Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Ja ik dacht er zal vast al een topic bestaan over uitgerekend eind mei / begin juni. Leuk!

Dit is mijn eerste zwangerschap Missed. Ik liep vandaag in de stad mennnn heb nu al koop drang!

Moet mezelf echt heel erg gaan inhouden.
Oh nou wat dat betreft hoop ik dan toch voor je dat je goed misselijk word Nijntje! Alleen hopelijk minder heftig dan vorige keer!

Haha ik snap wat je bedoelt Gurlie het is ook allemaal zo leuk!!
Hoi meiden,

Hopelijk is er nog een plekje voor me?

Ik ben ook begin juni 2016 uitgerekend van ons tweede kindje. Al houd ik nog we even slag om de arm, want november 2014 miskraam gehad bij 10 weken & vorige maand een paar positieve testen en uiteindelijk na een week toch een verlate menstruatie/vroege miskraam. Vind het allemaal weer erg spannend nu, eerst zien (echo) en geloven

Zo, veel van jullie hebben ook al en miskraam gehad... Extra spannend nu dan!

Voor de geboorte van onze zoon had ik ook een miskraam, toen niet verteld, wilde niet dat iedereen zou weten dat we ermee bezig waren. De miskraam in nov 2014 wel openbaar gemaakt, scheelt veel vragen 'wanneer komt de tweede' hihi
Koopdrang heb ik ook, maar ik kan mijzelf nog heel goed inhouden, maar dat is vooral omdat mijn vriend nog heel erg aan het idee moet wennen. Hij heeft al 2 kinderen met zijn ex, dus dit was even een behoorlijke shock.

Mijn moeder is al helemaal in de wolken, de dag dat ik een positieve test had, waren we even in de hema een hapje eten maar ze moest gelijk even kijken bij de babykleertjes. Haha.

Ik word wel een beetje bang van al jullie berichten, miskraam hier, miskraam daar. Jeetje wat een hoop! Ik vind het allemaal erg spannned en hoop alleen maar dat het allemaal goed komt
Goedemorgen!

Tot nu zijn miskramen mij bespaard gebleven. Het lijkt me echt heel naar om mee te maken. Eerst zo blij en daarna zo verdrietig Ik hoop dan ook op allemaal gezonde Mei/Juni babies hier!!

Ik werd vannacht om de haverklap wakker, terwijl ik normaal niet wakker te krijgen ben en ben nu ook al even wakker. Raar dat ik me fitter dan normaal voel eigenlijk! Ben trouwens benieuwd wanneer ik mijn positiekleding weer van zolder moet gaan halen. Ik hoor vaak dat je het met een tweede sneller ziet. Ik wil in ieder geval nog wat dingen kopen, die kleding is zo verwassen! Je hebt natuurlijk niet zo veel keus als anders, zeker aan het eind. Bij h&m hebben ze best leuke dingen en mamalicious voor de wat nettere kleding ( voor het werk). En wie weet hebben vriendinnen nog wat in de kast liggen maar dat kan ik nu nog niet nagaan....!
Ha dames!

Veel geschreven hier gisteren, leuk! Leuk ook nieuwe meiden erbij. Rabida jij ook hier. Haai!

Valt idd op dat er veel een miskraam (of meer) hebben gehad. Ik gelukkig niet. Vorige keer na 10 maanden raak en dat ging goed. Nu ben ik wel iets onzekerder omdat het streepje van mn test nog steeds zo licht is, maar goed, ik had ook pas vrijdag mn nod. Weet nog dat die vrouw van mvm vorige keer bij 5 weken kwam ofzo en vond dat het streepje al heel donker was toen en dat dat helemaal nog niet 'hoefde'.

Bij mij is de shock nu wel weg en ben ik vooral heel blij aan het worden

Melleke, ik slaap ook slecht ineens terwijl ik normaal als een blok slaap. Alleen voel ik me er dan niet zo fit bij als jij helaas, ben echt moe maar slaap niet lekker. Gisteren ook laat thuis en nu alweer een uur wakker (en nee niet van dochter).

Koopdrang heb ik nog niet heel erg, veel spulletjes natuurlijk ook al in huis en we hadden helaas een moeilijke start met dochter dus ik associeer al die hele kleine babykleertjes enzo ook daarmee merk ik. ik wil daarnaast ook niet teveel kopen want die kleine kleertjes hebben ze maar zo kort aan en ik vond het zo'n geklungel met die kleine armpjes enzo dat ik allang blij was als ze uberhaupt kleren aan had maar mijn volgende baby wordt vast heel rustig.

Qua kwaaltjes begint het hier ook al te komen. Ik merkte sowieso begin van de week al dat mn beha voller zat ofzo en daarna ook beetje gespannen borsten, al heb ik dat nu niet echt meer. Wel blij vlagen misselijk al dus dat wordt nog wat. Vorige keer had ik het vooral van week 5 tot week 9 dus dat is nog een soort van te overzien.

Melleke, herkenbaar van de verwassen kleding! Ik had aan het eind nog één jurkje dat lekker zat haha dus dat droeg ik toen dag en nacht.
Goedemorgen allemaal,

Ik vrees ook voor de kwaaltjes. Op dit moment gaat het nog goed, al merk ik dat m'n smaak wel anders is. Mijn broodje kaas 's ochtends smaakt me minder goed en heb heel veel zin in cola (heb zo'n half liter flesje in de koelkast staan waar ik af en toe en slokje uit neem terwijl ik normaal nooit cola drink). Heb ook al één / anderhalve misselijke dag gehad, dat was de dag dat ik de test deed en de dag erna. Eigenlijk hoefde ik al geen test meer te doen. Ik liep die ochtend naar de hema om iets voor mijn dochtertje te kopen en dacht, ik kan net zo goed gelijk een newbornpakje kopen maar toch maar niet gedaan. Die middag getest en jawel....

Ik heb nog steeds mixed feelings door de ongeplandheid en doordat het niet zo lekker loopt met vriend. De kans is groot dat ik het alleen ga doen met twee kleintjes. Vind het hierdoor ook moeilijk om het te vertellen aan bijvoorbeeld mijn ouders. Merk dat ik nog een beetje in de ontkenningsfase ben. Heb me wel aangemeld voor moeders voor moeders.

Schaapjes, wat jammer dat je die verdrietige associatie hebt met die kleine babykleertjes. Misschien moet je dan juist een leuk pakje kopen en wordt je associatie vanzelf anders.

(vond het overigens ook een geklungel met die armpjes en zag het iedere keer als een prestatie als ik haar aangekleed had haha bij de volgende worden het veel overslagrompers)
Wat een gezellige drukte begint het hier te worden! MisseD vooral niet bang worden van de miskraam verhalen. In veruit de meeste gevallen gaat het goed. Gisteravond was ik op date met m'n man en toen vertelde ik van al onze miskraamverhalen. Hij heeft de theorie dat je daardoor meer behoefte hebt om te schrijven op een forum over zwangerschap dus dat de hoeveelheid mensen met een miskraam hier misschien wel een vertekend beeld geeft.

Onze dochter slaapt de laatste tijd best goed uit (gister hebben we haar om half negen wakker moeten maken). Door de date lagen we er pas om half twee in, zul je net zien: vandaag vroeg wakker. Ik lig nu te relaxen op de bank terwijl m'n dochtertje zit te spelen. Dalijk is het de beurt aan m'n man haha.
Dames! Gezellig dat iedereen lekker schrijft.

Schaapjes, ik reken nu ook op een rustige baby want dochter was daar verre van en hadden hier ook een moeilijke start. Het voordeel nu wel is dat je weet dat het makkelijk wordt zodra ze wat ouder worden. Toen voelde het zo eindeloos, dat zal nu toch wel anders zijn denk ik.

Nickname, ik denk wel dat je man gelijk heeft met zijn theorie. Dus we gaan hier gewoon allemaal met veel vertrouwen de komende weken in😀.

Zo nu maar eens even douchen en dan bedenken wat we vandaag gaan doen met dochter. Lekker weer om er even uit te gaan!
Anoukies, heel logisch dat je nog steeds mixed feelings hebt gezien je situatie. Is je vriend wel een lieve papa voor je kindje(s)? Want het lijkt me echt vreselijk als dat niet zo zou zijn en je moet je kindjes straks ieder weekend (of wat je ook regelt) naar iemand toebrengen in wie je weinig vertrouwen hebt. (Daar ben ik zelf wel eens bang voor namelijk, mijn man is een super lieve papa maar zijn ouders zijn echt verschrikkelijk, stel dat m'n relatie uit zou gaan dan heb ik er dus geen zicht meer op of hij bijvoorbeeld zijn ouders laat oppassen. Horror echt! Niet dat we snel uit elkaar gaan denk ik maar ik heb altijd een nuchtere instelling en denk dan: ik kan niet in de toekomst kijken dus je weet nooit hoe alles loopt.)

Super goede en lieve tip van je om een nieuw pakje te kopen voor het nieuwe kleintje. Ik denk dat ik dat heel binnenkort al ga doen. Dan kan ik die inderdaad met de nieuwe baby associeren en wordt dat ook gelijk een eigen mensje ofzo, met eigen dingetjes. Super leuk!

Ik ben nu wel in een goede bui want heb vanochtend nog een test gedaan en die was veeeeeel duidelijker. (Zag wel gelijk dat ik meer moet drinken want m'n urine was zo ongeveer oranje ) Maar wel helemaal happy dus, dus dat is voor mezelf dan ook wel een teken dat ik toch wel erg blij ben met de zwangerschap.

Melleke, wat balen dat jullie ook een lastige start hebben gehad. Het is zeker een voordeel om te weten dat het makkelijker wordt ja, en we weten nu ook veel beter wat we moeten doen dus dat geeft inderdaad wel wat vertrouwen. Ik ga de komende maanden gebruiken om te proberen op een positieve manier uit te kijken naar de eerste weken met baby En we krijgen vast allebei een hele rustige baby ja.

Heb al een paar dingetjes bedacht die ik wil veranderen/aanschaffen voor de baby er is. Zo wil ik graag een lampje op zolder dat aangaat bij beweging (op het gangetje voor onze slaapkamer, dat is super donker en wil niet als ik zwanger ben van de trap storten) en ik wil ook een goede draagdoek voor als de pipo er is. Vorige keer geen goede ervaring mee maar toen had ik ook een of ander ding van een collega gehad dat niet te knopen was. Nu misschien toch maar een consult doen en een fijne doek aanschaffen. Dan kan dochter eventueel in de kinderwagen of buggy en baby 2 in de draagzak en kunnen we toch op pad. Wel onwerkelijk allemaal om het hier zo over te hebben terwijl ik vorige week nog niks van een tweede baby wist.

Vandaag een prachtige dag inderdaad. Gaan jullie wat leuks doen? Ik wil zeker wel even naar buiten zo. Misschien even ergens lunchen of even naar het strand ofzo.

Mijnnickname, wat leuks gedaan gisteravond met je man?

Hebben jullie trouwens een voorgevoel of je een jongetje of meisje krijgt of wat je zou willen? Ik was er bij de vorige zwangerschap heilig van overtuigd dat ik een jongetje kreeg en was daar helemaal op ingesteld. Toen bij de echo bleek dat het een meisje was moest ik wel even schakelen. Niet dat ik liever een jongetje wilde, maar het zat gewoon zo in mijn hoofd dat de baby een jongen was. Nu ik een dochtertje heb kan ik me juist weer niet voorstellen dat je ook een jongetje kan krijgen, haha. Ik zou er wel graag nog een meisje bij willen (al is het alleen maar om de kleertjes opnieuw te kunnen gebruiken, heb zoveel weg moeten leggen wat ze niet meer paste en niet of nauwelijks aan gehad had) maar anderzijds zou ik ook wel willen weten hoe het is met een jongetje erbij. Gelukkig kun je er zelf geen invloed op uitoefenen wat het wordt. We laten ons weer verrassen bij de echo, denk dat we wel weer bij een week of 16-17 een pretecho gaan doen om het geslacht te weten te komen!
Vervelend zo'n lastige start! Waren jullie kindjes ook echt moeilijk of was het vooral wennen aan het mama zijn? Dat laatste moest ik wel heel erg!

We hebben gister lekker wat gegeten en zijn naar de film geweest. Everest, een tranentrekker. Sinds mijn dochter is geboren ben ik sneller emotioneel.

Zowel mijn man als ikzelf weten zeker dat we een jongetje krijgen. We noemen hem zelfs al bij z'n naam. Maar omdat we die niet willen verklappen straks hebben we een 'werknaam'. Wij doen met 15 weken een geslachtsbepaling. Dan weten we het net voordat onze dochter 1 wordt. Een meisje is ook van harte welkom, een gezond kind is het allerbelangrijkst. Mijn man vind een jongetje ook wel wat hebben, maar zal ook verliefd zijn op een tweede dochter. De vorige keer wist hij zeker dag het een meisje zou zijn, dat klopte dus wie weer nu ook...50% kans hè😜
Gezellige drukte hier, leuk!

Anoukies, wat rot zeg dat het niet goed gaat tussen jou en je vriend, moeilijk om in deze situatie keuzes te maken denk ik?

Nickname, daar zou je man inderdaad weleens gelijk in kunnen hebben ja. Al moest ik wel even drempel over om me hier aan te melden, durf ik het wel hardop te zeggen dat ik zwanger ben. Ik probeer echt nog behoudend te zijn, al maakt het het verdriet natuurlijk niet minder om als het wel mis zou gaan.

Schaapjes, klinkt helemaal niet leuk van je schoonouders 😔 Wat is er mis met ze? Hebben je vriend en jij wel contact met ze?

Hier niet echt kwaaltjes, soms een blaag van misselijkheid/moe. Tijdens vorige zwangerschappen had ik bepaald gevoel in mijn buik, soort vol gevoel/alsof ik de hele tijd naar de wc moet. Heb ik nu niet & dat maakt me er niet geruster op.

Het zal een lange en spannende tijd worden tot de eerste echo.... Hebben jullie VK al gebeld?

Hier nog geen voorgevoel. Vorige keer dacht ik een jongen en dat bleek te kloppen bij de geboorte, tot die tijd hebben we het een verrassing gelaten. Ik weet niet of we het nu al wel bij de echo's willen horen of dat we het weer een verrassing laten zijn bij de geboorte. Hoe denken jullie daarover?

Wat een lekker weer hè vandaag, echt top! Wij hebben vanmorgen al een lekkere wandeling gemaakt en mijn vriend aangemoedigd bij hardloopwedstrijd.

Vvond een etentje met vriendinnen, die zullen vast hum vermoedens hebben als ik niet drink, lastig hoor... Had op de dag vd positieve test een bruiloft, was ook al zo lastig om het te verbergen. Jullie al dit soort lastige momenten gehad?
Het was bij mij een combinatie van beide: heel veel huilen en onrustig en zelf erg wennen aan de nieuwe situatie.

Ik durf het hier wel kwijt ( lekker anoniem 😀) maar ik heb lichte voorkeur voor nog een meisje, maar we zullen zien😁. Wat grappig nickname dat jullie er van overtuigd zijn van dat een jongetje is. Schaapjes, jij hebt dus een pretecho met 16/17 weken gedaan? Misschien ga ik dat ook wel doen. Ga jij ook een pretecho doen, nickname of wacht je tot de 20 weken echo?

Ik denk dat ik het zo vroeg als kan wil weten : Kan ik daarna gelijk los gaan met online shoppen . Echt veel zin in ineens.
Jayla, ik heb nog geen last gehad van lastige momenten maar die gaan binnenkort wel komen de komende weken zag ik in de agenda. Mensen letten er altijd zo op, is mijn indruk. Ik had een aantal maanden geleden even geen zin in alcohol maar mensen vroegen gelijk of ik zwanger ben. Alsof het antwoord dan is: goh nu je het zegt, ja het is zo. Ja gek dat ik er niet eerder zelf over begon😀
Melleke, hier gelukkig de ervaring dat mensen het niet rechtstreeks aan me vragen of is zwanger ben. Meer dat ze dan onderling wat speculeren en ik achteraf hoor "dat dachten we al". En bij mij wordt er nu wel erg op gelet, omdat we de laatste miskraam gewoon tegen iedereen verteld hebben, er wordt ondertussen wel weer een zwangerschaps verwacht haha.

Hier ook een lichte voorkeur voor een meisje, puur omdat we die nog niet hebben. Maar een zoon zou ook geweldig zijn, 2 broertjes lijkt me ook super!
Wat is het hier al lekker druk!

Dat slecht slapen/wakker liggen hoort er blijkbaar toch een beetje bij! Vannacht heb ik wel weer gewoon kunnen slapen gelukkig dacht dat ik bijgeslapen was maar ik ben nu alweer super moe haha, kan wel weer slapen! Kan op de bank moeite met mijn ogen open houden. M'n borsten/tepels zijn sinds gisteravond trouwens ook ineens gevoeliger aan het worden.

Koopdrang heb ik nog niet echt maar ik kijk wel alvast!

Voorkeur/voorgevoel over het geslacht.. niet echt eigenlijk! Ik zou uiteindelijk als ik mag kiezen het allerliefst een jongetje en een meisje hebben haha.. de volgorde maakt me dan niet zo uit al komt een meisje wel het eerst in me op.

Wij gaan ook zodra het kan een geslachtsbepaling laten doen! Ben te nieuwsgierig om daarmee te wachten haha en wil ook zo snel mogelijk kunnen shoppen! Nu stiekem wel al zin in maar dat doe ik echt pas als we het geslacht weten.

Verloskundige bel ik denk ik rond 7-8 weken, dan kan ik ook meteen terecht dus hoef ik niet te gaan zitten wachten!

Fijn dat je test duidelijker was Schaapje! Had je een vage test de eerste keer?

Grappig dat jullie beide al denken dat het een jongetje word Nickname! En zelfs al een naam haha wat leuk

Nou er is net wat teveel geschreven om overal op te reageren!

Is het trouwens een idee om een tabel te maken? Dan word het allemaal wat overzichtelijker misschien?
Ik moet echt vaker kijken zie ik wat een gezelligheid hier.

Wij hebben wel stiekem een beetje voorkeur naar een jongen. Maar heb nog geen gevoel over wat het zal gaan worden. Zou nu al willen weten wat het zal gaan worden haha

Ik ben ook moe zeg. Heb opzich ook wel redelijk geslapen maar ik kan nu ook wel een tukkie doen.

Ik vind het altijd best vervelend als mensen zo op de man afvragen van nou zijn jullie al zwanger of word het voor jullie niet eens tijd. Ik vind het best brutaal. Verzin er altijd wel wat omheen hoor. Maar toch ;)

Goed idee Bliss een tabel. Ik weet alleen niet hoe je dat moet doen dus als iemand zich geroepen voelt
Hoi dames! Is er ook nog een plekje voor mij? Gisteren positief getest en ben nu dus 4 weken en 2 dagen zwanger, heel pril dus nog. Sinds 2 weken 'voelde' ik dat het gelukt was maar durfde het niet te hopen. Was onze eerste ronde voor ons eerste kindje. Ik heb geen klachten, alleen erg moe... Voel me dus ook niet zwanger en af en toe 'vergeet' ik het, heel gek. Denk dat het kwartje nog moet vallen haha. Verder zijn mijn man en ik er super blij mee.

Vind het leuk dat hier ook dames zijn die al een kindje hebben, jullie hebben de ervaring die ik nog moet leren. Zo spannend allemaal!
Ha Superstar! Gefeliciteerd! Bij mij bleef het soort van onwerkelijk tot de baby geboren was...! Het is gewoon erg bijzonder! Verwachten mensen bij jullie dat je zwanger bent? Of zal het als verrassing komen? Bij een tweede denk ik dat niemand meer echt verrast is
Hallo dames

Ook hier jubelend een positieve test! Met een beetje een bijzxobder verhaal. In mei een miskraam gehad van ons eerste kindje . Daarna een hoop getob lichamelijk, waarbij 10 augustus nog een rest bleek te zitten die dus verwijderd is. Daarna 10 dagen primolut mee gekregen en 2 sept een controle echo bij de gyn. Niks geks meer te zien en als ik voor oktober niet uit mezelf ging menstrueren moest ik terug komen... Afgelopen dinsdag positief getest dus, maar aangezien ik geen laatste menstruatie heb om vanaf te rekenen heb ik geen idee hoe lang Gezien onze voorgeschiedenis weer de gyn gebeld,wij mogen aanstaande donderdag komen! een hele geruststelling voor mij want ik merk wel dat ik het nu extra spannend vind!!!

Maar we gaan er gewoon vanuit dat het deze keer helemaal goed gaat :)!!!!
Moe: check. Verder misselijk en moet ik goed nadenken over wat ik wel of juist niet moet eten of drinken om meer last van mijn maag te voorkomen.

Geslacht: vriend denkt dat we een jongetje krijgen. We hebben allebei geen voorkeur, maar hij zal nog maanden geduld moeten hebben want vandaag hebben we besloten dat het geslacht tot na de geboorte weer een verrassing zal blijven.

Shoppen, ik kijk erg uit naar het inrichten van de nieuwe kamer van dochter. De babykamer is neutraal dus daar hoeft niets aan gedaan te worden.

Superstar gefeliciteerd!
Dank jullie wel! Ja familie en vrienden wisten dat de kinderwens groot is dus ze 'wachten' er wel op denk ik. Als alles goed mag gaan wachten we met vertellen tot de 12 weken. Opa's en oma's gaan we het wel eerder vertellen, over een paar weekjes ofzo.

Hier geen idee wat we verwachten, beide zou leuk zijn. Ik wil het wel graag weten wanneer dat mogelijk is want ik ben veel te nieuwsgierig haha.

Wat naar dat er zoveel al een miskraam hebben meegemaakt. Hoop dat alles goed gaat bij ons allemaal!
Slapeloze nacht hier! Snap niet waarom. Hb nooit problemen met slapen! Zal er onbewust wel heel erg mee bezig zijn allemaal.
Hier meldt zich ook een slapeloze. Veel wakker gelegen en ineens heel moe toen dochter zich meldde. Heb nu het gevoel dat ik wel paar uurtjes zou kunnen slapen, maar ja de plicht roept!
Gefeliciteerd Superstar en Lisje!

Spannend Lisje! Fijn dat jullie al zo gauw mogen komen

Oh dat zou ik echt niet kunnen Rabida! Vind het altijd heel knap als mensen het een verrassing kunnen houden tot de geboorte, ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor

Slecht slapen.. hier ook weer een minder goede nacht gehad ben nu alweer moe haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven