Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:rosekapje schreef op 22 september 2015 @ 12:49:

Labellei we worden wel een arme winkel denk ik… 2 medewerkers en geen inkoopbudget… wordt je vrijwilliger? :D

Ik wil best vrijwilliger bij jou worden Rosekapje! Dan zit je in ieder geval niet met mijn dure salariskosten. Maar ik wil wel alle kaartjes tegen inkoopprijs kopen. Waar we dus geen budget voor hebben om die überhaupt in te kopen. Das wel weer jammer dan.

Ik heb mijn kaartjes inmiddels gepost:

Joeri in Moskou krijgt zijn cityview. Eentje die ik nog niet eerder heb verstuurd dus dat is wel leuk.

Océane in het grauwe grijze deprimerende Noord-Frankrijk krijgt een vrolijk gekleurde kaart van een draaimolen die ik ook nog eens vrolijk gekleurd gepimpt heb. Volgens mij fleurt heel Noord-Frankrijk hier straks van op.

En nu hoor ik dus een brievenbus klepperen. Maar nu ligt ook nét mijn kat op schoot te slapen. Wat een dilemma!
is de poes al verstoord in haar dutje?

oceane wordt flink verwend met een van je eigen lievelings? haha dat doe ik dus automatisch ook, ik stuur wat ik zelf graag zou willen krijgen!

we kunnen altijd nog mijn kaartjesverzameling verkopen. en losse velletjes postpapier want ik gebruik meestal een set een keertje en dan koop ik weer een nieuwe....

mijn koopgedrag wordt wel goed aan banden gelegd als ik geen baan meer heb...

ik heb even een lijstje gemaakt en dit lijken mij serieus leuke alternatieven als de cultuursector me echt niet wil: in een vvv, boekenwinkel, antiekwinkel, kadowinkel, bibliotheek, postbode, dille&kamille...

iemand nog meer leuke ideeen?
quote:rosekapje schreef op 22 september 2015 @ 16:32:

is de poes al verstoord in haar dutje?

oceane wordt flink verwend met een van je eigen lievelings? haha dat doe ik dus automatisch ook, ik stuur wat ik zelf graag zou willen krijgen!

we kunnen altijd nog mijn kaartjesverzameling verkopen. en losse velletjes postpapier want ik gebruik meestal een set een keertje en dan koop ik weer een nieuwe....

mijn koopgedrag wordt wel goed aan banden gelegd als ik geen baan meer heb...

ik heb even een lijstje gemaakt en dit lijken mij serieus leuke alternatieven als de cultuursector me echt niet wil: in een vvv, boekenwinkel, antiekwinkel, kadowinkel, bibliotheek, postbode, dille&kamille...

iemand nog meer leuke ideeen?Mijn kat is geen poes maar een stoere kater.

Hij was net inderdaad de klos want uiteraard kon ik niet meer wachten op mijn post.

Er zat 1 kaartje in de brievenbus, was wel een leuke van een oude cottage in NYC (de Bronx).

Is inmiddels ook al geregistreerd en inmiddels ligt mijn katermans alweer op schoot te slapen.

Qua beroepen is misschien "gids" voor (buitenlandse) toeristen nog iets voor je? Dat je die rondleidt door een bepaalde stad of desnoods een dag mee op pad gaat met een bus door "Holland" of naar de Keukenhof? Ofzo...?

Hotelreceptie? Congrescentrum?
Lekker veel geschreven hier zeg! Gezellig! Ook weer wat nieuwe mensen aangesloten zie ik, welkom!

Ik heb sinds vorige week 5 hurrays ontvangen, alle 5 erg enthousiast dus erg leuk! Afgelopen donderdag had ik er zelfs 4! En zondagavond nog ééntje. Ik denk dat de mail met hurray ook wat vertraging oploopt bij Postcrossing. De mail als een kaart favoriet is krijg ik ook altijd een paar uur later. Ik kijk namelijk bij een hurray meteen of een kaart ook als favoriet aangevinkt is, vervolgens krijg ik een paar uur later een mail.

Ik sta nu op het punt om weg te gaan, dus ga nu geen adressen aanvragen. Misschien morgen, of overmorgen, of vrijdag... ik merk dat ik momenteel niet heel veel behoefte heb om te schrijven dus misschien las ik wel even aan pauze in. maar kan ook zomaar zijn dat ik morgen ineens een adresje trek!
Ik krijg 's nachts altijd het mailtje als een kaartje gefavoriet is.

Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Duitsland, 1 uit de Oekraïne en 1 uit Finland.
Later is nu
Rosekapje, ja klopt. Ik heb ingebroken met een vraag, maar ben blijven hangen!

Ik kreeg de vraag welke kaarten er (voor mijn doen) lang over hebben gedaan en inmiddels aan zijn gekomen, van Labellei.

USA 30 dagen

Oekraïne 17 dagen

Duitsland 11 dagen

Belarus 19 dagen

Finland 15 dagen

Ik had beter eerst hier kunnen lezen, want zo lang is het eigenlijk niet. Maar als je niks kunt versturen, duurt het wel heeeeeel lang.

Vandaag heb ik een kaart gekregen uit Nederland. Past helemaal bij mijn profiel. Ik ben gek op foto's en dit is een mooie foto van een skyline. Maar dan niet zo'n standaard foto. *goeie uitleg 😕*

Ik ben blij met de tips van Happy-Owl. Ik zoek me soms ook het ongans naar postkaarten. Ansichtkaarten zijn er inderdaad genoeg. Sommigen zetten het ook expliciet in hun profiel, dat ze deze niet willen ontvangen, maar echt postkaarten willen.

Mij maakt het persoonlijk niet uit. Maar anderen wel en dan moet ik wel een flinke stapel kaartjes op voorraad hebben. Internet is wel een uitkomst, maar ik vind het oprecht jammer dat er bijna niets te neuzen valt bij mij in de buurt.

Ik heb meestal wel iets liggen dat bij iemand past, maar niet altijd. Dan is het handig om ook een winkel in de buurt te hebben waar ik even snel een kaart kan uitzoeken, anders duurt het reizen van het kaartje zo lang.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hoera! Ik heb mijn tweede hurray binnen Die uit Nederland! Rusland is nog steeds onderweg met 15 dagen.. Afwachten maar.. Ik kan nu in ieder geval een leuk nieuw kaartje sturen.

De vrouw in Duitsland waar ik er een naar mocht sturen vroeg of mensen een monster konden tekenen, en ik heb heel erg mijn best gedaan om er een te tekenen, dus ik hoop dat ze hem leuk vind :D
Postcrossing gaat in principe over het versturen van postcards (ansichtkaarten).

En eigenlijk hoor je geen wenskaarten (dubbele kaarten dus) te versturen. Sommige Postcrossers zetten dat nog expliciet op hun profiel. Dat ze dus geen "folded cards" willen ontvangen.

Ik heb 2 keer een wenskaart verstuurd. Omdat die mensen wel heel expliciete wensen hadden en ik daar stomtoevallig wel echt perfecte wenskaarten van had. (Één was iets met treinen en de ander was van een bepaald hondenras). Gelukkig waren die mensen er wel heel erg blij mij. De "man van de trein" stuurde me zelfs nog een apart berichtje.

Edit

Wat heb ik een ruzie met het forum de laatste tijd.

Anyway. Ansichtkaarten zijn inderdaad een stuk lastiger verkrijgbaar dan wenskaarten. Gelukkig zijn er in mijn stad gelukkig nog wel genoeg leuke winkeltjes, en woon ik daar ook relatief dichtbij. Dus mocht ik toch nog onverhoopt een kaartje moeten kopen dan stap ik zo op de fiets. Inmiddels weet ik zo ongeveer wel welke kaartjes ik bij welke winkels kan kopen. (Ik kom er te vaak....)

En ik heb ook wel een redelijke basisvoorraad, maar die is de laatste maanden behoorlijk geslonken. Het wordt eigenlijk tijd om wat te minderen , maar dat kan ik niet!

Super dat je een leuk kaartje hebt ontvangen kookwekkertje!

En jij bent ook weer goed verwend door de postbode Dreamer. Zijn het leuke kaarten?

Fijn dat je alweer een Hurray binnen hebt gekregen Mepi! En grappig dat je een monster hebt getekend. Volgens mij is dat het enige wezentje dat ik nog zou kunnen tekenen.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 22-09-2015 20:54
Reden: ruzie met forum en telefoon
% gewijzigd
Ik stuur zelf eigenlijk meestal wenskaarten, omdat ik daar gewoon veel meer op kwijt kan :D

En ook omdat er bij mij veel meer is qua wenskaarten dan ansichtkaarten (De vloek van in een klein dorp wonen)
quote:Mepi schreef op 22 september 2015 @ 20:41:

Ik stuur zelf eigenlijk meestal wenskaarten, omdat ik daar gewoon veel meer op kwijt kan :D

En ook omdat er bij mij veel meer is qua wenskaarten dan ansichtkaarten (De vloek van in een klein dorp wonen)

Ik stuur soms ook wenskaarten, wanneer ik er een vind met het perfecte thema voor het profiel. Heb in die gevallen gelukkig ook alleen maar positieve reacties gekregen. Maar het klopt wel dat het origineel om ansichtkaarten gaat.

Gelukkig zetten veel mensen het er inmiddels bij als ze alleen ansichtkaarten willen ontvangen.
Ik wil inderdaad alleen postcards ontvangen en dus ben ik bij postcrossing, omdat daar de basisgedachte is dat je postcards verstuurt. Dat zet ik dan niet nog eens extra dik op mijn profiel.

Het lijkt me ook best fijn als er een site "coincrossing" zou zijn speciaal voor alle mensen die om muntjes bedelen Is dat misschien een businessidee voor Rosekapje? Als je er een beetje handig mee sjoemelt, moet er ook nog wel wat aan te verdienen zijn

Jeuh, Mepi, fijn dat het begint te lopen bij jou! Lig je al onder je brievenbus?

Ik kreeg een Russische hurray voor de pinguins die naar het koude noorden waren verhuisd. Keurig in 28 dagen, die pinguins konden zich natuurlijk niet haasten, anders was het daar nog te warm voor ze geweest.
Oh, en Deventer en HappyOwlstad vind ik ook wel opties voor een meeting. Utrecht is me te ver, of misschien als ik het echt goed met iets combineren kan dat ik erover na zou denken.
Hier weer een juweeltje van een vertaler uit Rusland:

"I greatly admire hark language, and I really like it!"

Iemand een idee?
Ik,heb mn kaartjes geschreven.,kom nu even niet meer toe aan scannen, ik wil naar bed. Ben zo moe dat ik eerst wilde posten en daarna nog even scannen

Als je een tijdje beter en meer rondkijkt, zie je steeds meer ansichtkaarten (zonder envelop dus) bij boekwinkels, kantoorboekhandels, HEMA, V&D, Dille & Kamille etc. Ik,merk,dat,ik ook liever geen wenskaarten krijg, tenzij er een giraffe opstaat

Mijn,kaartjes van vandaag waren wel,leuk, 1 recept in t Oekraïens, een gedekte tafel, een soort uitgeknipt en opgeplakt figuur van een vrouw met koffie en hondje en een getekend kaartje van moeder met kind in de keuken. Wel leuk, maar niet echt passend bij mijn profiel, vind ik.

De kaartjesmdiemik stuur zij:

Ons zwembad met het badpakmodel naar Frankrijk.

De Noorderhaven naar Tsjechië

Een filoster met Audrey Hepburn naar Turkije

Een boekenkast uit het museum van het boek naar Duitsland

En happy birthday in de wolken geschreven naar een Poolse, die volgende week jarig is en van een bewolkte hemel houdt.

Toedels
Later is nu
Op de ipad is een spatie soms een m en soms een ,

Niet verbeterd dit keer
Later is nu
Hark language? Ik had ook een leuke, weet m even niet meer. Jammer
Later is nu
Ik dacht al "Dreamer met haar typefouten en nu heeft ze het ook al over hark language?"

Maar die komt dus van de Russische van Snorhaar....

Misschien "de taal van het tuinieren"?
Het idyllische geluid van de harkende tuinhark?

Of meer het tingelen van de xylohark?

Zal ik het vragen? En zouden we dan over 43 dagen het antwoord te weten komen? Spannend...
Het geritsel van de blaadjes van de bladhark Snorhaar. 8

Ik word nu wel erg nieuwsgierig. Dus vraag maar raak. Ik vind die 43 dagen dan wel lang hoor! Kun je alvast geen berichtje sturen?

Misschien heb je wel het perfecte kaartje voor haar betreffende haar "hark language" hobby.
Mijn kaart is in Finland aangekomen! En in de hurray stond: Thank you card...

juist ja, nouja beter dan niets, wat sommige mensen hier ook regelmatig hebben.
Labelei mijn welgemeende excuses aan je kater, pardon!

Gids is een beetje out of my comfort zone, ben meer achter de schermen maar misschien wel goed voor me. Ik zou ook kunstlessen kunnen geven bij de vrije universiteit en als dat bevalt misschien toch nog die educatiekant op en nog een studiepapiertje halen…. Weer studeren klinkt zo verleidelijk maar is vreselijk duur en geeft nog steeds geen baangarantie…

Maar goed dit gaat wel erg ver off topic van postcrossing…

Kookwekkertje wat is dan het verschil tussen postkaarten en ansichtkaarten? Bedoelde je dan wenskaarten? Die stuur ik bijna nooit met postcrossing alleen als mensen het in hun profiel hebben staan dat ze die ook willen en ik heb toevallig een bijpassend kaartje liggen… op een of andere manier had ik gewoon altijd al een enorme voorraad enkele kaartjes voor dat ik aan postcrossing begon, het idee was dat de stapel zou slinken maar hij groeit alleen maar!

Je postcrosst dus al langer? Altijd leuk he als je een kaartje krijgt wat helemaal bij je past! Ben jij trouwens al opgespeurd door een van de speurneuzen hier of ben je nog anoniem?

Hee Mepi, jou ken ik ook nog niet, net begonnen? Wat een leuke opdracht om een monster te tekenen haha! wou ze ook een griezelkaartje?

Hahaha Snorhaar is stiekem een maffioso! De muntjes gaan eerst naar het sorteercentrum in mijn huis natuurlijk, dan kan ik de zeldzame magisch laten verdwijnen en op ebay gooien… hmm de taal van de harken. Had je tulpen gestuurd? Ik had dezelfde gedachtegang als labelei… er is wel een boek dat language of flowers heet.. mooi boek trouwens!

Ik denk dat de kans op een antwoord erg klein is, ik reageer ook wel eens op een reactie als ik hem leuk vindt of als er vragen worden gesteld… daarna vaak stilte… ook logisch, het is geen chatbox, ik moet er niet te veel van gaan verwachten!

Haha Famke thankyoucard is ook wel hoogstaand Engels.. ik lees vaak in profielen dat mensen hun engels willen verbeteren en daarom ook postcrossen, dan denk ik bij van die rare zinnen daar maar altijd aan.

Ik blijf wel gezellig mee lezen over de meeting, volgens mij is de keuze op Deventer gevallen?

Moeten we nog e-mailadressen opgeven voor de datumprikker? Weekenden of ook door de weeks?
Rozekapje,Ansichtkaarten en postkaarten zijn hetzelfde. Ik bedoel dat ik soms wenskaarten stuur, als het thema dus perfect past bij de wensen van de ontvanger.

Ik ben nog niet opgespeurd. 😆

Ik had ook altijd al kaarten liggen. Ben namelijk gek op kantoorartikelen en kaarten. Ik kom om in papier, pennen, kaarten, plakband, etc.
Ahh.. Kookwekkertje, jij bent er ook zo een. Als ik een nieuwe cursus of wat dan ook ga doen, ga ik éérst naar de HEMA, boekhandel of waar dan ook, om te kijken naar een passend schrift of boekje. Ik heb nu mezelf gedwongen om verder te gaan met het schrift dat ik al had en dat nog vrijwel leeg was, maar het is moeilijk. Hij is nu wel heel vol, zag ik laatst, toen ik wat opzocht (want ondanks tabblaadjes, gaat opzoeken nog best slecht/lastig) Dus bij een vólgende cursus.. Het schijnt dat ik volgend jaar mij weer mag ontwikelen van de werkgever. Ik wil eigenlijk wel kunstgeschiedenis doen. Kom jij het me leren, Rosekapje? :-)

Ik heb zojuist nog een adres getrokken, want ik had een oneven aantal en ik kan per 2 scannen, dus moest er nog ééntje bij Het werd Zuid Afrika en nu vraag ik me af of ik 'm aan Cocomo mee moet geven? (ze krijgt een museum)

Kookwekkertje, nog hints hoe we je (hoe Snorhaar) kunnen vinden?

Oh.. en ik kan alleen de weekenden, voor zoals ik het nu zie wel elk weekend in november. Dat scheelt alweer

Dus.. ik ga mij maar eens douchen enzo om op weg te gaan. Ga speciaal een uurtje eerder, zodat ik in U nog even kaartjes kan kijken
Later is nu
Met de buurvrouw heb ik inmiddels geregeld dat haar dochter morgen langskomt met de kinderpostzegels. Handig
Later is nu
quote:rosekapje schreef op 23 september 2015 @ 09:08:

Labelei mijn welgemeende excuses aan je kater, pardon!

Gids is een beetje out of my comfort zone, ben meer achter de schermen maar misschien wel goed voor me. Ik zou ook kunstlessen kunnen geven bij de vrije universiteit en als dat bevalt misschien toch nog die educatiekant op en nog een studiepapiertje halen…. Weer studeren klinkt zo verleidelijk maar is vreselijk duur en geeft nog steeds geen baangarantie…

Maar goed dit gaat wel erg ver off topic van postcrossing…

Aah ik vond gids wel cultuurgerelateerd en je "babbelt" hier altijd zo gezellig in dit topic. Dus ik zag het al helemaal voor me hoe je gezellig met een groep Chinezen of Amerikanen of Russen met een bus het land door zou tuffen.

Leuk dat je een deal hebt met je buurvrouw over de kinderpostzegelactie Dreamer.

En gaaf hoor: Zuid-Afrika! Ik wil 'm ook wel brengen als jij de postzegels het ticket voor mij betaalt.

Ik zit nu in de wachtmodus. Ik kan niets meer versturen, en dat is op zich niet heel erg want ik heb de komende dagen niet heel erg veel tijd.

Hurrays zijn wel erg welkom en ik hoop op een Hurray uit Duitsland (mijn eerste Duitsland kaartje) En de USA kan nu ook ieder moment binnenkomen. Ik hoop dan weer "quitte" te komen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven