Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ik zit te wachten op de eisprong, volgensmij zit ie er nog steeds :( dan moet ie zo onderhand wel 22mm oid zijn....de vorige keer voelde ik zo'n gemene scheut door mijn lijf heen, dat ik lag te kronkelen in bed. Was 01.00 snachts. Still still waiting....
@missy dee, met 100 Mg direct een normale cyclus. Nu alleen wachten op m'n menstruatie.. Had ik eigenlijk gister verwacht. Ik ga vrijdag wel testen. Zit ik op dag 35.

@belle, snap dat zwart wit denken wel hoor! Zo vervelend dat je voor niets wacht en rekent op een eisprong!

@famke, al iets gevoeld?
Nee! Of ik ben er niet wakker van geworden vannacht 😂
@belle11 ik ben van 50mg eerst naar 75mg gegaan omdat Clomid ook negatief kan zijn voor je baarmoederslijmvlies. Was dan toch niet voldoende omdat men ES zo laat was en nu op naar 100! Ik heb geen ervaring met niet alles monitoren. Maar telkens een echo e.d. kost ook wel wat centen natuurlijk... Juist men eerste rekening gehad van ¤107 ... Is dit bij jullie ook zo duur?

@missy ecco wanneer had je je eisprong? Wat spannend! Ik duim alvast!
Ik denk dat ik 8 september een eisprong had, maar dat weet ik niet zeker.

Waarvan had je een rekening dan? Ik krijg wel steeds rekeningen voor m'n eigen risico, verder niet.
Ik voel ook altijd vanalles als ik weer in de wachtweken zit... Maar is misschien ook niet zo gek omdat je zo gefocused bent op je lijf dan!

@belle: Klote dat het niet genoeg doet :( Snap dat je dan gaat denken dat het allemaal voor niks is geweest. Maar hoop dat je meer succes gaat hebben in de volgende ronde.

Bij ons bespreken ze alles gewoon per moment in de ronde en ik vraag ook niet naar hoe ze het in nieuwe rondes gaan doen. Dus ik weet niet of ze je niet continue kunnen monitoren. Maar lijkt me dat ze eerst moeten weten of het aan slaat voordat ze je niet meer monitoren...

@famke: vervelend dat je hem nog niet gevoeld heb, doe je geen ovulatietesten? Of moet je nog bloed prikken?

Ik heb nog helemaal geen rekeningen gehad, ook niet van mn eigen risico... ben benieuwd wanneer dat komt...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik ook eigen risico 365 euro.

Ik word continu gemonitord maar alles is ook zo onstabiel...

Toch weer een aantal eisprongen dus deze ronde voor sommige dames. Fingers crossed.

Wie wachtte er ook alweer op zaaduitslag? Is dat er al?
Het was een rekening van mijn eerste keer echo, consultatie en bloedafname. Komt wel laat, was eentje van in juni! Wel goed dat ze gespreid komen.. Als ik ineens ¤365 enzo moest betalen... Pff ! Mijn gynae heeft ook wel gesproken van Menopur vorige keer. Blijkbaar is dit nog duurder? En zou je maar 6 x terugbetaald krijgen... Hoop dat ik hier niet mee moet starten!
Hoi Missy dee! Wees welkom, genoeg actieve ervaringsdeskundigen hier!

Ik ben in oktober 2014 voor het eerst bij de gyn geweest voor de vleesboom (dat was de aanleiding), maar had in 2014 vier verstandskiezen laten trekken, dus eigen risico was al op en geen rekeningen meer gehad. Daarna mocht ik in maart 2015 terugkomen (half jaar aankijken), toen het traject gestart met bloedprikken en onderzoeken en half juni gestart met het echte werk. Ik heb de afrekening eigen risico vorige week gehad en de rest van het jaar kost het me niks meer dus. Hopelijk voor het einde van het jaar zwanger, want anders ben ik volgend jaar zo weer die ¤385,- kwijt!
Die 385 euro ben je ook wel kwijt als je zwanger bent, denk ik myque. Je moet gewoon zorgen dat je voor eind 2016 bevallen bent Ik heb nog geen rekeningen gehad (belachelijk eigenlijk dat dat zo lang moet duren), maar verwacht ook wel ruim over mijn eigen risico heen te gaan. Ik heb sowieso altijd een jaarlijkse controle voor eczeem bij de dermatoloog, wat me elk jaar direct op een derde van mijn eigen risico brengt. Meestal komt het erop neer dat ik zo'n 200 euro aan eigen risico per jaar betaal. Dit jaar ga ik eindelijk van m'n verzekering profiteren haha.

Gister werd ook de eerste nieuwe premie voor 2016 bekend; ik ga in november/december eens goed in de verzekeringen duiken en wat zij vergoeden qua kosten rondom vruchtbaarheid en zwangerschap.

Wat betreft de echo's: bij ons is er een soort comfi stoel. Niet echt beugels, maar mijn benen liggen wel iets hoger. Ik voel me eigenlijk niet echt ongemakkelijk, want ze kijken naar het scherm en vertellen altijd heel netjes wat ze gaan doen ('ik ga je nu aanraken') en wat ze zien enzo. Over het algemeen vind ik het ook niet pijnlijk, maar laatst waren ze zo aan het duwen en het trekken, dat ik het wel vervelend vond. Gelukkig is het dan snel over. Een echo om naar een kleintje te kijken, kijk ik ook wel naar uit, maar tegelijk denk ik: zou je bij de eerste vaginale echo niet nog steeds die associatie met speuren naar follikels hebben? Daarna kunnen ze natuurlijk 'buikecho's' doen; dat lijkt me een stuk comfortabeler.

@missye Spannend hoor! Snap wel dat de negatieve test nu in je hoofd zit en je jezelf gek maakt met kwaaltjes etc., maar misschien was je ei wel een paar dagen later dan gedacht en heb je gewoon te vroeg getest. Als je dit weekend nog niet ongesteld bent zou ik zeker testen. Als die negatief is, gewoon maandag zkh bellen, daar zijn ze voor toch?

@missyd (onhandig die lijkende namen, nu kan ik niet meer handig afkorten haha) Juist omdat Clomid zo onvoorspelbaar is en bij iedereen een ander effect heeft, is monitoren (zeker in het begin) heel belangrijk, hebben ze mij verteld. De echo's worden bij ons over het algemeen gedaan door verpleegkundigen, dus dat scheelt denk ik wel in de kosten.

@belle Wat rot dat 50mg niks heeft gedaan. Ik herken je gevoel dat het voor niks was en je nu tijd hebt verspild, maar aan de andere kant komt er door de primolut snel weer een volgende kans. Helaas kunnen ze niet voorspellen of onderzoeken welke dosis voor wie het beste is.. gewoon een kwestie van opbouwen. En geduld (om dat cliche woord er maar weer in te gooien).

@famke Spannend dat je rond je eisprong zit. Heb je het de vorige keer zeker gevoeld? Wanneer moet je weer voor een echo om te kijken of het follikel weg is?

@duna Fijn dat je ovutest positief was. Aan de slag dan maar Fijn om weer een datum te hebben om naar uit te kijken!

Hier nog steeds bezig met de primolut. In tegenstelling tot vorige keer geen last van m'n darmen, hoop dat dat zo blijft. Zaterdag de laatste en dan afwachten wanneer ik ongesteld word! Bedacht me vanmorgen wel dat ik niks had afgesproken over afspraak echo deze nieuwe ronde, dus ik zal zo het zkh even bellen.
Volgens mij ben ik ongesteld :( jammer!!

Op naar ronde 8 en de baarmoederfoto. Vorige week zaad weggebracht!
Shit Missy_ecco :( Balen!

Wanneer krijgen jullie de uitslag van het zaadonderzoek? En wanneer ga je een afspraak maken voor de baarmoederfoto? Of is die al gemaakt, kan ook natuurlijk...

@korfje: Fijn dat je er minder last van hebt! Hooen dat het snel doorbreekt en de volgende ronde kan beginnen.
Zh zou bellen als de uitslagen er allebei zijn. Ik ga morgen bellen voor afspraak voor de foto.. Even wachten tot m'n menstruatie goed op gang is.
Bah, dat is echt bagger missy . Die baarmoederfoto moest op een bepaalde periode in je cyclus toch? Mag je dan wel gewoon clomid slikken deze ronde? Hoop dat de uitslagen er snel zijn en dat het allemaal positief is!
Arts heeft niets gezegd over starten met clomid in combi met de foto. Zal ik morgen direct even vragen, maar volgens mij kan het gewoon. Foto moet tussen dag 8 en 12. Hoop dat het wel lukt volgende week!
Nee ik doe geen ovulatietesten omdat ik dus nog echo-matig gemonitord werd. Als ik straks op schema ben en ik een doos met pillen voor een paar maanden mee naar huis krijg, zal ik er dus ook aan moeten geloven.

Ik weet zeker dat ik hem vorige keer gevoeld heb. Waren toen ook twee trouwens die lekker in elkaars buurt lagen. Misschien was dat pijnlijker.

Ik moet vanmiddag uit werk vandaan heen voor echo of ie weg is! Ik heb zo'n gevoel dat ie weg is...voel niet zo veel meer qua getrek of uitelkaar ploffende gevoel o.i.d 😄. Misschien is ie vannacht in mijn slaap gegaan??
Ja hij is weg!! Maar ja nu de grote vraag: wanneer? Ik denk vannacht, omdat mijn buik gisteravond zeurde en ik nu helemaal niks meer voel. Ik vroeg of ik zoals eerder werd gezegd vanavond aan de bak moet. Maar zij zei dat het niet per se hoefde. Ik zo daar zal mijn vriend blij mee zijn; die heeft voetbaltraining en een derde helft 😂.

Ik dacht als ie nou vannacht is gesprongen, laten we zeggen 03.00, dan is ie al lang aangekomen in de zwemvijver, waar als het goed is er nog wat rondzwemmen van de afgelopen twee keer 🙈
Ik duim voor je famke!
Fucked Up missy ecco! Pff wat zou ik t jou gunnen na zoveel rondes!
@missy: misschien heb je de vraag al eerder beantwoordt, maar waarom is het zaad nu pas weggebracht? Bij ons ziekenhuis doen ze dat meteen in de cyclus-analyse ronde.

Ik hoop nu niet dat de uitslag negatief zal zijn. Dan heb je rondes voor niks geslikt :(
Ik ben eigenlijk de hele middag al dood en doodmoe. Ik krijg het ene been niet voor het andere been. Terwijl er nog werk op mij ligt te wachten voor morgenochtend. Ik ga vanavond ook niet sporten. Echt ZO geen energie voor.

Dus ik dacht laat ik eens googlen op vermoeidheid na eisprong: nou dan vind je wel wat hits!!
Fijn dat ie gesprongen is Famke!! Nu op naar de wachtweken. Ga voor je duimen!

Ben wel benieuwd naar je onderzoeken missy_ecco!

Misschien dat mijn vermoeidheid daar ook vandaan komt dan.... weer wat geleeed... Al zijn mijn ovulatietesten nog steeds positief... Dus ben benieuwd wanneer dat niet meer zo is.
@famke, bij ons doen ze dat niet direct.. de arts gaf aan dat de kans dat zaad dood is nihil is en je ook prima met trager zaad zwanger kan worden. Ze doen het alleen direct als er geen andere direct aanwijsbare reden is en dat was bij mij natuurlijk wel.

Jij weer in de 'spannende' weken!

@skawa, jij bent ook wel weer eens toe aan goed nieuws! Je hebt ook al 5 rondes gehad en nog maar 2 keer een eisprong! Lijkt me ook echt zwaar klote!!

Ik ben weer druk aan het relativeren: 'ik heb ook nog maar 6x een eisprong gehad' 'ik heb nog net zoveel rondes clomid te gaan' etc... ik hoop dat de baarmoederfoto plannen lukt.. 2 dagen zitten in het weekend en ik heb ook nog een dag training voor mn werk 200 km verderop, dus daar kan ik echt niet mee schuiven.. Nouja misschien maak ik me weer druk om niets, eerst maar es bellen morgen.
Mag ik vragen waarom je een baarmoederfoto moet laten nemen MissyE?

Heb nog een vraagje... Hoe stellen ze PCOS eigenlijk vast?

Die rollercoaster van relativeren en zware teleurstelling ken ik maar al te goed! De ene moment kies ik al een wastafel, kinderkamer, geboortekaartjes, ... En de andere moment denk ik 'ach ik zou moeten blij zijn dat ik nog even kan genieten van mijn kinderloos leven!' ...
@missy_dee, om te kijken of mijn eileiders wel goed doorstromen en er geen beperkingen (verklevingen ofzo) zijn dat de zaadjes in mijn eileiders kunnen komen en het eitje vanuit de eileiders naar mijn baarmoeder.

Bij mij hebben ze pcos gediagnostiseerd aan de hand van veel eitjes in mn eileiders, maar geen die springt. Missende menstruatie en aan de hand van bloedtesten (iets met hormonen te veel of te weinig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven