Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:WDB schreef op 16 september 2015 @ 00:11:

O god. Word hij nòg groter!

Kan ik alvast verhoogde deurposten bestellen? Hier een 14 jarige die net over de 180 heen is... nét een week of wat 14 dus hé Tis met net 13 af...Maar ja ze groeien echt nog wat door én ook in de breedte.. Echt een goeie tatoeëerder met liefde voor zijn werk zal het niet doen voordat iemand uitgegroeid is.
Hier een bijna 13-jarige van 1.46 meter........

Hij kan zo naar groep 5 i.p.v. Havo 2.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hij is 16, over de 1,90m heen.

Hoop niet dat hij langer word. Vriend is nog iets groter en die ervaart dat met sommige dingen zijn lengte echt wel onpraktisch is. Voor zoon zal het nog onpraktisch wezen.
Ik vind de verhalen hier echt super! Mijn dochters zitten nog op de basisschool, dus nog geen puber dingen hier. Zag altijd heel erg tegen die periode op maar door dit topic zie ik nu ook de leuke dingen

WDB wat heftig wat jullie zoon meemaakt!
Respect voor mijn pubers die nu 12 km door de stromende regen naar school moeten fietsen. Kwart voor 7 uit bed en half 8 aanfietsen. Ik doe het ze niet na.
quote:Sofief schreef op 16 september 2015 @ 07:50:

Ik vind de verhalen hier echt super! Mijn dochters zitten nog op de basisschool, dus nog geen puber dingen hier. Zag altijd heel erg tegen die periode op maar door dit topic zie ik nu ook de leuke dingen

WDB wat heftig wat jullie zoon meemaakt!

Anderen benoemen het als super effectieve anticonceptie.

Wacht maar tot er een 'schaamteloos je puber ophemelen' topic komt. Helaas zal daar wat minder in geschreven worden. Want het zijn nog steeds pubers.

Dankje. Ben wel blij dat ondanks zijn het leven is kut buien er soms zelf ook grapjes over kan maken. Maar lucht sons écht wel even op hier te schrijven.

Want o stel je voor dat je het bij en bekende doet. Kan echt niet, hij is invalide en we horen hem daarbijbehorende helpen!

Niet uitlachen, aankijken zo van waarom doe je dat nou weer zo? Of over hem te klagen.

Dat hoor je als moeder helemaaaal niet te doen in zo'n situatie! Maar hier kan het wel. Mijn vriend is er soms ook aardig goed in.
quote:Titanic40 schreef op 16 september 2015 @ 07:57:

Respect voor mijn pubers die nu 12 km door de stromende regen naar school moeten fietsen. Kwart voor 7 uit bed en half 8 aanfietsen. Ik doe het ze niet na.

Heerlijk is het dan in de auto hé! Helemaal als je er aan denkt dat wij vroeger door weer en wind moesten fietsen. De keren dat we werden gebracht of opgehaald zijn op 1 hand te tellen.

Soms ben ik zo'n sadist. Rij ik lekker warm en droog in de auto met een muziekje voorbij. Zie ik horde kinderen door de stromen de regen fietsen.

O wat sneu, word je hard van.

Maar we doen het ze écht niet na!
Wat een verhalen!

WDB: wat gaan jullie op een mooie manier met deze heftige situatie om.

Mijn net 9-jarige dochter begint soms ook al echt te puberen ' je bent ook altijd boos' , ' ik mag ook nooooooit iets'.. Zucht..
Ach ik zou het ze wel nadoen hoor, dat fietsen. Ik heb mijn hele leven moeten fietsen door weer en wind.

Nu heb ik tijdelijk een auto te leen van mijn moeder die lange tijd weg is, maar die moet ik binnenkort weer inleveren

Nou ja, ergens vind ik het wel best, want je wordt aartslui van zo'n auto. Mijn fiets is stuk en in plaats van dat ik hem laat maken, ga ik nou al weken met de auto naar mijn werk (pisstukje van 3 km). Maar het heeft wel veel geregend de afgelopen tijd.
O ik ook even lekker klagen en mij vooral geen goede raad geven, ik word altijd zo kriegel van ouders die wel weten hoe het moet.

Mijn dochter van 18 heeft de ergste puberteit gelukkig al een aardig tijdje achter zich gelaten, maar zoon van 16 is nog volop helemaal puber.

Gebruikelijk scenario: hij komt thuis van school, smijt zijn schooltas op de grond, kijkt heel vies mijn kant op (want ik zeg hallo), doet de deur naar de gang open, gooit zijn jas en schoenen daar ergens neer, smijt de deur weer dicht. Ik mag niet laten merken dat ik er ben, want dan wordt er nog harder gesmeten, geschoven en gezucht. Of hij negeert me straal waardoor hij wel eens tegen mij aanloopt (expres? per ongeluk?), en dat is dan een harde botsing met 182 cm tegen 161 cm.

Heb ik een mededeling (het eten staat klaar!) geen reactie. Als ik de opmerking harder herhaal (want tja, oortjes met muziek in) wordt er gesnauwd JAHAAAA!. Herhaal ik niet dat we gaan eten komt hij later boos naar beneden waarom we hem niet geroepen hebben. Soms is het lekkere eten dan al op

Tandenpoetsen en naar bed: een vriendelijke opmerking helpt niet want dan gebeurt er niets, een militaire opdracht werkt wel (met weer gesnauwd JAHAAAA!) en dan krijg je later de opmerking waarom je dat niet vriendelijker kan zeggen.

Zo dat was lekker typen, ga ik wat vaker doen hier.

O nog even over mijn dochter, ze denkt dat ik een paar jaar geleden in de overgang was, want toen was ik altijd zo onaardig. Nou ben ik 49 en nog steeds elke maand braaf ongesteld, maar als ik opper dat het wel aan haar kon liggen dat ik "altijd zo boos" was toen, nee, zeg, zij een puber? Hoe kom ik erop!
quote:WDB schreef op 16 september 2015 @ 07:59:

[...]

Dankje. Ben wel blij dat ondanks zijn het leven is kut buien er soms zelf ook grapjes over kan maken. Maar lucht sons écht wel even op hier te schrijven.

Want o stel je voor dat je het bij en bekende doet. Kan echt niet, hij is invalide en we horen hem daarbijbehorende helpen!

Niet uitlachen, aankijken zo van waarom doe je dat nou weer zo? Of over hem te klagen.

Dat hoor je als moeder helemaaaal niet te doen in zo'n situatie! Maar hier kan het wel. Mijn vriend is er soms ook aardig goed in.

Denk dat dat ook wel moet op een gegeven moment.

Niet vergelijkbaar maar: één van mijn dochters heeft een flinke afwijking die ook heel zichtbaar is. Daar maken we ook weleens grappen over om te relativeren. Helpt inderdaad goed maar met mate.
Relativeren is belangrijk hoor WDB. En hij maakt zelf toch ook harde grappen over zijn handicap?

Mensen die vinden dat je niet op die manier mag lachen om een handicap, hebben nog nooit iets meegemaakt.
@Aviv, heb jij ook zo´n pesthekel aan die oortjes? Als je wat zegt horen ze je niet. Als ze doorkrijgen dat je wat zegt, moet eerst het geluid uit (met een diepe, diepe zucht, want dat is me toch een werk zeg...) en daarna komt nog een zucht, want ´ik moet altijd wat van haar´.

Wat overigens klopt, want zij moet de tafel dekken.

Ook leuk, en elke avond hetzelfde gezeik: Heb je je tas ingepakt? Konijntjes verzorgd? Gedoucht? Kleren opgeruimd? Weer een diepe zucht, want ow, ze moet weer wat doen en ik zeur daar altijd zo over. Grrrr. Dóe het dan ook gewoon, je weet toch dat hetzelfde riedeltje elke avond terug komt.

Gisteren had ze een kort dagje. Het vijfde uur viel uit, het zesde heeft ze sowieso een tussenuur en met haar vrijwilligerswerk heeft er een paard op haar voet gestaan, dus gymles zat er even niet in. Om een uur of één was ze dus al thuis.

Op het programma staan nog een biografie en een verslag. Dat hoeft pas over een paar weken af te zijn. Maar denk maar niet dat ze daar gisteren wat van gedaan heeft. Welnee. Ze heeft wel braaf het gewone huiswerk gemaakt, maar daarna moest toch echt de tv aan hoor.

Niet in de douche te krijgen. Niet uit de douche te krijgen. Niet in bed te krijgen. Niet uit bed te krijgen. Geen honger, maar als je ze wat voorzet gaat het tot het laatste kruimeltje op.
quote:Casalinga schreef op 16 september 2015 @ 14:05:

@Aviv, heb jij ook zo´n pesthekel aan die oortjes? Als je wat zegt horen ze je niet. Als ze doorkrijgen dat je wat zegt, moet eerst het geluid uit (met een diepe, diepe zucht, want dat is me toch een werk zeg...) en daarna komt nog een zucht, want ´ik moet altijd wat van haar´.

Wat overigens klopt, want zij moet de tafel dekken.

Ook leuk, en elke avond hetzelfde gezeik: Heb je je tas ingepakt? Konijntjes verzorgd? Gedoucht? Kleren opgeruimd? Weer een diepe zucht, want ow, ze moet weer wat doen en ik zeur daar altijd zo over. Grrrr. Dóe het dan ook gewoon, je weet toch dat hetzelfde riedeltje elke avond terug komt.

Gisteren had ze een kort dagje. Het vijfde uur viel uit, het zesde heeft ze sowieso een tussenuur en met haar vrijwilligerswerk heeft er een paard op haar voet gestaan, dus gymles zat er even niet in. Om een uur of één was ze dus al thuis.

Op het programma staan nog een biografie en een verslag. Dat hoeft pas over een paar weken af te zijn. Maar denk maar niet dat ze daar gisteren wat van gedaan heeft. Welnee. Ze heeft wel braaf het gewone huiswerk gemaakt, maar daarna moest toch echt de tv aan hoor.

Niet in de douche te krijgen. Niet uit de douche te krijgen. Niet in bed te krijgen. Niet uit bed te krijgen. Geen honger, maar als je ze wat voorzet gaat het tot het laatste kruimeltje op.En als je daar mee ophoudt is het JOUW schuld dat zij dingen vergeten, aantekening in Magister hebben, moeten nablijven, konijn dood is, etc.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Starshine schreef op 16 september 2015 @ 13:50:

Relativeren is belangrijk hoor WDB. En hij maakt zelf toch ook harde grappen over zijn handicap?

Mensen die vinden dat je niet op die manier mag lachen om een handicap, hebben nog nooit iets meegemaakt.

Denk dat het per persoon ook aanzienlijk verschilt. Wij zijn sowieso soms wel van de gietzwarte galgenhumor. Wat in veel mensen hun ogen echt veel te ver zal gaan. Maar we weten wel waneer we het doen.

Mijn moeder kan er echt niet over. Laatst daarom ook flink woorden gehad.

Zoon noemt mij soms ook milf, net alsdan we hem manke noemen. Bij mijn vriend maken we soms wel grapjes dat hij geld heeft. Zoals geld verdienen kan ik het uitgeven. Of als er woorden tussen hun zijn. Zuinig wezen op hem, heb geen zin om werk te zoeken.

Zolang we er zelf maar om kunnen lachen. We bedoelen het niet kwetsend.

Haalde hem vandaag op. Hij vondt dat ik er als een porch-milf uitzag. Ja ik wist ook niet wat dat is. Maar dat is dus een vrouw van middelbare leeftijd, met een vent met geld.

Ja ben met mijn 32 een middelbare leeftijd milf.
Geweldig topic!

Ik lees al wel dat mijn dochter van bijna 9 ook aan het puberen is

dat wordt nog wat voor over een paar jaar.......
Hij is thuis van kamp. Heeft in de auto wat verteld (omdat hij toch niet kon ontsnappen en om er maar vanaf te zijn volgens mij) en eenmaal thuis was er de gelukkige hereniging met zijn twee grootste schatten: iPad en mobiel. Gedrieën trokken zij zich terug op de bovenverdieping

Met pizza liet hij zich naar beneden lokken om daarna weer snel naar boven te sluipen nog voor de vaatwasser ingeruimd was. Om half negen voltrok zich een klein wonder: gedouched en in badjas daalde hij de trap af. Onze euforie was van korte duur: hij kwam op zijn pc in de woonkamer gamen en kon nu echt heus niet meer de hond uitlaten want dan moest hij zich weer helemaal aankleden... Nou vooruit dan, laat ik de hond vanavond wel uit.

Kwartier later, terwijl het volgende level stond te laden, werden de oortjes even verwijderd om me mee te delen dat hij morgen vrij is.

Beep! Beep! Beep!

M'n bullshit-alarm ging af. Geloof er geen bal van. Eerste uur vrij en de rest van de week geen toetsen, dat stond in de brief.

[Insert random hakkelig lulverhaal over Untis en Magister en vervangingsrooster]

Nice try, geloof er nog steeds niets van. Maar ik bemoei me er niet mee en ik ben ook niet van plan een briefje te schrijven.

Hij staat voor de zekerheid morgen op tijd op ook al is hij vrij en zal dan nog eens kijken in Magister etc want dat heeft zo vaak storingen...

Braaf zo...
Haha Bij_zonder!
Vanmorgen was ik even in de stad, zag ik leuke shirts voor de jongens. Geld terug was mogelijk, dus ik kocht vijf shirts. Jongste vond ze helemaal leuk, dus breng ik er morgen één terug. Die vond hij het minst leuk en leek erg veel op een van de andere.

Zoon van 15 vond het stom, stom dat ik dat zo maar meenam, maar hij heeft geen tijd om te winkelen, wil zeker niet met mij winkelen, kan het alleen niet vinden. Wil niet winkelen met zijn vader en ook niet met zijn zus. Alles in zijn kast is krap, dus er moet iets komen. Ik naar Zalando en ik selecteer vijftien shirts waarvan ik denk dat hij ze leuk zou kunnen vinden én, niet geheel onbelangrijk, die ik financieel aantrekkelijk vind. In minder dan drie minuten heeft hij zijn keus gemaakt. Over twee dagen zullen ze hier zijn. Arm kind, moet hij nog passen ook.
Dochter is vroeg thuis van school en besluit, omdat ze zich verveelt, een cake te bakken. Ja, je moet wat als je telefoon geen geheugen meer vrij heeft. Huiswerken maken is uiteraard slechts een theoretische optie. Als ik thuis kom ruikt het heerlijk en stap ik vervolgens bijna in een kledderige massa op de keukenvloer. "Ja, er ging iets mis met het ei", is het antwoord vanaf de bank. Op mijn vraag of het niet handig is om dit even op te ruimen: "Ja, ik wist écht niet hoe ik dat op moest ruimen". Ja, dat is ook echt hogere wiskunde .
Hier een dame die de ene onvoldoende na de andere haalt.... En dan ook geen 5 ofzo...nee een 2 of een 3. Omdat ze dit jaar op is gestroomd, naar de havo, denk je eerst: is het te hoog gegrepen? Dus ik haar maar eens overhoren nadat ze vier dagen ' echt heel hard had geleerd' aan haar Duitse SO. Van de 9 zinnen had ze 8 fout! Na een hoop gejank en ' ik doe echt mijn best, waarom geloof je me niet' kwam de waarheid boven. ' okee, ik ben te lui om te leren'. Wel gvd! telefoon afgepakt, dreigen met sporten afpakken als ze niet als de sodemieter wat gaat doen. Nu dan toch maar een uurtje haar Duits geleerd en een 6,5 gehaald. Ze kan het dus wel, en dat met een uurtje leren.
Flaka , dat kan het verhaal van mijn dochter zijn! Inclusief opstromen ( naar vwo dan) en het " ik heb echt mijn best gedaan " janken.

En wij dreigen hier ook met mobiel en sport afpakken. Dáár kan ze WEL inzet voor tonen.

Opstaan is drama.

Tig keer roepen. Ben ik dus mee gestopt. Nu moet mobiel mee naar boven want dat is haar wekker. Met als gevolg tot diep in dd nacht op de mobiel.

Vanmorgen ging het mis. Mobiel uitgezet en weer gaan slapen.

Dikke stress toen ik mijn hand over mijn hart haalde en haar toch maar riep.

Nu heb ik zo weinig tijhijd!!!!!

Ja, mijn schuld zeker......
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hebben jullie ook de neiging om al die rondslingerende stringetjes aan een lijntje te hangen ergens in het huis?

En al die potten en tubes gel/wax die ik elke keer weer open in de douche terug vind...

Zoonlief gooit zijn was niet in de de daarvoor bestemde wasmanden, er staan er ook maar 4 op de eerste en 2e verdieping, maar alles ineens als de hulp komt op dinsdag.

En vanochtend vroeg hij; heb je al een broek schoon? Uhm nee sorry Klaasje in het weekend doe ik de was en dat weet je...hij ging dus in een vuile broek naar school, helaas pindakaas!

En dan al die flessen drinken die hij buiten de koelkast laat staan....en elke keer roep ik hem, ik vertik het om het zelf te doen.

Pubers...
Voor alle ouders waarvan hun pubers de vuile was niet opruimen een tip, ook al waren tips niet toegestaan in dit topic

Dit heeft mijn vader gedaan toen ik een jaar of 15 was.

Alle vuile was aan de schuur vast spijkeren, terwijl jij bij een vriendin bent, zodat heel de straat kan zien dat je je was niet in de wasmand gooit, maar gewoon in je kamer laat rondslingeren. Hij belde op naar haar huis en zei tegen me:"kijk eens uit het raam". Weet zeker dat ik op dat moment veel sneller rende dan Usain Bolt hahahahaha

Kan jullie vertellen dat het fantastisch werkt. Sindsdien gooide ik mijn vuile was in de daarvoor bestemde wasmand.
haha dat is wel een grappige ja.

Nou ik ga maar niet zo ver, ik laat ze gewoon hun vieze kloffie aantrekken...zal vast een keer werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven