Wonen in Laren (NH)
woensdag 30 september 2015 om 00:00
Hallo allemaal,
We zijn een koppel begin 30 met een kleine van net 1. Ons huis is in almere verkocht en we zitten erover na te denken om in Laren te gaan wonen.
Wat denken jullie over laren?
Wat zijn jullie ervaringen?
Is t kind vriendelijk?
Goede/slechte wijken?
Makkelijk sociaal netwerk op te bouwen of meer leven in anonimiteit?
Andere overig relevante input is welkom.
Oh ja en we zijn van oosterse afkomst.
We zijn een koppel begin 30 met een kleine van net 1. Ons huis is in almere verkocht en we zitten erover na te denken om in Laren te gaan wonen.
Wat denken jullie over laren?
Wat zijn jullie ervaringen?
Is t kind vriendelijk?
Goede/slechte wijken?
Makkelijk sociaal netwerk op te bouwen of meer leven in anonimiteit?
Andere overig relevante input is welkom.
Oh ja en we zijn van oosterse afkomst.
woensdag 30 september 2015 om 21:23
Houden jullie met die hypotheek genoeg geld over om jullie kind op hockey en op tennis te doen, elk seizoen in nieuwe merkkleding te steken en aan alle laatste dure rages mee te laten doen? Zo nee, dan is het geen goede omgeving voor je kind. Zo ja, dan is het ook geen goede omgeving voor je kind, want dan krijgt het de verkeerde opvoeding mee.
OK jouw mening is dus geen goede omgeving.. Dank
Jullie gaan een schuld van 5 ton aan om mee te kunnen doen? Ik denk dat jouw vrouw nog niet klaar is voor dat topmanagement.
Jouw aanname, we hebben beetje gespaard
Heb je er al eens een paar van binnen bekeken? Daar zou ik eens mee beginnen.
Zaterdag nvm open dagen dan weer een aantal.
Als huizen in Laren goedkoper lijken dan in Bussum, dan heeft dat een reden. De grondprijs is namelijk duurder in Laren, dus in theorie zijn de huizen daar ook duurder. Behalve als er een reden is om dat niet te zijn (bijv: wonen naast de snelweg, naast asociale buren, in een kwalitatief slecht huis, enz).
Dank
Logistiek? Leg eens uit?
Gevoelsmatig te ver van A1
Heb je ze al van dichtbij gezien? Knus in Laren is een bezemkast.
Sommige. Nu op 80m2 dus 110m2 is vooruitgang
Wat jij moet doen is eerst volwassen worden en daarna pas weer verder kijken.
Reactie op 1 vd eerste posts http://www.dichtbij.nl/t- ... aren-was-niet-chique.aspx
OK jouw mening is dus geen goede omgeving.. Dank
Jullie gaan een schuld van 5 ton aan om mee te kunnen doen? Ik denk dat jouw vrouw nog niet klaar is voor dat topmanagement.
Jouw aanname, we hebben beetje gespaard
Heb je er al eens een paar van binnen bekeken? Daar zou ik eens mee beginnen.
Zaterdag nvm open dagen dan weer een aantal.
Als huizen in Laren goedkoper lijken dan in Bussum, dan heeft dat een reden. De grondprijs is namelijk duurder in Laren, dus in theorie zijn de huizen daar ook duurder. Behalve als er een reden is om dat niet te zijn (bijv: wonen naast de snelweg, naast asociale buren, in een kwalitatief slecht huis, enz).
Dank
Logistiek? Leg eens uit?
Gevoelsmatig te ver van A1
Heb je ze al van dichtbij gezien? Knus in Laren is een bezemkast.
Sommige. Nu op 80m2 dus 110m2 is vooruitgang
Wat jij moet doen is eerst volwassen worden en daarna pas weer verder kijken.
Reactie op 1 vd eerste posts http://www.dichtbij.nl/t- ... aren-was-niet-chique.aspx

woensdag 30 september 2015 om 21:40
quote:Dotat schreef op 30 september 2015 @ 21:37:
Waarom is huismerk goedkoper dan a-merk?
Snap je?Pffff ... iets zegt mij dat het je geen bal uitmaakt waar je terechtkomt, zolang je maar tussen de 'rich and famous' terechtkomt. Veel succes en plezier, lieve schat, op je sneakers en met je jointje in Laren.
Waarom is huismerk goedkoper dan a-merk?
Snap je?Pffff ... iets zegt mij dat het je geen bal uitmaakt waar je terechtkomt, zolang je maar tussen de 'rich and famous' terechtkomt. Veel succes en plezier, lieve schat, op je sneakers en met je jointje in Laren.

woensdag 30 september 2015 om 21:41
ik woon in een naastgelegen dorp, schoonouders wonen in Blaricum en zwager in Laren. Ik moet er niet aan denken. 30 jaar geleden was het een leuk dorp, nu veel teveel poeha. De poffertjeskraam is inderdaad leuk, daar komen alle soorten mensen en van jong tot stokoud. De poffertjes zijn ook heerlijk... helaas inderdaad wachten tot het voorjaar ze zijn net weg.
Ik wilde juist iets meer diversiteit voor onze kinderen en een iets groter dorp met een station. De overgang met Almere is ook extreem groot, is echt wel een overgang.
Ik wilde juist iets meer diversiteit voor onze kinderen en een iets groter dorp met een station. De overgang met Almere is ook extreem groot, is echt wel een overgang.
woensdag 30 september 2015 om 22:01
quote:Dotat schreef op 30 september 2015 @ 21:49:
@minnie ik probeer je de feiten vd marketing uit te leggen. En dat jij dingen steeds anders interpreteert dat kan.
Doe je eenzame ziel een lol, donderstraal een end op want je komt niet zo snugger over
Goh, net aangemeld en al een grote mond? Ik herhaal alleen wat jij zelf zegt over je jointjes e.d.
En nee, ik donderstraal niet een end op en eenzaam ben ik ook al niet
@minnie ik probeer je de feiten vd marketing uit te leggen. En dat jij dingen steeds anders interpreteert dat kan.
Doe je eenzame ziel een lol, donderstraal een end op want je komt niet zo snugger over
Goh, net aangemeld en al een grote mond? Ik herhaal alleen wat jij zelf zegt over je jointjes e.d.
En nee, ik donderstraal niet een end op en eenzaam ben ik ook al niet

woensdag 30 september 2015 om 22:03
Doe je eenzame ziel een lol, donderstraal een end op want je komt niet zo snugger overZeg, doe jij eens even normaal!! Als de reacties (die je zelf uitlokt) jou niet bevallen, dan ga je zelf maar lekker weg. Ja, jij zal snel nieuwe vrienden maken in je nieuwe woonplaats.
Doe je eenzame ziel een lol, donderstraal een end op want je komt niet zo snugger overZeg, doe jij eens even normaal!! Als de reacties (die je zelf uitlokt) jou niet bevallen, dan ga je zelf maar lekker weg. Ja, jij zal snel nieuwe vrienden maken in je nieuwe woonplaats.
woensdag 30 september 2015 om 22:12
Nou, nou, nou... Mijn bijna Gooische vrind dan toch!
U wilt naar eigen zeggen tot 'den nette mensch' gaan beheuren , gedraagt U zich hier dan ook naar.
U wilt naar eigen zeggen tot 'den nette mensch' gaan beheuren , gedraagt U zich hier dan ook naar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

woensdag 30 september 2015 om 22:16
quote:Enn schreef op 30 september 2015 @ 22:12:
[...]
U wilt naar eigen zeggen tot 'den nette mensch' gaan beheuren , gedraagt U zich hier dan ook naar.Het blijft natuurlijk wel iemand uit Almere die doet alsof ie erbij heurt. Moet je niet teveel van verwachten
[...]
U wilt naar eigen zeggen tot 'den nette mensch' gaan beheuren , gedraagt U zich hier dan ook naar.Het blijft natuurlijk wel iemand uit Almere die doet alsof ie erbij heurt. Moet je niet teveel van verwachten
woensdag 30 september 2015 om 22:21
En het nagebroed van deze meneer, moet dan naast mijn kind in de schoolbanken zitten?
Ik vertel U, Laeren is spijtig genoeg niet meer wat het geweest is.
Ik vertel U, Laeren is spijtig genoeg niet meer wat het geweest is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 30 september 2015 om 22:26
Ik begrijp nu onder hand wel dat een forum niet bedoeld is om alleen maar inhoudelijk op zaken in te gaan maar ook verder bepaalde insinuaties aannames te maken die ik dus zelf uitlok wat ik niet bedoel.. kwebbelen erbij dus..Ook prima....
Het ligt grotendeels aan mij
Oh ja;
Sorry minnie ik hoop dat je mijn excuses accepteert?
Het ligt grotendeels aan mij
Oh ja;
Sorry minnie ik hoop dat je mijn excuses accepteert?
woensdag 30 september 2015 om 22:31
Jij gaat toch ook niet inhoudelijk op zaken in?
Wat verwacht je nou? Dat je mensen verbaal aan de zijlijn kan zetten en dat je daarna de anderen die hierop reageren kan aanspreken omdat zij niet inhoudelijk in jouw topic reageren? Get off your high horse cowboy.
Wat verwacht je nou? Dat je mensen verbaal aan de zijlijn kan zetten en dat je daarna de anderen die hierop reageren kan aanspreken omdat zij niet inhoudelijk in jouw topic reageren? Get off your high horse cowboy.
woensdag 30 september 2015 om 22:37
Precies.
Gewoon nog een keer proberen en wat meer je gemak houden.
De reacties veranderen dan vanzelf en ja dan draait het ook vanzelf weer om wat jij wilt weten.
Succes!
Gewoon nog een keer proberen en wat meer je gemak houden.
De reacties veranderen dan vanzelf en ja dan draait het ook vanzelf weer om wat jij wilt weten.
Succes!