Wel of geen puppy??

17-09-2008 11:05 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen erg graag een hond en die willen we dan van jongs af aan opvoeden (dus een pup!)

We weten al precies welke hond we willen alleen is er het probleem van ons werk.

Op dit moment werken we beiden full-time (36 en 38 uur).

Op za, zo, ma is 1 van ons de hele dag thuis en op do-middag ben ik vrij. We hebben al geregeld dat de pup 1 dag in de week naar schoonmoeder gaat.

Dan blijven er nog 2,5 dag over om te overbruggen.

Graag zou ik van jullie horen of jullie ervaring hebben met een pup opvoeden en hoe lang het duurt voordat ie een halve dag alleen kan zijn?

We hebben wel gekeken naar hondenopvang voor die andere dagen, maar vinden dat een beetje sneu. Ik zit er ook over te denken om minder te gaan werken of overleggen of ik meer thuis kan werken.

We willen heel graag maar het werk is wel een obstakel! Ik vraag me echt af hoe andere (werkende) stellen dat doen? Ik kan me haast niet voorstellen dat iedereen die een pup heeft niet werkt en altijd bij de pup kan zijn...

En bovendien: wanneer is dan een juist moment? Wanneer er kindjes komen gaat daar alle aandacht naar uit en dan zijn we weer heel wat jaren verder voordat er tijd is om een pup op te voeden!

Nou ik hoor graag jullie reacties zodat we het nog eens goed af kunnen wegen.

Thnx!
Mararoulette: onze hond was 10/12 weken toen we hem kregen en al zindelijk. En het uitlaten hebben we inderdaad opgebouwd qua tijdsduur. Maar we lieten hem wel vaak al iets langer uit dan voorgeschreven. Vandaar misschien dat we nu met zo'n ADHD hond zitten, die na 2 uur wandelen en hollen door het bos nog steeds super actief is
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle reacties!

Ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren maar ik ben er wel uit dat een pup op dit moment in ons leven niet mogelijk is.

Een wat oudere hond zou een optie zijn, daar gaan we nog over nadenken.

We hebben onze 'hoop' nu gevestigd op de schoonouders. Zij zijn helemaal enthousiast geworden toen ze hoorden dat wij speelden met het idee een pup te nemen en dat zij 1 dag op zouden passen. Nu zijn de rollen misschien omgedraaid, zij nemen mogelijk een pup en wij passen dan op onze vrije dagen op. Schoonmoeder werkt niet meer dus ze heeft alle tijd. Bovendien vroeger ook een pup gehad en grootgebracht. Ze hebben al vaker nagedacht over het nemen van een hond, maar waren ook bang hun vrijheid kwijt te raken (ivm vakanties etc). Dat zijn nu dus geen bezwaren dus wie weet!

Ik denk dat een pup voor ons pas kan wanneer ik minder ga werken ivm gezinsuitbreiding. En dan is het nog zien of het te combineren valt, gezien kleine kinderen ook veel van je vragen. Maar goed, dat is iets voor op de langere termijn!

Voorlopig helaas geen pup voor ons, maar wie weet worden we oppas voor andermans hond, ook mooi!!

Nogmaals bedankt voor jullie eerlijke reacties, ik heb er veel aan gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven