Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Mee met Cocomo naar ZA is op korte termijn zeker niet meer te plannen?
Later is nu
Tijdens mijn vakantie zijn ook de meeste van mijn langreizende kaarten aangekomen, jippie!

- Rusland, 61 dagen

- Rusland, 53 dagen (terug van vakantie)

- Wat normale reistijden naar Rusland en China

- En, als klap op de vuurpijl, USA na 84 dagen (ontvangster was niet meer online geweest nadat ik de kaart verstuurd had, dus deze zag ik echt niet aankomen)

Nu heb ik nog maar 1 expirede kaart naar Rusland over, het zag er lange tijd slechter naar uit.

Mijn nieuwe adressen:

- Thailand (daar had ik nog niks naartoe gestuurd), uilenkaart is al onderweg

- Finland (bij mij ook vrij zelden, raar maar waar!), ga ik zo schrijven

Labellei, jij noemt veel landen die ik helemaal nooit/ niet zo vaak trek!
quote:Dreamer schreef op 21 september 2015 @ 21:47:

Hoe laat vertrekt het vliegtuig dan?

En wij kunnen in ieder geval wel gezamenlijk een Schipholtaxi delen!

Edit:

Ik blijf dan wel tot maart/april...
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 21-09-2015 22:33
Reden: edit
% gewijzigd
Veel geschreven weer vandaag! Heerlijke vakantieverhalen uit de VS en weer veel verstuurde kaartjes.

Ik hou me ook aanbevolen voor de meeting, leuk! Uiteraard afhankelijk van datum en locatie, maar dat zal voor iedereen gelden.

Verder geen PC-nieuws vandaag, maar er zijn wel drie kaartjes met de maandag buslichting mee. Verwacht deze week in ieder geval wel een hurray uit Finland (nu 11 dagen onderweg) en misschien uit VS en Belarus (ook beiden 11 dagen), Rusland (21 dagen) en Zwitserland (volgens Postcrossing zes dagen onderweg, maar eigenlijk pas vandaag met de post mee gegaan dankzij mijn scanneractie...).
Ik wil best een meeting aanbieden in Hét Nr 1 Postcrossland Bij Uitstek, maar ik vrees dat de opkomst dan beperkt blijft door de afstand. Mochten jullie dat toch wel willen, laat het dan vooral weten

PS Ik vrees dat ik niet meer kan bieden dan in Nederland, maar ook niet minder

Welterusten
Wat gaaf dat jouw langreizende kaartjes zijn aangekomen Snorhaar! Vooral die naar de USA is echt wel bijzonder. Zo zie je maar: er is altijd hoop!

Theepoes, welkom! En succes met je eerste kaartje. (En veel plezier natuurlijk! )

Ik had zelf weer een verrassingsHurray vanavond. Het peerd van ome L. is in Londen aangekomen! Nou ja, ik denk dat hij er al lang was, maar sinds vanavond is het officieel. De Engelse had sinds 26 juli geen kaarten meer geregistreerd, maar vanavond heeft ze er 12 geregistreerd. (Misschien inmiddels nog wel meer....) Ik denk dat er vanavond dus meer mensen verrast zijn door haar Hurray.

Dus... ik kon weer een nieuw adres aanvragen en dat heb ik ook gedaan. En het is, net zoals bij Dreamer vanmiddag, Noord-Frankrijk geworden. Een 19-jarige (ze heet Océane, moooooi!), is nog maar net begonnen (nog maar 1 kaart ontvangen) en ze wil iets van je stad of land of iets kleurrijks. Ik gok dat het iets kleurrijks gaat worden... maar dat zal ik morgen nog even bekijken. Ik heb toch wel de neiging om nog meer mijn best te doen bij mensen die net begonnen zijn.

Oh en het goede nieuws is: ik sta nu eindelijk weer quitte! Dus de kaartjes mogen weer komen!
Ik ben van 11 oktober tot 2 november foetsie, daarna alle tijd!
It ain't me
Ik had vannacht ook een hurray, uit Finland. Waarom zou die zijn kaartjes midden in de nacht registreren...? Wel jammer dat het voor de tweede dag op rij een compleet lege hurray was, zelfs geen 'thank you' kon er vanaf. Nu zou ik midden in de nacht ook geen zin hebben om hele verhalen te typen, maar toch Het enige positieve was de mededeling die erbij stond dat ik nu weer aan de beurt ben om een kaartje te krijgen. Het is alweer een week geleden dat er iets in de brievenbus lag, dus kom maar door met die kaarten!

Ik kon het niet laten om meteen weer een nieuw adres te trekken. En na mijn caribische Puerto Rico van gisteren, gaat mijn nieuwe kaartje ook weer naar een land dat niet hoog op de postcrossing-lijst staat. Servië is weliswaar iets minder tropisch en exotisch dan Puerto Rico, maar met slechts 320 postcrossers toch een land dat je (denk ik) niet vaak voorbij ziet komen. Misschien is de truc gewoon wel dat je je adressen vóór half acht 's ochtends moet trekken. Ontvanger studeert 'linguistics' en is helemaal gek van talen. Zijn verzoek was dan ook om (in geval van een Europese taal) het kaartje te schrijven in je eigen moedertaal. Hij vind het leuk om dat dat te gaan ontcijferen. Heb dus inderdaad maar een verhaaltje in het Nederlands op de kaart geschreven. Ben benieuwd of hij er iets van kan maken!

Oké, nu haasten naar het werk, want dat kaartje schrijven kost stiekem toch meer tijd dan gedacht en dan moet ik ook zo nodig nog mijn belevenissen delen hier op het forum
quote:Dreamer schreef op 21 september 2015 @ 21:47:

Haha, waarschijnlijk niet. Ik vertrek al naar Canada binnenkort.

Maar Cocomo, als je je verveelt, mag je best even m`n kaartje zoeken haha.
Snorhaar, naar jou toe is voor ons natuurlijk best te doen
Later is nu
Thailand was gewoon binnen 6 dagen al heel blij met het kaartje! 6 dagen!
Later is nu
Nou dames, ik word helemaal enthousiast van jullie verhalen. Inmiddels 5 kaarten gepost (Duitsland, Ierland, Rusland, Polen en de VS) en daarvan 2 hurray's gehad. Zou er dan vandaag een kaartje bij mij in de bus liggen?

Jammer dat de ansichtkaart in de winkels wat aan het uitsterven is. Net dus online maar een aantal besteld. Jullie nog tips voor goede websites?
Wat leuk dat je ook begonnen bent jusa! Leuke sites vind ik happy-postcrossing, meerkeuks en cardcetera. Van happy postcrossing vind ik het voordeel dat het boven de 10 euro gratis verzenden is.

Verder is er een hoop gepost zeg! De meeting is weer ter sprake, voor mij ligt het er net als velen aan waar en wanneer, denk dat het lastig wordt om een locatie te vinden die voor iedereen makkelijk te bereizen is.

Dreamer alweer een snelle hurray uit Thailand. Mooi hoor, is sneller dan mijn Duitse kaartje en die woont nog wel dichtbij de Nederlandse grens.

Ik kreeg een hurray uit tsjechie, na een week dus. Ga straks een nieuw adres trekken maar hoop eigenlijk op nog een hurray want dan mag ik een kaartje extra en kan ik echt even lekker gaan schrijven. Zijn genoeg kaartjes die vandaag aan kunnen komen dacht ik zo. En ik sta nu eindelijk weer eentje voor met verzenden dus binnenkort ligt er vast weer een stapel kaartjes in de brievenbus. Dat vind ik wel jammer, als ik eentje voorloop krijgen meteen iets van 9 mensen mijn adres, vervolgens blijf ik heel lang steken en ben ik weer een week of twee aan t wachten op hurrays en krijg ik best lange tijd niets. Maar goed, ik ga in elk geval weer ontvangen dus!
Gezien jouw gezondheid lijkt me bij jou in de buurt een goed idee HappyOwl. En ik heb wel een auto om enkele Noorderlingen in te vervoeren
Later is nu
Labellei we worden wel een arme winkel denk ik… 2 medewerkers en geen inkoopbudget… wordt je vrijwilliger? :D

Ik zoek nog even hard verder, ik kan altijd nog postbode worden en al jullie postcrossing kaartjes supersnel bezorgen!

Ik zit nog 5 weken hier maar krijg daarna nog WW voor 3 maanden dus dan is het nog geen totale ramp als ik dan nog geen baan heb, maar zou zo graag weer lekker leuk werk hebben!

Oeh oceane…. Mooi! Ik wil ook graag een heel mooi kaartje sturen naar mensen die net begonnen zijn… en een uberenthausiaste hurray als ik een van hun eerste kaartjes ontvang!

Dreamer ik ben al weer gewend hoor… maar wie is het? Een goede fee uit een film die ik zou moeten kennen?

Ooh dat liedje zit nu in mijn hoofd… herman van veen ofniet? Als ik kon toveren… van Rode Wangen CD!

Cocomo ik ben helemaal voor de datumprikker, en als het al op korte termijn is kan ik zelfs nog even gebruik maken van de treinreizen die door mijn werk betaald worden door heel Nederland :D

Happyowls regio vind ik een goede gedachte van Dreamer, ik ken die hoek van het land ook niet zo goed dus dat lijkt me zowiso wel gezellig! Of zuid afrika ook leuk… sponsort postcrossing de vlucht?

Snohaar Berlijn staat nog wel op mijn verlanglijstje…

Maar realistisch gesproken… ik heb ook een autootje en wil best wat mensen oppikken onderweg maar volgens mij zitten jullie allemaal in verdere uithoeken… ik woon redelijk centraal zuid dus vind alles wel aan te reizen! En ga toch t liefst met de trein dus als iemand bij een station woont of me bij het station wil oppikken ben ik ook blij!

Rubyjanne je chinees is misschien wel verhuisd… of postcrossing vergeten… of door europa aan het reizen en nu past haar oma op haar huis en vind een kaart met cijfertjes en engels erop en kan er helemaal niets mee maar vind het wel een supermooi plaatje dus elke dag kijkt ze er even naar terwijl ze haar theetje drinkt…

Hee kookwekkertje! Ben jij nieuw hier? Wat leuk dat je van die lange reacties krijgt!!

Theepoes gezellig! Veel plezier!

Snorhaar dat kaartjes schrijven en versturen was dus ook mijn plan maar helemaal vergeten… ik zou ze naar wat penvrienden sturen en natuurlijk naar mijn lieve opa en oma, maar daar had ik het adres niet van want die wonen sinds kort in zo’n zorgtehuis…

Maar goed… kaartjes zijn thuis dus die naar de penvrienden kan ik nog steeds regelen… wel wat vertraagd allemaal.. de oudjes moeten het maar met de foto’s doen, ze willen dit weekend graag een diashow (lees foto’s op de laptop kijken)

Neliba jouw fin heeft vast slapeloze nachten, dan gaat ie postcrossen terwijl hij een beker warme melk drinkt en valt dan toch nog in slaap waardoor een reactie typen net te veel van het goede is… maar de volgende ochtend wordt hij wakker met zijn hoofd op de keukentafel en jouw kaartje op zijn voorhoofd geplakt waardoor de inkt heeft afgegeven en jouw naam nu achterstevoren op zijn voorhoofd straat geschreven… zijn straf!

Oh Melon wat ga je allemaal zien en doen in Canada? Superleuk!
Oh dat is lief Dreamer, ik kan wel weer wat hoor, ergens met de trein naar toe is niet zo'n punt denk ik. Maar ik woon misschien ook wel redelijk centraal, iets als Amersfoort of Deventer ofzo kan ook, even kijken wie allemaal wil komen en dan beslissen is misschien het handigst En een datum, dat zal ook nog wel een dingetje worden.

Ik hoop ook op een leuke baan voor jou rosekapje! Postbode is misschien wel een goed plan, wij zorgen wel voor een hoop post!

De tweede hurray van vandaag is helaas nog niet binnen.... Al wel vast een nieuw adres opgevraagd, het is Taiwan geworden. Hele slechte ervaringen mee, maar wie weet gaat het deze keer goed. Ze wil een kaartje van de stad, beetje saai, moet binnenkort maar wat nieuwe gaan kopen want ze raken alweer aardig op. Maar volgens mij heb ik er nog wel een stuk of 3 liggen dus kan zo gaan schrijven!
Ik heb ook een auto Dreamer, dus dat gaat helemaal goed komen. Wie gaat de beslissing maken. misschien moeten we gewoon Utrecht doen. Centrale kan niet en misschien hebben ze daar wel hele gave kaartwinkeltjes!
It ain't me
Stomme dubbele posting!!
It ain't me
quote:rosekapje schreef op 22 september 2015 @ 12:49:

Labellei we worden wel een arme winkel denk ik… 2 medewerkers en geen inkoopbudget… wordt je vrijwilliger? :D

En zelf de beste klanten

Dreamer ik ben al weer gewend hoor… maar wie is het? Een goede fee uit een film die ik zou moeten kennen?

Ooh dat liedje zit nu in mijn hoofd… herman van veen ofniet? Als ik kon toveren… van Rode Wangen CD!

Of zuid afrika ook leuk… sponsort postcrossing de vlucht?

Postzegel d'r op

Neliba jouw fin heeft vast slapeloze nachten, dan gaat ie postcrossen terwijl hij een beker warme melk drinkt en valt dan toch nog in slaap waardoor een reactie typen net te veel van het goede is… maar de volgende ochtend wordt hij wakker met zijn hoofd op de keukentafel en jouw kaartje op zijn voorhoofd geplakt waardoor de inkt heeft afgegeven en jouw naam nu achterstevoren op zijn voorhoofd straat geschreven… zijn straf!

of hij heeft gewoon nachtdiensten (ik vind jouw versie leuker, met die inkt op z'n voorhoofd)

!

Ik 'ben' Madame Sprout (Stronk) van Harry Potter

Zag de actrice een keer bij Graham Norton en vond haar geweldig. Zo genoten
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 22 september 2015 @ 13:19:

Ik heb ook een auto Dreamer, dus dat gaat helemaal goed komen. Wie gaat de beslissing maken. misschien moeten we gewoon Utrecht doen. Centrale kan niet en misschien hebben ze daar wel hele gave kaartwinkeltjes!Ik zal morgen even kijken (ik moet zeggen dat ik meestal al met oogkleppen rondloop daar )
Later is nu
zie je... Harry Potter... dat ontbreekt toch echt in mijn sociale/culturele kennis. nooit gelezen of gezien! weer iets op mijn to do list voor als ik werkeloos wordt... ik krijg het gezellig druk met leuke dingen straks!

jij bent een stuk beter in de juiste oplossingen vinden van postcrossing raadsels, mijn fantasie gaat met me aan de haal...

Ik mag van mezelf deze week nog geen adressen aanvragen, eerst weer minimaal 10 sollicitaties de deur uit!

Utrecht is ook prima maar happyowlstad vind ik ook goed te doen hoor, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort... allemaal leuk!
HappyOwl opperde zelf Deventer.. daar zou ik ook wel een keer weer heenwillen.
Later is nu
Deventer ben ik nog nooit geweest, vind ik ook een goede optie.
It ain't me
ook goed hoor, een stationnetje verder!
2 adresjes op PCforum:

Deventer: Stripwinkel, Kleine Overstraat 69

Deventer: Koning Willem, Kleine Overstraat 24-26

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven