Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik ben hem aan het downloaden

Edit: Hij doet het! Mijn dank is groot
Retour hemel II

Over journalist Mark Bos en zijn zoektocht naar genezing van prostaatkanker. Helaas mocht het niet zo zijn..

Nu NPO 2
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 28 september 2015 @ 20:49:

Retour hemel II

Over journalist Mark Bos en zijn zoektocht naar genezing van prostaatkanker. Helaas mocht het niet zo zijn..

Nu NPO 2Ik vind het een heftige docu
Absoluut..

Ergens zo eenzaam..
Nou ja.. dat dus..
quote:jippie55 schreef op 28 september 2015 @ 21:14:

[...]

Ik vind het een heftige docu

Verschrikkelijk! Heftiger dan deel 1 ook. Pfff.

Confronterend ook. Voor veel mensen denk ik die iemand hebben verloren die zo graag had willen blijven...
tsja.....
quote:bloosje schreef op 28 september 2015 @ 21:20:

Absoluut..

Ergens zo eenzaam..

Eens. Het moment tegen het einde dat hij alleen op de kamer ligt en zijn zus belt.

Ik viel halverwege de docu in en vraag me af of daar iets over gezegd is, dat hij het voornamelijk alleen lijkt te doen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:famke76 schreef op 28 september 2015 @ 21:21:

[...]

Verschrikkelijk! Heftiger dan deel 1 ook. Pfff.

Confronterend ook. Voor veel mensen denk ik die iemand hebben verloren die zo graag had willen blijven...Ja. Daar vond ik m inderdaad heftig. En de afwisseling van de euforie en het verdriet. En wat blosje schrijft, je voelt de eenzaamheid.
quote:pointdexter schreef op 28 september 2015 @ 21:27:

[...]

Eens. Het moment tegen het einde dat hij alleen op de kamer ligt en zijn zus belt.

Ik viel halverwege de docu in en vraag me af of daar iets over gezegd is, dat hij het voornamelijk alleen lijkt te doen.Ja, dat noemde hij zelf, dat hij altijd zo is geweest die alleen het sterkst was
quote:pointdexter schreef op 28 september 2015 @ 21:27:

[...]

Ik viel halverwege de docu in en vraag me af of daar iets over gezegd is, dat hij het voornamelijk alleen lijkt te doen.Ik heb het begin ook gemist, kwam erin toen zijn relatie stukliep. Wat ik eruit begreep kwam er druk op die relatie te staan doordat Mark ergens een soort van muur optrok om zichzelf te beschermen, niet teleurgesteld wilde worden. Zei ergens ook dat hij het niet in zich heeft om hulp te vragen.
Nou ja.. dat dus..
quote:jippie55 schreef op 28 september 2015 @ 21:32:

[...]

Ja, dat noemde hij zelf, dat hij altijd zo is geweest die alleen het sterkst wasEn dit inderdaad..
Nou ja.. dat dus..
Ok dank. Ik denk dat ik m nog eens helemaal wil terug kijken.
Heb je deel 1 ook gezien? Ook een aanrader.. al ook enorm heftig
Nou ja.. dat dus..
Weet niet zeker... Misschien maar niet achter elkaar kijken. Zal heftig zijn denk ik.
Hoe kun je niet eenzaam zijn als de dood je vooruitzicht is?

Morgen komt The act of killing op tv, 23:00 op de publieke. Schijnt enorm goed te zijn, ik ben voornemens op uitzending gemist te kijken.
Ik heb de docu van Mark Bos ook gezien en het was inderdaad aangrijpend. Hij lijkt me een lieve man en de eenzaamheid viel me ook op.

Maar wat justmaartje zegt klopt ook wel, het is hoe dan ook een eenzaam proces.

Hij had trouwens wel een vriend die hem de laatste maanden in huis nam. Er zullen genoeg mensen zijn die dat niet eens hebben. Voor deze mensen zijn er instellingen zoals het Toon Hermans huis. Deze draaien voornamelijk op vrijwilligers en worden financieel niet gesteund door de overheid. Dus mocht je een goed doel willen steunen, zou je dat in overweging kunnen nemen.

Ik ben er zelf in het geheel niet bij betrokken dus het is geen 'eigenbelang' ofzo.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kiezen voor eenzaamheid of je eenzaam voelen zijn twee verschillende dingen.

Ben zelf een uitbehandelde kankerpatiënt maar verre van eenzaam..

Mooi bijdrage Kopjekoffie
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 29 september 2015 @ 08:18:

Ik denk niet dat je dat echt voor het kiezen hebt.

Ik weet niet of ik de docu ga kijken. Word al depri en verdrietig bij de omschrijving.
.
quote:bloosje schreef op 29 september 2015 @ 08:18:

Ben zelf een uitbehandelde kankerpatiënt maar verre van eenzaam..

Oooh...was het voorjou dan niet extra heftig om de docus te zien?
Gisteravond op de BBC een documentaire over de Ku Klux Klan. Ik denk bij de KKK altijd aan gevaarlijke gekken, oliedomme mensen, maar dat is helemaal niet waar. Veel studenten, gezagsdragers, artsen, politici zijn in het geheim lid. Griezelig dat ze zichzelf niet als rascisten zien. Velen dragen een vuurwapen. In hun vergaderruimte hing een portret van Hitler. Eén leider hield bij hoog en bij laag vol dat Auschwitz een luxe kamp was met een zwembad en een bioscoop. Ze zien zichzelf als ware Christenen. Helaas zijn hun rallies, speeches en pamfletten in de VS niet strafbaar. Geldt als vrijheid van meningsuiting. Hun hedendaagse target is de familie Obama.

Er was ook een actiegroep Black Power te zien. Helaas vertoonden zij op sommige punten hetzelfde gedrag als de KKK. Zonder reden uitschelden van blanke voorbijgangers. Géén vermenging of vredig samenleven van beide bevolkingsgroepen. Een blanke moeder met een donker kindje mocht niet meelopen in hun optocht.

Griezelig, die wisselwerking tussen beide groeperingen.

Ik werd er bang van.

Heb er nog over nagepraat met mijn man. Hoe zouden wij als humanistische, linkse Europeanen denken en handelen als wij in dat gebied woonden (Alabama, de Carolina's).
amarna wijzigde dit bericht op 29-09-2015 08:40
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:impala schreef op 29 september 2015 @ 08:27:

[...]

Ik denk niet dat je dat echt voor het kiezen hebt.

Ik weet niet of ik de docu ga kijken. Word al depri en verdrietig bij de omschrijving.

Mark zal het niet als eenzaam ervaren hebben, hij koos er bewust voor alleen te zijn/blijven omdat hij de overtuiging had dat hij, als hij alleen was, sterker en minder kwetsbaar was dan samen met iemand.

Niet dat ik hem persoonlijk gekend heb, maar dit vertelt hij in z'n tweede docu
bloosje wijzigde dit bericht op 29-09-2015 10:03
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Nou ja.. dat dus..
quote:jippie55 schreef op 29 september 2015 @ 08:30:

[...]

Oooh...was het voorjou dan niet extra heftig om de docus te zien?

Ik vond de eerste heftiger dan de tweede.. vooral omdat het zo herkenbaar is, de zoektocht naar hoe niet goed is het eigenlijk.. Niet goed of écht niet goed. Het eerste deel gaf veel herkenning in de zin van uitslagen te horen krijgen en de zoektocht naar hoe daarmee om te gaan. Weten dat je de verkeerde kant op glijdt..

Heftig, maar realiteit..

In de eerste docu trakteert Mark zichzelf op patat, een frikandel en wijn.. Heb ik ook gedaan.. Ik weet nu even niet meer of hij dit deed na 'goede' of slechte uitslagen. Ik deed het nadat ik te horen kreeg dat het uitgezaaid was, alsin: Fuck it.. om me vervolgens weer te herpakken.
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 29 september 2015 @ 10:01:

[...]

Ik vond de eerste heftiger dan de tweede.. vooral omdat het zo herkenbaar is, de zoektocht naar hoe niet goed is het eigenlijk.. Niet goed of écht niet goed. Het eerste deel gaf veel herkenning in de zin van uitslagen te horen krijgen en de zoektocht naar hoe daarmee om te gaan. Weten dat je de verkeerde kant op glijdt..

Heftig, maar realiteit..

In de eerste docu trakteert Mark zichzelf op patat, een frikandel en wijn.. Heb ik ook gedaan.. Ik weet nu even niet meer of hij dit deed na 'goede' of slechte uitslagen. Ik deed het nadat ik te horen kreeg dat het uitgezaaid was, alsin: Fuck it.. om me vervolgens weer te herpakken.

Ik vind het wel knap dat hij die herkenbaarheid op verschillende niveaus heeft weten vast te leggen. En ik vind het echt heel heftig voor jou en knap dat je er naar kan kijken.

Hebben ze jou verteld hoe lang je hebt?
Ik snapte niet zo goed wat Mark Bos aan het einde bedoelt, als hij bij Humbert Tan in het programma komt. Hij vindt "dat de artsen weinig aandacht hebben voor de patient". Ik denk wel degelijk dat de artsen hem erg graag wilden beter maken. Ik snap ook niet zo goed waarom Mark Bos persé geen chemokuur wilde toen hem dat in februari 2014 werd aangeraden. Uiteindelijk neemt hij het wel in 2015. Hij wil het meer in de alternatieve hoek zoeken en gaat de Kilimanjaro beklimmen................

Ik weet niet wat het precies is maar hij komt op mij over als een verwend kind, maar ja dat is mijn indruk hè.
Ik zit de docu nu te kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
@bloosje
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven