Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:Ginnyy schreef op 17 september 2015 @ 09:09:

Voor alle ouders waarvan hun pubers de vuile was niet opruimen een tip, ook al waren tips niet toegestaan in dit topic

Dit heeft mijn vader gedaan toen ik een jaar of 15 was.

Alle vuile was aan de schuur vast spijkeren, terwijl jij bij een vriendin bent, zodat heel de straat kan zien dat je je was niet in de wasmand gooit, maar gewoon in je kamer laat rondslingeren. Hij belde op naar haar huis en zei tegen me:"kijk eens uit het raam". Weet zeker dat ik op dat moment veel sneller rende dan Usain Bolt hahahahaha

Kan jullie vertellen dat het fantastisch werkt. Sindsdien gooide ik mijn vuile was in de daarvoor bestemde wasmand.

Ik heb hier een hedendaagse variant op. Als de stapel vuile onderbroeken de spuigaten uit loopt, maak ik een foto en stuur die via whatsapp aan zoon met de mededeling dat als de was niet binnen 5 minuten in de wasmand ligt, die foto op fb staat. Ik heb mijn dreigement nog nooit hoeven uitvoeren. :-)

Hier staat trouwens de voetbaltas van afgelopen zaterdag nog volledig ingepakt. Zoon heeft maandag niet getraind, anders had hij het wel gemerkt. Gezien de regen zou het me niks verbazen als vanavond de training niet door gaat, dus dan komt hij er zaterdag 10 minuten voor vertrek achter dat zijn voetbalschoenen nog nat zijn en zijn broekje en sokken niet gewassen. Ik denk dat ik dan toevallig net even een boodschapje aan het doen ben
Hier kwam zoon er om 8:05 uur vanochtend achter dat hij 'nog aardrijkskunde moest leren' voor een toets vanmiddag. En het dan nog snel willen doen hè. Boos omdat wij de deur uit willen terwijl hij dus nog moet leren. Ik heb hem deze week zeker vijf keer eraan herinnerd. Maar hij doet er niks mee.

Het zal vast aan de niet-volgroeide hersenen liggen. Maar eisen we dan eigenlijk niet te veel van ze? Blijkbaar kunnen ze het niet. Of zijn al die ruzies over (vermeende) laksigheid en luiheid en dat nooit nooit nooit opschieten of doen wat logisch en/of gevraagd wordt ergens goed voor???
Wat een heerlijk herkenbaar topic ! Hier een puberella van net 12 en verse brugpieper, alles wat ik aan haar vraag gebeurd met een diepe zucht en rollende ogen. Mijn muziek is niets (luister gewoon naar 538) en ik ben ouderwets want ik kijk niet naar vlogs op YouTube. Op haar school loopt een zeer bekende vlogger rond en dat is uiteraard machtig interessant.

Ze komt thuis uit school, te beroerd om even haar fiets in de garage te zetten, op de mat vind ik vervolgens haar tas, schoenen, jas en sokken precies daar waar ze alles heeft uitgetrokken.

Niet te genieten 's morgens en niet uit bed te trekken maar ondanks alles, wat hou ik toch van mijn dochter
Oja, gisteravond was ik 1 van de poezen kwijt dus ik keek onder de bank en zag daar wat glinsteren. Poezenogen dacht ik maar na 10 keer psst roepen kwam er geen beweging in en bleek de glinstering te komen van de lege snoeppapiertjes die dochterlief maar voor het gemak onder de bank heeft gegooid....
quote:lattemachiato schreef op 17 september 2015 @ 12:33:

[...]

Ik heb hier een hedendaagse variant op. Als de stapel vuile onderbroeken de spuigaten uit loopt, maak ik een foto en stuur die via whatsapp aan zoon met de mededeling dat als de was niet binnen 5 minuten in de wasmand ligt, die foto op fb staat. Ik heb mijn dreigement nog nooit hoeven uitvoeren. :-)

Hier staat trouwens de voetbaltas van afgelopen zaterdag nog volledig ingepakt. Zoon heeft maandag niet getraind, anders had hij het wel gemerkt. Gezien de regen zou het me niks verbazen als vanavond de training niet door gaat, dus dan komt hij er zaterdag 10 minuten voor vertrek achter dat zijn voetbalschoenen nog nat zijn en zijn broekje en sokken niet gewassen. Ik denk dat ik dan toevallig net even een boodschapje aan het doen ben De whatsapp hadden we toen der tijd nog niet en facebook ook niet, niet dat ik nu oud ben met mn 32 jaar. Anders weet ik zeker dat hij dat ook gedaan zou hebben. hahahaha
quote:Bij_Zonder schreef op 16 september 2015 @ 21:06:

Hij is thuis van kamp. Heeft in de auto wat verteld (omdat hij toch niet kon ontsnappen en om er maar vanaf te zijn volgens mij) en eenmaal thuis was er de gelukkige hereniging met zijn twee grootste schatten: iPad en mobiel. Gedrieën trokken zij zich terug op de bovenverdieping

Met pizza liet hij zich naar beneden lokken om daarna weer snel naar boven te sluipen nog voor de vaatwasser ingeruimd was. Om half negen voltrok zich een klein wonder: gedouched en in badjas daalde hij de trap af. Onze euforie was van korte duur: hij kwam op zijn pc in de woonkamer gamen en kon nu echt heus niet meer de hond uitlaten want dan moest hij zich weer helemaal aankleden... Nou vooruit dan, laat ik de hond vanavond wel uit.

Kwartier later, terwijl het volgende level stond te laden, werden de oortjes even verwijderd om me mee te delen dat hij morgen vrij is.

Beep! Beep! Beep!

M'n bullshit-alarm ging af. Geloof er geen bal van. Eerste uur vrij en de rest van de week geen toetsen, dat stond in de brief.

[Insert random hakkelig lulverhaal over Untis en Magister en vervangingsrooster]

Nice try, geloof er nog steeds niets van. Maar ik bemoei me er niet mee en ik ben ook niet van plan een briefje te schrijven.

Hij staat voor de zekerheid morgen op tijd op ook al is hij vrij en zal dan nog eens kijken in Magister etc want dat heeft zo vaak storingen...

Braaf zo...

Hij is vandaag naar school geweest hoor. Twee keer zelfs want het tweede en derde uur bleken uiteindelijk inderdaad niet door te gaan dus kwam hij maar naar huis, bij gebrek aan huiswerk om op school te maken. Vierde en vijfde uur gingen wel door, maar de helft van de klas is niet op komen dagen volgens zoon. Zoon trekt intussen zo ongeveer dit hoofd: bij het horen van de woorden "Magister" en "Untis". En aan de ene kant vind ik dat reuze grappig en aan de andere kant vind ik het ergens wel sneu: weer een school die qua rooster drie (ook nog eigen dinges op schoolwebsite namelijk) methodes aan elkaar probeert te knopen, wat dan als een kaartenhuis omdondert als er ergens een storing is en dan maar checken en checken en checken om te zien wanneer je waar waarom verwacht wordt. En de ene dag is Magister leidend, behalve bij storing zussemezo, dan is Untis leidend. Tenzij paars en 93 graden want dan is het schoolsysteem weer leidend.

"Vroeger, toen water nog schoon was en sex nog vies" had ik een papieren rooster dat never nooit niet veranderde gedurende het schooljaar en die enkele wijziging stond op een groot bord in de hal van de school gekalkt. Dat was dan wel lekker duidelijk.
Zoon komt net thuis en zowaar, hij is vandaag in een goed humeur. Hij zegt "hallo" en praat tegen me!

Reden waarschijnlijk: hij heeft zich vanmorgen verslapen en zodoende voldoende slaap gehad.

Tja, we wekken hem niet meer 's ochtends vanwege enorm ochtendhumeur, dus dat moet hij zelf doen en inmiddels kennelijk ook al groot genoeg om de consequenties te dragen. Die waren er gelukkig maar weinig vandaag, hij mocht zonder briefje te halen gewoon in de les plaatsnemen. Geluksvogel!
Op Caats middelbare school is het hip en cool om eruit te zien alsof je naar een feestje gaat. Wij hoeven haar dus nooit aan te sporen om op te staan .

Vier weken geleden;

Mam, ik moet een leesbiografie maken. Maar die hoeft pas over vier weken af te zijn.

Drie weken geleden;

Ach, ik heb nog drie weken hoor.

Twee weken geleden;

Neuh, dat hoeft nog lang niet af te zijn.

Vorige week;

Weet jij nog wat je me voorlas vroeger?

Gisteren;

Maham, kun je me helpen, het moet morgen af zijn.

(En er stond nog geen letter op Word. Het werd dus nachtwerk).
Hier had zoon een 9,1 voor het niet-geleerde aardrijkskunde 😟 Hoe gaat hij het ooit leren?? Zo krijgt hij nog gelijk met mijn 'irritante aansporingen'.
quote:Bij_Zonder schreef op 17 september 2015 @ 15:56:

[...]

"Vroeger, toen water nog schoon was en sex nog vies" had ik een papieren rooster dat never nooit niet veranderde gedurende het schooljaar en die enkele wijziging stond op een groot bord in de hal van de school gekalkt. Dat was dan wel lekker duidelijk.En we hadden een telefoonboom die nooit werkte.
quote:Starshine schreef op 17 september 2015 @ 18:59:

[...]

En we hadden een telefoonboom die nooit werkte.Heeft mij heel veel moeite gekost om uit te leggen dat een telefoonboom op alfabet niet handig was, dan werd klasgenoot 'de Vries' als laatste gebeld, maar zij ging het eerste van huis omdat ze het verst woonde.
Ik doe een opleiding en de eerste dag zo'n beetje stelde de mentor voor een telefoonboom te maken voor als er wat uit zou vallen ofzo.

Reactie vanuit de klas: uh, we hebben al een WhatsApp groep gemaakt.

En die mentor scheelde maar een paar jaar met ons
quote:Bij_Zonder schreef op 17 september 2015 @ 15:56:

[...]

"Vroeger, toen water nog schoon was en sex nog vies" had ik een papieren rooster dat never nooit niet veranderde gedurende het schooljaar en die enkele wijziging stond op een groot bord in de hal van de school gekalkt. Dat was dan wel lekker duidelijk.Met krijt, de krijtjes lagen er gerust nog onder! Toen ooit de wiskundeles van 4c uitviel had iemand expres een de vier uitgeveegd en er 1c van gemaakt. Iedereen naar huis, behalve Brave Hendrik die altijd nog bij het lokaal ging kijken.
quote:fietsie schreef op 17 september 2015 @ 19:17:

[...]

Met krijt, de krijtjes lagen er gerust nog onder! Toen ooit de wiskundeles van 4c uitviel had iemand expres een de vier uitgeveegd en er 1c van gemaakt. Iedereen naar huis, behalve Brave Hendrik die altijd nog bij het lokaal ging kijken.Bij ons ook, je werd ook op het bord geschreven als je je bij de rector moest melden. Mijn broer veegde dan zijn naam van het bord, ik was daar net te schijterig voor
De goede oude tijd. Nu moet je de schoolsite hacken voor dat soort stunts.
Hoop dat de link het doet. Zoon wou nòg een winter in dezelfde jas rondlopen. Want ja dat is wel een échte nickelson jas.

Misschien gebeurd er 'per ongeluk' wel wat met zijn lelijke jas.

Heb maar alvast een nieuwe besteld.

http://www.timberland.nl/ ... men&dwvar_color=019#start=2&cgid=sale_men

Staat dan ook even iets volwassener. Vind die Nickelson jas echt zo'n jas voor een jongetje.
Ik heb van die pubers die foto's van mijn vuile was maken, als wraak actie. Dus dadoenwemaarnie. Ook al zijn ze danndr mobiel een jaar kwijt. De grap gaat voor.

Zijn jullie al in de maling genomen met de heerlijke Jellybeans??!
Haha die jellybeans. Nee hoor, zoon kwam erom vragen (de pre-puber) en ik heb ze gekocht (tering wat duur, Jellybeans verdient een marketingprijs voor het duur weten te verkopen van vies snoepgoed).

Ik heb wel meegedaan (twee keer en twee keer pech, bleeeeeegh).
pre puber heeft trouwens sinds deze week een beugel. Eerst een losse (zo'n kwijlding dat je in een bakje moet doen als je gaat eten) en later brackets. Ik ben benieuwd hoe vaak hij het ding gaat laten liggen op school enzo.
Beugel is drama, zo vaak kwijt ook...

Jongste is net 12 maar mag pas als ie gaat groeien... Hij is al 1.62 maar echt tijdens zijn groeispurt dus.
quote:WDB schreef op 16 september 2015 @ 00:11:

O god. Word hij nòg groter!

Kan ik alvast verhoogde deurposten bestellen?Het bouwbesluit is er jaren geleden al op aangepast,dat wij steeds langer worden.
Puber moet hier zo zijn telefoon inleveren. 6 x boeken vergeten. En man wat baal ik dat ik het moet doen, maar ik moet want ik moet consequent zijn.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik vind het ook lastig. Dat soort dingen.
Ik verzin wel iets zodat hij hem eerder terug kan verdienen . En de sufferd voelt zich ook zo stom en schuldig. Afgezien van: continu weerwoord geven, ja maar, zuchten en even zijn potje afmaken is het een heerlijke lieve schat.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Hier is uiterlijk ook zeer belangrijk voor onze Diva....die staat rustig een uur eerder op om der haar en make-up te doen. En vooral allemaal hetzelfde er uit willen zien, dus lange blonde haren en een leren jackje. Nu wil ze ook nog dr. martens....en dat juich ik al jaren toe maar nu ze die schoenen dan eindelijk wil en ik de prijzen zie, schrik ik me het leplazarus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven