wat zouden jullie doen?

18-09-2008 10:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend heeft nog een schuld bij hem lopen van 8000 euro, ik vind dit best een boel centjes. Ik wil me daar eingelijk niet mee bemoeien... maar ik vind wel dat zij misbruik maakt van de goedheid van mijn vriend. Het is nu vijf jaar geleden, en ze hebben het toen wel op papier laten zetten. Maar nu zegt ze dus steeds dat ze nog geen geld heeft om het terug te betalen.. terwijl ze nu weer samenwoont, en elke week wel naar allerlei feestjes gaat.

Ik ben nu zwanger, en we proberen hard te sparen, t geld kunnen we zelf ook hard gebruiken. Ze heeft een paar keer 100 euro overgemaakt maar dat is alweer een tijd geleden en verder komt er niets.

Wat zouden jullie doen? mijn vriend weet zelf ook niet goed hoe hij dit moet aanpakken, en ik weet niet of ik me er mee mag bemoeien..
minny: mijn vraag was : wat zouden jullie doen in deze situatie.

dat is heel wat anders.

Ten tweede heeft t niets met zijn ballen te maken of ik hier een topic open..... t was een vraag vanuit mijn kant. omdat ik graag wilde weten hoe andere vrouwen daar mee om zouden gaan, vanuit mijn kant ook gezien dus.
Je opent dit topic omdat jouw vriend zich na 5 (!!) jaar nog steeds met zich laat dollen en dat geld nog niet terug heeft. Best een beetje sneu. HIJ heeft het uitgeleend dus HIJ moet het oplossen. Het is trouwens ook ZIJN geld en niet iets waar JIJ recht op hebt. Ergo, niet mee bemoeien.
Overigens schrijf je zelf dat jouw vriend te goed is van zichzelf....dan is mijn advies: Ballen kweken. Dat mijn antwoord jou niet aanstaat betekent niet automatisch dat het nergens op slaat he?
we weten nu wat jij zou doen in deze situatie, je er niet mee bemoeien.... al kan ik me dat moeilijk voorstellen gezien je felle reactie hihi

maar ieder zn mening en dat is ook helemaal oke toch
Als mijn vriend bij mij zat te piepen om geld dat hij al 5 (!!) jaar van zijn ex terug moet krijgen dan zou ik hem ook vertellen: Ballen kweken!

Verder zou ik dat geld als een leuk extraatje beschouwen maar er wel voor zorgen dat ik niet afhankelijk ben van het al dan niet terugbetalen door zijn ex. Zorg wel voor mezelf dank u. Was dat geld terugbetaald dan zou het inmiddels allang op zijn waarschijnlijk en dan had je het ook niet.

Tuurlijk moet dat geld terugbetaald worden, maar daar moet HIJ zich druk om maken, niet jij. Jij bent al een heel kind aan het kweken, gefeliciteerd trouwens , dus dan moet daarmee in vergelijking een stel ballen toch een eitje zijn is het niet?
HIj zit er niet om te piepen bij mij hoor, hij wil dit ook helemaal zelf oplossen, maar we praten er wel over. En waar lees jij dan dat we afhankelijk zijn van dat geld? Ik ben 36 jaar en zorg al heel lang goed voor mezelf, nog nooit ook een cent hoeven lenen bij iemand, maar dat staat helemaal los hiervan denk ik.

Ik schreef alleen dat het een te groot bedrag is waar tegen je zegt laat maar zitten.

Hij heeft t natuurlijk toen gedaan om haar toen te kunnen helpen, en daarom vind hij t ook niet perse nodig om het hele bedrag terug te krijgen. Al was dat wel de afspraak.. het was even zo van, hoe kan ik dit nou goed zonder teveel gedoe aanpakken, om het goed te kunnen afsluiten.

En ons hier druk om maken heeft helemaal geen zin en doen we ook niet, nogmaals hij gaat dit proberen zo goed mogelijk op te lossen.

En om op een vraag eerder hiet terug te komen, hij heeft er zeker wel van geleerd

Hier is t forum ook gewoon voor, om meningen met elkaar te kunnen uitwisselen,of te kunnen delen, en ieder mens reageert anders, gelukkig ook maar

Ik zweef ondertussen ook gewoon verder hoor op t roze wolkje, en geniet vooral van mn zwangerschap
Wat ik zou doen is mijn vriend zeggen dat ie 't uit handen moet geven aan 'n incassobureau (dmv z'n rechtsbijstandsverzekering).
quote:minny schreef op 18 september 2008 @ 15:12:

Het is niet jouw geld, en zij heeft er feitelijk niks mee te maken dat jullie een kind krijgen. Dus, jouw vriend moet ballen kweken en er wat aan doen. ......"Waar bemoei jij je mee?!".

Ik sluit me hier volledig bij aan!

Enne....als hij ballen zou hebben gehad, dan was het geld allang terug. PUNT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven