Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Gefeliciteerd mama_lin! Ook dit klinkt bekend: bij ons was er ook eerst een gigantische dip (ik kon alleen nog maar huilen) en de volgende dag hoorden we heel onverwacht dat zoon mee naar huis mocht! Ik duim voor je dat jullie meisje straks mee naar huis mag!
Jeej mama_lin wat een goed nieuws!!!

Livetti heftig zeg als je je zo voelt. Hoe lang geleden ben je bevallen?
Wat fijn Mama_lin en wat een krachtig meisje is jouw dochter. Laten we hopen dat het genieten voor jullie nu ook mag beginnen.

Afgelopen week ben ik gaan shoppen als een malle, ik heb me immers 10 mnd in moeten houden. Mijn oude broeken pas ik niet meer, ik heb een (zoals mijn man zegt) mamakont gekregen. Die zwangerschapskleding was ik al lang en breed beu, dus ik heb me niet erg ingehouden. Was ik gisteren bij mijn ouders draai ik een rondje om mijn nieuwe kleding te showen zegt vaderlief "ja lekker vol hoor"

Top Pa bedankt!
Ooooo gatekeeper lekkere opmerking van je vader .. Wel fijn dat je bent geslaagd.

hier ook die zwangerschapskleding helemaal zat. Ik heb al een aantal zaterdagen verschillende winkels bezocht maar echt nog niks kunnen vinden .. Ben er zo klaar mee, wil me gewoon weer normaal kunnen voelen haha. Zaterdag met manlief en dochter maar weer poging wagen.
Helaas zijn we nog in t ziekenhuis. ze mocht niet mee. Maar als ze morgen onder een bepaalde waarde ut, dan morgen mee.
quote:mama_lin schreef op 23 september 2015 @ 14:06:

Helaas zijn we nog in t ziekenhuis. ze mocht niet mee. Maar als ze morgen onder een bepaalde waarde ut, dan morgen mee.Hè wat jammer.... Hier draaien de duimen weer verder voor jullie! Hopelijk is morgen dan dé dag!
Uhhhhg die knip Van beneden geeft me nog zoveel last afentoe, al stukken minder hoor maar voelt echt alsof ik op een mega Grote blauwe plek zit de hele tijd, zal ook wel gwn van de bevalling komen maar fijn is t niet !
quote:titato schreef op 23 september 2015 @ 16:36:

Uhhhhg die knip Van beneden geeft me nog zoveel last afentoe, al stukken minder hoor maar voelt echt alsof ik op een mega Grote blauwe plek zit de hele tijd, zal ook wel gwn van de bevalling komen maar fijn is t niet !Hmm dat is vervelend... Zijn de knoopjes van je hechtingen al losgeknipt? Dat vond ik toen echt een verademing!
quote:ri88 schreef op 23 september 2015 @ 16:52:

[...]

Hmm dat is vervelend... Zijn de knoopjes van je hechtingen al losgeknipt? Dat vond ik toen echt een verademing!Nee maar ze zijn oplosbaar dus dan hoeft dat denk ik niet ? Ahg t wordt al met de dag beter maar soms grrr wil gwn lekker zitten haha
Als je er last van hebt kun je ze er wel uit laten knippen hoor Titato.
Bij mij waren ze ook oplosbaar, maar na een week heeft de vk de knoopjes losgeknipt. Die waren niet meer nodig en scheelde qua last echt heel veel. Daarna geen last meer van mijn hechtingen gehad.
Ligt eraan of de hechting binnenwaards of buitenwaards is.

Ik ben binnenwaards gehecht. Dus geen touwtjes en knoopjes aan de buitenkant die losgeknipt kunnen worden.

Maar inderdaad titato als jij dat wel heb zou ik ze ook los laten knippen!

Die zwangerschapskleding was ik ook helemaal zat. Zo zat dat ik dag na thuiskomst mijn oude broek uit de kast pakte. En deze ook nog gewoon paste Woeeehoeee. Dus loop weer heeeeeelijk in me skinny jeans. Oh wat had ik dat gemist!

Pff mijn oma gister op bezoek (je weet wel die ene die ook zo leuk op facebook de geboorte al had gedeeld)

Bij binnenkomst hangt ze 5 cm boven de kleine "doe je ogen eens open voor omaa. Ah toeee"

Dus ik zeggen dat ze net heeft gegeten en dat ze even rustig moet liggen. Ze reageert nogal heftig op bewegingen na het eten. En spuugt ze heel de boel onder. "Ja maar alle babys spugen hoor. Dus dat is niet waar"

En daarna "oh je moet der wel op der zij leggen hoor" "nee oma ze moet op der rug en dan der hoofdje om en om leggen" "ach nee dat is toch zielig moet je dat kind der hoof draaien als ze lekker ligt"

Jullie snappen dat ik toen de bal terugketste met: "weet je wat pas zielig is. Bruut gewekt worden omdat iemand perse je ogen wil zien"

Toen ging ze netjes op de bank zitten

Gelukkig kan ze het van me hebben. Maar we moesten savonds wel erom lachen toen vriend en ik het er nog even over hadden haha!
@jola, die opmerking vind ik echt leuk
If you can dream it, you can do it.
thanks dames ik kijk t nog even aan

Ga morgen even ander maansverband/inlegkruisjes halen omdat ik het idee heb dat Kotex toch wat irriteert , misschien helpt dat wel!

@jola jeetje oma ! Haha ene kant snap ok t wel, mensen willen de kleintjes zo graag zien dat ze vergeten na te denken, ik ben zelf heel duidelijk geweest tegen bezoek , heb ze van te voren geappt dat ze niet vastgehouden mag worden door andere in de eerste week en als ze slaapt dan slaapt ze .

Maar even tussendoor, je oma heeft geen gelijk want ons meisje spuugt dus helemaal niet/nooit ! Alleen wij leggen haar wel om en om op haar zij en afentoe rug . Ahg mensen weten het altijd beter, ik knik gewoon ja en ga verser op mijn manier haha
goeie opmerking titato. Het kan maar duidelijk zijn

Hier schoonvader die nodig vond opmerking te maken dat z'n kleindochter (11 weken bijna) nog niet kon draaien op haar buik dus dat ik haar eens in de box moest leggen (zucht die man denkt dat ik hele dag met haar op schoot zit)!!
Even klagen over schoonmoeder. Zoon spuugt soms erg veel (hij is 4 weken) heel rot voor hem. Vandaag ben ik voor de zekerheid met hem naar de Ha gegaan, omdat ik aan reflux denk. Man had haar gisteren over het spugen verteld. Belt ze op, zoon was op,dat moment erg overstuur en erg aan net huilen omdat hij last van zijn maag had.

Krijg ik allemaal ongevraagd advies, of het niet komt omdat hij te vol is, want ja ik heb veel melk. uhhh ook baby's waarbij de moeder geen overproductie heeft kunnen reflux hebben.

Volgende suggestie van schoonmoeder: of ik dan niet een voeding kan overslaan

Wat denk je zelf, dan heeft zoon honger.

Pffff word er moe van, en heb haar nu al 4x gehoord dat zoon te vol zit door mijn overproductie. Ook hoorde ik haar tegen man zegen dat zoon wel veel slaapt, goh hij is 4 weken, dan slapen baby's vaak nog veel. En hij is echt wel wakker op bepaalde momenten, maar zij ziet zoon alleen als hij slaapt. Man gaat dan bij mij checken of zoon niet teveel slaapt.

Klap,op de vuurpijl is dat ze morgen ook nog eens wil langskomen. Totaal geen zin in en weét dat als ze dus weer begint over vol zitten of voeding overslaan ik dan waarschijnlijk uit mijn slof schiet. Omdat ze totaal geen benul,heeft.
Vreselijk irritant Strandjutter! Gewoon zeggen dat morgen niet uitkomt hoor.

Dit kun je er niet bij gebruiken.

En nee: natuurlijk kun je niet een voeding 'overslaan'.

Als ze door blijft gaan, misschien toch een keer eerlijk zeggen dat je liever geen ongevraagde tips krijgt? Sterkte!
Schoonmoeder toch even laten komen en daar was ze heel,blij om. Even rondje gelopen met zoon en haar. Beter dan binnen op de bank. Gelukkig geen ongevraagde adviezen. Heb me van mijn beste kant laten zien 😜
quote:strandjutter2 schreef op 23 september 2015 @ 23:33:

Even klagen over schoonmoeder. Zoon spuugt soms erg veel (hij is 4 weken) heel rot voor hem. Vandaag ben ik voor de zekerheid met hem naar de Ha gegaan, omdat ik aan reflux denk. Man had haar gisteren over het spugen verteld. Belt ze op, zoon was op,dat moment erg overstuur en erg aan net huilen omdat hij last van zijn maag had.

Krijg ik allemaal ongevraagd advies, of het niet komt omdat hij te vol is, want ja ik heb veel melk. uhhh ook baby's waarbij de moeder geen overproductie heeft kunnen reflux hebben.

Volgende suggestie van schoonmoeder: of ik dan niet een voeding kan overslaan

Wat denk je zelf, dan heeft zoon honger.

Pffff word er moe van, en heb haar nu al 4x gehoord dat zoon te vol zit door mijn overproductie. Ook hoorde ik haar tegen man zegen dat zoon wel veel slaapt, goh hij is 4 weken, dan slapen baby's vaak nog veel. En hij is echt wel wakker op bepaalde momenten, maar zij ziet zoon alleen als hij slaapt. Man gaat dan bij mij checken of zoon niet teveel slaapt.

Klap,op de vuurpijl is dat ze morgen ook nog eens wil langskomen. Totaal geen zin in en weét dat als ze dus weer begint over vol zitten of voeding overslaan ik dan waarschijnlijk uit mijn slof schiet. Omdat ze totaal geen benul,heeft.

Hier nog geen kinderen voorlopig, wel volop aan het proberen...

Toch lijkt mij je post een beetje herkenbaar voor in de (hopelijk nabije) toekomst. Schoonmoeder is een lief mens, bedoelt het daarom niet slecht, maar af en toe denk ik ook: hou je opmerkingen even voor jezelf.

Advies vragen zal ik wellicht meer dan eens doen, ook aan haar, maar meermaals ongevraagd advies krijgen van iemand die je zoontje beter denkt te kennen dan jij? Ik denk dat dit zeker in de hormonale fase niet altijd in dank wordt afgenomen...

En ik vrees er eigenlijk een beetje voor, om even af te dwalen, schoonmoeder kennende, als kind later teveel bij komt, beetje mollig (lijkt) is, of eens een keertje overgeeft oid, dat het in eerste instantie is "omdat ik die kleine vetmest/teveel laat eten/snoepen" of als ik borstvoeding geef, dat IK teveel snoep/te vet eet/te veel voed... etc. By the way, zij heeft niet eens borstvoeding gegeven...

Maar als ik haar nu al hoor over zwanger worden, standaard eerste zin: "Je weet toch dat je dan niet voor 2 moet eten? Kom maar niet teveel bij, dat is slecht voor de baby..." En deze: "Tja, probeer toch maar eerst een paar kilo te verliezen, want je zal al dik genoeg zijn, met zo'n buik binnenkort, en dat is niet mooi, zo vet!"

Niet verwonderlijk met opmerkingen als: "Al haar organen liggen in het vet." (Bij een iets dikkere tante) en "Dat vlees zwemt in het vet!" (Bij vlees met wat meer jus/roux in de ketel...)

We zullen natuurlijk dan wel zien hoe het loopt...

Verder wens ik je veel succes en een goede oplossing voor je zoontje, want reflux kan soms enorm vervelend zijn voor zo'n kleintje! Ik ken mensen die met verschillende soorten flesvoeding hebben geprobeerd, icm maagzuurremmers. Kindje van hun bleek nog onvoldoende ontwikkelde spijsvertering te hebben tot een paar maandjes later. Reflux heeft zich toen vanzelf 'opgelost'.
Klaag ook even mee. Schoonouders met geen of heel weinig interesse. Schoonzus met sores is nu alle belangrijkst dat ze niet op of om lijken te kijken naar ons als nieuw gezin! Frustratie!
Herkenbaar, mijn ouders waren aan het verbouwen toen onze jongste geboren werd, mijn moeder kwam drie dagen later kijken bij haar eerste kleindochter...
En vragen, als je net hoort dat dochter van schoonbroer zwanger is. Was heel gepland en gewild, DE dooddoener vind ik dan: "Oké, maar is het... gewenst/gewild/gepland?" Waaahhh
Na een week lang geen seconde alleen te zijn geweest. Nu de eerste dag zonder kraamhulp.

Heeeeerlijk. Ben een gezelschapsmens. Maar af en toe alleen zijn is ook niet verkeerd!

Wel jammer dat ik nu mijn eigen ontbijt moet gaan klaarmaken
Ja en ook niet meer van die mooie fruitcocktails met muisjes op het randje van het glas en een parasol erop.... 💕
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 25 september 2015 @ 07:48:

Ja en ook niet meer van die mooie fruitcocktails met muisjes op het randje van het glas en een parasol erop.... 💕

En mijn boterham werd zelfs in stukjes gesneden en in mijn drinken kreeg ik telkens een roze rietje (die heb ik niet in huis)

En het leukste aan mijn kraamzorg, ze was hobby fotograaf en heeft een baby fotoshoot gedaan met mijn kleintje omdat ze toch even niets te doen had.
If you can dream it, you can do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven