Lampe berger of aroma diffuser

26-09-2015 14:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik willen weten wat jullie mij aanraden om een lekkere geur in huis te creeren.

Lampe berger of een aroma diffuser. Wat zijn de voordelen/nadelen van beide?

En waar moet ik op letten bij de aanschaf van beiden?
Lampe berger is om nare geurtjes te neutraliseren, de geur uit de lamp is een extraatje maar het is niet het hoofddoel van de lamp om je kamer lekker te laten ruiken. Als hij uit is, blijft de geur ook niet lang hangen ofzo. Jij wil je kamer een lekkere geur geven, dan zou ik voor een diffuser gaan.

Lampe berger heeft wel ook dit : http://www.lampeberger.nl ... fume-rose-paris-chic.html
Oke nee dan lijkt een diffuser me toch geschikter, maar daarin is zoveel keus!

Keuzestress help :-)
De lampe berger geeft inderdaad geur af als hij brand. Maar blijft ook wel een tijdje hangen doch niet hinderlijk. Maar ik gebruik dan ook altijd een combi van neutral en een lichte geur.

Ik vind een lampe berger fijner omdat hij dus inderdaad de geurtjes neutraliseert en niet hinderlijk aanwezig is qua geur. Een geur die in huis hangt, lekker of niet, vind ik eerlijk gezegd niet prettig.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Als ik het zo hoor past lampe berger minder bij mij.
Ik heb gekozen voor lampe berger omdat je hiervoor geen stopcontact nodig hebt..Het staat bij mij op tafel, geen stopcontact in de buurt. Een diffuser is een betere keuze als je langdurig de geur in huis wilt ruiken. Daar heb ik me dus een beetje in vergist. Vergeet ook niet dat LB best duur is in verbruik. Voor een diffuser heb je slechts een paar druppels olie nodig dat een stuk goedkoper is dan de LB. Dat laatste wist ik weer wel toen ik mijn keuze had gemaakt.
Nadat ik de Lampe Berger heb aangezet, ruik ik de geur ongeveer nog 4-5 uur lang. Ik gebruik het vooral om vieze kookgeurtjes mee weg te halen, zoals gebakken eieren, pannenkoeken, of gourmet. Als je permanent een lekker geurtje in huis wil hebben, moet je hier niet voor kiezen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Lampe berger!

Voordelen: alle vieze luchtjes gaan weg in huis. Zelfs dierengeuren, kattenbakgeur en rook.

Je hebt heel veel lekkere geuren!

Nadeel: Als je na 20 minuten de dop vergeet er op te doen trekt de olie er uit, en omdat het best prijzig is vind ik het zonde.

Maar ik ben echt blij met mijn aankoop.
quote:Dualla schreef op 26 september 2015 @ 15:45:

Nadat ik de Lampe Berger heb aangezet, ruik ik de geur ongeveer nog 4-5 uur lang. Ik gebruik het vooral om vieze kookgeurtjes mee weg te halen, zoals gebakken eieren, pannenkoeken, of gourmet. Als je permanent een lekker geurtje in huis wil hebben, moet je hier niet voor kiezen.Ik ruik het echt niet zo lang. Maar dat ligt misschien ook wel aan mijn neus
Bij mij blijft de geur ook wel iets van 4 uur hangen. Als je in de geur zit ruik je het op den duur niet meer, maar zodra je opnieuw de kamer binnenloopt wel.
Ik vind de geur van de lampe berge veel te heftig, zelf voor de helft met neutraal. Ik gebruik m daarom nooit. Maar ik krijg sowieso snel hoofdpijn van nepgeuren.
Dat zal het misschien ook zijn ja, ik zit meestal gewoon in de kamer en dan ruik je het niet meer zo goed.

Wat bedoel je trouwens met olie die eruit trekt na 20 minuten? Want ik laat hem eigenlijk altijd langer aan, maar merk niks raars.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 september 2015 @ 18:24:

Dat zal het misschien ook zijn ja, ik zit meestal gewoon in de kamer en dan ruik je het niet meer zo goed.

Wat bedoel je trouwens met olie die eruit trekt na 20 minuten? Want ik laat hem eigenlijk altijd langer aan, maar merk niks raars.Na 20 minuten moet officieel de dop er weer op. De olie is dan natuurlijk niet gelijk op, maar trekt er langzamerhand wel uit. Na iets van 5 uur laten staan zal die leeg zijn gok ik.
Je bedoeld dat de vloeistof uit de lamp opbrand dan? Dat weet ik nl wel, ooit vergeten en toen was hij leeg. Maar dat doet ie tijdens die eerste 20 minuten toch ook? Olie opbranden? Dat is dan toch net zo zonde?
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 september 2015 @ 18:32:

Je bedoeld dat de vloeistof uit de lamp opbrand dan? Dat weet ik nl wel, ooit vergeten en toen was hij leeg. Maar dat doet ie tijdens die eerste 20 minuten toch ook? Olie opbranden? Dat is dan toch net zo zonde? Als je het gebruikt is het niet zonde haha! Maar na 20 minuten komt de geur er ook niet meer uit, de olie verdwijnt dan wel langzaam. Dus nooit de dop op de sierdop vergeten te doen.
Ik ruik hem zo lang ik hem aan laat eigenlijk wel. Maar ik vergeet die dop idd nooit meer dat was nogal zonde, aangezien ik de deur uit was haha!
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 september 2015 @ 17:37:

[...]

Ik ruik het echt niet zo lang. Maar dat ligt misschien ook wel aan mijn neus Ligt waarschijnlijk ook aan de grootte van mijn woonkamer. Die is niet zo groot.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Mijn woonkamer is ook niet zo groot. Ca 25 m2 incl keuken. Zodra de stopdop er op gaat, is de geur heel snel weg. Als je de stopdop vergeet er op te zetten na ca. 30 minuten blijft de olie vervliegen zeg maar. Ik heb nu het laatste beetje uit de fles van 1 liter in de LB gedaan en doe er ca. een week of 6 mee. De volgende fles geeft hoop ik een wat zwaardere geur dan die ik nu heb.
Ik heb hier al vaker over lampe berger gelezen en net op die site van DH rondgekeken, maar ik snap niks van die dingen. Wat is het? Wat doet het? (En wat een rotsite! )

Als het zo duur is kunnen ze toch ook wel een goede site bouwen zou je denken. Met uitleg en betere navigatie.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Die site is echt heel erg crap ja. Wat wil je weten? Het is een olielamp waar je dus olie voor koopt met verschillende geuren. Je steekt het steentje met lont dat in je lamp zit aan en dat laat je een minuut of 2 branden, zodat het steentje goed heet is. Als je hem uitblaast, gaat de olie via de lont zijn werk doen. De geur komt vrij en het neutraliseert de lucht in de ruimte van nare luchtjes. Na een minuut of 20, ligt aan de grootte van de kamer, doe je de afsluitdop er weer op en is het klaar. De geur blijft dan dus nog wel hangen (al ruik ik dat meestal niet zo).
Maar dan is het toch geen neutraliseren? Als er een ander luchtje overheen gaat? Dan maskeer je geur nr.1 gewoon.

Op de site gaat het over ontsmetten, desinfecteren etc. maar ik geloof daar niet heel erg in. .. (Ben geen goede klant denk ik )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Waarom niet gewoon een wierookstokje branden? Makkelijker en veel goedkoper.
quote:streepjessokken schreef op 26 september 2015 @ 21:12:

Maar dan is het toch geen neutraliseren? Als er een ander luchtje overheen gaat? Dan maskeer je geur nr.1 gewoon.

Op de site gaat het over ontsmetten, desinfecteren etc. maar ik geloof daar niet heel erg in. .. (Ben geen goede klant denk ik )Het haald wel echt de andere geuren weg uit huis. Je hebt ook geurloos want gewoon de geurtjes uit huis weghaalt, maar de meeste mensen willen dan een lekker geurtje in huis.
quote:streepjessokken schreef op 26 september 2015 @ 21:12:

Op de site gaat het over ontsmetten, desinfecteren etc. maar ik geloof daar niet heel erg in. .. (Ben geen goede klant denk ik )het maskeert de nare lichtjes niet met een andere geur. Het haalt wel echt de geur weg en als bijkomend iets komt er een lekkere geur uit. Maar je hebt ook olie zonder geur en die neutraliseert alleen maar. Ik vind het gewoon wel lekker om een geur in huis te hebben. Maar het hoeft dus niet.
Ben voor de aramadifuser gegaan, helemaal top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven