Handige draagdoek?

23-09-2008 04:19 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft tips voor een handige draagdoek ofzo, waarin ik snel en makkelijk de baby kan doen als ik bijvoorbeeld een boodschap moet doen of de andere kinderen naar school moet brengen?

Het lijkt me namelijk niet zo fijn om altijd met de maxi-cosi te moeten slepen, of om altijd een wagen mee te moeten nemen die dan weer in- en uitgeklapt moet worden. En wij wonen overal te ver vanaf om met de kinderwagen te gaan wandelen.
Wat een keuze zeg, en bedankt voor alle tips. Qwertu, bedankt voor je aanbod, maar volgens mij wonen wij vrij ver uit elkaar dus dat wordt wat lastig.

Miffy, die doek klinkt wel ideaal voor mij, met name omdat hij ook in de maxi-cosi kan. Ik maak dus graag gebruik van je aanbod om die te lenen. Naast de goedkope variant van de Babybjorn heb ik ook een Premaxx draagzak (ook zo'n banaanachtig ding), maar die hangt niet echt lekker en kan niet in de maxi-xosi. Zeker voor het begin lijkt me die shelter ideaal, daarna misschien zo'n knoopdoek als ik het hier zo lees, of inderdaad maxi-cosi op onderstel.
Ik kom met enige regelmaat in Elessies woonplaats, vandaar het aanbod. Ik had de optie om iets te organiseren (waarbij jij je identiteit niet prijs hoeft te geven) al ingecalculeerd.
Qwertu, slim verzonnen, en je had best mogen weten wie ik ben, maar ik woon daar inmiddels een heel eind vanaf .
Hoi1

Ik lees even mee en heb even twee vragen.

Ik heb sinds afgelopen weekend een draagdoek van draagdoek.nl, komt op het zelfde neer als de tricot slen en de babycuddle, het is een lange lap van ongeveer 5 meter. Ik krijg hem redelijk goed om maar ik heb steeds een draai in het stof op de rug. Hoe krijg ik hem om zonder dat ie gedraaid zit?

Verder is ie super, mijn dochter van 6 weken kan er uren in liggen, ze vindt het heerlijk.

Dan heb ik ook nog een mini monkey in huis maardaar kan ik niet mee overweg. Ik las dat iemand hier dat ding ook heeft. Mijn baby zakt er ver in weg en krijst de boel bij elkaar in dat ding...wat doe ik verkeerd?
Hmmm, ik heb alles alleen vluchtig gelezen, maar ik was dus juist wel idolaat van de babybjorn, die heb ik vanaf week 2 tot bijna 2 jaar gebruikt! Zoon was ruim 11 kilo toen ik hem met pijn in mijn hart opgeborgen heb.

Ik vond hem zo handig dat ik eigenlijk de kinderwagen nauwelijks gebruikt heb, en zelfs denk dat ik als ik ooit nog een kind zou krijgen prima zonder wagen zou kunnen.

Ik gebruikte hem trouwens zowel in huis als buitenshuis veel, toen zoon nog echt baby-baby was, in de kraamtijd en de eerste 3 maanden gebruikte ik hem in huis gewoon om dingen te kunnen doen en toch zoon op mijn buik te kunnen hebben, want daar sliep ie het liefst.
Am Yisrael Chai!
De premaxx leek me een onding en ik had er ook wat negatieve gebruikservaringen over gehoord, dus die heb ik nog voor de bevalling geruild voor een babybjorn.
Am Yisrael Chai!
quote:nippo schreef op 23 september 2008 @ 09:39:

Ik heb zo'n soort goedkope variant van de Babybjorn, maar daar moet je het kind eerst inwurmen. Ik vermoed dat dat bij de echte Babybjorn ook zo is? Dat duurt me gewoon te lang eigenlijk, dus ik zoek vooral een doek waarin ik in een handomdraai de baby kan doen. Voor grotere baby's en langere afstanden hebben we een rugdrager.

Peppie, de baby moet nog geboren worden. Vandaar ook dat ik heel nachten wakker lig.

Nee, dat vond ik helemaal niet, dat ik kind erin moest wurmen. Omdoen, aan een kant is ie open, kind erin hangen, klik-klik en weg ben je. Bovendien zit ie altijd precies goed als je de enige bent die hem gebruikt.

Ik deed er altijd boodschappen mee omdat ik dan meer tassen mee kon nemen en bracht kind er elke dag mee van en naar de creche. En ik gebruikte hem altijd als ik met het OV moest. Kortom, ik gebruikte hem dus eigenlijk elke dag, het meest gebruikte item uit mijn baby uitzet op zijn bed en commode na, volgens mij.
Am Yisrael Chai!
Ik gebruikte de babybjorn ook heel veel. En verder een gewone katoenen slendang (oid) en zo'n tricot lang geval. Allemaal veel en lang gebruikt. De katoenen doek het langst, bij de middelste wel tot een jaar of twee.
ik heb ook een baby bjorn. Bij de eerste niet superveel gebruikt omdat er niet echt noodzaak was, hij was toch maar allen. Wel vaker in huis tijdens het poetsen als hij bij mij wilde zijn en met boodschappen doen, lekker mijn handen vrij. Ik vond het erg makkelijk om hem erin te doen.

Ik vermoed dat ik de zak bij baby 2 meer ga gebruiken. Zoon is 22 maanden als de baby komt en ik hoop geen dubbele wagen nodig te hebben. Ik heb wel een plankje aangeschaft, maar als zoon daar niet op blijkt te blijven staan, hoop ik door de draagzak te gebruiken in de eerste periode, de tijd te overbruggen totdat zoon oud genoeg is om verder zelf te lopen of wel blijft staan, zodat baby dan in de wagen kan ipv oudste. Ik ben benieuwd of mijn plan werkt.
@grizella: als je de draagdoek om doet is het het makkelijkst om met de ene hand de doek op je buik vast te houden. Met de andere hand pak je de bovenkant van de doek en die houdt je zover mogelijk naast je. Daarna draai je met je arm de doek achter je rug om en over je andere schouder heen, hij zit dan zonder draaien op je rug.

Ik gebruik hem heel veel en ben er erg blij mee.

@TO: als "snelle" draagdoek wordt de ring sling veel gebruikt. Door de ringen is hij strak aan te trekken wat het draagcomfort heel erg verhoogt en je doet hem zo om.

In deze doek kan je zowel pas geboren babytjes als flinke peuters meenemen.
Ik heb een babybjorn, en die deed ik thuis om met een kant los. Kind in maxicosi in auto en als ik ter plaatse was dan hoefde alleen kind maar in babybjorn, vastklikken en klaar. Ik vond het op deze manier het minst bewerkelijk om snel even een boodschapje oid te doen op die afstanden dat ik niet lopend kon gaan. Lopend nam ik gewoon de wagen, want die stond toch altijd klaar en is meest comfortabel voor baby.
Hier een site met prachtige betaalbare ringslings.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven