Napraattopic deel 36
maandag 14 september 2015 om 23:42
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 19 september 2015 om 17:08
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 17:05:
[...]
Welke reden precies? Aspartaam? Zit er volgens mijn ingrediëntenlijstje niet in.
Daarbij ben ik dol op aspartaam, dus voor mij maakt dat gelukkig niet uit.
dan noemen ze het wellicht tegenwoordig acesulfaam-k of, heel slim, E951
dol op aspartaam, heel bijzonder.
ik zou toch een keer googlen. of niet. dat moet je natuurlijk zelf weten.
mocht je het wel doen: lees de 3e en 5e hit even.
[...]
Welke reden precies? Aspartaam? Zit er volgens mijn ingrediëntenlijstje niet in.
dan noemen ze het wellicht tegenwoordig acesulfaam-k of, heel slim, E951
mocht je het wel doen: lees de 3e en 5e hit even.
zaterdag 19 september 2015 om 17:10
zaterdag 19 september 2015 om 17:10
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 17:08:
[...]
dan noemen ze het wellicht tegenwoordig acesulfaam-k
mocht je het wel doen: lees de 3e hit even.
Ik hou me maar vast aan wetenschappelijke onderzoeken. Al die horrorverhalen over aspartaam zijn niet wetenschappelijk, daar kan ik verder niks mee.
En acesulfaam-K is geen aspartaam.
[...]
dan noemen ze het wellicht tegenwoordig acesulfaam-k
mocht je het wel doen: lees de 3e hit even.
Ik hou me maar vast aan wetenschappelijke onderzoeken. Al die horrorverhalen over aspartaam zijn niet wetenschappelijk, daar kan ik verder niks mee.
En acesulfaam-K is geen aspartaam.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 19 september 2015 om 17:11
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 17:11:
Nou Morrigan, dan moet ik je helaas teleurstellen. In het echt ben ik een keurige mevrouw, altijd in stijlvol mantelpak en op zeer hoge hakken, met smetvrees ook nog. En ik ben stiekem een verklaard voorstander van kleuterverlenging.Ik kan dit beamen.
Nou Morrigan, dan moet ik je helaas teleurstellen. In het echt ben ik een keurige mevrouw, altijd in stijlvol mantelpak en op zeer hoge hakken, met smetvrees ook nog. En ik ben stiekem een verklaard voorstander van kleuterverlenging.Ik kan dit beamen.
zaterdag 19 september 2015 om 17:12
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 17:10:
[...]
En acesulfaam-K is geen aspartaam.https://nl.wikipedia.org/wiki/Acesulfaam-K
[...]
En acesulfaam-K is geen aspartaam.https://nl.wikipedia.org/wiki/Acesulfaam-K
zaterdag 19 september 2015 om 17:13
quote:thee schreef op 19 september 2015 @ 17:10:
Komen lekkere dingen voorbij! Hier straks vis, puree met bieslook, en slurpworteltjes. Net een pakje melba's op met gekookt ei.
Niemand mijn vraag gelezen waarom jullie denken dat het to be prinsesje een vervolg op een wondertje is? Of niemand wil antwoorden dat kan natuurlijk ook Ik wil het je wel vertellen, maar ik wil niet meteen een ban wegens nickhunten op mijn kersverse nieuwe nick .
Komen lekkere dingen voorbij! Hier straks vis, puree met bieslook, en slurpworteltjes. Net een pakje melba's op met gekookt ei.
Niemand mijn vraag gelezen waarom jullie denken dat het to be prinsesje een vervolg op een wondertje is? Of niemand wil antwoorden dat kan natuurlijk ook Ik wil het je wel vertellen, maar ik wil niet meteen een ban wegens nickhunten op mijn kersverse nieuwe nick .
zaterdag 19 september 2015 om 17:14
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 17:11:
Nou Morrigan, dan moet ik je helaas teleurstellen. In het echt ben ik een keurige mevrouw, altijd in stijlvol mantelpak en op zeer hoge hakken, met smetvrees ook nog. En ik ben stiekem een verklaard voorstander van kleuterverlenging.
heel moeilijk te geloven, maar als jij het zegt
ik heb er totaal geen beeld bij
maar hoe dan ook, ik vind je fantastisch
Nou Morrigan, dan moet ik je helaas teleurstellen. In het echt ben ik een keurige mevrouw, altijd in stijlvol mantelpak en op zeer hoge hakken, met smetvrees ook nog. En ik ben stiekem een verklaard voorstander van kleuterverlenging.
heel moeilijk te geloven, maar als jij het zegt
ik heb er totaal geen beeld bij
maar hoe dan ook, ik vind je fantastisch
zaterdag 19 september 2015 om 17:15
zaterdag 19 september 2015 om 17:16
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 17:12:
[...]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Acesulfaam-K
Ja, dus? Is iets anders dan aspartaam.
Ik ken echt alle horrorverhalen over zoetstoffen, maar het blijft 'jammer' dat alle wetenschappelijk onderzoeken tot nu toe nog geen schadelijke gevolgen hebben gevonden.
Helaas wordt er blijkbaar meer waarde gehecht aan ongefundeerde uitspraken dan aan degelijk onderzoek.
http://www.voedingscentru ... ummer=E950%20Acesulfaam-K
[...]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Acesulfaam-K
Ik ken echt alle horrorverhalen over zoetstoffen, maar het blijft 'jammer' dat alle wetenschappelijk onderzoeken tot nu toe nog geen schadelijke gevolgen hebben gevonden.
Helaas wordt er blijkbaar meer waarde gehecht aan ongefundeerde uitspraken dan aan degelijk onderzoek.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 17:13:
[...]
Ik wil het je wel vertellen, maar ik wil niet meteen een ban wegens nickhunten op mijn kersverse nieuwe nick .
Ja, de topics zijn wel van een vergelijkbare zeldzaamheid maar prinsesje heeft een man en ex-wondertje toch terug bij ouders?
En waarom kan ik me jou zelfs stiekem niet in een mantelpakje voor me zien
[...]
Ik wil het je wel vertellen, maar ik wil niet meteen een ban wegens nickhunten op mijn kersverse nieuwe nick .
Ja, de topics zijn wel van een vergelijkbare zeldzaamheid maar prinsesje heeft een man en ex-wondertje toch terug bij ouders?
En waarom kan ik me jou zelfs stiekem niet in een mantelpakje voor me zien
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 17:05:
[...]
Wat een fijne, invoelende reactie weer. Je weet dat ze aspartaam bedoelt, je weet waarom ze het mijdt. En of je dat nu onzin vindt of niet, je kan toch wel eens 1 keertje normaal reageren?
Edit: waarom vraag ik het eigenlijk ook nog......
[...]
Wat een fijne, invoelende reactie weer. Je weet dat ze aspartaam bedoelt, je weet waarom ze het mijdt. En of je dat nu onzin vindt of niet, je kan toch wel eens 1 keertje normaal reageren?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zaterdag 19 september 2015 om 17:18
quote:Solomio schreef op 19 september 2015 @ 17:16:
[...]
Ik ken echt alle horrorverhalen over zoetstoffen, maar het blijft jammer dat alle wetenschappelijk onderzoeken tot nu toe nog geen schadelijke gevolgen hebben gevonden.
het is nog niet bewezen nee, maar zoals ik al zei, ik hoor zoveel verhalen over kanker en hersentumoren, dat ik me afvraag of we over 20 jaar niet toch met bewijzen en conclusies komen dat het spul dodelijk was.
en daarnaast verwacht ik ook, want dat beweren ze nu al, dat die zooi invloed heeft op je insulineproductie.
dat zou inhouden dat je lichaam dus eigenlijk het verkeerde doet qua suikers en je er dus alleen maar dikker van wordt.
dat wordt trouwens ook al langer gezegd.
maar goed, ik oordeel niet hoor, hou het er maar op dat ik informeer.
eet jij vooral je optimel. het is ook lekker, dat weet ik.
[...]
Ik ken echt alle horrorverhalen over zoetstoffen, maar het blijft jammer dat alle wetenschappelijk onderzoeken tot nu toe nog geen schadelijke gevolgen hebben gevonden.
het is nog niet bewezen nee, maar zoals ik al zei, ik hoor zoveel verhalen over kanker en hersentumoren, dat ik me afvraag of we over 20 jaar niet toch met bewijzen en conclusies komen dat het spul dodelijk was.
en daarnaast verwacht ik ook, want dat beweren ze nu al, dat die zooi invloed heeft op je insulineproductie.
dat zou inhouden dat je lichaam dus eigenlijk het verkeerde doet qua suikers en je er dus alleen maar dikker van wordt.
dat wordt trouwens ook al langer gezegd.
maar goed, ik oordeel niet hoor, hou het er maar op dat ik informeer.
eet jij vooral je optimel. het is ook lekker, dat weet ik.
zaterdag 19 september 2015 om 17:19
quote:Morrigan- schreef op 19 september 2015 @ 17:15:
[...]
en dat wil je ook niet?
Delen waarom ik er lag? Jawel hoor, maar vond/vind het een lastig onderwerp. En ik hou niet zo van op deze manier in de schijnwerpers te staan .
[...]
[...]
en dat wil je ook niet?
Delen waarom ik er lag? Jawel hoor, maar vond/vind het een lastig onderwerp. En ik hou niet zo van op deze manier in de schijnwerpers te staan .
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2015 15:31
Reden: privacy
% gewijzigd
zaterdag 19 september 2015 om 17:22
quote:hatsetats schreef op 19 september 2015 @ 17:16:
[...]
gewoon, 'omdat', waarschijnlijk.
tja, weet je, ik denk er het mijne van en wat een ander ermee doet moet ze zelf weten.
ik mijd die zooi. een ander heeft blijkbaar geen angst en dus ook geen reden om te mijden.
sommige houden er echt de filosofie 'je moet ergens aan doodgaan' op na blijkbaar.
dat heb ik inmiddels wel afgeleerd. wilde eigenlijk 110 worden, maar ja, die kans is bij mij sowieso al wat kleiner.
[...]
gewoon, 'omdat', waarschijnlijk.
tja, weet je, ik denk er het mijne van en wat een ander ermee doet moet ze zelf weten.
ik mijd die zooi. een ander heeft blijkbaar geen angst en dus ook geen reden om te mijden.
sommige houden er echt de filosofie 'je moet ergens aan doodgaan' op na blijkbaar.
dat heb ik inmiddels wel afgeleerd. wilde eigenlijk 110 worden, maar ja, die kans is bij mij sowieso al wat kleiner.
quote:KiaOraHoi schreef op 19 september 2015 @ 17:19:
[...]
[...] Sjeezes.
[...]
[...] Sjeezes.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2015 15:31
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 september 2015 @ 16:44:
[...]
Wat een weggewaaid dakraam zeg, die man van jou. Ik zeg buiten stampen die droeftoeter, en zijn overhemden er brandend en wel achteraan.
Ik was zelf het weggewaaide dakraam vandaag. Lijstje vergeten. Alles waar ik zin in had vergeten, wat ik had onthouden had ik geen zin meer in. Er was wel iets met een dessert en ik ben er in geslaagd een beker B&J mee te nemen, kwestie van prioriteiten stellen he
[...]
Wat een weggewaaid dakraam zeg, die man van jou. Ik zeg buiten stampen die droeftoeter, en zijn overhemden er brandend en wel achteraan.
Ik was zelf het weggewaaide dakraam vandaag. Lijstje vergeten. Alles waar ik zin in had vergeten, wat ik had onthouden had ik geen zin meer in. Er was wel iets met een dessert en ik ben er in geslaagd een beker B&J mee te nemen, kwestie van prioriteiten stellen he
Tjezus, wat vals
zaterdag 19 september 2015 om 17:23
[...]
[...]
jezus, en dan hebben we het de hele dag al over dit soort dingen
[...]
[...]
[...]
jezus, en dan hebben we het de hele dag al over dit soort dingen
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2015 15:32
% gewijzigd
zaterdag 19 september 2015 om 17:25
[...]
[...]
Meerdere...en dan haal ik hier de boel vanmiddag overhoop. Schaam me rot inmiddels met al dat gekwek van mij de hele tijd
[...]
[...]
Meerdere...en dan haal ik hier de boel vanmiddag overhoop. Schaam me rot inmiddels met al dat gekwek van mij de hele tijd
% gewijzigd
zaterdag 19 september 2015 om 17:27
[...]
[...]Getver, sterkte!
[...]
[...]Getver, sterkte!
% gewijzigd
Tjezus, wat vals