Gezondheid alle pijlers

Gebroken enkel pijn

23-09-2015 14:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, vorige week woensdag heb ik mijn enkel gebroken met het spelen van rugby. direct naar spoed gegaan en een voorlopige gips gekregen. vandaag teruggegaan naar het ziekenhuis om te zien of er geen operatie nodig is maar dit was niet het geval (wel nipt want ze waren aan het twijfelen.). nu heb ik vandaag en ook vorige week zeer veel pijn aan mijn enkel ondanks 4 dafalgans van 1g per dag. ik vroeg me af of dit normaal is of dat ik best eens een bezoekje breng aan het ziekenhuis of de dokter. alvast bedankt. Stef
Kan dat samen met pcm? Meestal versterkt dat de werking van andere medicatie.
dit weet ik niet. ben maar 17 jaar dus heb niet zo veel verstand van dit soort dingen =)
Oh ik zie nu dat het paracetamol is. Dan ibuprofen ernaast?
quote:StefFelix schreef op 23 september 2015 @ 14:08:

dit weet ik niet. ben maar 17 jaar dus heb niet zo veel verstand van dit soort dingen =)Dan zou ik je huisarts even bellen on te overleggen.
Overleg ff met je ouders en de dokter (evt telefonisch). Er zijn diverse complicaties mogelijk bij een breuk tgv trauma en de enkel is ook nog een complex gewricht. Misschien hoort de pijn erbij maar het ook een indicatie zijn dat er een complicatie is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Aberella schreef op 23 september 2015 @ 14:08:

Oh ik zie nu dat het paracetamol is. Dan ibuprofen ernaast?Voorzichtig, die Dafalgan is 1 gr per pil, onze pcm zijn vaak 500 mg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Is er na het gipsen geen foto gemaakt om te kijken of het bot goed is gezet?
verba volant, scripta manent.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een gebroken bot onwijs veel pijn kan doen de eerste week - 10 dagen.

Maar neem even contact op met je huisarts of ziekenhuis of dat dit normaal is (zij kunnen beoordelen of dat dit normaal is of niet, aan de manier hoe jij de pijn beschrijft en andere symptomen) en om eventueel je pijnmedicatie aan te passen.

Beterschap!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Maar je bent vandaag toch naar het ziekenhuis geweest? Heb je dat daar niet besproken dan?

Bel je huisarts even voor overleg. Hier mogen geen medische adviezen gegeven worden.
Ik ook enkel breuk (inmiddels 7 mnd verder) ik heb begrepen dat er wel vaak een ingreep mee gemoeid is . Als t echt de enkel is he..want onderbeen noemen ze ook wel es enkel. En gips doen ze liever zo kort migelijk ivm soepel houden enkel gewricht. Tis een complex gewricht iig.

Het ligt dus echt aan waar precies de breuk zit.

Kortom..arts !!
Ik zou de huisarts even bellen. Mijn ervaring is dat de pijn afneemt als het gips eromheen zit. Je mag heus wel wat pijn hebben maar heel veel pijn ondanks pijnstillers lijkt me niet oke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven