Geld & Recht alle pijlers

Alles zit even tegen

16-09-2015 10:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde gisteren een single rondreis gaan boeken maar ik had een paar brieven van de belastingdienst in de bus. Ik moet 2,5duizend euro terugbetalen van vorig jaar. En dus ook van dit jaar heb geen recht meer op huur en zorgtoeslag. In 2013 verdiende ik 1200 netto per maand en kreeg ik dit nog wel. Nu verdien ik 50euro per maand meer en heb ik er geen recht meer op..is toch krom? Had ik beter 1200euro kunnen blijven verdienen. Dan hou ik meer over (+250euro van toeslagen is 1450 inkomen) ipv 1250 euro.

Vandaag heb ik gehoord dat mn contract niet wordt verlengd. Dus vakantie is geen optie meer :(
Tja. Do not fuck with the belastingdienst.
Ooh dat is zeker flink balen! Heb je wel je bruto inkomen doorgegeven voor de proefberekening? Die fout heb ik ooit eens gemaakt. Blijkbaar zit je met je inkomen net op een grens, voelt inderdaad krom maar ja, de grens moet ergens liggen. Ook erg balen van je baan, hopelijk vind je snel iets nieuws!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Waarom is het krom dat de toeslagen vanaf een bepaalde inkomenshoogte niet meer gegeven worden? Ik snap dat het rottig is voor jou, omdat je door 5 tientjes extra salaris nu geen toeslagen meer krijgt. Maar die inkomensgrens is er met een reden natuurlijk.

En als je een georganiseerde singlereis naar een ver oord kan financieren, dan zijn die toeslagen toch ook maar een luxebedrag voor jou en niet essentieel om in je levensonderhoud te kunnen voorzien.

Da's even een teleurstelling, geen dure vakantie kunnen betalen, maar je hebt wel een dak boven je hoofd, kleding aan je lijf en eten in je maag. Probeer dat ook zo te zien, dat je eigenlijk een topic hebt gestart voor een luxe-probleem.
Ja ik heb dus ook de fout gemaakt bij de proefberekening :( heb er van geleerd
Dat van die belastingdienst had je kunnen weten. Als je een proefberekening had gemaakt had je gezien dat je er geen recht op had. Als je juisteinkomen op tijd had doorgegeven dan had je niet te veel ontvangen.

Wees blij dat je de vakantie nog niet geboekt had. Dan was je probleem nog groter geweest.

Maar inderdaad wel zuur dat het nu niet doorkan gaan.
Balen van die tegenslag. Het is wel belangrijk om, als je toeslagen krijgt, meteen elke loonsverhoging of verandering door te geven. Heb je de toeslagen nu wel per direct stop gezet? Anders krijg je volgend jaar weer een naheffing. Als je 250,- per maand teveel hebt gekregen in 2014, kom je toch op 12 x 250= 3000,- en niet 2500,-? Controleer even of dit wel klopt.

Je kunt in elk geval de volgende brief afwachten waarin staat dat je in termijnen mag betalen (bij mij kwamen die brieven altijd een dag of twee na de heffing) en daarvoor kiezen.
Rot maar onterecht ontvangen geld moet terug.

Altijd goed opzoeken als je een grensgeval bent
En mocht je nog wel (mogelijk onterechte) toeslagen ontvangen, meteen op je spaarrekening zetten. Dan kom je niet in de problemen bij het terugbetalen.
Mazzel! Dat je je reis nog niet geboekt hebt... Maar balen dat dat ook niet gaat gebeuren nu..
Nou ja.. dat dus..
Auw, dus die 50 euro loonsverhoging kost je 250 euro aan toeslagen?

Ergens is dit wel gek. Want je levert dus nu 200 euro in. Dat motiveert toch ook geen ene ruk om loonsverhoging te vragen?

Ik heb al aantal jaren geen recht meer op toeslagen, maar heb er op een gegeven moment ook vrijwillig vanaf gezien want ik moest ze toch altijd terug betalen. Vooral die kinderopvang, dat deed zeer! Zelfs toen ik het uit handen gaf aan de belastingadviseur, dus toen was ik er klaar mee en zag ik na een jaar wel wat ik nog terug kreeg.
Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is om voor 50,- loonsverhoging 250,- aan toeslagen te moeten inleveren. Maar is het gevoel dat je helemaal jezelf bedruipt, zonder afhankelijk te zijn van anderen niet een top gevoel?
quote:Krulliebollie73 schreef op 16 september 2015 @ 10:39:

Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is om voor 50,- loonsverhoging 250,- aan toeslagen te moeten inleveren. Maar is het gevoel dat je helemaal jezelf bedruipt, zonder afhankelijk te zijn van anderen niet een top gevoel?Denk het niet als je daarna moeite met rondkomen gaat krijgen. 200 euro minder is best veel in de maand.
Dat is waar!

Kun je rondkomen choco159?
Maar klopt het wel? Toen ik meer dan 1300 euro per maand verdiende kreeg ik nog wel huurtoeslag. Wel een paar tientjes minder dan toen ik 1200 per maand verdiende.
Ik heb al mijn loonstrookjes plus paar maanden uitkering bij elkaar opgeteld en dan kom ik net bruto boven de 22000 inkomen van vorig jaar uit. Toch vind ik t raar 1250 euro verdienen per maand en 3maanden van dat jaar heb ik in de ww gezeten en toch moet ik alles terugbetalen.

Gelukkig heb ik wat spaargeld.. maar hoop dat ik snel een andere baan vind.
mijn man verdient meer dan 1250 , maar we krijgen wel huur- en zorgtoeslag. Dus klopt het wel?
quote:meaki schreef op 16 september 2015 @ 10:23:

Waarom is het krom dat de toeslagen vanaf een bepaalde inkomenshoogte niet meer gegeven worden? Ik snap dat het rottig is voor jou, omdat je door 5 tientjes extra salaris nu geen toeslagen meer krijgt. Maar die inkomensgrens is er met een reden natuurlijk.

En als je een georganiseerde singlereis naar een ver oord kan financieren, dan zijn die toeslagen toch ook maar een luxebedrag voor jou en niet essentieel om in je levensonderhoud te kunnen voorzien.

Da's even een teleurstelling, geen dure vakantie kunnen betalen, maar je hebt wel een dak boven je hoofd, kleding aan je lijf en eten in je maag. Probeer dat ook zo te zien, dat je eigenlijk een topic hebt gestart voor een luxe-probleem.truee
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:suusssss1983 schreef op 16 september 2015 @ 11:08:

mijn man verdient meer dan 1250 , maar we krijgen wel huur- en zorgtoeslag. Dus klopt het wel?Zij heeft duidelijk geen partner (anders wil je geen single-reis boeken) he. Voor een alleenstaande ligt de inkomensgrens lager.
Zeg maar Spijker.
Heel krom, aan denken als je weer eens in het stemhokje staat
Jullie hebben een punt het is ook een luxe probleem. Maar ik spaar al heel mijn leven en ik heb een paar duizend euro erfenis gekregen van mijn overleden vader.
quote:choco159 schreef op 16 september 2015 @ 11:38:

Jullie hebben een punt het is ook een luxe probleem. Maar ik spaar al heel mijn leven en ik heb een paar duizend euro erfenis gekregen van mijn overleden vader.Jouw vader heeft het wel goed geregeld.
Ik vraag me af of je aanvankelijk wel goed gerekend hebt.

Als je inkomen maar 50 bruto per maand hoger is, zat je hiervoor dus al vlak tegen de grens aan. En dan zou je 250 euro per maand hebben gekregen?

Die toeslagen zijn toch afhankelijk van het inkomen, zodat je steeds minder krijgt naarmate je dichter bij de grens komt?

Had je niet een te laag geschat inkomen doorgegeven?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Het is idd zuur dat je me 50 euro meer verdienen 100 euro minder overhoud (oid) Heel krom, ben ik helemaal met je eens.

Ze zouden het per euro moeten doen en niet met een grensbedrag en dan helemaal wel of helemaal niet.

Het is idd gewoon niet eerlijk zo.

Maar wat is dat is en je zal het helaas moeten terug betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven