Gezondheid alle pijlers

Gordelroos

01-10-2015 19:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik uitslag op mijn bil. Jeukte niet maar wel wat branderig.

Omdat ik het niet vertrouwde toch maar even naar de huisarts. Die dacht zelf aan een paar ontstoken haarzakjes en zalf mee gekregen. Noemde wel netelroos maar dacht het niet.

Als de klachten verergerde moest ik terug komen.

Nu is de rode plek groter geworden met uitslag en in mijn bil heb ik ook blaasjes.

Het doet zeer maar de jeuk komt nu op en dat is echt vreselijk! Ik weet gewoon niet waar ik het zoeken moet!! Ik zit er verder niet aan en heb net 2 paracetamols genomen. Wat zou ik doen? Toch even de hap bellen? Of toch verbijten en morgen huisarts bellen?
Is het geen herpes genitales?
Gordelroos is trouwens niets tegen te doen. Koelen en uitzitten.
En als de ha morgen zegt dat het gordelroos is en je bent plasmadonor, gelijk de bloedbank bellen! Ze zijn heel, heel erg blij met de antistoffen die dan nu in je bloed zitten.
Zei de dokter nou gordelroos of netelroos?
Morgen naar de huisarts. Als het gordelroos is, is het pijnlijk, maar geen spoed. De huisarts kan iets anders voorschrijven dan paracetamol als de pijn te groot is. Het advies van de bloedbank is goed, want die kunnen je bloed nu goed gebruiken.

Los daarvan, je erbij neer leggen en uitzieken. Het doet pijn. Tegen de pijn helpt acupunctuur ook heel goed is mijn ervaring (alleen pas ontdekt tegen de napijn een jaar later). Maar ook tijdens de gordelroos schijnt acupunctuur goed te kunnen doen. Beterschap! Het kan in een paar weken over zijn, het kan langer duren, bij iedereen verschillend!
Weet niet wat voor soort pijn. Je hebt, maar bij gordelroos heb je een zenuwpijn, rode uitslag en jeuk.

Mijn huisarts heeft mij een creme op basis van rode peper voorgeschreven. Deze creme dood de pijn en jeuk een klein beetje.

Moet zeggen dat het best behoorlijk pijnlijk was en de pijn heeft zeker twee maanden aangehouden.
Wat is het nou? Gordelroos of netelroos? Redelijk belangrijk verschil.

Ik heb zelf chronische netelroos, echt geen pretje.

Als het netelroos is dan zou je kunnen wachten tot morgen tenzij je zwellingen gaat krijgen, dan wel naar de hap natuurljk.

Gordelroos weet ik niet zoveel van behalve dat het van het herpes virus af komt.
Gordelroos opperde hij geen netelroos.

Ik ga morgen gelijk huisarts bellen.

Hopelijk kom ik een beetje de nacht door met die vreselijke jeuk :(

Ik ben geen plasmadonor.
quote:loetje84 schreef op 01 oktober 2015 @ 21:42:

Gordelroos opperde hij geen netelroos.

Ik ga morgen gelijk huisarts bellen.

Hopelijk kom ik een beetje de nacht door met die vreselijke jeuk :(

Ik ben geen plasmadonor.

Kan je per direct worden Dan halen ze antistoffen tegen de waterpokken uit je bloed om kankerpatiënten die een beenmergtransplantatie krijgen te vaccineren.

Kost je een half uurtje, 3x in 3 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven