Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo gekleurd haar

25-09-2015 23:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lezers,

Vraagje..

Gisteren ben ik van platina blond haar naar donker blond haar gegaan. Het is nu super mooi en wil het natuurlijk graag zo lang mogelijk mooi houden, ben best wel bang dat het snel gaat teruglopen.

Iemand ervaringen met een goede shampoo voor kleurbehoud? Ik hoor het graag! Volgens de salon kun je het best een shampoo zonder fruitzuren gebruiken. Zo ver ben ik dus al, ben slechts benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

Alvast bedankt!
Niet echt advies qua shampoo maar was je haren in ieder geval niet iedere dag. Scheelt voor de kleur en is beter voor je haar.
Vele shampoos geprobeerd met gekleurd haar en mijn persoonlijke favoriet is die voor gekleurd haar van John Frieda. Maar vind dit altijd erg persoonlijk.

Zoals Dotje al zegt, uitkijken met shampoo. Echt niet vaker om de dag, en als je echt klittend moeilijk haar hebt alleen wat conditioner in de punten doen. Vaak geeft wassen voor jou een schoon gevoel, maar het hoeft echt niet iedere dag, ook niet goed voor je haar.
Ik zelf werkte met Kerastase en heb toen ook shampoo gebruikt voor lang kleur behoud. Hoe dan ook , de kleur loopt altijd terug omdat je haar weinig kleurpigment heeft. Probeer het niet te vaak te wassen en goed te beschermen, eventueel een UV spray.
In ieder geval liefst de eerste week niet wassen! Eventueel droogshampoo als het echt er vet uit ziet, zodat je het nog een dag of 2 kan uitstellen

Voor mij maakt het niet veel uit of ik een shampoo voor gekleurd haar gebruik of niet helaas. Wel gebruik ik 1 keer in de week zilvershampoo om te zorgen dat mijn haar niet te warm wordt. Dus het is ook een beetje de vraag wat je precies wilt behouden aan je kleur; de tint of de kleurhoogte?
Ik heb weleens gehoord dat warm water er ook voor zorgt dat de kleur eerder gaat vervagen en dat met koel water wassen daarom beter is. Geen idee of dit klopt.
Nee, klopt niet. Wel spoel je met lauw water beter al het residu van je shampoo en stylingsproducten uit je haar waardoor je haar schoner wordt + je haar gaat er wat mooier van glanzen als je het uitspoelt met lauw water (of naspoelt met koud water, maar wie heeft 's morgens nou zin om een plens koud water over zich heen te krijgen?).

@TO: een shampoo voor gekleurd haar gebruiken, is wel belangrijk. Het is niet eens zozeer de kleur die langer houdt, maar met name de glans blijft mooi waardoor je kleur ook beter uitkomt (en daardoor langer lijkt te houden). Als je haar het aan kan qua vettigheid, was je het ook beter niet elke dag maar bijvoorbeeld 2 of 3 keer per week.
Andrélon
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 26 september 2015 @ 11:25:

Andrélon
Bedankt voor alle reacties! Ik stel inderdaad het wassen zo lang mogelijk uit, de droogshampoo ga ik zeker ook gebruiken. Wordt waarschijnlijk toch nog een paar keertjes verven voor het gaat houden, maar voor korte termijn staan er fijne tips tussen. Nogmaals bedankt!
Shampoo zonder sls/sles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven