Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:hello_kitty_13 schreef op 10 februari 2016 @ 17:35:

[...]

Dan laat je het toch allemaal hangen/staan ? De slingers kwamen hier voor een deel al zelf naar beneden
quote:plous schreef op 10 februari 2016 @ 17:28:

Ik heb ook weer iets.

Ruim drie weken geleden wilde ik ontzettend graag bevallen. En nu mis ik het ineens heel erg om zwanger te zijn. Voel een soort heimwee.

Haha, had ik bij jou niet zo snel verwacht.

Ikzelf heb helemaal geen verlangens terug naar het zwanger zijn.

Wel naar de tijd na de bevalling. Ik vind het allemaal zo snel gaan, mn zoon is alweer 3,5 week. Hij groeit zo snel
quote:ourea schreef op 10 februari 2016 @ 18:29:

[...]

Haha, had ik bij jou niet zo snel verwacht.

Ikzelf heb helemaal geen verlangens terug naar het zwanger zijn.

Wel naar de tijd na de bevalling. Ik vind het allemaal zo snel gaan, mn zoon is alweer 3,5 week. Hij groeit zo snel

Dat ook! Dochter past al bijna niet meer in de eerste pakjes die ik voor haar kocht.

En tja, ik ben tijdelijk emotioneel ontoerekeningsvatbaar.

Ach Plous, zo herkenbaar... baby is hier al bijna 2 maanden en heb ook heimwee... Ook naar de kraamweek en zo. Iedereen was zo lief en nu moet ik alles weer zelf oppakken Moet dit topic ook maar eens gaan verlaten, wel jammer :-)

Sterkte ermee!

@Lilapie: wat vermoeiend om steeds maar je schoonouders op je lip te hebben.
Baby is hier ook 2 maanden nu, dus eigenlijk tijd om weg te gaan hier. Nog 1 vraagje: hoe zit t bij jullie met ongesteld zijn? Ik ben 2 weken geleden voor t eerst weer ongesteld geworden, toen 6 dagen niet en nu alweer . Duurt t lang voordat de boel weer een beetje op regel is?
Geen ervaring mee nog. Bij baby 1 pas na 11 maanden weer ongesteld en nu ook nog niet.... succes ermee!
Suykerspin: zo rommel ik al 3 maanden aan. Dan weer wel, dan rustig een paar weken niet, of heel kort of veel te lang.. Chaos in m'n lijf:P

ik hoop dat de regel hier gauw weer terugkomt, want 't schiet niet echt op zo he!
Dit topic zocht ik!

Inmiddels ruim 2 weken geleden bevallen van een heerlijke dochter (behalve de slapeloze nachten ) en al een paar bijzondere dingen meegemaakt:

- mijn moeder die op visite kwam en echt veel te veel parfum op had waardoor baby nog uren naar haar rook.

- wederom mijn moeder: foto's op Facebook zetten nog voordat wij dat überhaupt gedaan hadden. Nog niet eens iedereen wist dat ik bevallen was. En toen ik vroeg of ze het er af wou halen, werd ze een beetje boos en vroeg of we dan niet trots waren

- schoonouders die hun jas nog niet uit hadden en met mij de discussie aan gingen op wie dochter nou leek. Dat was echt niet op haar zus (zoals man en ik vinden) maar op man toen hij baby was. Ze zijn hier het hele kraambezoek over doorgegaan, ik ben na een uur huilend naar boven gegaan. Dat was voor heen geen teken om naar huis te gaan, nee ze bleven nog een uur. Kleine achtergrond hierbij: schoonmoeder heeft het er op de en of andere manier heel erg moeilijk mee dat dochter zo veel op mij lijkt en weinig op haar zoon.

- beste vriend van man kwam ruim anderhalf uur te laat en kwam dus midden in knie lunch binnen.

Zo, dat moest ik even kwijt
Een leuk begin zo met je schoonouders, een "goh wat een schatje" volstaat denk ik ook wel.

Beetje jammer dat man ze niet weg heeft gestuurd nadat je huilend naar boven rende.

Foto's op facebook vind ik echt niet kunnen.

Ik zou dus zwaar pissig zijn, helemaal in de eerste weken ik kon vrij weinig hebben

Geniet lekker van je meisje
If you can dream it, you can do it.
Als ik mijn (schoon)ouders vergelijk met de verhalen hier, doen zij het fantastisch Niemand pakt mijn zoon op zonder toestemming en als hij slaapt is hij nog niet aangeraakt. Hij is zondag vier weken, maar wel prematuur. Ik denk dat dat laatste nog meespeelt in de beleefdheid van ons bezoek
TVP

Ben nu 22 weken, maar lees me graag een keertje in.
Leuk! Ik ga dit ook volgen, ben over anderhalve week uitgerekend van ons eerste kindje.

Als ik dit zo lees ben ik in staat nu al een lijst te maken met wat kraambezoek van mij allemaal niet mag hahaha
Tvp! Ik lees graag mee voor over een aantal weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven