Clomid ervaringen
donderdag 9 juli 2015 om 09:02
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
where ever you go, go with your heart
maandag 21 september 2015 om 20:09
quote:Skawa schreef op 21 september 2015 @ 19:44:
Hahaha ik snap ook nooit wat van die grijze brei! Maar fijn famke dan kunnen jullie nog even aan de bak. Ik had al t vermoeden dat hij niet t weekend zou springen. Hoeveel mm was hij nu?
Duna je eitje kan nog wel ff groeien hoor maar kan ook eerder springen idd dus voor zekerheid ff door seksen na overmorgen
Ik heb wel is eitje van 35 mm gehad met clomidZe kreeg hem maar van 1 kant in beeld en toen was hij vanaf die kant 18,5 X 18.5 (Vorige keer was hij 17 X 20.5). Ze verwachte dat hij op een Andere doorsnee nu wel de 20 voorbij was.
Hahaha ik snap ook nooit wat van die grijze brei! Maar fijn famke dan kunnen jullie nog even aan de bak. Ik had al t vermoeden dat hij niet t weekend zou springen. Hoeveel mm was hij nu?
Duna je eitje kan nog wel ff groeien hoor maar kan ook eerder springen idd dus voor zekerheid ff door seksen na overmorgen
Ik heb wel is eitje van 35 mm gehad met clomidZe kreeg hem maar van 1 kant in beeld en toen was hij vanaf die kant 18,5 X 18.5 (Vorige keer was hij 17 X 20.5). Ze verwachte dat hij op een Andere doorsnee nu wel de 20 voorbij was.
maandag 21 september 2015 om 22:04
Ik verwacht zelf dat ie woensdag pas springt... vorige keer sprong ie ook pas op dag 17. Dus ik verleid gewoon verder totdat ik zeker weet dat ie geweest is
Als ze mij niet zouden vertellen wat ze zien dan zou ik er ook niks van kunnen maken. Het enige wat ik herken is de baarmoeder... Verder zijn alle bolletjes voor mij eitjes (ook al zit de co-assistent, want die is er altijd één aanwezig, ter hoogte van mn darmen)... Maar gelukkig leggen ze uit wat ze zien
Heb nog nooit gehoord van een waas erover. Weer wat geleerd! Hoop dat ie goed springt Famke!
35 mm... Dat is wel heel erg groot! Die zul je ook wel gevoeld hebben?!
Als ze mij niet zouden vertellen wat ze zien dan zou ik er ook niks van kunnen maken. Het enige wat ik herken is de baarmoeder... Verder zijn alle bolletjes voor mij eitjes (ook al zit de co-assistent, want die is er altijd één aanwezig, ter hoogte van mn darmen)... Maar gelukkig leggen ze uit wat ze zien
Heb nog nooit gehoord van een waas erover. Weer wat geleerd! Hoop dat ie goed springt Famke!
35 mm... Dat is wel heel erg groot! Die zul je ook wel gevoeld hebben?!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
dinsdag 22 september 2015 om 11:49
dinsdag 22 september 2015 om 11:57
Yep haha. Ik denk dat het heel raar word als ik zwanger ben dat ik me ineens niet hoef bezig te houden met cyclus en eisprongen en seks!
Maar wat las ik op dat andere topic mygue moet jij echt met je voeten in de beugels voor een echo? Bij ons lig je gewoon op een soort bed
Maar wat las ik op dat andere topic mygue moet jij echt met je voeten in de beugels voor een echo? Bij ons lig je gewoon op een soort bed
dinsdag 22 september 2015 om 15:38
Ja, een echo vanwege een zwangerschap klinkt mij ook veel beter in de oren!
Wij hebben ook gewoon beugels hoor... voelt echt alsof je jezelf te kijk legt (doe je eigenlijk ook wel, maar ja...) Ligt wel meer ontspannen denk ik...
@missy: is moeilijk om dan niet te hopen dat de test toch vals negatief was he?!
Wij hebben ook gewoon beugels hoor... voelt echt alsof je jezelf te kijk legt (doe je eigenlijk ook wel, maar ja...) Ligt wel meer ontspannen denk ik...
@missy: is moeilijk om dan niet te hopen dat de test toch vals negatief was he?!
dinsdag 22 september 2015 om 16:51
Okay nou ik lig ook altijd wel ontspannen op dat bed je moet je benen iets op trekken en ze steken m zo erin zonder echt te kijken haha
Wat naar missy! Laat t dan komen of positieve test maar beiden geeft duidelijkheid dit is echt naar. Kan t zijn dat je eisprong later was dan je denkt?
Wat naar missy! Laat t dan komen of positieve test maar beiden geeft duidelijkheid dit is echt naar. Kan t zijn dat je eisprong later was dan je denkt?
dinsdag 22 september 2015 om 18:59
Hallo allemaal,
Heb hier en daar jullie verhalen gevolgd en hoop dat dit ok is! Ben blij dat ik eindelijk een 'actief' forum rond Clomid heb gevonden... Vandaag heb ik te horen gekregen dat ronde 2 (75mg) niet gelukt is. Op naar de volgende dus... Met verhoging tot 100mg. Heb momenteel nog geen specifieke vragen maar het doet me wel deugd om ook anderen te kunnen volgen en te lezen dat ik niet de enige ben... Vriendinnen begrijpen me meestal niet en zeggen dan net dingen zoals 'je denkt er veel te veel over na' , maar kan ook bijna niet anders met al dat telwerk en gynaecobezoeken...
Heb hier en daar jullie verhalen gevolgd en hoop dat dit ok is! Ben blij dat ik eindelijk een 'actief' forum rond Clomid heb gevonden... Vandaag heb ik te horen gekregen dat ronde 2 (75mg) niet gelukt is. Op naar de volgende dus... Met verhoging tot 100mg. Heb momenteel nog geen specifieke vragen maar het doet me wel deugd om ook anderen te kunnen volgen en te lezen dat ik niet de enige ben... Vriendinnen begrijpen me meestal niet en zeggen dan net dingen zoals 'je denkt er veel te veel over na' , maar kan ook bijna niet anders met al dat telwerk en gynaecobezoeken...
dinsdag 22 september 2015 om 19:19
Dankje Missy ecco! Wauw jij zit al aan je 7e ronde zie ik... Had je vorige keren altijd een goed ei met 100mg? Ik had nu pas op dag 22 een ei van 14-15mm en 2 dagen later spontaan een eisprong (gezien via bloedafname). Weet dus niet of dit dan wel 'een goed ei' is, omdat het zo laat komt? Hoop dat het nu vroeger komt en de cyclusse korter worden, door over te gaan naar 100mg. Zit vandaag op dag 35 en wacht (ongeduldig) op MS!
dinsdag 22 september 2015 om 19:19
Ik heb er ook geen grote problemen mee, maar kan me leukere bezigheden bedenken 
Welkom missy dee!
Hier eindelijk mijn eerste positieve ovulatietest. Vanochtend nog niks, maar vanmiddag positief Wist niet dat ik zo blij kon worden van een positieve ovulatietest... Morgen dus mn eisprong. Precies zoals verwacht en dan lijkt mijn cyclus deze ronde met clomid exact hetzelfde te zijn als de vorige ronde. Dus 10 oktober mijn NOD
Welkom missy dee!
Hier eindelijk mijn eerste positieve ovulatietest. Vanochtend nog niks, maar vanmiddag positief Wist niet dat ik zo blij kon worden van een positieve ovulatietest... Morgen dus mn eisprong. Precies zoals verwacht en dan lijkt mijn cyclus deze ronde met clomid exact hetzelfde te zijn als de vorige ronde. Dus 10 oktober mijn NOD
dinsdag 22 september 2015 om 21:53
Dankje Duna! Leuk nieuws voor je! Moet je niet op vaste tijdstippen naar de gynae om echos dan? Meestal heb je dan geen ovutest nodig , toch?
@Skawa dankjewel! De eerste ronde had ik geen ei en heb toen Lutenyl gekregen om MS op te wekken. Nu had ik op dag 24 een spontane eisprong en moet ik dus niets nemen. Weet enkel niet wanneer ik MS krijg, gezien het mijn eerste 'bewuste' spontane eisprong is... Met Lutenyl duurt het 22 dagen dus ik hoop ze nu veel sneller te hebben!
@Skawa dankjewel! De eerste ronde had ik geen ei en heb toen Lutenyl gekregen om MS op te wekken. Nu had ik op dag 24 een spontane eisprong en moet ik dus niets nemen. Weet enkel niet wanneer ik MS krijg, gezien het mijn eerste 'bewuste' spontane eisprong is... Met Lutenyl duurt het 22 dagen dus ik hoop ze nu veel sneller te hebben!
dinsdag 22 september 2015 om 22:01
Ja, ik heb 2 echo's gehad. Maar vind het fijn om dan te gaan testen om zeker te weten wanneer mijn eisprong is.
Hoop dat je een normale LF fase hebt missy dee... dan zou je op dag 38 je menstratie moeten krijgen, tenzij je zwanger bent/kunt zijn natuurlijk?!
Hoop dat je een normale LF fase hebt missy dee... dan zou je op dag 38 je menstratie moeten krijgen, tenzij je zwanger bent/kunt zijn natuurlijk?!
dinsdag 22 september 2015 om 22:08
Oh ok! Dan ben je zeker natuurlijk... Ik ga er vanuit dat ik inderdaad ergens tss dag 36 en 40 men MS krijg dan. Heb vandaag een bloedafname laten doen omdat ik met een geblokkeerde ruggenwervel zit en dus nog geen pijnstillers mocht nemen. Uitslag was negatief dus een geluk (pijnstillers!) bij een ongeluk eigenlijk... Was er deze keer bijna zeker van dat ik zwanger was omwille van de symptomen. Maarja, als je iets heel graag wil, voel je plots vanalles denk ik!
dinsdag 22 september 2015 om 23:51
@missy ecco wat super spannend! Wanneer ga je testen? Dikke duimen draaien!
@duna succes, jullie kunnen aan de slag!
@missydee welkom!
Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat 50mg te weinig is. De arts zei: er gebeurt helemaal niks bij je, je moet weer "opnieuw" beginnen. Vind het echt klote. Heb het idee dat ik de vorige keren nu "voor niks" heb gedaan.. Ook niet helemaal waar natuurlijk, maar als ik me down voel denk ik vaak zwart-wit. Vorige keer kreeg ik duphaston om de menstruatie op te wekken, nu primolut. De arts zei ook dat ze me niet elke maand opnieuw mag monitoren.. Iemand ervaring hiermee? Deze ronde ga ik ook ovulatie testen gebruiken..
@skawa voor de tabel: 3e ronde 100 mg en primolut
@duna succes, jullie kunnen aan de slag!
@missydee welkom!
Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat 50mg te weinig is. De arts zei: er gebeurt helemaal niks bij je, je moet weer "opnieuw" beginnen. Vind het echt klote. Heb het idee dat ik de vorige keren nu "voor niks" heb gedaan.. Ook niet helemaal waar natuurlijk, maar als ik me down voel denk ik vaak zwart-wit. Vorige keer kreeg ik duphaston om de menstruatie op te wekken, nu primolut. De arts zei ook dat ze me niet elke maand opnieuw mag monitoren.. Iemand ervaring hiermee? Deze ronde ga ik ook ovulatie testen gebruiken..
@skawa voor de tabel: 3e ronde 100 mg en primolut