lekker een torentje naar NY. En dan zeggen dat onze toren afgebouwd is in het jaar dat Columbus voet aan Amerikaanse bodem zetten

(heb ik ooit eens aan een Amerikaanse 'penpal' geschreven, noooit meer wat van gehoord)

Klinkt allemaal goed en lekker, HappyOwl. Alleen jammer dat je kaartjes niet geregistreerd worden. Maar als deze allemaal expired zijn, dan heb je nieuwe ronde, nieuwe kansen en natuurlijk wél actieve adressen!

Iemand enig idee wanneer Rosekapje weer terugkomt? Al die vakantiegangsters hier, het is me wat. Hoewel het hier ook vakantie lijkt, zo met die zon!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven