Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
quote:Skawa schreef op 02 oktober 2015 @ 13:36:

Ik denk echt dat t raak is famke!

Ik voel me vandaag een beetje sip en hopeloos. Ik was vanmorgen bij mijn neefje (9 maandjes oud nu) , lekker mee uit wandelen genomen en hoor dan weer diverse bijna incidenten en verhalen waar de verzorging helemaal mis gaat. Mijn boertje is getrouwd met een Marokaanse vrouw en heeft met haar in Libie gewoond. Toen zij zwanger was brak daar de oorlog weer opnieuw uit en zijn ze via Marokko waar mijn neefje geboren is naar Nederland gekomen. Mijn broertje maakt het zichzelf in het leven nou niet bepaald makkelijk, hij is op zijn 14e moslim geworden, heeft een universitaire studie gedaan waar hij geen kant mee op kan en zoekt altijd naar iets wat andere mensen denk ik in hun zelf vinden. Vandaar dat hij al op veel plekken ter wereld gewoond heeft. Hij is nog jong 24 en zijn vrouw 20 maar goed ze zorgen gewoon erg slecht voor hun kindje. Daarom wonen zij nu bij mijn ouders in huis met de baby. Mijn moeder is orthopedagoge en probeert van alles om de opvoeding sturing te geven maar dat eindigt er vaak in dat zij het overneemt omdat mijn broertjes vrouw niet zoveel doet. Dat is frustrerend voor alle partijen. En ik ben al diverse malen thuis gekomen terwijl mijn ouders aan het werk waren dat mijn neefje in een gevaarlijke situatie was bijvoorbeeld alleen zittend op de commode of in de box met een fles schoonmaakspul. Mijn moeder (eigenlijk iedereen) heeft er echt erg veel zorgen om maar ja mijn broertje en zijn vrouw houden wel heel veel van hem. Het is gewoon zo een onkunde en in Marokko gaat het allemaal zo anders met kleine kinderen en opvoeding.

Ik vind het soms wel duidelijk de oneerlijkheid van het leven weergeven. Twee mensen die al moeilijk voor zichzelf kunnen zorgen en nog helemaal niet hun plek in de wereld gevonden hebben krijgen zo een prachtig mooie baby kado en ik moet maar hopen dat het ooit lukt. Gelukkig kan ik wanneer ik wil met hem knuffelen en leuke dingen doen. Ik koop ook natuurlijk heel veel spulletjes en kleertjes voor hem haha.Heb ook zo'n gevoel, wij zijn klaar voor een kind, hebben onze financien onder controle, een woning, zekerheid... En onze buren zijn met niets in orde, echte chaos-mensen en zij is nu zwanger...Een ongelukje... En ik mag constant horen hoe "ongewenst" het kind wel niet is... tjonge, tjonge, ik kan haar soms... En wij maar proberen.
Jeetje Skawa, dat is echt zuur!! Ik vind het dan af en toe ook best lastig om aardig te blijven. Gister maakt een collega een opmerking over dat ze misschien wel meer kinderen had willen nemen. Ik zei toen ook: dat nemen werkt niet bij iedereen zo makkelijk hoor!!

Ik heb de baarmoederfoto overleeft! ;) ik vond het echt geen pretje!! Een klem op m'n baarmoedermond, ballonnetje erin die opgeblazen wordt en dan ook nog dat vloeistof erbij! Op het eerste gezicht lijkt het goed. Ik moet morgen terug komen voor nog een foto om te kijken of alle vloeistof ook weer weggelopen is (gelukkig dan geen klemmen en ballonnen).
Pff klinkt idd niet fijn missy! Alles voor t goede doel he! Was de uitslag van t zaadonderzoek er al? Misschien had je dat al wel verteld maar het is soms veel om te onthouden
Zaad was goed! De boel is bij mij ook doorgespoten dus kom maar op met die eisprong ;)
He Dames, het is niet raak hoor.

Ik ben gebeld en mijn progestron is nu 10 DPO 3.1!! Dus mijn ongesteldheid moet er aankomen in principe. Als je zwanger bent daalt je progestron ook,

Maar niet van 35 naar 3.1 in 5 dagen.

Als ongesteldheid dit weekend doorbreekt als dag 1 tellen, en als maandag nog niet is doorgebroken even aangeven bij assistent. Die belt mij maandag even, want die zat meer in de progestron-waardes...(en die kon mij wel

Uitleggen waarom 35 te hoog was voor dag 6).

Nou ik ga er vanuit dat de rode vlag morgen wel zal uitgaan😱.

Gaan we gewoon weer met zijn allen een nieuwe ronde in. Of hebben we nu nog iemand op wachtbankje?!

Ik kan het soms qua namen en verhalen ook niet goed bijhouden met die sliert van berichten 🙈
Oh balen famke!! :( laat die menstruatie dan ook maar komen..
Uhhhh vanaf morgen mygue op t wachtbankje

Dikke shit famke:(( dan heb je wel een heel korte LF fase
Mijn LF is officieel nog niet gestopt. Pas wanneer mijn ongesteldheid echt doorbreekt is ie pas afgelopen. En is dag1 nieuwe cyclus van start. (Superirritant dit, zit ik weer op circa 10 dagen qua LF-duur. Ik zeg doe er de volgende keer maar wat progestron in

Oh ja myque #fingerscrossed
@Skawa: Dat lijkt me ook een heel moeilijke situatie! Vooral ook omdat ze niet mee gaan met jullie adviezen en dat ze niet begrijpen hoe moeilijk het voor iedereen is allemaal..

@missy_ecco: Fijn dat het voorbij is en op het eerste zicht ok lijkt. Kan me wel voorstellen dat het absoluut geen pretje is als ik het zo lees!

Shit Famke :( Maar nu krijg je wel volgende maand progesteron spuiten omdat je lf te kort is?

Hier gebeld door de arts dat mijn waardes wel goed waren, dus heb een eisprong gehad Als ik niet zwanger ben, willen ze me volgende rond toch nog een keer zien om zeker te weten dat het goed gaat en ik toch niet alsnog een overproductie krijg. Daarna is het voor een x aantal maanden zelf aan de slag... Hoop dat het eerder raak is.

Vandaag ook bij de cardioloog geweest. Die was master in hurk-zijn vandaag (terwijl hij vorige keer nog erg goed was in mijn ogen). Echo en hartfilmpje waren goed, geen bijzonderheden dus het ligt dan volgens hem niet aan mijn hart. Dus dat is goed nieuws. Toen zei hij dat hij toch dacht dat het aan de clomid ligt (al zegt de fertiliteitsarts dat dat niet kan). Toen zei hij: 'je kunt daar achter komen door een paar maanden geen clomid meer te gebruiken en dat kan best want je bent pas 30 en dus nog jong'. Kan best zijn dat ze dat in de medische wereld jong vinden, maar mijn biologische klok tikt toch echt wel een beetje, maar het belangrijkste is dat ik geen maanden wil wachten! Maar dat snapte hij niet. Dus... al met al ik kan mijn klachten voor lief nemen of niet maar ik moet het er maar mee doen...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Hey allemaal,

Ik reageer niet zo heel veel, maar lees wel alles. (Altijd gsm, niet zo handig).

Jammer dat er nog geen positieve tests zijn geweest. Succes in de volgende ronde.

Ik mag zondag testen :-)
Wat spannend elmo! Laat je t ons weten!?

Duna wat vervelend! Ik snap dat je niet een paar maanden wilt stoppen! Misschien kun je aan je dokter voorleggen of je over mag op spuiten omdat dat minder bijwerkingen geeft...
@duna: kun je dit vermoeden niet met je gyneacoloog bespreken? Is overgaan op spuiten geen optie? Ze zeggen dat die minder bijwerkingen hebben.

Ik neem aan dat de assistent het in het dossier zet en dat er nu in de volgende ronde op geanticipeerd wordt. Als het goed is zit ik over ruim 1,5 week alweer in het ziekenhuis dus dan hoor ik het wel of de assistent zegt er maandag wat over als ze mij belt. (Wel fijn dat de Provera-kuur er niet meer tussen zit)
Ik heb maandag eerste echo in t spuit traject verwacht nog geen groot eitje ze zei gebruikelijk is dat we in week 2 de dosis wat aanpassen maar ik hoop tovh dat er iets begonnen is...
Ja, ga het zeker wel overleggen. En als ik er een volgende ronde weer meer last van heb tijdens het slikken van die pil dan weet ik ook genoeg heb ik bedacht Was gisteren echt even gefrustreerd. Gaat nu alweer een stuk beter

Geen provera kuur is zeker fijn Famke. Hoe minder troep in je lijf, hoe beter!

Wel fijn dat ze de dosering telkens aan kunnen passen, skawa. Dat geeft wel meer hoop! Ik ga voor je duimen maandag!
@elmo Spannend! Nog heel even wachten!

@famke Wat jammer dat het toch op menstruatie uit lijkt te lopen... Ik had het ook zo gehoopt!

@duna Goeie tips weer van de anderen hier. Misschien denkt de gyn meer mee met jullie wens dan de cardioloog!

@skawa Ook voor jou weer spannend. Wie weet zijn de spuiten wel precies wat jij nodig hebt aan hulp! Maandag weet je meer.

Ik ben inmiddels weer terug van onze eerste IUI. Het is me reuze meegevallen, de IUI zelf stelt niet veel voor. Alles zag er prima uit bij mij, en driewerf hoera, het zaad van vriend was dit keer hartstikke goed! 88,2% beweeglijk na bewerking, 33 miljoen zaadjes per ml (als ik het formulier goed begrijp): daar zit ik dan op het wachtbankje!
Wauw mygue dit word een spannend wachtbankje! mooi ei, goed zaad dus hopelijk kassa straks! extra spannend nu!
Eindelijk myque! Wat fijn! Heb je veel dingen te doen vandaag?

Duna, goed plan om anders overstap naar spuiten te doen.

Skawa, dat spuiten is echt maatwerk he? Kunnen ze makkelijk aanpassen!
Ja tuurlijk kunnen ze ook:) alleen als je teveel follikels hebt breken ze t af en als t te weinig is kun je wel vijf weken moeten spuiten dus hoop dat t gewoon goed is;))

Elmo nog een dag! Ben zo benieuws
Fijn dat het je is meegevallen myque! En wat fijn dat de zaadjes ook goed waren! Wat een goed nieuw allemaal. Nu met z'n allen duimen draaien dat het een zwangerschap mag worden!

En inderdaad, houd ons zeker op de hoogte, elmo! Ben enorm benieuwd!
@myque: wat goed nieuws!! Nu twee weken lang in spanning.

Ik denk dat mijn ongesteldheid gewoon niet meer dan dit gaat worden. Gisteravond wel wat meer bruin oud bloed, maar nog steeds dat je denkt, is dit alles? Eerste ronde was ik na clomid ook niet zo erg ongesteld. Grote vraag is nu wel, welke dag moet ik dan als MS 1 dag 1 rekenen. Gisteren? Omdat daar over de dag/avond genomen nog het 'meeste' is geweest? Dan zou ik morgenavond moeten starten met clomid.

Oh ja gisteren had ik lila-paarsig 'bloed / slijm' met afvegen. Daar stond ik wel even van te kijken 🙈
Lila paars bloed?! Ik vloei ook niet zoveel, anderhalve dag dat ik kleine tampons nodig heb, 's nachts echt bijna niet en dag ervoor en erna wat spotting. Dat van jou klinkt wel heel weinig!
Hey allemaal,

Ben ook benieuwd :-).

Zou wel leuk zijn, morgen is een dag met iets extra. Ik heb een loopwedstrijd en mijn grootmoeder is dan jarig. (Enkele jaren geleden jammer genoeg overleden )

Maar 4 oktober blijft haar verjaardag! :-)

Merci voor de duimpjes allesinds!

Ik laat jullie iets weten.
Graag elmo!

Paars bloed famke!? Sirieus ik zou maandag eerst ff zh bellen voor je begint. Je kunt vast ook een dag later beginnen
http://mens-en-gezondheid ... at-zijn-de-symptomen.html

Kan dus wel paarse sliertjes/slijm.

Ik heb officieel dinsdag mijn NOD, maar ga maandagochtend met een gewone test testen. Dan belt om 9.30 de assistent. Als ik maandagavond de eerste pil inneem is het dag 4. Moet kunnen denk ik.
Kwam iets tegen dat ik wel toepasselijk vond

http://m.nieuwsblad.be/cn ... icle&utm_campaign=seeding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven