Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Officieel volgens de Telegraaf : De zomer is voorbij.
quote:viavia2013 schreef op 13 september 2015 @ 19:21:

Volgende maand al kouder

MetOffice verwacht dat de eerste tekenen van een koude winter zich in oktober al zullen voltrekken. Koude polaire lucht grijpt geleidelijk om zich heen en doen de temperaturen in het noordwesten van Europa dalen tot waarden onder het normaal voor de tijd van het jaar. De vertraagde Golfstroom en de vroege koude-uitbraak doen verscheidene meteorologen geloven dat komende winter de koudste in tenminste 50 jaar kan worden.Waar kan ik tekenen ?
Ik zou daar ook voor tekenen!

Maar ik en lange termijn voorspellingen geloof er weinig van (moest het uit komen des te beter) maar 2 of 3 jaar geleden voorspelde ze ook een 'horror winter' met veel sneeuw en temperaturen van -15 graden overdag ik ben er nog steeds op het wachten
Zullen wel voorspellingen voor de VS zijn.

Maar als die voorspelling hier, in heel Nederland, uitkomt, gaat er een wereld voor me open! We missen de kou!
Ze zeggen telkens dat de zomer is beïndigd, maar 1. de herfst begint over negen dagen als ik het goed heb en 2. zomerdagen kun je nog steeds krijgen, hier in Nederland wisselt het altijd af. Je kunt amper wennen aan de temperatuur.
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
quote:kimmeke1983 schreef op 13 september 2015 @ 10:24:

Inderdaad volgende week regen en wind alleen de temperaturen doen mij niet meteen aan herfst denken 19 - 21 graden ook de nachten worden iets zachter in vergelijking met de afgelopen week 13/15 graden

Ik dacht even dat jij het over overdag had, ben ik dus weer mooi ingetrapt

En jeremy, dat zeiden ze toch ook over de winter van 2013/2014? In plaats van een horrorwinter werd het een winter die we nooit zullen vergeten... maar van mij mag het, vorig jaar hadden we toch ook nog in november de 20 graden gehaald? Dan mag het ook al in oktober winter worden
Terwijl het hier nog rond de 18 graden is, wordt het in Jakoetsk, in Siberië, aardig koud. Het is ongeveer 12 graden en het heeft al een paar keer gevroren!
World of Warcraft: Legion
quote:Trancefreak27062002 schreef op 14 september 2015 @ 18:25:

En jeremy, dat zeiden ze toch ook over de winter van 2013/2014? In plaats van een horrorwinter werd het een winter die we nooit zullen vergeten... maar van mij mag het, vorig jaar hadden we toch ook nog in november de 20 graden gehaald? Dan mag het ook al in oktober winter worden

Ik kan je zelfs vertellen welke dag op 1 November 2014 werd het 21/22 graden en ik hoop echt dat zoiets dit jaar niet opnieuw gebeurd!

Wat Oktober betreft ik zou al heel blij zijn als we in Oktober temperaturen tussen 10 en 14 graden gaan krijgen
Voor de liefhebbers van snel donker: vandaag is de zonsondergang om 20:00 het is al goed gevorderd
Ik heb vandaag heerlijk gelopen in de regen werd er zo zen van dat ik bij thuiskomst in slaap viel
Wat een compensatie is dit! We hadden in augustus 27 warme dagen en 14 zomerse dagen, en tot nu toe is het aantal warme dagen maar twee.

En 20.00 uur? Wat gaat dat snel!

1 november was ook een dag om nooit te vergeten.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Je gaat het nu goed merken! Iedere dag weer iets eerder donker en in de ochtend lekker fris, ik had vanochtend op de fiets al weer mn sjaal om. Heerlijk!
Ik moet mijn najaars kleding nog te voorschijn halen had gisteren voor het eerst sinds maanden weer mijn dichte schoenen aan.
Gisteravond toen ik de achterdeur ging sluiten, rond 23.00, was het echt lekker koud buiten!
Trouwens, wie heeft er al gezellige herfst/winterdingen in huis gehaald?
Ik, wat decoratie voor aan de muur! En gisteren hebben we lekker rode kool met cranberry gegeten, jummie!
Ik ruik weer rook in de lucht, een teken dat de herfst eraan komt! (of er wordt gewoon nu al gestookt..) Het is hier nu al twee weken zonder de verwarming aan rond de 19/20 graden, wat ik echt aangenaam vind.

Ik kan me die dag nog heel goed herinneren, Kimmeke en Sebastiaan, ik kan me het nog steeds niet goed voorstellen. De winter zou over anderhalve maand beginnen, maar het werd zomaar nog eventjes 22 graden in Limburg. Het leek wel september
Er zijn al zeer veel mensen die de verwarming op staan hebben tot overdrijven toe 25+ graden alsof het vriest buiten (en dan nog vind ik dat te warm maar wie ben ik). Ik zelf heb al sinds April geen verwarming opstaan! Op dit moment nog 20,5 / 21 graden binnen dus geen enkele reden om verwarming op te zetten lang leven een energie zuinig appartement
Vreselijk, die lui die nu al de verwarming aan zetten. Dankzij hen hebben we straks een nog warmer klimaat.
De weersvoorspellingen beginnen er steeds beter uit te zien, een week of anderhalf geleden werd er nog gesproken over 20 tot 21 graden, nu zie ik dat nergens meer terug in de 15 daagse voorspellingen.

Vanmorgen om 8 uur liep ik in mijn t-shirt buiten en werd bijna van mijn sokken gereden door twee tieners, helemaal ingeduffeld in semi winterjassen en dito sjaals. Ze vroegen of ik het niet koud had zo in mijn t-shirt. Ik zei, ''Nee hoor, eerder nog steeds te warm dan koud''. Je had ze moeten zien kijken - ze vielen van verbazing bijna van hun fiets af

Ik weet niet hoe dat bij jullie gesteld is maar ik kan nog in mijn t-shirt rondlopen zonder jas bij zo'n 10 graden boven 0, wat betekent dat ik bijna de hele winter in een t-shirt loop. Winters zoals 20 jaar geleden waarbij ik naar school ging in broek-pyamabroek-regenbroek en dito bovenkleding en het dan nog koud had, ik ben bang dat die zeldzaam tot uitgestorven zijn geraakt. Jammer genoeg, want een flinke strenge winter zo nu en dan is goed voor het evenwicht in de natuur. De natuur heeft kou nodig. Net zoals wij die nodig hebben om dadelijk weer geheel opgefrist aan een horrorzomer te kunnen beginnen.

Maar gelukkig - zo ver is het nog lang niet. Eerst herfst en winter.
quote:jeremy schreef op 15 september 2015 @ 15:32:

De weersvoorspellingen beginnen er steeds beter uit te zien, een week of anderhalf geleden werd er nog gesproken over 20 tot 21 graden, nu zie ik dat nergens meer terug in de 15 daagse voorspellingen.

Vanmorgen om 8 uur liep ik in mijn t-shirt buiten en werd bijna van mijn sokken gereden door twee tieners, helemaal ingeduffeld in semi winterjassen en dito sjaals. Ze vroegen of ik het niet koud had zo in mijn t-shirt. Ik zei, ''Nee hoor, eerder nog steeds te warm dan koud''. Je had ze moeten zien kijken - ze vielen van verbazing bijna van hun fiets af

Ik weet niet hoe dat bij jullie gesteld is maar ik kan nog in mijn t-shirt rondlopen zonder jas bij zo'n 10 graden boven 0, wat betekent dat ik bijna de hele winter in een t-shirt loop. Winters zoals 20 jaar geleden waarbij ik naar school ging in broek-pyamabroek-regenbroek en dito bovenkleding en het dan nog koud had, ik ben bang dat die zeldzaam tot uitgestorven zijn geraakt. Jammer genoeg, want een flinke strenge winter zo nu en dan is goed voor het evenwicht in de natuur. De natuur heeft kou nodig. Net zoals wij die nodig hebben om dadelijk weer geheel opgefrist aan een horrorzomer te kunnen beginnen.

Maar gelukkig - zo ver is het nog lang niet. Eerst herfst en winter.
Ik wel hoor jeremy
Ik wel hoor jeremy
Ik ben het helemaal met je eens, Jeremy. En mis de kou ook! Vooral hier in Limboland is het altijd veel te warm. Ik word altijd jaloers als ik die streken zie waar wel sneeuw is gevallen vroeg in het najaar en dan ook nog lang blijft liggen. Waar is die heerlijke kou en die prachtige sneeuw toch gebleven? Waarom moet nou net het mooiste natuurverschijnsel op aarde steeds minder worden?
quote:Kerstvrouw schreef op 15 september 2015 @ 15:05:

Vreselijk, die lui die nu al de verwarming aan zetten. Dankzij hen hebben we straks een nog warmer klimaat.Ik heb de pech dat ik nu eenmaal een erg koude kamer heb. Moet ik dan gaan zitten blauwbekken, alleen omdat het nog september is? Sorry hoor, ik ben niet kinderachtig wat betreft kou, maar ik heb mn grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven