Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Hier blijven de spullen dus ook gerust een paar dagen op de trap staan, gelukkig hebben ze daar alleen zelf last van, de ouderslaapkamer is bij ons beneden
Zoon heeft eerste peildatum gehaald in zijn examen jaar, 1 oktober 12.00 uur het laatste ingeleverd, sluitingstijd 12.15 uur
@ Christiana, je gaat toch wel gebak halen om deze topprestatie te vieren he?

Zoon zou even meegaan boodschappen doen maar kwam er aan het eind van de straat achter dat het toch koud was ondanks dat de zon scheen (wat ik hem al verteld had, maar niet luisteren natuurlijk) dus hij ging zijn jas halen en zou naar de supermarkt komen. Ik ga vast naar binnen en kijk steeds of ik hem ergens zie maar niets, bij de kassa niet, buiten ook niet. Ondertussen wist ik niet of ik boos moest worden of bezorgt zijn. Dus ik bel hem maar hij neemt niet op dus ik raak een beetje bezorgt aangezien hij vergroeit is met het ding. Thuis neemt andere zoon op die zijn broer niet gezien heeft. Ondertussen sta ik daar met meer spullen dan ik alleen mee kan nemen en geen idee waar zoon nou is. Komt hij rustig aan fietsen, hij had toen hij net op weg was een heel belangrijk appje gekregen en hij mag van mij niet appen en fietsen dus hij had rustig in het zonnetje even zijn gesprek afgemaakt. Het ging over bij wie ze gingen eten na training en dat moest nu direct besproken worden natuurlijk. Ja belangrijk joh.
Dochter zou koken, ik had een sollicitatiegesprek, en zoon van 15 moest vroeg werken en zou pas laat thuis zijn. Strakke afspraken gemaakt om 17.45 zouden we eten. Zoon is er nog niet en als ik bel is hij er bijna. Tuurlijk, ze stonden nog even te praten dat je dat nou niet snapt als moeder!
quote:Christiana schreef op 01 oktober 2015 @ 23:27:

Zoon heeft eerste peildatum gehaald in zijn examen jaar, 1 oktober 12.00 uur het laatste ingeleverd, sluitingstijd 12.15 uur Een goeie eigenschap,hij laat zich niet gek maken en kan goed tegen tijdsdruk
Ik kreeg vanmorgen een make- over in een nieuw geopende winkel van een visagiste. Geheel gratis en handige tips.

Nu gebruik ik zelf niet veel make- up , dus ik vond dat wel leuk.

Komt puberdochter net thuis.

Uh mam?

Wat is er met je gebeurd? Je ogen zijn zo raar en je gezicht is anders.

Dus ik vertellen en zeg nog : leuk he?

Het ziet er niet uit zegt dochter.

Zonder make-up ben ik véél knapper volgens haar...

Ik had nog een mooie foto voor op mijn whatsapp gemaakt, maar die zal ik er dan maar niet opzetten..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
O ja.

Zegt ze ook nog doodleuk erachteraan .

Dus bespaar je maar de moeite van eerder opstaan ' s morgens voor de make-up.

Zonde van je tijd.
Ik vind het wel lief eigenlijk, dat ze je mooier vind zonder.

Ik mag niet mee zonder
quote:lientje69 schreef op 03 oktober 2015 @ 17:23:

O ja.

Zegt ze ook nog doodleuk erachteraan .

Dus bespaar je maar de moeite van eerder opstaan ' s morgens voor de make-up.

Zonde van je tijd.

Eigenlijk bedoelt ze dus dat ze het maar niks vindt dat haar moeder aan de make-up gaat, omdat ze haar spiegel in de badkamer dan 's ochtends moet delen .

Misschien dus ook es de mening van je partner vragen. En wat je er zelf van vindt .
De mening van mijn partner ken ik al. Die houdt niet van make-up.

Als ik lippenstift op heb, wordt er niet gezoend.

Dan zegt hij : Gatver. Heb je weer smek op je bek?

Zelf vond ik wel de kleuren die ze had uitgekozen wat te donker. Ik ben meer van de zacht bruin, creme, licht oranje. (natuurtinten)

Dit was donkergrijs en blauw. Vond het lichtelijk lijken of ik een dreun op mijn ogen had gehad. Dus in zoverre had ze wel gelijk.

Maar van een afstandje stond het erg mooi..
Mijn ervaring is dat Caat meestal gewoon gelijk heeft als ze iets afkeurt. Er kan veel door haar puberbeugel en ze houdt rekening met het feit dat haar kleding nou eenmaal de mijne niet is, heeft een verrassend goed oog voor kleur en pasvorm en haalt soms dingen uit het rek waar ik zelf nog niet naar gekeken had. Dus als zij zegt dat iets niet leuk is kan ik ervan uitgaan dat dat klopt.

Andersom vraagt ze gelukkig ook om mijn mening en trekt zich die meestal ook aan. Dus hier geen discussies over de lengte van de rokken of broeken en ook niet over make-up (we houden allebei van licht naturel met een pittige kleur lippenstift). Uiteraard rekening houdend met pubermode, scheuren in je broek horen er bij, al heb ik haar laatst wel eens uitgelachen. Kind, je hebt tien spijkerbroeken in je kast, je kunt ook een schaar nemen.

Broeken waar ze op uitgekeken was, hebben dus nu een tweede leven .
Onder het eten:

Man : Als ik met een indiaan getrouwd wilde zijn, woonde ik wel in Amerika.

Puberzoon: Ik vind vrouwen zonder make-up nu eenmaal gewoon mooier.

Ik heb alles er maar afgeveegd, het is niet aan mijn gezin besteed.

quote:Christiana schreef op 01 oktober 2015 @ 23:27:

Hier blijven de spullen dus ook gerust een paar dagen op de trap staan, gelukkig hebben ze daar alleen zelf last van, de ouderslaapkamer is bij ons beneden

Mijn kind gleed laatst weg op de trap. Wordt ie kwaad 'wie er altijd die zooi op de trap legt'. Zeg ik dat ik dat doe in de hoop en verwachting dat mensen die naar boven gaan het meenemen. Alsof hij water zag branden. Echt? Doe je dat daarom??

En dochter is haar iphone kwijt. Uit de zak van haar broek verdwenen. Ik heb denk ik honderd x gezegd dat je in een super stretchbroek achterzak niets kunt bewaren. Tandpasta vergelijkingen gemaakt etc. Telefoon was ook al eens in de toiletpot beland, toen nog nét gered. Nu dus definitief eruit gevallen of gerold. En ik baal er enorm van, om het geld en omdat ik haar dus nu niet kan bereiken en maar moet afwachten wanneer ze binnen komt waaien.

Huil.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 03 oktober 2015 @ 19:17:

[...]

Mijn kind gleed laatst weg op de trap. Wordt ie kwaad 'wie er altijd die zooi op de trap legt'. Zeg ik dat ik dat doe in de hoop en verwachting dat mensen die naar boven gaan het meenemen. Alsof hij water zag branden. Echt? Doe je dat daarom??

En dochter is haar iphone kwijt. Uit de zak van haar broek verdwenen. Ik heb denk ik honderd x gezegd dat je in een super stretchbroek achterzak niets kunt bewaren. Tandpasta vergelijkingen gemaakt etc. Telefoon was ook al eens in de toiletpot beland, toen nog nét gered. Nu dus definitief eruit gevallen of gerold. En ik baal er enorm van, om het geld en omdat ik haar dus nu niet kan bereiken en maar moet afwachten wanneer ze binnen komt waaien.

Huil.Haal je toch gewoon zo'n tientjes telefoon. Niet hip en zij kan er niets mee maar jij kan haar wel bereiken.
Mam, ik moet zo naar die en die. Maar mijn band is lek.

Oke, dan moet je de band even plakken. Plakspul ligt in de la.

Nee, dat kan niet , je weet dat ik uren doe over een band plakken en ik moet zo weg. Maar ik heb er eens over nagedacht. Ik snap eigenlijk niet dat jij het goed vindt dat ik dat hele eind in het pikkedonker terug fiets. Weet je wat mij allemaal kan overkomen. Misschien is het veiliger als je me brengt en ook weer ophaalt. Hoeft niet hoor, maar ik denk dat jij vanavond rustiger zit als je weet dat ik veilig ben?
quote:nina1966 schreef op 03 oktober 2015 @ 19:25:

[...]

Haal je toch gewoon zo'n tientjes telefoon. Niet hip en zij kan er niets mee maar jij kan haar wel bereiken.Haha, ik heb vast nog wel een oude nokia ergens liggen. Uit de prehistorie
Zonder make-up krijg ik altijd de vraag of ik ziek ben. Met te veel make-up vind zoon mij in de 'porch-milf' catagorie vallen.

O wat was ik kwaad op zoon.

Hij mocht zijn haar niet verven. Even voor de goede orde, hij heeft mooi dik blond haar. We hebben het er over gehad, antwoord was duidelijk nee.

Hij is of doof of begrijpt de betekenis van nee niet.

Mooi wel dat meneer zijn haar heeft geverfd. In onze splinternieuwe douche cabine notabene!

Dat in combinatie met de hormonen die door het lijf gieren deden mij flippen!

O en dat is niet het enigste!

We gaan vannacht op vakantie. En in de gang staat nog maar 1 koffer! Hij, de 16 jarige heeft wel geteld 3 boxers in zijn koffer gedaan en ligt nu te pitten. De 35 jarige puber heeft nog een lege koffer!

Heb er over na gedacht hun koffers te pakken. Doe het niet! Wil hij 2 weken met 3 boxers doen, prima! Vriend wil kennelijk 3 weken in dezelfde kleding lopen. I don't care. Boek voor de terug reis alleen wel een andere plaats.

Gelukkig kennen ze daar ook pakjes haar verf. Hij verft het morgen maar terug. Jetlag of niet. Die vieze lelijke goedkope diarree-bruine kleur gaat uit zijn haar!
Is afscheren en terug laten groeien niet een simpelere oplossing bij een man?

Op 1 à 2 maand is zijn haar weer even lang als tevoren.

Dat hij met afgeschoren hoofd op de vakantiefoto's staat ... da's vooral zijn eigen schuld.

En 3 boxers ... zo lang hij zijn zwembroek en zijn kruk(ken) maar niet vergeet.

Al de rest kan hij desnoods van zijn zakgeld kopen .

Prettig verlof alvast!
Heb gebak gehaald hoor Cactus, en tja presteren onder tijdsdruk heeft hij al vaak gepresteerd Cijfernerd, een intelligentie test die hij ooit maakte kwam dit ook als punt bij hem naar voren, net als zijn verwerking snelheid, jammer dat hij die maar een paar uurtjes per maand gebruikt .

Dat op je gemoed spelen om ze maar weg te brengen zodat ze niet op de fiets hoeven, is ook heel herkenbaar helaas...
Bij de Primark:

- mam, mag ik een vest?

- ja hoor, zeg ik. Maar je houdt toch niet van vesten?

- nee, dat komt omdat jij ze altijd draagt. Dan is dat toch wat ouderwetsch. Maarre, ik keek eens rond op school en toen zag ik dat er best wel veel meiden van mijn leeftijd een vest dragen. Dus ik wil toch wel graag een vest!

Eigenlijk ben je dus toch best wel cool, mam

Het kunnen is vaak het probleem niet. Maar het laten zien wel.

De mannen zijn nu gestrest hun koffer aan het pakken. Mama waar ligt dit of dat. Tja weet ik niet. Kan het ook niet ruiken. Sorry jonge ben te druk met andere dingen om te helpen zoeken.

Heb even lekker uitgebreid gedoucht.

Rustig zittend mezelf opgemaakt.

Afscheren heb ik ook al geroepen. Maar daar is hij te ijdel voor. Tja dan maar terug verven. Stel je voor dat het haar zo dood als een pier word. Goh zal mooie wraak zijn. Kan ik zeggen " zie je nou wel?!" Hij is zo zuinig op zijn haar. En 6 weken weken in zijn woorden voor lul lopen vind ik een passende straf boor niet naar je moeder luisteren.

Ach zie het zo gebeuren hoor. rolstoel of krukken vergeten.

Vanmiddag was zoon ook al in staat zijn krukken weg te gooien.

Zoon met vriend te winkelen. Typisch mannen. Op het laatste moment moeten de cadeautjes nog gekocht worden. Ze stonden in een parkeergarage. 3de verdieping. Komen ze s'middag terug de enigste lift stuk.

En dan? Krukken in de auto laten liggen want die hoefde niet mee, was ook lastig meenemen. Zoon heeft 1 trap opgelopen ze hebben hem met 3 man naar boven gekregen. De andere 2 verdiepingen dezelfde route als een auto omhoog.

Zoon hartstikken chagrijnig. Kut been, kut zenuw, kut lift,kut trap en die tering bestuurder in zijn klote auto.

We laten hem dan maar even uitrazen. Wat moeten we anders? Zeggen dat zoiets nooit meer zal gebeuren? Zoiets zal helaas nog wel eens voorvallen. Zijn bijvoorbeeld bepaalde winkels komen we niet omdat er geen lift is. Ja hoe hard het ook is; hij zal er mee moeten leven. En hij mag soms alles wel even kut vinden. Behalve straks in het vliegtuig, heb geen zin om uren naast grumpy te zitten.
Heee er verven dus meer jongens hun haar. Hier ook aan de hand gehad. Donkerbruin. Zag er niet uit. Zeker omdat er ook nog met de stijltang alle leuke krullen uitgehaald moeten worden.

Haar verven vind ik wel goed, het groeit er wel weer uit. Ik maak me dus meer zorgen over verrassing! tattoo of piercing. Hij heeft met dat verven behalve zijn haar helaas ook een handdoek verpest.Een best wel nieuwe dikke sjieke handdoek. Niet een van de vele half karton geworden lappen die we in overvloed hebben. Sorry mam, krijg je dat er nog uit? Nou probeer het eens! riep ik toen heel dramatisch.

Veel plezier op vakantie!En Lientje, er gaat niets boven een mooie naturel. Je gaat gewoon voor de hippe 'Nude' look.
Haha oh wat heerlijk. Hier sinds een jaartje de puberzoon van man bij oms in huis. Voor ons allemaal wennen. Maar deze verhalen stellen mij zoooooo gerust
Haar verven doe ik nooit moeilijk over, hier geldt wel de afspraak dat er alleen uitwasbaar spul in mag. Verf uit groep 2 is er na een maandje of twee wel weer uit, kan ik niet mee zitten. Piercings heeft ze ook, eentje in haar navel en eentje bovenin het oor. Van de week vroeg ze om een neuspiercing, heb ik heel hard nee geroepen. Niet in het gezicht, de rest, tja, het is haar lijf tenslotte. Pick your battles, ik vind school en goed gedrag belangrijker dan haarkleur en gaten.

Maar afgelopen week vroeg ze of ze haar haar paars mocht verven....

Eh...

Heb ja gezegd. Maar ga komende week even met haar in haar kledingkast neuzen om haar dan fijntjes erop te wijzen dat paars niet bepaald past bij haar kledingkeuze. Maar voor de rest; gekleurd haar is momenteel hip, dus als zij daar een paar weken mee rond wil lopen, ach, ik weet wel ergere dingen.

Wel grappig; ze dragen hun winterkleren in de zomer. Nu wordt het herfst en wat denken jullie? Inderdaad, nu wil ze ineens haar zomerkleren aan.

Púbers.
quote:Casalinga schreef op 04 oktober 2015 @ 11:13:

Haar verven doe ik nooit moeilijk over, hier geldt wel de afspraak dat er alleen uitwasbaar spul in mag. Verf uit groep 2 is er na een maandje of twee wel weer uit, kan ik niet mee zitten. Piercings heeft ze ook, eentje in haar navel en eentje bovenin het oor. Van de week vroeg ze om een neuspiercing, heb ik heel hard nee geroepen. Niet in het gezicht, de rest, tja, het is haar lijf tenslotte. Pick your battles, ik vind school en goed gedrag belangrijker dan haarkleur en gaten.

Maar afgelopen week vroeg ze of ze haar haar paars mocht verven....

Eh...

Heb ja gezegd. Maar ga komende week even met haar in haar kledingkast neuzen om haar dan fijntjes erop te wijzen dat paars niet bepaald past bij haar kledingkeuze. Maar voor de rest; gekleurd haar is momenteel hip, dus als zij daar een paar weken mee rond wil lopen, ach, ik weet wel ergere dingen.

Wel grappig; ze dragen hun winterkleren in de zomer. Nu wordt het herfst en wat denken jullie? Inderdaad, nu wil ze ineens haar zomerkleren aan.

Púbers.

Haha het is net alsof mijn moeder dit 18 jaar geleden geschreven heeft. Ik wilde mijn haar ook paars (echt, why!!!), vond het onwijs stoer! In de zomer liep ik erbij of het winter was, en in de winter liep ik met zomerkleding. Ik hoor mijn moeder nog hahaha...

Ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij uiteindelijk allemaal goed is gekomen. Mijn paarse haar is inmiddels mijn eigen haarkleur en ook de seizoenskleding wordt weer juist gebruikt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven