Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

donderdag 17 september 2015 om 16:18
Ik heb deze even op Facebook gegooid http://time2wakeup.me/we- ... -winter-in-50-jaar-video/

donderdag 17 september 2015 om 18:52
Ik geloof er niets van. Klinkt negatief want van mij mag het waar zijn!!!! Graag zelfs! Maar het is vast te mooi om waar te zijn. Of het moet natuurlijk weer voor de VS of Rusland of zo gelden. Dan zit er nog wel waarheid in.
Sorry, ik ben sceptisch geworden na jaren hoop op een goede herfst en strenge winter...
En daarbij is het een Engels weerstation. Nog een link dat de VS wel weer de sneeuw en de kou zal krijgen.
Sorry, ik ben sceptisch geworden na jaren hoop op een goede herfst en strenge winter...
En daarbij is het een Engels weerstation. Nog een link dat de VS wel weer de sneeuw en de kou zal krijgen.
vrijdag 18 september 2015 om 16:22
quote:Kerstvrouw schreef op 17 september 2015 @ 15:59:
Net zo'n weerman over de lange termijn: "De temperaturen zijn niet om over te spreken." 16 graden was het laagst, de rest was 17 en 18 terwijl 19 normaal is! Wooooh!
Ik denk dat hij vooral de temperaturen onaangenaam vind, wat kan. Hoe dan ook, voor mijn gevoel past de temperatuur zich goed aan aan het seizoen. Dat je weer de hele dag een jas aanmoet, om maar wat te noemen. Ik ben inmiddels wel aan deze temperaturen gewend, zouden de temperaturen dan ook zonder teveel ''uitspattingen'' geleidelijk aan kunnen dalen? Ik ben benieuwd. Op zijn minst kun je zeggen dat dit tot nu toe een normale septembermaand is, maar de gemiddelden zijn hoger geworden en wordt dit waarschijnlijk een koele septembermaand. Voor de mensen die niet van regen houden goed nieuws: er is al voldoende neerslag gevallen voor de hele maand, maar ja, daar past het weer zich niet aan natuurlijk.
Ik zou ook nog zó graag een keer een strenge winter willen, al ben ik bang dat die kans verwaarloosbaar klein is en steeds kleiner wordt. Bijzonder genoeg hoef je helemaal niet bang te zijn dat de koude/warme lentes, zomers en herfsten verdwijnen, want die blijven. Een winter zoals die van 2003 lijkt me op zijn minst al fantastisch na twee winters met amper sneeuw- en ijsplezier.
Net zo'n weerman over de lange termijn: "De temperaturen zijn niet om over te spreken." 16 graden was het laagst, de rest was 17 en 18 terwijl 19 normaal is! Wooooh!
Ik denk dat hij vooral de temperaturen onaangenaam vind, wat kan. Hoe dan ook, voor mijn gevoel past de temperatuur zich goed aan aan het seizoen. Dat je weer de hele dag een jas aanmoet, om maar wat te noemen. Ik ben inmiddels wel aan deze temperaturen gewend, zouden de temperaturen dan ook zonder teveel ''uitspattingen'' geleidelijk aan kunnen dalen? Ik ben benieuwd. Op zijn minst kun je zeggen dat dit tot nu toe een normale septembermaand is, maar de gemiddelden zijn hoger geworden en wordt dit waarschijnlijk een koele septembermaand. Voor de mensen die niet van regen houden goed nieuws: er is al voldoende neerslag gevallen voor de hele maand, maar ja, daar past het weer zich niet aan natuurlijk.
Ik zou ook nog zó graag een keer een strenge winter willen, al ben ik bang dat die kans verwaarloosbaar klein is en steeds kleiner wordt. Bijzonder genoeg hoef je helemaal niet bang te zijn dat de koude/warme lentes, zomers en herfsten verdwijnen, want die blijven. Een winter zoals die van 2003 lijkt me op zijn minst al fantastisch na twee winters met amper sneeuw- en ijsplezier.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

vrijdag 18 september 2015 om 17:04
quote:sebastiaan1234 schreef op 18 september 2015 @ 16:22:
[...]
Dat die weerman die temperaturen minder vindt dat is zijn ding en daar heb ik respect voor, maar niet iedereen is zoals hij, toch?
Waar kun je uit opmaken dat die koude herfsten blijven? Want daar merken we de laatste jaren wel weinig van...
[...]
Dat die weerman die temperaturen minder vindt dat is zijn ding en daar heb ik respect voor, maar niet iedereen is zoals hij, toch?
Waar kun je uit opmaken dat die koude herfsten blijven? Want daar merken we de laatste jaren wel weinig van...
vrijdag 18 september 2015 om 17:06
Ik vind het toch wel geinig dat er zonodig over het weer gesproken moet worden als mensen met elkaar communiceren. Alsof er geen belangrijkere dingen zijn om te vertellen dan je mening over het weer. Ik houd me niet echt bezig met het weer en in het dagelijks leven spreek ik er ook nooit over, maar het is me toch echt die warmte waar ik ''down'' van wordt en de zomer heeft ook wat kenmerken waar ik geen profijt van heb. Verder maar hopen op een winter met vrieskoutemperaturen en véél sneeuw en ijs, want meer kunnen we eigenlijk niet doen... het weer komt zoals het komt, dus je kunt er niks aan veranderen, al hoop ik natuurlijk ook dat de hoge temperaturen voor een half jaar uitblijven. Ik accepteer het weer deze maand volop na een warme augustus met een reeks plaknachten, zo fijn dat zon en regen afgewisseld kunnen worden met ook nog eens een redelijk normale temperatuur. Top!
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
vrijdag 18 september 2015 om 17:22
quote:Kerstvrouw schreef op 18 september 2015 @ 17:04:
[...]
2003 en 2010, als ik terugkijk op het KNMI hebben we toch wel héle zachte herfsten de laatste jaren gehad. Maar koude herfsten zullen vast en zeker nog komen.
Ja Trancefreak, hopen op een koude winter is het enige wat we kunnen doen
[...]
2003 en 2010, als ik terugkijk op het KNMI hebben we toch wel héle zachte herfsten de laatste jaren gehad. Maar koude herfsten zullen vast en zeker nog komen.
Ja Trancefreak, hopen op een koude winter is het enige wat we kunnen doen

vrijdag 18 september 2015 om 17:53
quote:Kerstvrouw schreef op 18 september 2015 @ 17:41:
Ik hoooooooooooop dat die koude herfsten en winters weer terugkomen, Sebastiaan!
Het liefst als ik nog leef natuurlijk.Wat bedoel je eigenlijk met koude winters? Weer eens een zeer koude winter of een strenge winter?? Dat hoop ik wel tenminste!
Ik hoooooooooooop dat die koude herfsten en winters weer terugkomen, Sebastiaan!
Het liefst als ik nog leef natuurlijk.Wat bedoel je eigenlijk met koude winters? Weer eens een zeer koude winter of een strenge winter?? Dat hoop ik wel tenminste!

vrijdag 18 september 2015 om 19:47
quote:Trancefreak27062002 schreef op 18 september 2015 @ 17:06:
Ik vind het toch wel geinig dat er zonodig over het weer gesproken moet worden als mensen met elkaar communiceren. Alsof er geen belangrijkere dingen zijn om te vertellen dan je mening over het weer. Ik houd me niet echt bezig met het weer en in het dagelijks leven spreek ik er ook nooit over...
Maar wat zou jij een leuk onderwerp vinden om een gesprek mee te openen?
Op een cursus sociale vaardigheden leerde ik dat je met een vreemde een gesprek begint met het onderwerp dat zowel hij als jij kunt zien. En vaak is dat... het weer. Als er een huis in de fik staat, is en je kijkt met een vreemd iemand die naast je staat, begin je over die brand. Dat is niet vreemd.
Ik vind het toch wel geinig dat er zonodig over het weer gesproken moet worden als mensen met elkaar communiceren. Alsof er geen belangrijkere dingen zijn om te vertellen dan je mening over het weer. Ik houd me niet echt bezig met het weer en in het dagelijks leven spreek ik er ook nooit over...
Maar wat zou jij een leuk onderwerp vinden om een gesprek mee te openen?
Op een cursus sociale vaardigheden leerde ik dat je met een vreemde een gesprek begint met het onderwerp dat zowel hij als jij kunt zien. En vaak is dat... het weer. Als er een huis in de fik staat, is en je kijkt met een vreemd iemand die naast je staat, begin je over die brand. Dat is niet vreemd.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 18 september 2015 om 20:03
zaterdag 19 september 2015 om 15:51
zaterdag 19 september 2015 om 17:23
zaterdag 19 september 2015 om 19:31
Naja, als we zo'n "Indian summer" als vorig jaar krijgen die tot november duurde, snap ik dat mensen er klaar mee zijn. Ik vind het heerlijk, maar voor mij mag het in oktober en november lekker grijs en grauw zijn met wat regen en een lekkere temperatuur (12 graden).
zaterdag 19 september 2015 om 21:12
quote:sebastiaan1234 schreef op 19 september 2015 @ 19:31:
Naja, als we zo'n "Indian summer" als vorig jaar krijgen die tot november duurde, snap ik dat mensen er klaar mee zijn. Ik vind het heerlijk, maar voor mij mag het in oktober en november lekker grijs en grauw zijn met wat regen en een lekkere temperatuur (12 graden).Indian summer vind ik heerlijk, vooral omdat het voornamelijk 's middags aangenaam warm is en 's ochtends en 's avonds koud. Maar als het tot 1 november duurt, vind ik het wel te ver gaan. Tenzij we dan een winter krijgen met veel kou. Van mij mag het verdoemd snel donker worden vanaf zeven uur en dat het na zeven uur 's ochtends nog steeds donker is. En ik wil ook héél graag -10, al is het maar één dagje. Dan ben ik weer een beetje meer gereed voor de warmte die de lente/zomer/herfst sowieso weer met zich gaan meebrengen.
Naja, als we zo'n "Indian summer" als vorig jaar krijgen die tot november duurde, snap ik dat mensen er klaar mee zijn. Ik vind het heerlijk, maar voor mij mag het in oktober en november lekker grijs en grauw zijn met wat regen en een lekkere temperatuur (12 graden).Indian summer vind ik heerlijk, vooral omdat het voornamelijk 's middags aangenaam warm is en 's ochtends en 's avonds koud. Maar als het tot 1 november duurt, vind ik het wel te ver gaan. Tenzij we dan een winter krijgen met veel kou. Van mij mag het verdoemd snel donker worden vanaf zeven uur en dat het na zeven uur 's ochtends nog steeds donker is. En ik wil ook héél graag -10, al is het maar één dagje. Dan ben ik weer een beetje meer gereed voor de warmte die de lente/zomer/herfst sowieso weer met zich gaan meebrengen.
zaterdag 19 september 2015 om 21:31

zaterdag 19 september 2015 om 23:01
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat die indian summer uitblijft. Het lijkt wel alsof elke weerman zo snel mogelijk wil mededelen dat er een ''heerlijke'' indian summer aankomt om iedereen opgewonden te maken. Tja, dat verkoopt nou eenmaal hé. Gewoon kuddegedrag. Maar tot nu toe is het bij een paar daagjes van tegen de 20 graden aan gebleven met af en toe zon.. bij een indian summer in september denk ik eerder aan wat hogere temperaturen..
zondag 20 september 2015 om 09:33