Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Zit-ie al
quote:Nelladella1 schreef op 14 september 2015 @ 22:38:

Hoe komt het dat ze zo onredelijk worden? Mijn elfjarige was veel redelijker toen hij acht was. En wanneer wordt hij weer redelijk? Als hij zelf kinderen heeft? Of eerder?

Het punt is denk ik dat ze eigenlijk helemaal niet onredelijk zijn.

Ben jij onredelijk als je met dietijdvandemaand persé dat éne theetje wil of dát ijsje? Of dat echt de héle wereld je irriteert.. Het zijn gewoon de hormonen en daar kunnen ze helemaal niet zo veel aan doen.

Ik vind het alleen maar sneu voor mijn zoon als hij zo'n "ik zit in de knoop" bui heeft. Kind weet toch ook niet waar al die woede/onmacht etc vandaan komt. Die kómt er gewoon en móét er ook uit.

Lekker laten gaan en een knuffel geven met een Ik houd evengoed wel van je hoor. Helpt misschien beter dan boos worden.

Maar somssss, ben ik ook maar een mens en kan ik 'm wel achter het behang plakken
quote:Snoesje666 schreef op 14 september 2015 @ 23:43:

Is het een idee om huiswerk in de woonkamer te laten maken ?

Snoezekind vindt dat prettig, hij kan direct vragen stellen, hoeft zelfs niet van zijn stoel af.

Dat zou hier niet werken. Daar is hij veel te afgeleid voor.
Zoon van 15 jaar geeft niet om merkkleding, als het maar lekker zit, boxershorts van V&D, shirts van V&D broeken maakt hem niet uit, wordt wel lastig is heel groot voor zijn leeftijd, voeten maat 44 valt nog mee.

's morgens niet uit bed te krijgen s'avonds er niet in te krijgen, altijd honger, naar de vuilnisbak lopen is ver, lege verpakkingen in de chips la etc. zijn schooltas kan gerust een weekend ongeroerd op dezelfde plek blijven staan, en dan toch nog huiswerk gemaakt en geleerd hebben. Wil nog graag naar zijn sport gebracht worden, want ja zus van 13 jaar wordt ook naar de manege gebracht worden (tja manege in donker bos, weg zonder fietspad, tenger grietje toch iets kwetsbaarder dan knul van 15..)

Zuchtend uit school komen, school is zwaar en zo niet leuk... Doet geen bal aan zijn huiswerk, maar haalt nog redelijke cijfers, maar dus niet door inspanning. Zijn vuile sokken altijd onder bed, hoe komt het toch dat je geen sokken meer hebt.. Uitspraken: ja doe ik zo (kan gerust een paar uur tussen zitten, jij wordt ook altijd boos, snap je toch niets van, wat weet jij daar nou van, pff, ga je weer preken, ik luister toch niet ... ja straks, misschien, en als je het dan terug doet heel verbaasd zijn en gepikeerd..

Zusje van 13 wil graag merkschoenen, en veel kleren is dol op de Primark (komt goed uit leuk van prijs compenseert die schoenen), is smorgens een uur met haar haar bezig, geen make up vindt ze niks, zucht en steunt over huiswerk, maar altijd alles af en geleerd, nog geen melding van school gekregen.. Moeilijk haar bed in te krijgen, moeilijk er uit te krijgen, klaagt dat ze een eind moet fietsen (hier in de wijk notabene..) En treuzelt over al mee, was wordt gespaard op haar bankje. En warm eten is nog steeds drama.. uren facetimen met vriendinnen, instagram en groepsapps.. Weet niet wat ze wil gaan doen later maar blijft hier niet wonen wordt Australië.. Wie blijft hier nou wonen?
En aan het einde van het schooljaar, komen er allerlei briefjes uit zijn tas rollen, die ondertekend hadden moeten worden, of met informatie.. , gelukkig de meeste informatie digitaal!

En van mijn dochter verdwijnen en zwerven de haarelastiekjes, en kom je regelmatig een boek of schrift tegen waar een glas water of limonade is gegaan..
Maar als we dan boos zijn geweest, of hij heeft zo'n hele zware schooldag gehad, moet er wel even een knuffel gegeven worden, dat dan weer wel
Christiana. Klinkt precies als mijn zoon en dochter!

Hier zojuist weer zoon: ik ben zó moe. En ik ben gister echt vroeg gaan slapen maar het helpt niets.

Alsof je zes jaar te laat gaan slapen kan oplossen met één avond vroeg naar bed te gaan.

Zoon is overigens sowieso zijn hele leven al een slechte slaper vanaf kleins af aan al.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dit topic is echt fantastische anticonceptie....
De beste anticonceptie kreeg ik in Mavo-2.

Bij biologie een échte bevallingsvideo kijken....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:matroesjka_ schreef op 15 september 2015 @ 07:14:

Dit topic is echt fantastische anticonceptie....

Oh, nou, de topics over huilbaby´s, ikbentweeduszegiknee, mijnkleuterisnognietzindelijk en wiliknietlustikniet helpen daar ook goed aan mee .

Maar je krijgt er zoveel voor terug he....

Overigens heb ik niet echt te klagen hoor. Caat is vandaag vroeg thuis en ik laat. Dus zij kookt.

Dat we dan tomatensoep en pannekoeken eten neem ik voor lief.
quote:nina1966 schreef op 14 september 2015 @ 23:41:

[...]

Mijn puber is niet zo welbespraakt maar ik hoor vooral IK BEN BËËËZIG!!!!

Hier op alles wat ik vraag: ja dahag...

Hoeven niks te doen in huis behalve twee keer per dag met de honden lopen en toch elke keer weer opnieuw discussie. Echt die jongen van mij moet later de politiek in gaan, kan ie de hele dag discussieren.....
Puber vond dat hij best wel zonder vest in zijn t-shirt door de stromende regen naar school kon, want dat vest is stom.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Zoon slaapt nu dis tijdelijk in de woonkamer. Vriend heeft hem codenaam Smaug al gegeven( die slapende draak uit the hobbit)

Zoon en ik beide last van ochtendhumeuren. Enigste verschil ik heb geleerd hoe er mee om te gaan, meeste van de tijd.

Zoon vindt dat wij s'ochtend met opzet extra hard gaan adem halen/ hijgen en dit doen we uiteraard puur om hem te irriteren. Vorige week dat gezeik steeds gehad. Vanmorgen ook weer.

Zoon laat steeds per ongeluk de hond eruit glippen. Kan ik niets aan doen. Mooiste vind ik nog; zag hem niet. Oke 75 kg hond ter grootte van een pony en jij ziet hem niet?

En uiteraard mag ik dan weer achter een niet luisterende hond aan, hij ziet vriend als baas en luisterd alleen naar hem.

Vanmorgen zoon ook weer met zijn ochtendhumeur. Heb 'perongeluk' de hond in de kamer gelaten. Ho oeps.

Hond is altijd bliiiiijjjjj mensen te zien!! Hij ligt dus lekker boven op zoon te kwijlen, te hijgen en ik ben zo blij jou te zien dansje te doen.
Ik moet hier zo lachen met al die verhalen....

Standaardzin van zoon als je hem ergens op aanspreekt: Kan ik er wat aan doen dat......(vul maar een smoes in).

kan ik er wat aan doen dat ik niet netjes kan schrijven??

Kan ik er wat aan doen dat broer net achter me liep terwijl ik mijn arm naar achteren zwaai?

Kan ik er wat aan doen dat ik geen spaghetti, bonen, erwten enz lust?

Kan ik er wat aan doen dat jij altijd vies kookt en ik het dus niet lust??

Aan de andere kant is hij ook best lief hoor
Gebeurde vroeger bij ons thuis ook geregeld. Loop je net lekker met je armen te zwaaien is, is er weer een gezinslid die er tegen aan loopt.
Zooooo herkenbaar.. Ik word niet goed van het eeuwige "mam waar is mijn....?" dat gaat de hele dag door en over alles. Vooral dat ze er dan vaak ook nog zo hulpeloos bij gaan staan en geen actie ondernemen. Ze hebben namelijk al overal gekeken, lees: ze hebben hun hoofd omgedraaid en het lag niet direct in hun gezichtsveld.. Het toppunt was wel mijn oudste die echt zijn schoen nergens kon vinden op zondag. Uiteindelijk wilde hij chagrijnig met andere schoenen op zijn fiets stappen en bleek zijn schoen op zijn bagagedrager vast te zitten. Hij was de vorige avond gaan stappen en had blijkbaar genoeg gedronken om te vergeten hoe die schoen daar ooit gekomen is en wat hij dan onderweg naar huis aan zijn voeten had gehad.

Ook is bijna alles mijn schuld. "Als ik een longontsteking krijg omdat ik van jou naar school moet fietsen in de regen is het jouw schuld!" "Waarom heeft iedereen normaal haar maar heb ik jouw haar geërfd???" "Omdat jij mijn gymspullen niet gewassen hebt kon ik niet meedoen en nu moet ik nablijven" Ondertussen zaten die spullen dus nog niet in de wasmand en een ander shirt en een broek pakken was schijnbaar ook moeilijk zelf te bedenken.

Sowieso dat hele gebrek aan eigen initiatief en verantwoordelijkheid. Alles is ze ook al snel teveel.

Zoon: Ik heb honger.

Ik: Nou dan maak je een boterham.

Zoon (ligt nog steeds op de bank): Is er nog vers brood?

Ik: Weet ik niet anders ligt er nog in de vriezer.

Zoon: Jaaaaa dan moet ik ook nog helemaal naar de bijkeuken lopen!! *getergde blik erbij*

aaargggg er zijn mensen op de wereld die elke dag tien kilometer lopen voor alleen water en hij heeft al een crisis omdat hij mogelijk drie stappen extra moet lopen voor een boterham.
Wauw wat heerlijk om dit allemaal te lezen valt mijn puber stiefdochter toch nog redelijk mee

Bij ons in huis is ze een ster in lege verpakkingen laten liggen. Zowel van koekjes, ijsjes als shampoo flessen etc.

Daarnaast komt ze regelmatig stiekem in mijn make-up/kleedkamer. Dan horen we s'ochtends vroeg getik (loopt ze op haar tenen de gang en de kamer in) en gaat ze aan de haal met mijn make-up en producten.

Ze verraad zichzelf alsnog want ze laat altijd wel mijn mascara openstaan of ze heeft geknoeid of iets.

Ook zo heerlijk, dan is ze betrapt op iets en heeft ze op haar kop gehad van haar vader. Komt ze bij mij haar beklag doen want het is zooooo onredelijk. Wat ze dan zelf heeft gedaan, tsja, ze is 15 he we kunnen niet verwachten dat ze perfect is ofzo (eigen woorden )
If you can dream it you can do it
Hier is de standaard reactie op zo'n beetje alles: Moet dat?
Zoon van elf heeft een chronische ziekte. Sinds een paar maanden heeft hij de behandeling vrijwel helemaal zelf overgenomen. Super, echt heel zelfstandig voor een elfjarige.

Voor deze ziekte heeft hij allemaal medische dozen in een la waar hij z'n spullen uit moet halen. Ik kijk af en toe in de la, en het ziet er nog steeds lekker vol uit (eens in de zoveel tijd moet de voorraad aangevuld worden). Kijk ik vandaag eens beter... zijn alle dozen praktisch leeg, of gevuld met papieren en plastic afval! Hij gooit dus de lege verpakkingen niet weg. Hij heeft nog precies voor twee dagen genoeg materiaal. Meteen maar besteld, en ze leveren gelukkig morgen al.
quote:Moiren_ schreef op 15 september 2015 @ 13:21:

Hier is de standaard reactie op zo'n beetje alles: Moet dat? Haha, zo gedachteloos ge-uit! Zeker met iets heel anders bezig in combinatie met 'geen zin'?
quote:Nelladella1 schreef op 15 september 2015 @ 13:44:

[...]

Haha, zo gedachteloos ge-uit! Zeker met iets heel anders bezig in combinatie met 'geen zin'?

Ja. En lamlendig op de bank hangen is ook een activiteit tegenwoordig

Fijn dat het zo snel geleverd wordt en wat suf dat hij niet even iets gezegd heeft!
Die van mij had een geniaal idee toen hij uit school kwam. Hij gaat sparen voor een grote tv en een eigen xbox zodat hij die niet meer met zijn broertje hoeft te delen. En dat alles dan op zijn kamer. Hij zag het helemaal voor zich. Hij vroeg zich zelfs af of de hoekbank die de kringloop twee weken geleden heeft opgehaald nog terug kon komen want dan kon die ook nog op zijn kamer.

En o ja hij wilde wel klusjes gaan doen voor geld want anders duurt het allemaal zo lang.

Zal dus nu wel op elke vraag de tegenvraag "wat schuift dat" krijgen...
Vanmorgen zoon ook weer met zijn ochtendhumeur. Heb 'perongeluk' de hond in de kamer gelaten. Ho oeps.

Hond is altijd bliiiiijjjjj mensen te zien!! Hij ligt dus lekker boven op zoon te kwijlen, te hijgen en ik ben zo blij jou te zien dansje te doen.[/quote]

Is ook mijn beproefd middel om zoonlief wakker te krijgen, een altijd vrolijke enthousiaste boxer naar boven sturen altijd goed voor een lebber beurt en enthousiast gestoei op het bedX-D
quote:lientje69 schreef op 15 september 2015 @ 07:04:

Christiana. Klinkt precies als mijn zoon en dochter!

Hier zojuist weer zoon: ik ben zó moe. En ik ben gister echt vroeg gaan slapen maar het helpt niets.

Alsof je zes jaar te laat gaan slapen kan oplossen met één avond vroeg naar bed te gaan.

Zoon is overigens sowieso zijn hele leven al een slechte slaper vanaf kleins af aan al.geeft troost dat het er bij anderen ook zo aan toe gaat
mw Cactus herkenbaar, dan is het jouw schuld dat ik een longonsteking krijg! Wordt hier ook door zoonlief geroepen als hij van mij door een buitje op de fiets moet. Een jaartje dienstplicht zou niet slecht voor hem zijn, troep opruimen en discipline.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven