Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
@Jusa: Welkom Een app zou wel handig zijn, inderdaad. Ik vind geen resultaten voor 'Postcrossing' in de Apple Store. Ik vermoed dus dat er nog geen app is.

@Happy Owl: Je hebt het wel getroffen. Ook met het weer. Ik wens je nog een hele fijne tijd daar.

@Labellei: Als iemand helemaal geen wensen heeft zoek ik gewoon iets waar ik zelf blij van zou worden. Mocht de ontvanger dan stiekem toch een hekel hebben aan planten, dieren en luchtballonnen, dan is dat maar jammer voor hem of haar. Wel grappig eigenlijk dat er meer vrouwen Postcrossen dan mannen, terwijl ik vooral mannen ken die postzegels verzamelen.

Ik had eindelijk weer een Hurray vandaag, uit Duitsland. Dat was mijn 15e kaart die aankwam, dus ik mocht er lekker twee sturen omdat er een slot vrijkwam. Naar Polen en Tjechië. De Poolse mevrouw wilde iets typisch Nederlands, dus die krijgt een kaart van beschuit met muisjes. De Tjechische mevrouw wilde een kameleon. Hier in de stad is op zondag alles open, maar ik ben een beetje moe van de eerste schoolweken. Ik ga komend jaar afstuderen en er komt ineens veel informatie op me af. Ik heb echt de concentratie van een kleuter, dus het is soms best lastig. Bovendien wil de kat niet van mijn schoot af. Daarom heb ik de kaarten maar gewoon online besteld.
Heerlijk hé Mitsig, zo'n luie zondag! Groot gelijk hoor om ze via internet te bestellen. Al bestel ik nooit kaarten via internet, als ik geen kaartje in mijn voorraad heb die bij het profiel past hebben ze pech. Behalve de uitzondering van vorige week (containerschepen) daarvoor ben ik toch even naar het centrum gefietst.

Als iemand geen wensen heeft kijk ik meestal bij de favorieten en kijk ik of ik iets heb die erbij zou passen. Anders wordt het een algemenere kaart over Nederland of provincie ofzo. Vaak wordt er nog wel iets verteld over werk of hobby dus doe ik daar dan wat mee.

Ik had rosekapje ook al gemist ja, net als Snorhaar en Melon. Hier in het zuiden geen zon gezien hoor vandaag! Dus je treft het Dreamer!
Wow dat weer klinkt goed, happyowl. Ben lichtelijk jaloers! Fijn dat je kaartje nog meekon met vrijdag, scheelt toch weer drie dagen. Zit eigenlijk best wel lang tussen die brievenbuslichtingen.

Dreamer, al 560 kaarten! Fijn dat je weer gelijk staat én een kaartje kan verwachten.

Lastig he, die mensen zonder wensen, Labellei. Misschien kunnen de favorieten je inderdaad een kleine hint geven.

Lekker, zo'n zondag Mitsig. Als ik me verveel dan gooi ik vaak heel veel kaartjes in mijn mandje en vervolgens reken ik ze dan toch net niet af. Heb je een kaart met een kameleon kunnen vinden? Die heb ik nog nooit gezien.

De afgelopen week heb ik vier hurrays gehad. Gek, zo voelt het helemaal niet, voelt als veel minder. Ik heb inmiddels 35 verzonden en mocht dus twee nieuwe kaartjes sturen in plaats van 1. Mijn nieuwe kaartjes naar Zuid-Afrika en eentje naar Amerika. Ben benieuwd. Dit is nu mijn traveling list:

U.S.A. 12/Sep/2015 1 day

South Africa 12/Sep/2015 1 day

Germany 11/Sep/2015 1 day

Ireland 10/Sep/2015 3 days

Czech Republic 5/Sep/2015 8 days

Taiwan 3/Sep/2015 10 days

Russia 25/Aug/2015 18 days

Ukraine 24/Aug/2015 20 days

China 21/Aug/2015 23 days

Van de 9 kaartjes zijn er 7 die al langer dan 5 dagen niet gezien zijn. Ben benieuwd wanneer die kaartjes geregistreerd worden
quote:Mitsig schreef op 13 september 2015 @ 14:03:

@Jusa: Welkom Een app zou wel handig zijn, inderdaad. Ik vind geen resultaten voor 'Postcrossing' in de Apple Store. Ik vermoed dus dat er nog geen app is.

@Happy Owl: Je hebt het wel getroffen. Ook met het weer. Ik wens je nog een hele fijne tijd daar.

@Labellei: Als iemand helemaal geen wensen heeft zoek ik gewoon iets waar ik zelf blij van zou worden. Mocht de ontvanger dan stiekem toch een hekel hebben aan planten, dieren en luchtballonnen, dan is dat maar jammer voor hem of haar. Wel grappig eigenlijk dat er meer vrouwen Postcrossen dan mannen, terwijl ik vooral mannen ken die postzegels verzamelen.

Ik had eindelijk weer een Hurray vandaag, uit Duitsland. Dat was mijn 15e kaart die aankwam, dus ik mocht er lekker twee sturen omdat er een slot vrijkwam. Naar Polen en Tjechië. De Poolse mevrouw wilde iets typisch Nederlands, dus die krijgt een kaart van beschuit met muisjes. De Tjechische mevrouw wilde een kameleon. Hier in de stad is op zondag alles open, maar ik ben een beetje moe van de eerste schoolweken. Ik ga komend jaar afstuderen en er komt ineens veel informatie op me af. Ik heb echt de concentratie van een kleuter, dus het is soms best lastig. Bovendien wil de kat niet van mijn schoot af. Daarom heb ik de kaarten maar gewoon online besteld.

Wat een goede reden

Wat fijn dat je 2 kaartjes mocht versturen! En had die dame echt alleen de wens tot een kameleon? Ik kijk namelijk altijd eerst in mijn voorraad (een beste voorraad) of ik nog iets passends heb. Meestal heb ik dat wel. Een aantal weken/maanden terug heb ik mijn kaarten ook gesorteerd, maar ik ben bang dat dat weer nodig is Ik had gedacht dat dat een mooi karweitje was voor een regenachtige zondagmiddag, maar de zon schijnt en ik ben gaan lezen
Later is nu
Bij iemand met 3000 kaartjes en een leeg profiel stuur ik trouwens mijn stadionkaartje. Weet ik zeker dat hij/zij 'm niet dubbel krijgt

En anders een 'die wil toch niemand' kaartje, maar dat vooral als er ook geen favorieten zijn. Het is net een soort dan wat mensen leuk vinden. Best wel irritant.
Later is nu
Mag niet
De mevrouw van de kameleon liet doorschemeren dat ze kenmerkende dingen voor je land leuk vond, maar dat kameleons toch echt wel heel tof waren.
Ik heb nog geen echte voorraad omdat ik pas 15 kaarten heb die aangekomen/geregistreerd zijn. Het spijt me overigens van de vele posts onder elkaar, maar ik had even ruzie met de afbeelding, dus ik heb mijn bericht een paar keer opnieuw getypt.
Nou ik heb uiteindelijk maar een multiview van stad naar mijn David in de States gestuurd. Één die ooit in een heel goedkoop pakketje zat. Ik vind 'm zelf eigenlijk best mooi, er staan 3 foto's op: van het goudkantoortje, de toren en het stadhuis. Maar ik voel me altijd toch best wel een beetje schuldig als ik een multiview stuur , omdat zoveel mensen er niet van houden. En ik heb voor mijn gevoel de laatste tijd zoveel kaarten van stad verstuurd dat ik zélf ook wel wat variatie wilde. Maar goed, ik heb ook even gespiekt wat David zelf voor kaarten verstuurt (dat doe ik dan vaak...) en ik zag dat hij zelf eigenlijk maar een paar verschillende kaarten in zijn collectie heeft (van de omgeving).

Ik zat nog wel te twijfelen, want heb ook nog een mooi klompenkaartje in mijn collectie. Maar die bewaar ik wel voor mensen die wél kieskeurig zijn en "iets van je land" willen hebben, maar niet van de "typische toeristische cityviews" houden.

Dús uiteindelijk dit weekend gepost:

USA: multiview van stad

Belarus: single view van Hoge der Aa

Polen: opgepimpte fiets

Duitsland: Wim-Lex en Max, die ik gelukkig nog in één van mijn vele rommellades terug vond.

Mijn huidige lijst:

RubyJanne wat gaaf dat je een kaartje naar Zuid-Afrika mag sturen. Ik ben jaloers hoor. (Heb Zuid-Afrika nog nooit gehad ).

Mitsig ga je nu voor het eerst je postzegels (met de schoot-kat op zijn troon?) gebruiken?
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 13-09-2015 16:55
Reden: Mitsig en niet mistig. :-)
% gewijzigd
Mitsig, je bent inderdaad strafbaar als je zomaar iemands foto gebruikt voor een ansichtkaart (of wat voor doeleind dan ook) Dat is wel de reden dat ik altijd mijn naam op (mooie) foto's zet, die ik op internet plaats. Als je een foto van mij gebruikt, ik vind het best, maar ik wil wel credits, namelijk. En zo denken meer mensen, vooral professionele fotografen (die officieel vast laten leggen dat ze eigenaar van de foto zijn en je dus zelfs aan kunnen klagen als ze ontdekken wat je doet.)

Het is wél een mooie foto!

Op zich een rijtje, waar elke dag een hurray uit kan volgen, Labellei!

Bij mij zijn de afgelopen dagen alleen maar kaartjes favoriet gemaakt. Ook leuk, maar toch anders

Hoe krijg jij je rijtje zo mooi geplaatst? Als een afbeelding, zeg maar?

Bij mij zijn 4 kaartjes alweer 9 dagen onderweg, 2 kaartjes 15 dagen en dan beginnen de expired met 78 dagen en langer.
Later is nu
Oh jee, dan zoek ik wel weer bestaande kaarten uit. Ik vermoedde dat het niet erg was om een afbeelding te gebruiken als ik er geen geld of publiciteit mee wilde krijgen. De eerste postzegel met mijn kat erop is in Duitsland gearriveerd.
Even heel kort want mijn batterij is bijna leeg en oplader heeft zijn beste tijd gehad.

Laatste nieuws:

Gisteravond een hele enthousiaste Hurray uit Duitsland. Hij vond zowel het cartoonkaartje als de postzegels erg mooi (Vincent v Gogh) .

Ik sta nu dus gelukkig weer quitte.

Vanochtend een mailtje van een Nederlandse die mij een kaartje wil toesturen die ik gisteravond had gefavoriet. (Kattenkaartje) .ik heb teruggemaild dat ik het wel wil en dat ik haar uiteraard ook een kaartje zal sturen. Een direct swap dus. (We hebben daar trouwens allebei nee ingevuld .)

Ik zwaai even naar haar voor het geval ze meeleest.

Ik maak dat lijstje op mijn smartphone Dreamer. Via menu, "opname plus", dan verklein (crop) ik het en dan sla ik 'm op in mijn galerie. Vervolgens via Tinypic hier plaatsen.

Sorry voor de egopost. Een goede dag allemaal, ik hoop op Hurrays voor iedereen! (Kaartjes zullen we vandaag niet aantreffen in onze brievenbussen. )
quote:Mitsig schreef op 14 september 2015 @ 11:00:

Oh jee, dan zoek ik wel weer bestaande kaarten uit. Ik vermoedde dat het niet erg was om een afbeelding te gebruiken als ik er geen geld of publiciteit mee wilde krijgen. De eerste postzegel met mijn kat erop is in Duitsland gearriveerd.

De kans dat iemand het ontdekt is natuurlijk niet zo groot (tenzij je nou net jouw kaart naar de fotograaf stuurt ) maar ikzelf vind het niet zo netjes. Komt waarschijnlijk ook doordat ik wat kunstenaars/fotografen ken.

Daarnaast maak ik het liefst alles zelf, de foto ook, als ik dan toch een kaartje maak (of op m'n blog schrijf, of wat dan ook)

Ik heb wel eens met het idee gespeeld om van boekomslagen kaartjes te maken. Dus niet van het boek zelf, waar de omslag toch los van ligt, maar een omslag scannen en daar een kaartje van maken. Maar dan kom je dus bij dezelfde copyrightregels, ben ik bang.

Ik zag een keer een vraag om kinderboekenomslagen en veel mensen over de hele wereld hebben bijvoorbeeld 'De Vijf' van Enid Blyton wel gelezen. Leek me leuk om daar kaartjes van te maken, maar doe ik dus maar niet.

Was er ook een leuke reactie op je postzegel? Of viel het neit zo op?

bedankt voor de info over het plaatsen van je afbeelding Labellei. Ik forum sowieso niet op de telefoon (wat een gedoe vind ik dat) Ik houd het maar even zo dan, met gewone lijstjes af en toe
Later is nu
Dreamer, je kan ook een printscreen maken; deze paint plakken; en die dan opslaan en dan uploaden naar zo'n vage fotosite
It ain't me
Leuk dat je kat in Duitsland is beland Mitsig!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Hurray Hurray Hurray ik heb zojuist (binnen 1,5 uur tijd) 3 Hurrays gehad!!! Polen, Tsjechië en Rusland. En alledrie waren ze blij en enthousiast. Écht leuk! Ook omdat ik nu weer wat kaartjes zal ontvangen. Ik kan mijn brievenbus weer in de gaten houden deze week.

Ik denk dat ik vanavond of morgen 1 adres ga aanvragen. Ik zal immers ook nog een kaartje uitzoeken en versturen naar mijn Nederlandse "swap". En dan kan ik eventueel later in de week nog wat meer adressen doen.
Leuk Mitsig! Nu wachten op het kaartje wat jouw kant op komt!

Labellei! Dat is nog eens leuk! Polen en Tsjechië zijn dan ook mooi snel gegaan.

Ik ben al helemaal gewend aan je nieuwe profielfoto Dreamer, vind haar bijna sympathiek Ik heb ook even goed gekeken, want in het begin dacht ik dat het een heks was

Hier nog stilte...
quote:Cocomo schreef op 14 september 2015 @ 12:40:

Dreamer, je kan ook een printscreen maken; deze paint plakken; en die dan opslaan en dan uploaden naar zo'n vage fotosite Jaa.. dat snapte ik ook toen ik Labellei's uitleg zag. Maar dat is me teveel werk
Later is nu
quote:RubyJanne schreef op 14 september 2015 @ 18:35:

Labellei! Dat is nog eens leuk! Polen en Tsjechië zijn dan ook mooi snel gegaan.

Ik ben al helemaal gewend aan je nieuwe profielfoto Dreamer, vind haar bijna sympathiek Ik heb ook even goed gekeken, want in het begin dacht ik dat het een heks was

Hier nog stilte...Het is ook een heks.. Madame Sprout (of Stronk in het Nederlands) van Harry Potter
Later is nu
3 hurray's, wat lekker Labellei!
Later is nu
quote:RubyJanne schreef op 14 september 2015 @ 18:35:

Hier nog stilte...Ik was in de war , het was geen Polen maar Letland. En die heeft het inderdaad erg snel gedaan, daar had ik nog geen Hurray van verwacht. Was De Verrassing van de Dag .
Hoi hoi,

Ik zit inmiddels in de trein richting stad, over ruim een uur weer thuis. Bah wat een regen hier!

Vandaag een hurray uit Finland gehad, mocht ook wel na 15 dagen dagen. In de trein maar vast twee nieuwe adressen getrokken. De andere mocht dus voor mijn kaartje naar Taiwan die expired is. De nieuwe adressen zijn Duitsland en tsjechie. Daar ben ik wel blij mee want naast Italië heb ik allemaal landen waarbij de kaartjes langer onderweg zijn. Hopelijk gaan de nieuwe dus snel. Allebei nog niet veel kaartjes, dus dat is leuk, daarvoor heb ik vast iets passends in de collectie.

Straks even lekker bijlezen, zag alweer wat hurrays voor Labellei, fijn hoor!
Na 32 dagen is mijn kaartje in Belarus aangekomen! Helaas niet zo'n leuke hurray, 'Hi, thanks for postcard'. Het was nog wel zo'n leuk kaartje! Van twee kindjes onder een paraplu met de tekst: na regen komt zonneschijn. Dit alles in Sepia-kleuren en de kaart zelf was ovaal van vorm. Ze wou graag iets met regen/druppels oid. Dus ik dacht dat ik wel goed zat. Jammer hoor, maja, nieuwe ronde nieuwe kansen hé.

Ga denk ik meteen maar een nieuw kaartje schrijven, heb de rest van de week namelijk geen tijd.

Jullie hadden ook wat hurrays lees ik! Leuk!
Haha Dreamer, die had ik dus nooit herkend. Grappig

Jammer van je niet zo enthousiaste hurray, Famke. Ga zo even je kaartje bekijken, klinkt wel heel leuk!

Hoe lang is je kaartje naar Finland onderweg geweest, happyowl? Hoe was Barcelona? Leuk thuiskomen zo in de regen. Wel fijn dat je 'snelle' adressen hebt, op naar de 35, dan kan je weer eentje extra sturen.

Ik kreeg net een enthousiaste hurray uit Ierland. Ik had haar een skûtsje gestuurd met een uitleg over de zeilwedstrijden en het blijkt dat ze net zoiets daar hebben. Ze heeft er een link van een website bij gedaan, leuk om te zien. Mijn nieuwe kaartje gaat naar Letland, daar gaat een Friese vlag heen
Oh dat is inderdaad een heel leuk kaartje zeg!
Update: mijn nieuwe kaartje gaat naar Finland. Deze persoon heeft al meer dan 9600 kaartjes gekregen en welgeteld 1 kaartje gefavoriet! Ze heeft ook een ultra kort profiel, wel 5 hele zinnen Maar ze wil graag kaartjes van de omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven