Ben ik een controle freak???
dinsdag 22 september 2015 om 16:32
Vandaag heeft mijn man een pittige opmerking naar mijn hoofd geslingerd. We gaan op vakantie en ik ben druk bezig met van alles regelen. Ik heb verschillende lijstjes met dingen die nog gedaan en gekocht moeten worden, ik wilde eerst parkeren op schiphol via groupon, maar bij nader inzien brengt mijn zwager ons weg. Ik zei tegen mijn man dat hij klokslag 11u bij ons moet zijn, en toen werd hij boos. Hij vind dat ik alles teveel tot in de puntjes wil regelen, ik zou wat relaxter moeten zijn. Ik vond het zo gemeen( en ik ben jarig vandaag nota bene) ik werd er emotioneel van. Juist doordat ik zo een regeltante ben kan mijn man het maken om belangerijke dingen te vergeten, ik weet nog dat we 2 jaar geleden naar Thailand gingen, hij zou de tickets en paspoorten bij zich houden, wetende met wie ik te doen heb, had ik alle reisbescheiden in mijn tas gestopt zonder dat tegen hem te zeggen. En pas op Schiphol riep hij paniekerig dat hij onze tickets was vergeten( dat gezicht van hem zal ik nooit vergeten) maar toen ik regeltante de reisbescheiden uit mijn tas haalde vloog hij me wel om de hals. De sfeer is ondertussen wel weer goed, maar is het echt zo raar als je je vakantie tot in de puntjes voorbereid?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
dinsdag 22 september 2015 om 16:35
Dat hij klokslag 11 uur bij ons moest zijn
Wonen jullie niet samen?
En mss ben je wel een controlefreak, maar als dar geen problemen geeft in je dagelijks leven hoeft dat toch niet erg te zijn? Je man kan zo'n ega duidelijk goed gebruiken, blijkt wel
Wonen jullie niet samen?
En mss ben je wel een controlefreak, maar als dar geen problemen geeft in je dagelijks leven hoeft dat toch niet erg te zijn? Je man kan zo'n ega duidelijk goed gebruiken, blijkt wel
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
dinsdag 22 september 2015 om 16:41
Tja, dat is voor iedereen anders.
Ik bereid alleen het hoognodige voor. Mijn kinderen moeten er soms om lachen als ik weer wat vergeten ben.
Met als toppunt toen we een weekje naar de beekse bergen zouden gaan in een huisje. Ik had geboekt en dacht 10 minuten voor vertrek, toch even goed kijken waar het vakantiepark ligt t.o.v. het safaripark.. Ik dacht huh... ??
Bleek dat het 2e park van de Libema groep, niet naast het andere lag, maar bij Den Bosch
Het was een heerlijke vakantie!
(En nog gefeliciteerd!)
Ik bereid alleen het hoognodige voor. Mijn kinderen moeten er soms om lachen als ik weer wat vergeten ben.
Met als toppunt toen we een weekje naar de beekse bergen zouden gaan in een huisje. Ik had geboekt en dacht 10 minuten voor vertrek, toch even goed kijken waar het vakantiepark ligt t.o.v. het safaripark.. Ik dacht huh... ??
Bleek dat het 2e park van de Libema groep, niet naast het andere lag, maar bij Den Bosch
Het was een heerlijke vakantie!
(En nog gefeliciteerd!)
dinsdag 22 september 2015 om 16:45
Ik denk dat het niet zozeer in het geregel zit als wel in je gedrag wat je laat zien. Ik ben ook een controle freak, alleen uit zich dat in lijstjes die ik afvink in de beslotenheid van mijn eigen kantoor waar niemand last van heef. En bij taken die ik mijn man toebedeel vraag ik gewoon of hij dat wil regelen en laat het lossssssss......... En verder: er zijn altijd supermarkten met spullen die ik kan kopen. Zelfs de lenzenvloeistof is te koop in het buitenland.
dinsdag 22 september 2015 om 16:54
quote:Doreia schreef op 22 september 2015 @ 16:45:
Ik denk dat het niet zozeer in het geregel zit als wel in je gedrag wat je laat zien. Ik ben ook een controle freak, alleen uit zich dat in lijstjes die ik afvink in de beslotenheid van mijn eigen kantoor waar niemand last van heef. En bij taken die ik mijn man toebedeel vraag ik gewoon of hij dat wil regelen en laat het lossssssss......... En verder: er zijn altijd supermarkten met spullen die ik kan kopen. Zelfs de lenzenvloeistof is te koop in het buitenland.Hier precies dezelfde controlfreak! Mijn partner moet wel altijd lachen om mijn lijstjes. Mijn kinderen doen mij ook na met het maken van lijstjes
Ik denk dat het niet zozeer in het geregel zit als wel in je gedrag wat je laat zien. Ik ben ook een controle freak, alleen uit zich dat in lijstjes die ik afvink in de beslotenheid van mijn eigen kantoor waar niemand last van heef. En bij taken die ik mijn man toebedeel vraag ik gewoon of hij dat wil regelen en laat het lossssssss......... En verder: er zijn altijd supermarkten met spullen die ik kan kopen. Zelfs de lenzenvloeistof is te koop in het buitenland.Hier precies dezelfde controlfreak! Mijn partner moet wel altijd lachen om mijn lijstjes. Mijn kinderen doen mij ook na met het maken van lijstjes
dinsdag 22 september 2015 om 16:55
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik vind 'klokslag elf uur' wel heel precies klinken, eerlijk gezegd
Voor de 1 werken lijstjes, voor de ander niet. Het feit dat hij zo makkelijk dingen vergeet komt ook doordat jij zo met lijstjes werkt en er wel voor zorgt. Als jou dat nou rust in je hoofd geeft voor de vakantie, prima toch? Zolang je hem er maar niet mee lastig valt.
Ik vind 'klokslag elf uur' wel heel precies klinken, eerlijk gezegd
Voor de 1 werken lijstjes, voor de ander niet. Het feit dat hij zo makkelijk dingen vergeet komt ook doordat jij zo met lijstjes werkt en er wel voor zorgt. Als jou dat nou rust in je hoofd geeft voor de vakantie, prima toch? Zolang je hem er maar niet mee lastig valt.
dinsdag 22 september 2015 om 16:57
Maar wat betreft of jij wel of geen controlfreak bent. Ik denk dat je het wel bent. Is dat erg? Ik denk dat dat vooral afhankelijk is van hoe het zich uit richting je vriend. Dat van die tickets was natuurlijk top voor je vriend. Hij zal toen ongetwijfeld jouw controlfreakerigheid omarmd hebben, maar als je met alles zo stipt bent en niet flexibel, dan kan het ook wel irriteren.
dinsdag 22 september 2015 om 16:58
Ik zou toch iets meer voor je eigen dingen zorgen, en hij voor die van hem. Belangrijke zaken kan je de avond ervoor samen controleren.
Verder vind ik je wel erg zielig met je 'ik ben nog wel jarig' vandaag.
Ik heb er wel een beeld bij van hoe je loopt te stressen en te regelen, en ik kan me voorstellen dat zelfs de meest geduldige man dan wel eens uit zijn slof schiet.
Jouw gedrag, jouw geregel, roept reacties van hem op, kijk daar ook eens naar. Naar je eigen aandeel dus.
Verder vind ik je wel erg zielig met je 'ik ben nog wel jarig' vandaag.
Ik heb er wel een beeld bij van hoe je loopt te stressen en te regelen, en ik kan me voorstellen dat zelfs de meest geduldige man dan wel eens uit zijn slof schiet.
Jouw gedrag, jouw geregel, roept reacties van hem op, kijk daar ook eens naar. Naar je eigen aandeel dus.
dinsdag 22 september 2015 om 17:01
dinsdag 22 september 2015 om 17:03
Neen hoor, ik ben net zo. Ik heb ook aparte lijstjes voor vakantie in een hotel, of een actieve rondreis of stedentripje. Ik heb zelfs een vrij uitgebreid lijstje met dingen eie moeten gebeuren vlak voor het vertrek zoals ramen en deuren controleren, vuilnis in de Kliko, lampen op de tijdschakelaars etc. Man en kinderen maken graag en veel grappen over mijn lijstjes, maar het is voor iedereen heerlijk relaxed om te weten dat als alle lijstjes zijn afgevinkt zijn we echt niets vergeten zijn.
dinsdag 22 september 2015 om 17:03
Ik heb ook zo'n man, en ben zelf meer van de laissez faire. In normale situaties gaat dat prima samen. IK zorg dat alles wat losser gaat en man zorgt dat alles goed komt, zeg maar. Dan vullen wij elkaar perfect aan.
Echter, in tijden van stress, zoals, verbouwingen, verhuizingen, diefstal van fietsen, zwangerschappen en bijna op vakantie gaan, kunnen wij elkaar wel wurgen. Dan zijn we duidelijk niet complementair en kunnen we elkaar wel wurgen om de kleinste dingen. Ik hem, omdat hij 5 keer vraagt of ik iets wil printen en of mijn rijbewijs nog geldig is en hij mij omdat ik nog steeds mijn tas niet heb gepakt en ik rustig op mijn gat blijf zitten terwijl er nog zoveel te doen is, 'Katherine, moet ik hier alles alleen doen'.
Ik kan me dus voorstellen dat wanneer zwager lief aanbied om jullie te rijden en jij met iets te veel nadruk nog eens herhaalt dat hij er om klokslag 11 uur moet zijn, dat in het verkeerde keelgat schiet. Doe normaal mens, zal hij wel denken. De wereld vergaat niet, als het 5 minuten later is.
Aldus de partner van een control-freak.
Echter, in tijden van stress, zoals, verbouwingen, verhuizingen, diefstal van fietsen, zwangerschappen en bijna op vakantie gaan, kunnen wij elkaar wel wurgen. Dan zijn we duidelijk niet complementair en kunnen we elkaar wel wurgen om de kleinste dingen. Ik hem, omdat hij 5 keer vraagt of ik iets wil printen en of mijn rijbewijs nog geldig is en hij mij omdat ik nog steeds mijn tas niet heb gepakt en ik rustig op mijn gat blijf zitten terwijl er nog zoveel te doen is, 'Katherine, moet ik hier alles alleen doen'.
Ik kan me dus voorstellen dat wanneer zwager lief aanbied om jullie te rijden en jij met iets te veel nadruk nog eens herhaalt dat hij er om klokslag 11 uur moet zijn, dat in het verkeerde keelgat schiet. Doe normaal mens, zal hij wel denken. De wereld vergaat niet, als het 5 minuten later is.
Aldus de partner van een control-freak.
dinsdag 22 september 2015 om 17:30
Vind het op de eerste plaats geen pittige opmerking.
Daarnaast vertaal jij teveel tot in de puntjes regelen en relaxter zijn naar de woorden controle freak.
En ik zie een verongelijkte vrouw voor me, want notabene op je verjaardag zegt hij dit tegen jou. Poeh poeh, typisch gevalletje pruillip.
Maar.......klokslag 11 uur bij jou zijn tegen je (schoon)broer zeggen is natuurlijk ook wel Pietje precies. Ik vraag mij af.......wat zou er gebeuren met jullie vakantieplannen wanneer deze 3 minuten na 11 aan jullie deur komt?
Daarnaast vertaal jij teveel tot in de puntjes regelen en relaxter zijn naar de woorden controle freak.
En ik zie een verongelijkte vrouw voor me, want notabene op je verjaardag zegt hij dit tegen jou. Poeh poeh, typisch gevalletje pruillip.
Maar.......klokslag 11 uur bij jou zijn tegen je (schoon)broer zeggen is natuurlijk ook wel Pietje precies. Ik vraag mij af.......wat zou er gebeuren met jullie vakantieplannen wanneer deze 3 minuten na 11 aan jullie deur komt?
dinsdag 22 september 2015 om 18:01
Allereerst proficiat met je verjaardag!
Ik ben zelf ook echt een controlefreak en mijn man vindt dat meestal wel erg fijn, ik ben een lopende agenda en hier in huis loopt alles op rolletjes. Soms hebben we wel eens een woordenwisseling omdat ik te strikt ben en hij te laks maar dat lost zich altijd heel gemakkelijk weer op.
Ik ben zelf ook echt een controlefreak en mijn man vindt dat meestal wel erg fijn, ik ben een lopende agenda en hier in huis loopt alles op rolletjes. Soms hebben we wel eens een woordenwisseling omdat ik te strikt ben en hij te laks maar dat lost zich altijd heel gemakkelijk weer op.
dinsdag 22 september 2015 om 18:04
quote:Monatala schreef op 22 september 2015 @ 16:35:
Wonen jullie niet samen?
Oh sorry, met hij bedoelde ik mijn zwager die ons naar Schiphol.
Normaal vaart mijn man er wel bij dat ik graag dingen regel, maar vandaag schoot hij uit zijn slof.
Wonen jullie niet samen?
Oh sorry, met hij bedoelde ik mijn zwager die ons naar Schiphol.
Normaal vaart mijn man er wel bij dat ik graag dingen regel, maar vandaag schoot hij uit zijn slof.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
dinsdag 22 september 2015 om 18:17
in mijn ogen wel. Niets klokslag en lijstjes voor ons.
Pakken doen we nooit eerder dan 12 uur van te voren. Wat we gaan doen op de bestemming? Wel wat ingelezen, maar ter plekken regelen we het wel.
En tot nu toe is alles ook nog goed gegaan. En dat geldt ook voor actieve, lange, avontuurlijk en andere soort vakanties en reizen.
Ik zou liever met je man dan met jou op vakantie gaan
Pakken doen we nooit eerder dan 12 uur van te voren. Wat we gaan doen op de bestemming? Wel wat ingelezen, maar ter plekken regelen we het wel.
En tot nu toe is alles ook nog goed gegaan. En dat geldt ook voor actieve, lange, avontuurlijk en andere soort vakanties en reizen.
Ik zou liever met je man dan met jou op vakantie gaan
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 22 september 2015 om 18:57
quote:Troelalaaaa schreef op 22 september 2015 @ 17:30:
Maar.......klokslag 11 uur bij jou zijn tegen je (schoon)broer zeggen is natuurlijk ook wel Pietje precies. Ik vraag mij af.......wat zou er gebeuren met jullie vakantieplannen wanneer deze 3 minuten na 11 aan jullie deur komt?Helemaal mee eens!
Maar.......klokslag 11 uur bij jou zijn tegen je (schoon)broer zeggen is natuurlijk ook wel Pietje precies. Ik vraag mij af.......wat zou er gebeuren met jullie vakantieplannen wanneer deze 3 minuten na 11 aan jullie deur komt?Helemaal mee eens!
woensdag 23 september 2015 om 19:52
Ik vind klokslag 11 uur afspreken helemaal niet controlfreakerig. Vooral als zwager op zijn broer lijkt. Dan zit jij natuurlijk vanaf 11.15 wanhopig op je horloge te kijken waarna zwager om 11.25 voor komt rijden. En zwager zegt dat jullie nog alle tijd hebben. Om vervolgens in een file te belanden. "Daar kon ik toch niets aan doen." Waarna jij hysterisch over Schiphol rent omdat de gate bijna dicht gaat.
Kun je raden welk type persoonlijkheid ik ben? Mijn broertje beweert dat ik op een stedentripje een oude vrouw van een trap heb geduwd om de shuttlebus te halen omdat omgeroepen werd dat de gate bijna dicht ging. Drie keer raden wiens schuld het was dat ik bijna te laat kwam.
En zo oud was die vrouw ook weer niet. Bovendien had ze alleen maar haar heup gebroken...
Kun je raden welk type persoonlijkheid ik ben? Mijn broertje beweert dat ik op een stedentripje een oude vrouw van een trap heb geduwd om de shuttlebus te halen omdat omgeroepen werd dat de gate bijna dicht ging. Drie keer raden wiens schuld het was dat ik bijna te laat kwam.
En zo oud was die vrouw ook weer niet. Bovendien had ze alleen maar haar heup gebroken...
woensdag 23 september 2015 om 20:07
Hmmm, ik reis veel dus weet wel waarin ik laks kan zijn en waarin niet (ik houd wel erg van op tijd vertrekken, maar ach, een tandeborstel of zo vergeten is geen reden tot paniek, er is genoeg te koop. Ook zoek ik niet per se alles uit van tevoren in de stad waar ik zal zijn, met vragen kom je een heel eind. Ligt er ook aan of ik veel tijd heb gehad voor voorbereidingen of niet).
Misschien viel het hem gewoon verkeerd, die nadruk op 'klokslag', zou mij ook kunnen overkomen as iemand er zo de nadruk op legt. Alsof je de broer niet vertrouwd. Ligt er ook aan of ik al veel van zulke opmerkingen die dag heb gehad 'vergeet dit niet, of dat niet" etc. Mijn familie beschouwt mij ook nog steeds als chaoot omdat ik dat als kind erg was, terwijl ik dus nog nooit iets belangrijks als een paspoort ben vergeten.
Misschien viel het hem gewoon verkeerd, die nadruk op 'klokslag', zou mij ook kunnen overkomen as iemand er zo de nadruk op legt. Alsof je de broer niet vertrouwd. Ligt er ook aan of ik al veel van zulke opmerkingen die dag heb gehad 'vergeet dit niet, of dat niet" etc. Mijn familie beschouwt mij ook nog steeds als chaoot omdat ik dat als kind erg was, terwijl ik dus nog nooit iets belangrijks als een paspoort ben vergeten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”