Eileiders verstopt / geblokkeerd / dicht

13-09-2015 01:19 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumlezers van viva,

Graag ben ik opzoek naar vrouwen die hier wat meer over weten of hetzelfde ervaren of hebben ervaart.

Ik ben 27 jaar en heb een lieve man van 30. We willen graag kinderen alleen is er tijdens een kijkoperatie geconstateerd dat 1 van me eileiders dicht zitten en ook niet meer open gemaakt kunnen worden omdat ik in het verleden te lang heb gelopen met chlamydia. Sindsdien is mij wereldje letterlijk ingestort en hoe leg je dit je partner uit met wie je zo graag kinderen wil. Gelukkig gaat hij hier heel goed mee om en blijft hij positief. De gynaecoloog heeft ons doorverwezen naar de fertilisatie-afdeling omdat we daarvoor in aanmerking komen. Volgende week is ons intake gesprek en is er in de brief aangegeven dat we in aanmerking komen voor iui. Ik ben zo bang en gespannen na alle negatieve verhalen op internet al hoewel ik zo positief mogelijk probeer te blijven. Overal lees ik ook dat vrouwen met dichte eileiders in aanmerking komen voor ivf en niet iui.

Hoe hebben jullie dit ervaren dames want ik ben zo gespannen en ken ook niemand uit mijn omgeving die dit heeft meegemaakt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes camilia
Hi Camalia123,

Even om je een hart onder de riem te steken:

Het lukte mij niet om zwanger te worden, tijdens een kijkoperatie waarbij ze vloeistof door mn eileiders spoten, bleek een eileider verstopt/ dicht( dat hoorde ik toen ik nog bij aan het komen was van de narcose).. 2 Weken later ben ik spontaan zwanger te worden, en ben inmiddels zwanger van de 2e...

Het blijkt dat bij veel vrouwen het doorspuiten vd eileiders dat gene iswat nodig is zwanger te worden.. kortom als de rest goed is kun je met maar 1 eileider gewoon zwanger worden! Ik hoop dat hetvoor jou ook het geval is
Ik moet het ook hebben van maar 1 eileider door cysten en verkleving.

Ik Stopte afgelopen februari met de pil en ben nu 20 weken zwanger.
Waarom moet je meteen overstappen op IVF of een andere techniek? Met één eierstok kun je volgens mij ook zwanger worden. Of speelt er meer?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:fleetfox schreef op 13 september 2015 @ 09:51:

[...]

Natuurlijk doe je het niet bewust. Maar er is ook geen andere manier om het te zeggen zonder geheel kwetsend te worden, maar waar ik op doelde: TO hoeft er zich niet schuldig over te voelen want het is geweest.

In mijn ogen was het geen slechte opmerking. Maar goed, ik wil niet offtopic gaan.

Dus vruchtgebruik, als het kwetsend was: mijn excuses. Het was niet mijn intentie.Had in mijn hoofd dat meer mensen er iets over gezegd hadden maar zie nu dat het deze ene opmerking was. Las het dus te zwaar. Excuses voor mijn wat overdreven felle reactie is meer aan de orde
Nog een toevoeging, dat doorspoelen van eileiders/ baarmoeder gaat onder narcose, dus afgrijselijke pijn? Heb ik niet gehad, ja wel wat kramp en pijn erna maar was met wat pijnstillers goed te doen...
quote:LadyDay80 schreef op 14 september 2015 @ 18:28:

Hi Camalia123,

Even om je een hart onder de riem te steken:

Het lukte mij niet om zwanger te worden, tijdens een kijkoperatie waarbij ze vloeistof door mn eileiders spoten, bleek een eileider verstopt/ dicht( dat hoorde ik toen ik nog bij aan het komen was van de narcose).. 2 Weken later ben ik spontaan zwanger te worden, en ben inmiddels zwanger van de 2e...

Het blijkt dat bij veel vrouwen het doorspuiten vd eileiders dat gene iswat nodig is zwanger te worden.. kortom als de rest goed is kun je met maar 1 eileider gewoon zwanger worden! Ik hoop dat hetvoor jou ook het geval is Bij mij deze ze dat dus onverdoofd maar zelfde resultaat!!
quote:LadyDay80 schreef op 14 september 2015 @ 20:55:

Nog een toevoeging, dat doorspoelen van eileiders/ baarmoeder gaat onder narcose, dus afgrijselijke pijn? Heb ik niet gehad, ja wel wat kramp en pijn erna maar was met wat pijnstillers goed te doen...

Nee ik was dus onverdoofd. Alleen paracetamol van tevoren. Ging door de grond. Mijn vriend zat op te gang te huilen vanwege mijn gegil

En ik hoorde hetzelfde van mijn collega.

Daarna nergens meer last van. Was jaar of 8 terug.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 20:56:

[...]

Bij mij deze ze dat dus onverdoofd maar zelfde resultaat!!Onverdoofd??? Hoe kan dat, dat dat verschilt per ziekenhuis...Wat raar, ja dan kan ik begrijpen dat je verschrikkelijke pijn hebt, gelukkig voor het goede resultaat, dan heb je tenminste niet voor niets geleden...
quote:LadyDay80 schreef op 14 september 2015 @ 21:02:

[...]

Onverdoofd??? Hoe kan dat, dat dat verschilt per ziekenhuis...Wat raar, ja dan kan ik begrijpen dat je verschrikkelijke pijn hebt, gelukkig voor het goede resultaat, dan heb je tenminste niet voor niets geleden...Precies, goede voorbereiding voor de bevallingen
quote:LadyDay80 schreef op 14 september 2015 @ 21:02:

[...]

Onverdoofd??? Hoe kan dat, dat dat verschilt per ziekenhuis...Wat raar, ja dan kan ik begrijpen dat je verschrikkelijke pijn hebt, gelukkig voor het goede resultaat, dan heb je tenminste niet voor niets geleden...Ja hoor, hier ook 20 jaar geleden. Niet verdoofd, alles zag er goed uit, toch niet zwanger geworden daarna.
quote:fietsie schreef op 14 september 2015 @ 21:12:

[...]

Ja hoor, hier ook 20 jaar geleden. Niet verdoofd, alles zag er goed uit, toch niet zwanger geworden daarna.Helemaal niet gelukt?
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 21:18:

[...]

Helemaal niet gelukt?Jawel, mijn verhaal staat op pagina 1 van dit topic. Heb nu drie pubers.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 21:00:

[...]

Nee ik was dus onverdoofd. Alleen paracetamol van tevoren. Ging door de grond. Mijn vriend zat op te gang te huilen vanwege mijn gegil

En ik hoorde hetzelfde van mijn collega.

Daarna nergens meer last van. Was jaar of 8 terug.Ik kreeg die behandeling ook onverdoofd. Ik had de moeder van een vriendin mee en zij viel flauw
Goh, ik heb die behandeling 5 jaar geleden gehad, dus waarschijnlijk is die narcose relatief nieuw, ze kregen zeker eindelijk door dat onverdoofd te barbaars is... Paracetamol, laat me niet lachen...
quote:fietsie schreef op 14 september 2015 @ 21:24:

[...]

Jawel, mijn verhaal staat op pagina 1 van dit topic. Heb nu drie pubers.
Even een tegenhanger. Ik vond het doorspoelen een eitje. Volstrekt pijnloos. Van tevoren en erna geen pijnstillers gebruikt. Het verschilt dus per vrouw.
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 14 september 2015 @ 22:01:

Even een tegenhanger. Ik vond het doorspoelen een eitje. Volstrekt pijnloos. Van tevoren en erna geen pijnstillers gebruikt. Het verschilt dus per vrouw.Dan had jij waarschijnlijk weinig tot geen verstoppingen?
Jawel en ook cystes.
Fortis et liber
Hi ladyDay80,

Wat goed nieuws zeg, super leuk om al die positieve verhalen te horen. Geef toch weer een positieve duwtje in me rug.

Wat had de gyn bij jou geadviseerd toen bleek dat 1 eileider verstopt was?

Gr Camilia
@Camilia, het klinkt raar maar heb nooit meer een afspraak gehad bij de gyn, ik had het alleen gehoord van die eileider vlak na het doorspuiten, en de afspraak om het verder te bespreken was een maand later, maar toen ik na 2 weken zwanger te zijn en heb nooit wen vervolg gesprek gehad... Gek eigenlijk. ..

Ik hoop dat het uiteindelijk ook spontaan bij jullie lukt, in plaats van dat je verder de medische molen in gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven