video in powerpoint toevoegen

28-09-2015 22:26 9 berichten
Ik heb een stukje video, ca 3 min

Dat ik in een powerpoint presentatie wil toevoegen.

De video staat op een dvd.

Hoe doe ik dit handig?
Kun je de dvd rippen (zoals een cd)? Als het filmpje op de computer staat, kun je het zo invoegen in je presentatie. Je moet het filmpje wel opslaan bij de Powerpoint-presentatie. En als je de Powerpoint-presentatie op een andere computer zet of op een usb-stick, moet je het filmpje ook daar opslaan.
Het lukt me niet om het Video Fragment van de DVD af te halen.

Ik dacht eerst van wel. Maar als ikhem dan open is het alleen het start scherm
Als je het fragment dan niet ergens anders kan vinden (Youtube?), weet ik het helaas ook niet
Oh wacht, hij lijkt het nu wel te kopieren naar mijn Computer

Maar als ik hem dan upload naar de pp vervolgens de hele presentatie op stick zet is dat dan voldoende? Of moet ik het filmpje apart opslaan? En dan op locatie er weer tussen zetten?
Je moet het filmpje ook op de stick hebben staan, want ander speelt het filmpje niet af
quote:annavanandelle schreef op 28 september 2015 @ 22:44:

Oh wacht, hij lijkt het nu wel te kopieren naar mijn Computer

Maar als ik hem dan upload naar de pp vervolgens de hele presentatie op stick zet is dat dan voldoende? Of moet ik het filmpje apart opslaan? En dan op locatie er weer tussen zetten?Je moet het filmpje in dezelfde map zetten als de Powerpoint. Dus als je de Powerpoint op de usb-stick zet, moet het filmpje erbij. Ik heb filmpjes altijd ingevoegd via Invoegen, Video (Powerpoint 2013) en het werkte altijd.
Ik probeer hem nu in te voegen maar krijg nu de melding

Kan geen video invoegen uit geselecteerde bestand

Verifeer dat de benodigde 64 bits codec voor de media indeling is geinstalleerd

????

Help
Alle reacties Link kopieren
Google vindt

deze link

en deze

Googlen op een foutmelding kan je ook verder helpen
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven