Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Oh goede ga ik bij die maatschappij ook even kijken! Thnx
Ik twijfel nu tussen koh lanta, koh lipe, koh kut of koh Samet. De laatste twee lijken me qua liggen handig aangezien we er van 22 of 23 december tot 27 december zullen verblijven (28 december terugvlucht vanuit Bangkok)

Koh lipe lijkt me geweldig mooi, maar gezien de zuidelijke positie misschien niet handig voor deze korte reisduur.

Ben benieuwd wat jullie mij aanraden of is er een ander eiland de moeite waard om op mijn lijstje te zetten?
Nou, wat een voorpret brengt een vakantie organiseren met zich mee.

Ik ben er over uit!

Het wordt vanuit Chang Mai de ochtendvlucht naar Krabi, vanuit daar reizen we direct door naar Ko Phi Phi. Daar blijven we 2 nachten en de derde dag reizen we op het gemakje door naar Ko Lanta. En daar willen we deze bouwsteen doen: https://www.thailandonlin ... d/zuid-thailand/ko-lanta/ Na 4 dagen Ko Lanta reizen we terug naar Bangkok en zit onze reis er helaas weer op.

De hele planning gaat er zo uit zien

5 dagen Bangkok (Ko van Kessel 9 uur tocht) en rest zien we daar wel

3 dagen River Kwai tocht (bouwsteen)

nachttrein naar Chang Mai

1 nacht Chang Mai

2 daagse Jungletocht (bouwsteen)

2 dagen Chang Mai

2.5 dagen Ko PhiPhi

4 dagen Ko Lanta

Ik ben nu al verliefd op het prachtige land. Vermoed ook zomaar dat dit niet onze enige reis naar Thailand gaat worden
quote:shadowfaxx schreef op 27 september 2015 @ 15:27:

Nou, wat een voorpret brengt een vakantie organiseren met zich mee.

Ik ben er over uit!

Het wordt vanuit Chang Mai de ochtendvlucht naar Krabi, vanuit daar reizen we direct door naar Ko Phi Phi. Daar blijven we 2 nachten en de derde dag reizen we op het gemakje door naar Ko Lanta. En daar willen we deze bouwsteen doen: https://www.thailandonlin ... d/zuid-thailand/ko-lanta/ Na 4 dagen Ko Lanta reizen we terug naar Bangkok en zit onze reis er helaas weer op.

De hele planning gaat er zo uit zien

5 dagen Bangkok (Ko van Kessel 9 uur tocht) en rest zien we daar wel

3 dagen River Kwai tocht (bouwsteen)

nachttrein naar Chang Mai

1 nacht Chang Mai

2 daagse Jungletocht (bouwsteen)

2 dagen Chang Mai

2.5 dagen Ko PhiPhi

4 dagen Ko Lanta

Ik ben nu al verliefd op het prachtige land. Vermoed ook zomaar dat dit niet onze enige reis naar Thailand gaat wordenBangkok lijkt mij beetje veel, 2/3 dagen is echt ruim voldoende.
Ik zou ook niet zolang in Bangkok blijven. Ga naar Ayutaya onderweg naar Chiang Mai, dat is erg mooi! En bij Chiang Mai kun je ook nog naar Pai.
Shoot first, ask questions later!
Ayutaya is echt de moeite,wij waren er in 1 dag op en neer naar toe gegaan maar had er best willen blijven om meee te zien.

Hoe leuk ik Bkk ook vond ik vind 5 dagen ook vrij lang.
Bedankt voor de tips. Is ayutaya te doen in 1 dag vanuit Bangkok?

We komen vrijdagochtend aan in Bangkok, met jetlag vrees ik dus die dag gaan we niet veel doen. Zaterdag willen we de fietstocht doen (a 9 uur), zondag de markt bezoeken en andere stukjes van Bangkok, maandag weten we nog niet (ayutaya misschien?) en dinsdag vertrekken we naar river Kwai. Dus eigenlijk hebben wr niets aan die dag ik Bangkok. Eigenlijk dus maar 4 dagen!

Nog 10 weken wachten, het lijkt nog zo ver weg :-)
Wij hebben dat dus als 1 dags excursie gedaan. Geboekt bij Greenwood travel. Wij zaten in prince palace hotel daar zat hun kantoortje . Staat vast nog op de site dan krijg je een idee.
quote:redbuIIetje schreef op 26 september 2015 @ 15:52:

Zijn er op Viva trouwens mensen die in Thailand wonen?

En dan met name omgeving Chiang Mai.Ja. Mijn man en ik hebben haar en haar echtgenoot een keer getroffen in BKK en 2 weken later waren we in Chang Mai en hebben we een weekend bij hun doorgebracht.
quote:yasmijn schreef op 28 september 2015 @ 12:33:

[...]

Ja. Mijn man en ik hebben haar en haar echtgenoot een keer getroffen in BKK en 2 weken later waren we in Chang Mai en hebben we een weekend bij hun doorgebracht.

Wonen zij daar als pensionado's of werken ze er? Ik heb al gelezen dat je vanaf je 50e een retirementvisa kan krijgen die jaarlijks probleemloos verlengd wordt zolang je 800.000 bath op je bankrekening hebt staan. Maar daar mag je niet meer bij werken, dus moet je voldoende geld hebben om het de rest van je leven uit te kunnen zingen.

Zoiets lijkt me bijv. wel een heerlijke retirement: http://www.careresortchiangmai.com/contact.php
Hij werkt bij een internationaal bedrijf.
Lijkt me vreselijk. Gewoon een echt bejaardenoord maar dan daar.
En wonen ze allang in Thailand? Hoe bevalt het dagelijks leven hen daar? Ik ken het natuurlijk alleen van vakantie, maar ik voel me wel thuis in 'n boeddhistische omgeving. Zat er laatst serieus over te denken om hier later als ik wat ouder ben naartoe te gaan. Voor Australie heb ik immers de centen niet en mij lijkt het in de heuvels nabij Chiang Mai een heerlijk klimaat. En het leven is er goedkoper dan in Nederland. Of je nu van je AOWtje in Nederland elk dubbeltje om moet draaien of daar nog 'n comfortabel leven kan hebben in 'n aangenaam klimaat met 'n zwembad voor je deur...
quote:yasmijn schreef op 28 september 2015 @ 12:42:

Lijkt me vreselijk. Gewoon een echt bejaardenoord maar dan daar.Lijkt me echt vele malen relaxter dan de Nederlandse variant! Mits er tegen de leeftijd dat wij bejaard zijn uberhaupt nog zorginstellingen zijn voor bejaarden in Nederland, ze bezuinigen ze nu tenslotte al flink weg.
Nou in dat klinaat en de omgeving kan ik zeer goed aarden. Maar ik laat mijn kinderen niet achter. Al zijn ze volwassen
quote:yasmijn schreef op 28 september 2015 @ 13:00:

Nou in dat klinaat en de omgeving kan ik zeer goed aarden. Maar ik laat mijn kinderen niet achter. Al zijn ze volwassen Daar kan ik inkomen, ik zou mijn ouders ook niet achterlaten! Dus hopelijk ligt mijn mogelijk emigratieplan in een verre toekomst
En stel dat ik kleinkinderen krijg. Uitgesloten om te emigreren.

Maar vooralsnog ben ik ongewild kleinkinderloos.
En wat zou je doen als jouw zoon zou emigreren? Zou je dan mee gaan of 'alleen' achterblijven?
quote:redbuIIetje schreef op 28 september 2015 @ 14:14:

En wat zou je doen als jouw zoon zou emigreren? Zou je dan mee gaan of 'alleen' achterblijven?Denk je dat ie mij mee wil hebben?
quote:redbuIIetje schreef op 28 september 2015 @ 14:14:

En wat zou je doen als jouw zoon zou emigreren? Zou je dan mee gaan of 'alleen' achterblijven?Er is een film over: http://www.moviescene.nl/ ... marigold_hotel_-_recensie
quote:yasmijn schreef op 28 september 2015 @ 14:19:

[...]

Denk je dat ie mij mee wil hebben? Haha, vast niet bij hem in huis nee , maar gewoon op aangename afstand zodat je nog regelmatig bij elkaar 'n bakkie kunt komen doen.
Ik kom trouwens net van een eiland af. Net in de auto van Harlingen op weg naar huis. 4 dagen goddelijk weer gehad!,
quote:spectral schreef op 28 september 2015 @ 14:21:

[...]

Er is een film over: http://www.moviescene.nl/ ... marigold_hotel_-_recensieDie film heb ik wel 'ns gezien, maar India trekt me dus absoluut niet!
quote:spectral schreef op 28 september 2015 @ 14:21:

[...]

Er is een film over: http://www.moviescene.nl/ ... marigold_hotel_-_recensieDat is in India. Meesterwerkje van een film. Vorige week deel 2 gezien. Ook geweldig.
quote:redbuIIetje schreef op 28 september 2015 @ 14:21:

[...]

Haha, vast niet bij hem in huis nee , maar gewoon op aangename afstand zodat je nog regelmatig bij elkaar 'n bakkie kunt komen doen.Afstand maakt ons niks uit. Mijn zoon maakt ook altijd verre reizen. We zijn het gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven