Missed abortion

14-09-2015 21:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Op 03-08 kwam ik erachter dat ik zwanger was... Op dat moment zou ik 4/5 weken zijn.

Vervolgens kreeg ik 2,5 week later met 6,5 week een vroege echo i.v.m wat bruinverlies.

Toen zagen wij een mooi kloppend hartje...

Weer twee weken later op woensdag 02-09 kreeg ik s'avonds weer last van bruinverlies.. maar nu veel.. het leek op een beginnende menstruatie. Vk gebeld en mocht de volgende dag 03-09 weer een echo. Bleek dus dat het hartje met 7 weken is gestopt .. de vruchtzak had ook gelijk een hele andere vorm vergeleken met de eerste echo. Toen kreeg ik dus de keuze om af te wachten... curretage of pillen... ik koos voor het eerste.

De eerste week na deze echo nam alleen bruinverlies toe.. vervolgens werd het langzaam aan helderrood bloed... sinds afgelopen vrijdag werden dit ook slierten bloed die eruit liepen tijdens het plassen... op zaterdag werd het bloedverlies plotseling heel snel veel meer.. op een gegeven moment kwam er elke keer dat ik ging plassen ook bloed mee.. in de loop van de dag een hele vervelende buik.. beurs gevoel.. een soort hevige menstruatiekrampen.. ik kon wel gewoon mijn dingen doen maar ik moest op een gegeven moment wel een paracetamol nemen .. toen ik weer een plasdrang kreeg en naar de wc ging die avond kwam er ineens een hele stroom bloed.. en een bloedstolsel zo groot als een ei! ik dacht dat dit het was.. maar het bloedverlies daarna was nog steeds heel hevig.. het bleef in beetjes eruit stromen.. krampen namen wel af... toen werd ik s'nachts nog wakker met weer een plasdrang.. toen kwam er dus toch nog zo'n bloedstolsel zo groot als een ei eruit met een aantal grote brokken erachteraan.. vanaf dat moment nam het bloedverlies pas echt af.. nu heb ik alleen een lichte menstruatie.. en een leeg gevoel in mijn buik! ik denk en hoop dus dat dit de miskraam is geweest ? ... iemand anders ervaring hiermee?
Ja, ervaring wel. Helaas een plastische omschrijving maar ik had ongeveer drie dagen 'brokken'. als het overgaat in zeg maar een normale menstruatie dan is het voorbij. De VK of huisarts doen een nacontrole of alles ook 'schoon' is. Zeker bellen als je blijft bloeden.

Sterkte

Vorig jaar een MA gehad en de miskraam moeten opwekken met medicatie. Wat je schrijft is zeker herkenbaar, ik had 3 stolsels verloren waarvan 1 zo groot als een sinaasappel. Heb je de verloskundige al gebeld voor een controle echo?

Sterkte!
Bah! Wat naar voor je!

Ik heb ook een missed abortion gehad. Ik heb ook gekozen voor afwachten, maar er kwam maar niks.

Toen toch voor de pillen gekozen. Daarvan kreeg ik ook enorme stolsels en bloed.

Ik bloedde zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest, alwaar ze me gecuretteerd hebben, omdat er nog steeds weefsel in mijn baarmoeder zat.

Niet dezelfde ervaring dus, maar wel de tip: als je blijft bloeden, laat dan controleren of je baarmoeder leeg is.

En een dikke knuffel! Neem de tijd ervoor, want het kan emotioneel en hormonaal nog best heftig zijn.
Het bloed wat ik nu heb is echt minimaal.. in mijn maandverband zit maar een klein beetje .. alleen af en toe een sliertje bloed als ik ga plassen.. dus ben steeds bang dat het weer opnieuw gaat beginnen ofzo.. aanstaande donderdag heb ik een echo om te kijken of het schoon is...
Bedankt voor de reacties dames
Hier ook een ma. Kwam erachter na 7+6 en toen leefde het al even niet meer. Ik heb ook pillen gehad. Eerst kwam er een stuk weefsel uit van ongeveer 10 bij 5 cm. Dag erna verloor ik nog een stuk van 5 bij 1 cm en een paar dagen later nog een heel klein stukje. Toen stopte het bloeden. Ik denk dus dat je miskraam voorbij is. Wat fijn dat je nu waarschijnlijk niet gecuretteerd hoeft te worden! Je krijgt vast en ze,er een controle echo on te checken of alles schoon is dus ik zou even bellen!m

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven