Hartelijk welkom

10-09-2015 15:43 3046 berichten
Deel 2 van 'Wees welkom'. Deel 1

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd. Hier vind je de laatste cijfers van de UNCHR over de Syrische vluchtelingen.

2. Zo’n 350.000 Syrische vluchtelingen dus. Is dat veel of weinig?

De Hongaarse premier Viktor Orbán waarschuwde onlangs dat Europeanen een minderheid op hun eigen continent worden. Maar in dit tempo kan dat nog eeuwen duren. Ten opzichte van de totale Europese bevolking - ongeveer Voor deze berekening is deze lijst van bevolkingsaantallen gebruikt (min Turkije en Rusland). 630 miljoen inwoners - vormen de Syrische vluchtelingen namelijk een kleine groep: zo’n 0,05 procent. Er wonen ongeveer evenveel mensen in de stad Utrecht. volledig artikel: https://decorrespondent.n ... ndebat/247360256-2c9daf42

De bedoeling is en blijft een positief geluid temidden van angst voor verandering en anderen, het vorige topic bleef relatief respectvol, afgezien van een paar fanatiekelingen, laten we dat hier zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Gut het is wat hollebollegijs, dat je maar lekker mag slapen ondanks al je kopzorgen.
Dat je goed moet bekijken hoe je met een grotere stroom vluchtelingen omgaat snap ik maar sommige reacties hier. .echt een niveautje hoor, ga je schamen zeg.

Het ligt echt wel wat gecompliceerder dan door sommigen hier wordt voorgespiegeld. Zo vangen omliggende landen al onnoemelijk veel meer mensen op dan wij en laat nou net daar het probleem zich voordoen dat de middelen op zijn waardoor mensen verder trekken. Logisch. En extra middelen inzetten kost gewoon tijd.

Over het vrijwilligerswerk? Dat is het altijd al geweest, met daarnaast ook betaalde banen. Die wegvielen toen het aantal azc's afnam. Er ontstaat dus ook meer werkgelegenheid.
quote:leen65 schreef op 20 september 2015 @ 00:37:

Mijn inziens valt het wel mee met de invasie. Ons europa telt nu iets van 740 miljoen mensen. Maakt 400.00 Vluchtelingen iets uit

Als het daar bij blijft niet maar wel leuk wat jij doet is waar de directeur van het Centraal cultureel planbureau vanmorgen

in Trouw voor waarschuwde, wegredeneren.

400.000 is pas het begin, sterker nog, de voorhoede van het begin.

Hij schreef nog iets dat heel erg waar is.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nah, als dan er dan toch een moderne democratie komt, nieuwe politici incluis, dan mag Wilders ook met pensioen begrijp ik?
quote:eefje1980 schreef op 20 september 2015 @ 00:53:

Nah, als dan er dan toch een moderne democratie komt, nieuwe politici incluis, dan mag Wilders ook met pensioen begrijp ik?

Ook prima en dan komt er een nieuwe Wilders

De stemmers zijn er niet door Wilders maar Wilders is er door stemmers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:eefje1980 schreef op 20 september 2015 @ 00:48:

Dat je goed moet bekijken hoe je met een grotere stroom vluchtelingen omgaat snap ik maar sommige reacties hier. .echt een niveautje hoor, ga je schamen zeg.

Het ligt echt wel wat gecompliceerder dan door sommigen hier wordt voorgespiegeld. Zo vangen omliggende landen al onnoemelijk veel meer mensen op dan wij en laat nou net daar het probleem zich voordoen dat de middelen op zijn waardoor mensen verder trekken. Logisch. En extra middelen inzetten kost gewoon tijd.

Over het vrijwilligerswerk? Dat is het altijd al geweest, met daarnaast ook betaalde banen. Die wegvielen toen het aantal azc's afnam. Er ontstaat dus ook meer werkgelegenheid.Gelukkig, nog een weldenkend mens in ons midden. Welkom!
quote:MacTrees schreef op 19 september 2015 @ 19:07:

[...]

Oh iemand die betaald wilt worden voor vrijwilligerswerk.Ik krijg al jaren betaald voor mijn vrijwilligerswerk, iig de onkosten mag ik netjes declareren.
quote:MacTrees schreef op 19 september 2015 @ 18:59:

Ja, ze zijn verschrikkelijk die syrische vluchtelingen. Vooral die in AZC Weert. Helpt een syrische arts zo maar een weertenaar die onwel wordt. 't Is toch wat!Nou hè. Eén van de eerste tekenen dat deze mensen wel degelijk een verrijking zijn voor onze samenleving. Ik hoop dat deze arts snel aan de slag kan, zodat hij zich snel thuis mag voelen hier in Nederland.
Occam's razor
quote:eefje1980 schreef op 20 september 2015 @ 00:53:

Nah, als dan er dan toch een moderne democratie komt, nieuwe politici incluis, dan mag Wilders ook met pensioen begrijp ik?Als de Nederlanders niet meer op hem stemmen dan mag hij met pensioen.
quote:Debora schreef op 20 september 2015 @ 01:20:

[...]

Nou hè. Eén van de eerste tekenen dat deze mensen wel degelijk een verrijking zijn voor onze samenleving. Ik hoop dat deze arts snel aan de slag kan, zodat hij zich snel thuis mag voelen hier in Nederland.

Een mooie daad van deze meneer.

Maar het betekend toch niet dat al de mensen in AZC arts zijn?

Een arts uit het buitenland hoeft niet gelijk een verrijking voor NL te betekenen trouwens. Is er wel een baan voor hem? Is er een tekort aan artsen in ons land? Volgens mij nog niet:

http://medischcontact.art ... nt=&utm_campaign=20150814
Natuurlijk zijn ze niet allemaal arts.

En natuurlijk hebben we hier werklozen, ook onder artsen.

Dus?
http://www.nu.nl/buitenla ... rische-vluchtelingen.html

Duitsland roept op om geld te schenken voor opvang in de regio.

Als ze die 6 miljard die ze uitgeven aan de opvang van migranten in eigen land nu eens die kant op hadden gestuurd

een jaartje geleden en vooral frau Merkel met haar ondoordachte uitspraken in de kelder hadden opgesloten zaten ze nu niet zo in de problemen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 september 2015 @ 23:47:

[...]

Geert Wilders is er ook niet om de belangen van de Action te behartigen maar die van de Nederlandse bevolking en dat doe hij, samen met Halbe Zijlstra (VVD) prima.

Het was een grapje. Maar alsnog vertegenwoordigt Geert Wilders, volgens hemzelf dan, miljoenen Nederlanders, die zich allemaal ergeren aan de rij bij Action. Hardwerkende, gewone mensen, die graag sokken en kaasschaven willen kopen, maar zo tien minuten moeten wachten. Mensen die ons land opgebouwd hebben die met zo'n rottig blauw mandje door gangpaden schuifelen om te zien dat er al weer geen warmtepleisters geleverd zijn. En daar komt Geert niet voor op? Nepvolksvertegenwoordiger!
En roep je nu op om democratische leiders in kelders te stoppen, hollebollegijs? In mooie, democratische rechtstaten worden politieke partijen door verkiezingen afgestraft. Beetje griezelig, dit.
quote:barbaracartland schreef op 20 september 2015 @ 08:56:

En roep je nu op om democratische leiders in kelders te stoppen, hollebollegijs? In mooie, democratische rechtstaten worden politieke partijen door verkiezingen afgestraft. Beetje griezelig, dit.

Hahahaha

Nou de spreekwoordelijke kelder dan.

Merkel is gewoon vreselijk onhandig geweest met haar "Iedereen is welkom uitspraak"

Later heeft ze dat proberen te nuanceren maar toen was het al te laat.

Geloof me, haar uitspraken zijn vertaald en "Breaking news" in het Midden Oosten uiteraard gestimuleerd door smokkelaars

die graag reizen richting Duitsland verkopen.
Ik zou het toch prettiger vinden als je het anders zou formuleren, ik wil ook geen concern troll zijn, maar volgens mij maak je het anderen nu heel makkelijk je af te serveren.

Ik ben verder team Merkel.
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2015 @ 09:04:

[...]

Hahahaha

Merkel is gewoon vreselijk onhandig geweest met haar "Iedereen is welkom uitspraak"

Geloof me, haar uitspraken zijn vertaald en "Breaking news" in het Midden Oosten uiteraard gestimuleerd door smokkelaars

Ik waardeer je bezorgdheid maar kies toch mijn eigen formuleringen.

Merkel is een brokkenpiloot, deze uitspraak is zinloos en gaat veel problemen opleveren (dat doet hij al)

Kroatië, Slovenië en Hongarije sturen migranten nu gewoon door via Oostenrijk naar Duitsland en gebruiken daarbij haar uitspraken.

De Hongaarse premier Viktor Orbán zei het zelfs letterlijk: Deze mensen willen geen asiel, ze willen naar Duitsland

Vervolgens komt brokkenpiloot nummer 2 in beeld: Maizière, Duits minister van Binnenlandse Zaken

Die roeptoetert: De asielzoeker bepaalt niet in welk land hij asiel krijgt.

Maar stuurt vervolgens geen asielzoeker terug richting landen als Oostenrijk, Hongarije en Griekenland

een totaal ontregeld beleid of eigenlijk een gebrek aan beleid.

De migranten weten dat en blijven zicht massaal op Duitsland storten.

Hetzelfde Duitsland dat klaagt de toestroom niet meer aan te kunnen.

http://www.telegraaf.nl/b ... land_sluit_grenzen__.html
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2015 @ 09:04:

[...]

Hahahaha

Merkels uitspraak is misschien niet heel handig geweest, maar ik vraag me af of die werkelijk iets veranderd heeft aan de situatie. Die mensen kwamen toch wel deze kant op. Misschien dat er nu méér Duitsland als eindbestemming hebben gekozen, maar anders was het wel een ander Europees land geweest.

Het probleem is niet het aantal vluchtelingen, maar dat er zo veel in zo'n korte tijd binnenkomen. Het is vooral een logistiek probleem. Vergelijk het met water: Nederland kan heel goed heel veel water verwerken, maar als er een hoosbui valt, dan lopen toch de putjes over. Dat is lastig, maar geen reden om in paniek te raken of om ineens doodsbang voor water te worden.

Dat vluchtelingen in rijke, westerse landen op straat moeten slapen, is het gevolg van het niet adequaat reageren van regeringen op een situatie die ze al lang van te voren hadden kunnen zien aankomen, en waar ze uitgebreid voor gewaarschuwd waren. In feite is het een schande, niet de vluchtelingen te verwijten, maar de diverse overheden.
quote:meivogel schreef op 20 september 2015 @ 09:28:

[...]

Merkels uitspraak is misschien niet heel handig geweest, maar ik vraag me af of die werkelijk iets veranderd heeft aan de situatie. Die mensen kwamen toch wel deze kant op. Misschien dat er nu méér Duitsland als eindbestemming hebben gekozen, maar anders was het wel een ander Europees land geweest.

.

Lastig inderdaad.

Het heeft in ieder geval migranten in de Turkse opvangkampen gestimuleerd op reis te gaan.

Ik zag een interview voorbij komen, een jong gezin was er heilig van overtuigt dat er in Duitsland: Huizen klaar staan

Het grote probleem is dat Merkel nu heel moeilijk kan zeggen, luister "vrienden" vraag maar asiel aan in Macedonië, Servië of Kroatië dat pikken die mensen niet.

Een politica op het level Merkel had moeten inschatten wat de gevolgen van haar uitspraken zijn.

Je kan niet iedereen welkom heten en dan de andere EU landen vragen de migranten over te nemen

http://fd.nl/economie-pol ... en-in-vluchtelingencrisis
quote:hollebollegijs schreef op 20 september 2015 @ 09:46:

[...]

Lastig inderdaad.

Het heeft in ieder geval migranten in de Turkse opvangkampen gestimuleerd op reis te gaan.

Ik zag een interview voorbij komen, een jong gezin was er heilig van overtuigt dat er in Duitsland: Huizen klaar staan

Het grote probleem is dat Merkel nu heel moeilijk kan zeggen, luister "vrienden" vraag maar asiel aan in Macedonië, Servië of Kroatië dat pikken die mensen niet.

Een politica op het level Merkel had moeten inschatten wat de gevolgen van haar uitspraken zijn.

Je kan niet iedereen welkom heten en dan de andere EU landen vragen de migranten over te nemen

http://fd.nl/economie-pol ... en-in-vluchtelingencrisisJa, dat ben ik met je eens.
quote:meivogel schreef op 20 september 2015 @ 09:28:

[...]

Het probleem is niet het aantal vluchtelingen, maar dat er zo veel in zo'n korte tijd binnenkomen. Het is vooral een logistiek probleem. Vergelijk het met water: Nederland kan heel goed heel veel water verwerken, maar als er een hoosbui valt, dan lopen toch de putjes over. Dat is lastig, maar geen reden om in paniek te raken of om ineens doodsbang voor water te worden.

Dat vluchtelingen in rijke, westerse landen op straat moeten slapen, is het gevolg van het niet adequaat reageren van regeringen op een situatie die ze al lang van te voren hadden kunnen zien aankomen, en waar ze uitgebreid voor gewaarschuwd waren. In feite is het een schande, niet de vluchtelingen te verwijten, maar de diverse overheden.Jij schrijft precies zoals het is. Maar goed, ik ben het sowieso met je eens.
Er is alweer een AZC in de brand gestoken. Ze krijgen het nog lastig daar in Duitsland, met al die neonazi's
Iemand gisteren de reportage van nieuwsuur gezien over de toestand in Berlijn?

Complete chaos daar, lijkt op de situatie op de Balkan. Een Syrier klaagde en zei dat zelfs in Syrie de situatie beter was. Opzouten dan.

De politie had eerder een salafist doodgeschoten in Berlijn en trad nu streng op tegen extremisten die zieltjes werven op de straten van Berlijn.

Staat ons ook te wachten, dit soort taferelen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Half Nederland zit te trillen van angst omdat er elk ogenblik een IS-aanslag gepleegd kan worden.

Ondertussen lacht Poetin in zijn vuistje en gaat gewoon door met zijn anti-Westerse propaganda.

Waar komt het directe gevaar vandaan volgens jullie?
Volgens mij van de niet aflatende stroom mensen dat tot gevolg zal hebben dat het draagvlak onder de bevolking in rap tempo afneemt. Gevolg: wanorde, brand in opvanglocaties.

Daarna volgt het onvermijdelijke afwijzen van asiel voor een grote groep. Als de IND eenmaal bij is en heeft besloten om zich aan het dublin verdrag te houden vliegt alsnog de vlam in de pan. Ook als ze zich er niet aan gaan houden (dat wordt nu nog bekeken) dan is het maar de vraag hoe deze mensen hier weer weg te krijgen, vanzelf gaan ze niet.....gaan deze mensen de illegaliteit in?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven