Hartelijk welkom

10-09-2015 15:43 3046 berichten
Deel 2 van 'Wees welkom'. Deel 1

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd. Hier vind je de laatste cijfers van de UNCHR over de Syrische vluchtelingen.

2. Zo’n 350.000 Syrische vluchtelingen dus. Is dat veel of weinig?

De Hongaarse premier Viktor Orbán waarschuwde onlangs dat Europeanen een minderheid op hun eigen continent worden. Maar in dit tempo kan dat nog eeuwen duren. Ten opzichte van de totale Europese bevolking - ongeveer Voor deze berekening is deze lijst van bevolkingsaantallen gebruikt (min Turkije en Rusland). 630 miljoen inwoners - vormen de Syrische vluchtelingen namelijk een kleine groep: zo’n 0,05 procent. Er wonen ongeveer evenveel mensen in de stad Utrecht. volledig artikel: https://decorrespondent.n ... ndebat/247360256-2c9daf42

De bedoeling is en blijft een positief geluid temidden van angst voor verandering en anderen, het vorige topic bleef relatief respectvol, afgezien van een paar fanatiekelingen, laten we dat hier zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Ook even iets anders, zullen we dit jaar de Zwarte Piet discussie overslaan al is het maar om te voorkomen dat de helft van het forum tegen een ban aanloopt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 30 september 2015 @ 23:34:

Ook even iets anders, zullen we dit jaar de Zwarte Piet discussie overslaan al is het maar om te voorkomen dat de helft van het forum tegen een ban aanloopt.

Ja lijkt mij ook beter..

Die discussie voeren we wel op FOK

Ik zeg doen !!!!

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mensen ik moet nog even naar de staats tv, even kijken wat voor onzin daar weer wordt uitgekraamd vanavond.

Anders heb ik morgen niks voor bij de koffieautomaat.

En mijn werk is al zo dodelijk saai...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 30 september 2015 @ 23:43:

Mensen ik moet nog even naar de staats tv, even kijken wat voor onzin daar weer wordt uitgekraamd vanavond.

Anders heb ik morgen niks voor bij de koffieautomaat.

En mijn werk is al zo dodelijk saai...............

Mmmmmmmmmmmmmm bij mij op het werk wel leuk.

Ik heb mijn voelhoorns uitgestoken maar geen -open-grenzen-brigade-

Voorzichtig mijn eerste OPVANG IN DE REGIO IN COMBINATIE MET DICHTE GRENZEN demogoog gehouden en

tot nu toe bijval.

Vorige week een stuk of 7 handtekeningen voor GeenPeil

Ik ben trots op ze
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In Duitsland dreigt de situatie enorm uit de hand te lopen. Zelfs het blad Der Spiegel meldt dat de politie in Duitsland lagere cijfers aangeeft dan dat er daadwerkelijk in het land komen. Zo wordt slechts 1/3 geregistreerd. En nu is Duitsland een land dat echt wel met veel asielzoekers om kan gaan (balkanoorlog etc).

Ik heb een kennis die in een noodopvang als vrijwilliger werkt. Zij ontvangen vluchtelingen die met de trein direct uit München komen. Hier is enkele dagen geleden een grote vechtpartij geweest. Als vrijwilliger is ze betast en bespuugd. Er wordt in de hal gepist, het is er vies en vuil ondanks een reinigingsteam dat drie keer in de week komt) In de hal wordt gesext, gevochten, gezeken. Als ze langs komt wordt er voortdurend "money money" gesist, er wordt met voedsel gegooid etc etc. Ze heeft aangifte gedaan bij de politie maar nog niks gehoord want de politie is echt totaal "überfordert". Het security team bestaat uit slechts zeven personen en die staan echt machteloos. Ze wil er eigenlijk mee stoppen maar ja, er zijn geen andere vrijwilligers meer die er willen werken.

Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit maar ik krijg deze info uit eerste hand. Volgens mijn kennis werkt er ook een oudere man die ook tijdens de balkanoorlog noodopvang verzorgde en die heeft naar eigen zeggen nog nooit zoiets meegemaakt. Tentijde van de balkanoorlog ging alles sneller en waren de meeste asielzoekers nette mensen.
Nou dat is behoorlijk heftig liubi, ik zou zeggen als vrijwilliger aju redden jullie je er maar mee.
quote:Superhuisvrouw schreef op 01 oktober 2015 @ 00:01:

Nou dat is behoorlijk heftig liubi, ik zou zeggen als vrijwilliger aju redden jullie je er maar mee.klop klop, Ik ben hier al weken niet meer in discussie, wil ook helemaal niet in discussie gaan,maar voor deze keer maak ik een uitzondering om een boodschap door te geven, want ik heb dé oplossing gevonden.

Als vrijwilliger kan je slecht zeggen "jullie redden het wel". Want er is begeleiding nodig om de overige asielzoekers te beschermen. Op Napraat zitten een aantal forummers die vast geknipt zijn voor begeleiding en opvang in deze centra. En heel misschien heeft TO ook nog een kamertje vrij. Misschien kan ik vluchtelingenwerk hierop attent maken.

Dan ben ik nu weer weg, doei.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Eindeloos schreef op 30 september 2015 @ 23:40:

[...]

Ik zeg doen !!!!

[afbeelding]

De randstad versie van snieklaas.

Goddank doet de rest van NL wel normaal
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:liubi schreef op 30 september 2015 @ 23:53:

In Duitsland dreigt de situatie enorm uit de hand te lopen. Zelfs het blad Der Spiegel meldt dat de politie in Duitsland lagere cijfers aangeeft dan dat er daadwerkelijk in het land komen. Zo wordt slechts 1/3 geregistreerd. En nu is Duitsland een land dat echt wel met veel asielzoekers om kan gaan (balkanoorlog etc).

Ik heb een kennis die in een noodopvang als vrijwilliger werkt. Zij ontvangen vluchtelingen die met de trein direct uit München komen. Hier is enkele dagen geleden een grote vechtpartij geweest. Als vrijwilliger is ze betast en bespuugd. Er wordt in de hal gepist, het is er vies en vuil ondanks een reinigingsteam dat drie keer in de week komt) In de hal wordt gesext, gevochten, gezeken. Als ze langs komt wordt er voortdurend "money money" gesist, er wordt met voedsel gegooid etc etc. Ze heeft aangifte gedaan bij de politie maar nog niks gehoord want de politie is echt totaal "überfordert". Het security team bestaat uit slechts zeven personen en die staan echt machteloos. Ze wil er eigenlijk mee stoppen maar ja, er zijn geen andere vrijwilligers meer die er willen werken.

Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit maar ik krijg deze info uit eerste hand. Volgens mijn kennis werkt er ook een oudere man die ook tijdens de balkanoorlog noodopvang verzorgde en die heeft naar eigen zeggen nog nooit zoiets meegemaakt. Tentijde van de balkanoorlog ging alles sneller en waren de meeste asielzoekers nette mensen.

Hoe kom je erbij dat er geen vrijwilligers zijn te vinden?

Vrijwilligers zat ,deze geven alleen een andere invulling aan het werk dat uitgevoerd moet worden.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 01 oktober 2015 @ 05:48:

[...]

Hoe kom je erbij dat er geen vrijwilligers zijn te vinden?

Vrijwilligers zat ,deze geven alleen een andere invulling aan het werk dat uitgevoerd moet worden.

Liubi geeft een verslag over de gang van zaken in de noodopvang in Duitsland en jij roeptoetert iets over voldoende vrijwilligers?

Er is daar, op die locatie, blijkbaar geen draagvlak meer om als vrijwilliger die horde onaangepaste mensen te begeleiden. En ik geef ze geen ongelijk. Vrouwen betasten, met eten gooien en alles onderzeiken zou mij ook veel te ver gaan.

De beelden en verhalen die naar buiten komen geven geen fijn gevoel bij deze stroom mensen. Zeker niet als er dus geconcludeerd wordt door iemand die eerder vluchtelingen begeleidde, dat deze groep vluchtelingen zich wel degelijk anders gedraagt dan voorgaande groepen.

In Duitsland dreigt de situatie enorm uit de hand te lopen.

Heftig verhaal, ik ben altijd erg terughoudend bij dit soort verhalen uit een bron maar toevallig

heb ik ongeveer een verhaal gehoord uit München ook uit eerste hand.

Een spoorwegen "kennis" vertelde over compleet leeggeroofde winkels op München hauptbahnhoff

Grote groepen migranten die zich in een keer in een winkel proppen en dan "kaalgevreten" achterlaten.

Probleem is, zegt hij, dat zich tussen de migranten grote groepen Albanezen bevinden die maar om een ding naar Duitsland komen, geld, en de complete onmacht van de Duitse regering om op te treden uit angst voor negatieve publiciteit.

Maar nogmaals: Een verhaal uit een bron
quote:happy-daddy schreef op 01 oktober 2015 @ 05:42:

[...]

De randstad versie van snieklaas.

Goddank doet de rest van NL wel normaal

Van mij mogen pietjes best wit, paars, groene stippeltjes zijn, maar dat moet de keuze van het pietje zelf zijn en niet worden opgelegd door hogerhand.

Ik begreep dat de gemeente Groningen de pieten ouderwetsch schoensmeerzwart laat bij de intocht.

http://www.gic.nl/wonen/v ... -zwarte-piet-in-groningen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:hollebollegijs schreef op 01 oktober 2015 @ 07:22:

[...]

Heftig verhaal, ik ben altijd erg terughoudend bij dit soort verhalen uit een bron maar toevallig

heb ik ongeveer een verhaal gehoord uit München ook uit eerste hand.

Een spoorwegen "kennis" vertelde over compleet leeggeroofde winkels op München hauptbahnhoff

Grote groepen migranten die zich in een keer in een winkel proppen en dan "kaalgevreten" achterlaten.

Probleem is, zegt hij, dat zich tussen de migranten grote groepen Albanezen bevinden die maar om een ding naar Duitsland komen, geld, en de complete onmacht van de Duitse regering om op te treden uit angst voor negatieve publiciteit.

Maar nogmaals: Een verhaal uit een bron

Het is goed dat je dat voorbehoud maakt HBG. Ik ken Liubi persoonlijk en twijfel dus niet aan wat zij zegt.

Bovendien komt dat getuigenverhaal overeen met wat er ook op andere locaties lijkt te gebeuren (de brief die afgelopen week in de pers uitlekte).

Die discussie is zinloos; als ik de krantenberichten lees, zijn we Zwarte Piet al kwijt. Diverse scholengemeenschappen durven al niet meer wegens mogelijke discriminatie.

Wie het hardst schreeuwt, krijgt helaas gelijk.

Ik heb geen idee hoe het in Nederland zit maar ik krijg deze info uit eerste hand. Volgens mijn kennis werkt er ook een oudere man die ook tijdens de balkanoorlog noodopvang verzorgde en die heeft naar eigen zeggen nog nooit zoiets meegemaakt. Tentijde van de balkanoorlog ging alles sneller en waren de meeste asielzoekers nette mensen.Nou van mij konden ze het heen en weer krijgen,dikke doei en de mazzel laat mutti Merkel daar in haar vrije tijd maar vrijwilligerswerk gaan doen zij heeft ze tenslotte allemaal uitgenodigd.
quote:rosemetijs schreef op 01 oktober 2015 @ 07:39:

[...]

Nou van mij konden ze het heen en weer krijgen,dikke doei en de mazzel laat mutti Merkel daar in haar vrije tijd maar vrijwilligerswerk gaan doen zij heeft ze tenslotte allemaal uitgenodigd.

Frau Merkel is toch niet zo slim als dat ze ons al die jaren heeft doen geloven. Ze is door de mand gevallen wat mij betreft.

Ze had kunnen weten dat als je zoiets roept dat iedereen er dan op afkomt. En nu krijgen ze dat ook in Duitsland zelf in de gaten, dat het allerminst een slimme zet was, deze zogenaamd christelijke oproep. Ze is de machtigste vrouw van Europa, alleen de paus heeft nog meer macht. Zou je toch wel wat meer wijsheid verwachten toch? Niets is minder waar. Helaas. En nu? Nu zit Europa met een gigantisch probleem die niet meer opgelost kan worden , maar alleen steeds erger wordt. Zo niet oncontroleerbaar. Zeer enge en zorgelijke ontwikkeling.
quote:jo-elise schreef op 01 oktober 2015 @ 08:11:

[...]

En nu? Nu zit Europa met een gigantisch probleem die niet meer opgelost kan worden , maar alleen steeds erger wordt. Zo niet oncontroleerbaar. Zeer enge en zorgelijke ontwikkeling.

Hoe kom je toch aan zoveel dramatische onzin? Europa heeft vaker te dealen gehad met grote groepen immigranten. Gewoon een kwestie van stapje voor stapje. Kijken of ze in aanmerking komen voor een verblijfsstatus. Kijken of ze crimineel onaanvaardbaar gedrag hebben vertoond (dan krijg je geen status).

En dan een inburgeringscursus, zo doen we het hier: bewijs maar dat je het begrepen hebt.

Als we het over intelligentie gaan hebben, zou ik als ik jou was vooral de hand in eigen boezem steken. Het is echt van de zotte om te roepen dat het nooit meer goed komt, als je van de hoed noch de rand weet.
Occam's razor
quote:Debora schreef op 01 oktober 2015 @ 08:18:

[...]

Hoe kom je toch aan zoveel dramatische onzin? Europa heeft vaker te dealen gehad met grote groepen immigranten. Gewoon een kwestie van stapje voor stapje. Kijken of ze in aanmerking komen voor een verblijfsstatus. Kijken of ze crimineel onaanvaardbaar gedrag hebben vertoond (dan krijg je geen status).

En dan een inburgeringscursus, zo doen we het hier: bewijs maar dat je het begrepen hebt.

Als we het over intelligentie gaan hebben, zou ik als ik jou was vooral de hand in eigen boezem steken. Het is echt van de zotte om te roepen dat het nooit meer goed komt, als je van de hoed noch de rand weet.

Dat mag jij vinden . Ik denk dat het probleem met al die asielzoekers compleet onderschat wordt.

We gaan het zien in de toekomst. Alles wat je nu om je heen ziet gebeuren , maakt me oprecht bezorgd.

Zeg maar snel tegen haar dat ze moet stoppen deze praktijken helpen in stand te houden... Vreselijk.

Zolang er nog maar een paar vrijwilligers bereid zijn om dit te gedogen, dan blijft het stil gehouden en blijft het doorgaan. Ze is zelfs al aangerand!... Niet normaal hoeveel misbruik er wordt gemaakt van vrijwilligers in Duitsland door de Duitse staat...

Echt hoor, zij moet stoppen met zichzelf in gevaar brengen. laat Merkel zelf maar daar rondlopen.
Ik denk, dat Happydaddy bedoelt dat je in principe ook kan putten uit de groep asielzoekers die daar zit. Zij kunnen in principe natuurlijk ook gewoon de handen uit de mouwen steken dmv corveeschema's etc. Het probleem is echter dat de meeste mensen daar natuurlijk niet meer dan een week zitten dus je kunt geen werkend schema opbouwen als de meeste mensen na enkele dagen weer weg zijn.
quote:Debora schreef op 01 oktober 2015 @ 08:18:

[...]

Stapje voor stapje hmmmm?? Rustig de crimineeltjes eruit vissen(dat betekend dat we eerst gaan wachten tot ze een strafbaar feit gaan plegen)? Rustig een inburgeringscursusje aanbieden, rustig een huisje geven?

Wat een naïviteit.

Ik spreek je volgend jaar wel weer hierover.
quote:ThunderassMan schreef op 01 oktober 2015 @ 07:38:

[...]

Die discussie is zinloos; als ik de krantenberichten lees, zijn we Zwarte Piet al kwijt. Diverse scholengemeenschappen durven al niet meer wegens mogelijke discriminatie.

Wie het hardst schreeuwt, krijgt helaas gelijk.Yup...
quote:missie_m schreef op 01 oktober 2015 @ 00:28:

[...]

klop klop, Ik ben hier al weken niet meer in discussie, wil ook helemaal niet in discussie gaan,maar voor deze keer maak ik een uitzondering om een boodschap door te geven, want ik heb dé oplossing gevonden.

Als vrijwilliger kan je slecht zeggen "jullie redden het wel". Want er is begeleiding nodig om de overige asielzoekers te beschermen. Op Napraat zitten een aantal forummers die vast geknipt zijn voor begeleiding en opvang in deze centra. En heel misschien heeft TO ook nog een kamertje vrij. Misschien kan ik vluchtelingenwerk hierop attent maken.

Dan ben ik nu weer weg, doei.

Vind jij dat bejaardenzorg goed geregeld moet worden?

Ik wel.

Heb jij je oma al in huis genomen?!

Ik ook niet.

Doei!
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 oktober 2015 @ 07:37:

[...]

Het is goed dat je dat voorbehoud maakt HBG. Ik ken Liubi persoonlijk en twijfel dus niet aan wat zij zegt.

Bovendien komt dat getuigenverhaal overeen met wat er ook op andere locaties lijkt te gebeuren (de brief die afgelopen week in de pers uitlekte).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven