Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Moon, hebben jullie niet al die EU-onderdaan status vanwege het verblijf op de canarische eilanden? want dat is toch in principe hetzelvde als de beligie route? Anders zou ik iig zo lang daar blijven todat hij zijn eu-onderdaakaart heeft.
Es, dat heb ik idd ook begrepen dat het hetzelfde is als de belgieroute. Hij zou hier dan officieel 5 jaar moeten zitten om zo'n kaart te krijgen en dat is volgend jaar december.

Maar hier om mij heen hoor ik ook weer allerlei andere dingen (laatst hoorde ik: een half jaar samenwonen in Spanje is al genoeg, lijkt mij niet). Allemaal 'van horen zeggen', dus ik wil nu wel weten hoe het écht zit, dus daarom er nu ook eens serieus achteraan.
Ja, een half jaar met jouw samenwonen in spanje is genoeg. Dat is de belgie(spanje)route. Dan moet het wel officieel zijn en zo. Dus hoe dat in spanje precies gaat, dat moet je idd uitzoeken.
O toch wel! Ik vond dat zo ongeloofwaardig klinken.

Es, onwijs bedankt! Ga ik me daar zeker in verdiepen. Huurcontract staan onze beide namen in, maar of dat genoeg is, ik ga er achteraan!
Moon, balen dat t werk-technisch even niet zo loopt zoals zou moeten, maar wel weer fijn(er) dat t niet aan jou ligt, maar puur aan de economische situatie daar. Goed om te horen dat t tussen jou en je vriend wel gewoon goed gaat en blijft gaan. Weet niet hoe ik zelf zou reageren in zo'n soort situatie..

Geniet straks lekker van je tijd in NL om lekker op te laden. Wanneer ga je?

Succes met uitzoeken van alle belgie-spanje-route-dingen. Heb daar echt helemaal geen verstand van, maar zou erg fijn zijn als een half jaar samenwonen in Spanje genoeg is! Ik duim iig voor je!

Wat betreft vriend, we zien elkaar nu eens in de maand ongeveer, soms iets minder, soms wat vaker., mag, zeker gezien de verhalen hier, absoluut niet klagen.. En oktober wordt helemaal een topmaand en zien we elkaar bijna de hele maand. Ben komend weekend uitgenodig voor familieweekend daar, en de week erna heeft hij vakantie en is ie hier voor (en rondom) mijn verjaardag, en op 9 oktober gaan we samen op vakantie.. Erg veel zin in dus!

Ga nu lief even bellen, die zit inmiddels al 1,5 week ziek thuis, en was net weer naar de dokter geweest, die wéér iets nieuws bedacht heeft. Van engelse woordenboek-vertaling begreep ik niet veel, dus even checken hoe t gaat..
Onze eigen verslaafde is terug, leuk!

En je verhalen over Frankrijk zijn ook erg leuk! Fijn dat het echt mee is gevallen, tegen je verwachting in.

La Moon: ik heb een paar maanden geleden allerlei informatie gezocht over terugkeren naar NL, ik zoek het even op en zet het in de ak. Het kan idd al na een half jaar aantoonbaar samenwonen. Inburgeren en taalexamen is nog steeds nodig, maar mag geloof ik wel als jullie al in NL wonen, schijnhuwelijk/relatie-onderzoek is willekeurig als ik 't goed begreep. In ieder geval staat er op buitenlandsepartner punt nl heel veel info, ik weet even uit m'n niet meer onder welk onderwerp, ik geloof bij België-route, maar dat zoek ik anders nog effe op.

En die relatiedingetjes ook herkenbaar. Het is zeer fijn samen te wonen met 'n uber-positivo, als hij altijd mee zou gaan in mijn (onredelijke) chagrijnige buien waren we al lang gescheiden vrees ik. Fijn dat 't ondanks werk- en geldzorgen toch goed loopt bij jullie!

Ine: dat Maastrichtgebeuren klinkt wel -hoe zal ik 't noemen?- apart? Met begeleidende schnapps erg grappig denk ik, ik stel me d'r een soort carnavalstafereel bij voor.

Marg: die strategie van 'negeren, dan doet 't minder pijn' is vooral praktisch bij lichamelijk pijntjes. Heeft wel als nadeel dat ik anderen die iets (kleins) hebben nogal snel aanstellers vind. Ik heb m'n halve leven (letterlijk) veel last van hoofdpijn, pas als ik m'n ogen niet meer open kan houden blijf ik thuis want anders kan ik 3 keer in de week thuisblijven. Ik wil gewoon niet dat het m'n dagelijks leven beïnvloedt, en het went ook, op de een of andere manier hoort het er een beetje bij (hoe bizar dat ook klinkt). Als er dan 'n collega 'n keer hoofdpijn heeft en zich ziekmeldt, dan vind ik dat echt heel stom en aanstellerig. Wat op zich onterecht is natuurlijk, want ik kan niet voor 'n ander beoordelen hoeveel pijn iemand heeft, en hoofdpijn is denk ik ook echt heel vervelend als je 't nooit hebt.

Geestelijk gezien is de strategie niet heel handig, neem dat van me aan.

En nou weet ik 't effe niet meer.
quote:findingnemo schreef op 23 september 2008 @ 11:16:

2x per dag een 4 gangen maaltijd met warm eten waarvan de laatste 2 gangen kaas (franse brie kaas met mega veel calorieen) en taart waren...

Och wat vervelend

Nee, ik heb het verhaal van de 53 kakkerlakken nooit gehoord en geloof dat ik ook niet zit te springen

Ik heb er nog een paar gezien maar die heb ik meteen afgemaakt met mijn spray. In mijn kamer niet meer gelukkig!!!
Isiss, lees net in de AK wat je hebt geplaatst: geweldig! Dank je wel!
Moon, volgens mij is dat halfjaar samenwonen alleen zo als hij daar zijn verblijfsvergunning aan ontleent. Maar op buitenlandsepartner.nl staat ook een stuk over de spanjeroute, haha.
Hmm dat haha staat er nu wel stom , maar ik moest lachen dat er ook zoiets bestond als een spanje route na de belgie route. Maar ik zie dat Isiss de écht correcte info heeft, dus ik hou me hier verder buiten.
Oh, dat weet ik niet, of hij zijn verblijfsvergunning daaraan 'moet' ontlenen. Je leest altijd dat stellen samen zo'n route volgen, ik heb er nooit bij nagedacht of het anders is als de niet-EU-er al in de EU woont.

Hmm, moeite waard om goed uit te zoeken. Uit ervaring zijn de eerste telefonistes van de IND nooit zo meewerkend qua informatie geven. Ik weet niet of het in ieder stad zo is, maar waar ik voorheen woonde werkte via een welzijnsinstelling iemand die zich o.a. met vluchtelingenwerk bezig hield maar verder ook alles wist over mvv e.d.
Nemo, je hebt het dus wel erg leuk gehad. Wat leuk! Niet ziek geworden van de hond enzo? En die maaltijden klinken lekker. Hmmmm, brood met brie.

Yas, wat naar. Beterschap.

Es, ja die autoloze zondag. Zelfs al hoor je het honderd keer op de radio, op de dag zelf vergeet je het meestal nog.

Ine, je moet toch wel meer eten met het special K-gebeuren? Ik vond namelijk altijd dat je best veel moest eten. Alleen ging ik dan 's avonds special K zitten eten dus het schoot niet erg op. Plus nu zou ik special-K mee moeten nemen naar m'n werk dus dat is ook niet handig. En eigenlijk kan het ook prima zonder special K, maar met gezond verstand. Zei degene die net chocolaatjes weg heeft zitten werken.

Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd weer wat beter over Berliner voel. Ik mis hem nu echt weer. Op zich is dat niet fijn, maar het is fijn om te merken en een stuk beter dan allerlei doemscenario's en twijfels.
Dames, bedankt allemaal voor de tips etc.!

Het wordt inderdaad even goed uitzoeken allemaal en informeren (dank ook Fille voor tip in AK, weet ik waar ik terecht kan, of ze enigzins willen helpen zie ik dan wel weer).

Oja, Fille, wanneer ga je Berliner weer zien? (weet eigenlijk niet meer of je al plannen had ja of nee).
Geen plannen nog. Ik dacht aan eind november maar we moeten even agenda's naast elkaar leggen denk ik.
Wat fijn Fille !

Isiss, ik kan dat absoluut niet en ben waarschijnlijk wel een zeikerd. Al vind ik van mezelf van niet. Ik heb echt hooguit eens per maand hoofdpijn, en dan pak ik meteen paracetamol en ga vroeg naar bed . Ik zal me er niet om ziekmelden, maar het is wel ontzettend vervelend, hoofdpijn legt je echt lam vind ik, veel meer dan buikpijn bv.
Krijg ik op hyves een berichtje van een jongen in de trant van; ik vind je leuk. ga ik op zijn profiel kijken: is t een marokkaan!! Staat er op mijn voorhoofd 'doe mij maar een buitenlander' ofzo?!

Isiss met een voorhoofdholteontsteking ging ik dus ook never niet werken. Dan lag ik lekker in bed met mijn hoofd stil! Hoofdpijn is een ander verhaal (hoewel ik dat nooit heb en net zoals marg het ook vreselijk vind), dat is geen reden om te thuis te blijven. Overigens neem ik met voorhoofdholteontstekking (wat een mega lang woord trouwens) altijd meteen antiobiotica. Dan is het binnen 3 dagen over.
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 24-09-2008 17:05
Reden: ik lees het net nog ee keer over en ik overdrijf weer heerlijk met mijn 'altijd'. Kan me 1x voorhoofdholteontsteking herinneren.. Maar toen heb ik echt antibiotica gekregen :-)
% gewijzigd
Tis min of meer over nu hoor, antibiotica werkt goed. Ik wacht altijd eerst veel te lang totdat 't niet vanzelf over gaat.

Haha, dat is toch typisch, van dat tekstje op je voorhoofd.

Heb trouwens nog 'n leuk nieuwtje, over iemand die jij kent, ik zet 't in de ak.
Nemo, leuk dat je weer terug bent! Wat een avontuur daar in Frankrijk!!! Maar dat is dan ook wel weer hartstikke leuk, de taal, de nieuwe mensen, de internationale contacten die je opdoet. Heb je geen nieuwe liefde gevonden?? Geen nieuwe LDR??

Wel een vies verhaal, hoe die mensen leven. Als je het gewend bent, alla, maar pff.. om er zomaar in te moeten wonen! Gelukkig had je een eigen kamer. Wat moest je doen? (of heb je dat verteld en ben ik dat vergeten..).

Oja, foto van scharrel.. Ik heb er eentje, die is genomen aan het einde van de afgelopen winter tijdens een avond met Heel Veel Alcohol. De foto is dus niet zoooo flitsend en ik sta er maar half op, omdat de vriendin die hem nam ook goed in de olie zat en niet meer zo goed kon richten.. Ik moet even kijken, want klopt het dat ik maar een paar foto's kan plaatsen?

LaMoon, spannend! Jullie plannen om toch naar NL te gaan. Vooral voor vriend een grote stap, denk ik. Knap hoor! Heb je er ook zin in om weer terug te gaan?

Kan me ook wel voorstellen dat als het met werk even niet zo soepel gaat, dat de stress thuis een beetje opvoert. Fijn dat je vriend zo geduldig en lief blijft. Het komt uiteindelijk allemaal goed, maar nu is het vervelend.

Zit hier nu superverkouden en verre van fit op de bank. Zoon is hartstikke ziek en zielig vandaag. Zo sneu!! Hij snottert en is hangerig en wil niet veel anders dan op schoot zitten. Hij wilde niet in zijn bedje, huilen huilen huilen! Dus nu ligt hij hier naast me op de bank en zullen we straks wel lekker samen in mijn bed slapen.

Fille, je hebt gelijk hoor. Lijnen kan prima zonder special K. Maar het punt is gewoon dat het brood hier niet echt weg te krijgen is. Dus moet ik een alternatief ontbijt en dat werd dus yoghurt. Ik wissel ook wel eens met normale muesli of iets anders van kellogs. Nou ja, baat het niet dan schaat het ook niet! *probeert ondertussen een roepende zak chips in de kast te negeren*.

Hahaha.. Isiss, nee.. geen carnaval. We gaan echt serieus reclame maken! We krijgen allemaal een heel mooi scherm, die ze op beurzen ook wel hebben. Gisteren kreeg ik een voorbeeld en het ziet er prachtig uit. We zijn met zes ondernemers, die allemaal zo'n scherm hebben. Die zetten we in een halve cirkel en in het midden een tafel met al het lekkers dat we meenemen. En op een grote tv komen allemaal mooie foto's van de omgeving.

Niet alle zes ondernemers gaan mee om daar te staan. Ik ga alleen met mijn voormalige bazin, die ook appartementen heeft, net als ik. We lusten allebei graag een borrel, houden allebei van lekker eten en een hoop lol hebben, dus dat komt helemaal goed! Ik ga in dirndl, zij in lederhose. Klederdracht is hier heel normaal. Bijzondere feesten, bruiloften, zondagen, mensen dragen regelmatig zo'n jurk. Het heeft wel iets. In de stad is het anders, daar wordt het niet meer zo vaak gedragen.

Yas, hoe is het bij jou? Lukte het met je werk?

En Es, hahahaha.. goede timing met die autoloze zondag! Gelukkig kon je toch nog bij je huis komen. En ach, je hebt nu eenmaal noodgevallen toch ?
quote:Ine schreef op 24 september 2008 @ 20:47:

Lijnen kan prima zonder special K.

Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit een echt serieuze poging heb gedaan, maar ik vind 't toch wel erg lastig. Vooral aangezien R. nogal van snoepen & sneukelen (is dat wel een woord?) is. Ik op zich niet heel erg, als ik 't niet in huis haal dan werkt 't best oké, maar als er vanalles in huis is vind ik 't toch wel moeilijk om er vanaf te blijven.

Heb 'n paar jaar geleden 'n tijd (ik geloof 3 of 4 maanden) een heel streng anti-suiker en anti-koemelkdieet gevolgd om te kijken of dat beter werkte voor m'n darmen. Hoewel je dan echt alleen maar verse en gezonde dingen kunt eten en totaal niks wat als lekker & ongezond bekend staat, vond ik 't echt niet moeilijk om vol te houden, simpelweg omdat 't voor m'n gezondheid was.

Nu het niet voor gezondheid hoeft, maar puur voor de lijn heb ik echt helemaal geen discipline. En in mezelf zeggen dat 't beter voor m'n gezondheid is werkt ook niet. Alleen wonen wel, want dan koop ik die spullen die ik niet wil eten gewoon niet, maar om hier nou de kerel voor de deur uit te doen gaat ook wel wat ver.
Sneukelen?

Geen woord in Zeeland!
Ik heb ooit ook suiker, caffeïne, witmeel en alcohol geschrapt. Eventjes maar, want vooral de caffeïne en alcohol vind ik toch wel een domper op de feestvreugde. Ik ben ook echt een slechte lijnster. Ik sport wel veel (alhoewel, deze week....). Maar de laatste week eet ik echt veel chocola. Motivatie van niks dus. Hopelijk komt die binnenkort.
Ja, sneukelen!

Wat is dat? Het doet me een beetje aan knaagdieren denken!

De eekhoorn sneukelde een nootje op.
Ine: nee geen nieuwe LDR gevonden, maar ik ben nu toch echt op zoek naar een SDR - Short Distance Relation. LDRs loop je tegen aan en ik probeer ze nu angstvallig uit de weg te gaan, hoewel de kans groot is, met mijn beroep, dat het nog eens gebeurd, maar ik probeer het te beperkten tot een minimum

Je kan zoveel foto's plaatsen als je wilt, maar volgens mij doet de AK soms raar en dan moet je gewoon een nieuw mapje openen en daar weer foto's in zetten. Want die foto wil ik zien! (en vast wel meer met mij)
Nemo: d'r is al een mapje van Ine! Incl. scharrel.
De eekhoorn sneukelde een noojte op!

Hoeveel lol kan je hebben op 1 avond!!

Nu ik 3 kilo in 3 weken ben aangekomen is echt alles wat lekker is uit mijn vocabulaire geschrapt. Mijn max gewicht is 61. Maar ik wil eigenlijk 59 wegen het liefst. Ik ben weggaan uit Franrijk met 57.5 en ben nu 60,5 dan ben ik dus meteen klaar ermee. lijnen kan ik niet echt, maar niet snoepen voor het goeie doel wel. Nu nog sporten. Zou ik graag doen, maar ja ik ben er nooit, dus das moeilijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven