Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:Brynxz schreef op 24 september 2015 @ 14:58:

Hier even weer een update, want... Youp is back on the list!

We vinden het zo'n leuke naam! We denken nu aan Youp Arnout. Op 2 staat Arnout, een tweede naam hierbij is nog een moeilijke missie..

Oscar en Lucas zijn dus doorgeschoven naar 3 en 4.

Happyapple, weten jullie al meer?

Youp of Joep zijn leuk!

Oh en ik ben al heel mijn leven mijn naam aan het spellen en die van mijn kind ook en heb daar nooit last van gehad. Valt in de categorie: ik weet niet beter.
quote:clemance schreef op 24 september 2015 @ 20:42:

[...]

Hou er rekening mee dat je kind Zijn Hele Leven zijn naam zal moeten spellen.... ''nee, met Y-O-U''. Zelfde geldt voor alle Benthes (''met -th!'') en Yinthes (''met griekse Y en -th!'').

En al die andere soortgelijke, anders-dan-normaal-geschreven namen.

(Heb nu nog maar een paar jaar de achternaam van mijn man en die moet ik ook om de haverklap spellen..... )Als je daarmee opgroeit, weet je niet beter. Ik heb het bij mijn voor- en achternaam. Ook bij mijn kind en heb daar echt nooit last van gehad. Het went echt :-)
quote:Brynxz schreef op 24 september 2015 @ 14:58:

Hier even weer een update, want... Youp is back on the list!

We vinden het zo'n leuke naam! We denken nu aan Youp Arnout. Op 2 staat Arnout, een tweede naam hierbij is nog een moeilijke missie..

Oscar en Lucas zijn dus doorgeschoven naar 3 en 4.

Happyapple, weten jullie al meer?

Leuk Brynxz! Ben benieuwd of het nu bij Youp Arnout blijft bij jullie.

Ik vind zelf Joep leuker dan Youp.

Maar we zijn een beetje bang voor rijmpjes a la Joep Poep op de stoep etc.

Tom is ook een grote kanshebber, al rijmt daar natuurlijk weer dom op :-)

Maar goed, wie weet is het wel een meisje, dan is het een stuk makkelijker voor ons
Youp vind ik zelf niet zo'n leuke naam. Ik vind het erg pest gevoelig en daarnaast ook meer een naam voor een klein kind dan voor een volwassen man. Ik vind het ook meer een bijnaam dan een echte naam.

De andere namen die je noemt Arnout, Oscar en Lucas vind ik alle drie echt hele leuke namen. Dat zijn ook namen die prima kunnen voor zowel een kind als voor een volwassene.

Ik zou dus eerder gaan voor een combintie als Arnout Lucas of Arnout Oscar of een andere combinatie.

Arnout zou ik gevoelsmatig eerder als Arnoud schrijven Dat komt mij logischer voor maar ik heb geen idee welke van die twee meer voorkomt. Nog leuker vind ik Arnaud als schrijfwijze.

De schrijfwijze Youp en Joep ken ik allebei. Youp vind ik leuker dan Joep. Ik denk dat door de cabaretier veel mensen de schrijfwijze Youp ook wel kennen.
Boris, Magnus en Sverre zijn eruit...
Zowel Youp/Joep en Arnout/Arnoud vind ik prima kunnen. Ik ben het er mee eens zoveel namen tegenwoordig gespeld moeten worden, dat ik daar niet heel erg rekening mee zou houden.

Mijn dochter heeft een doodgewone bekende naam, maar waar wel 3 spellingsvormen van in omloop zijn (waarvan 1 spellingsvorm wel wat minder vaak voorkomt). Ik heb er tot nu toe geen probleem mee om te zeggen dat het met een i en een h is.

Ook onze zoon krijgt een naam die regelmatig gespeld zal moeten gaan worden, maae so be it, het is de leukste naam die we bedenken kunnen.

Mijn ervaring is verder dat je het alleen hoeft te spellen bij instanties/nieuwe mensen. Als mensen het eenmaal weten dan weten ze het.

En bedenk nog wat, mijn broer heeft een naam met een ou er in, en dat wordt heel vaak uitgesproken als oe. Terwijl het gewoon als ou uitgesproken moet worden, precies zoals het er staat. Dat zegt dus ook niks.
Jurre, Joris en Krijn van de lijst...
Gelukkig maar, NYC, want die laatste namen zijn ook wel erg lelijk!
Am Yisrael Chai!
Lelijk zou ik ze niet noemen maar niet leuk genoeg voor mijn top 75.
Justus, Quirijn en Matthijs zijn van de lijst.
Wat vind je van Linus NYC??
quote:Yggdrasil- schreef op 27 september 2015 @ 10:14:

Wat vind je van Linus NYC??Is volgens mij al gesneuveld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh jammer zeg, vind ik een enige naam.

What about Ramses, Samuel, Nathan, Gideon, Ivan, Hugo, Mees of Bjarne
^ Ivan is leuk! Maar ik zie dan altijd een getint jongetje voor me met zwart haar. Dat ga ik met huidige vriend sowieso niet krijgen en dan vind ik het niet passen ofzo..
Wat vinden jullie van Mas?
Neuh

Joes?
Vreselijk.
Linus heeft de top 500 geloof ik niet eens gehaald. Geldt ook voor Bjarne en Gideon.

Ramses, Nathan en Samuel zijn al gesneuveld.

Hugo en Mees zitten er nog in.
quote:Vikhui schreef op 27 september 2015 @ 13:50:

Wat vinden jullie van Mas?Super leuk.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Vikhui schreef op 27 september 2015 @ 13:50:

Wat vinden jullie van Mas?Ein mass bier? Nee, geen mooie naam.
Van de lijst zijn Tom, Jur en Tijl
Mas vind ik erg leuk!
De komende tien dagen iedere dag nog maar twee namen van de lijst eraf.

En dan staat er mijn top 50.

Mark en Sven zijn van de lijst.
Je maakt het spannend NYC!
Ik vind het zo leuk om op deze manier een lijstje over te houden. Globaal zit mijn top 5 trouwens wel in mijn hoofd. Maar elke dag even zo'n lijstje met namen bekijken en wegstrepen geeft wel een leuk overzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven