Hoe warm is het bij jou?

05-10-2015 15:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hebben jullie de kachel alweer aanstaan, of wachten jullie daar nog even mee? En hoe hoog hebben jullie de verwarming meestal staan?

Hier blijft de verwarming zo lang mogelijk uit. Ik heb hem in de winter meestal op 18 staan, tenzij ik het echt koud heb, dan gaat hij tot max. 20.

Ik ben benieuwd!
Ik vind een temperatuur tussen de 24 en 30 graden het lekkerst trouwens, ben stieken blij juist als iedereen klaagt over de "hittegolven" in de zomer.

Maar ik zet mijn verwarming niet boven de 22, anders word het mij ook te gortig qua energieverspilling.
Hier ook afgelopen jaar flinke rekening voor stoken... Probeer nu wat zuiniger te doen! Hij is nog niet aan geweest maar wel veel over getwijfeld, vooral boven (enkel glas) is het smorgens erg koud!

Elektrische deken is wel al aan geweest

Het is in de woonkamer nu ong 19-20 graden dus nog goed te doen. Stiekem vind ik 22 graden lekkerder
quote:Gooodmorning schreef op 05 oktober 2015 @ 15:32:

Hier de verwarming ook nog niet aan. Op dit moment is het 15 graden, best fris, maar vriend en ik wachten het liefst tot zo laat mogelijk in het jaar. Een extra trui en van die verschrikkelijk lelijke huissokken werken voor nu prima.

Dat vind ik echt armoe.

Hier schommelt de binnentemperatuur tussen de 19 en 20 graden. Als het kouder wordt dan 19 zet ik de verwarming aan.
quote:Troelalaaaa schreef op 05 oktober 2015 @ 15:32:

Nog niet aangezet na afgelopen winter. Binnen is het nu 20,5 graden.Ben je mijn buurvrouw?
quote:Roelfien schreef op 05 oktober 2015 @ 18:32:

[...]

Dat vind ik echt armoe.

Hier schommelt de binnentemperatuur tussen de 19 en 20 graden. Als het kouder wordt dan 19 zet ik de verwarming aan.Dat vind ik echt hele grote onzin, heeft totaal niets met armoe te maken. Jij mag het te koud vinden, wij vinden het prima. Ik vind het juist helemaal niet lekker wanneer het boven de 19 graden is in huis.
quote:sugarmiss schreef op 05 oktober 2015 @ 15:55:

[...]

Ik ben toch blij dat ik mij kan veroorloven om gewoon de verwarming aan te zetten als het zo koud wordt in huis.Haha grappig dat 15 graden meteen wordt gezien als armoe. Wel knap trouwens dat je zo via het forum op mijn bankrekening kunt kijken.. Maar goed, ieder zn ding.
CV gaat hier niet aan voordat de thermostaat minder dan 18 aangeeft. Ik heb een fleecetrui en sloffen aan. Als ik het te fris vind worden dan ren ik even 3x de trap op en neer. Goed voor de lijn en de portomonnee. En voor het milieu!

Niets leuker dan wanneer je aan het eind van het jaar geld terug krijgt van je energieleverancier.

In de slaapkamer heb ik nog nooit de cv aangehad, koud moet het daar zijn. Heerlijk! Niets slechter voor je lijf dan onder een elektrische deken te kruipen. Gaat je interne kacheltje van kapot.
quote:Gooodmorning schreef op 05 oktober 2015 @ 19:16:

[...]

Haha grappig dat 15 graden meteen wordt gezien als armoe. Wel knap trouwens dat je zo via het forum op mijn bankrekening kunt kijken.. Maar goed, ieder zn ding.Inderdaad..... weer snel oordeel geveld.. Geen koukleum, dan ben je eigenlijk gewoon arm
quote:Quinty schreef op 05 oktober 2015 @ 19:18:

Niets slechter voor je lijf dan onder een elektrische deken te kruipen. Gaat je interne kacheltje van kapot.

Meestal lig je erop

maar je hebt wel gelijk, hoe vaker ik de deken gebruik, hoe kouwelijker ik word

Nu is de deken nog echt niet nodig, maar in de winter kan ik me wel verheugen op een warm bed
quote:pearle schreef op 05 oktober 2015 @ 19:23:

[...]Meestal lig je erop

maar je hebt wel gelijk, hoe vaker ik de deken gebruik, hoe kouwelijker ik word

Nu is de deken nog echt niet nodig, maar in de winter kan ik me wel verheugen op een warm bed Oh echt? Ik vind juist een koud bed heerlijk. Zo'n warm bed, net alsof iemand er al in gelegen heeft voordat jij erin kruipt.... Daar krijg ik nou de rillingen van
Toen wij gisteren van huis vertrokken was verwarming nog niet aan geweest. We gingen weg met 22,5 graad.

Beetje zon en het is snel warm. We hebben programma ingesteld, als het onder de 18 graden is springt ie automatisch aan, behalve als we niet thuis zijn. Doordeweeks springt ie dan rond 17:00 uur aan, wij zijn rond half 6 thuis. Is wel lekker om in een warm huis thuis te komen ipv een koud huis...
Hier is het 18 graden soms nog 19.Het is hier nog niet zo koud
Wees gewoon jezelf
Hier 20,5 graden. Kachel ging vorig jaar pas in december aan

Staat ook nooit hoger dan 19 graden maar dan is het ook echt overal 19 graden.

Zijn zat mensen die 23 graden hebben in huis maar te vochtig en veel koude bruggen en dan is het nog niet lekker.
Kachel gaat aan als ik het koud heb. Het maakt mij niet uit of dat januari, april of augustus is. Het lekkerste vind ik een temperatuur van 19 of 20 graden als ik overdag bezig ben. En als ik savonds stil op de bank zitten dan graag 21 of 22.
quote:Gooodmorning schreef op 05 oktober 2015 @ 19:16:

[...]

Haha grappig dat 15 graden meteen wordt gezien als armoe. Wel knap trouwens dat je zo via het forum op mijn bankrekening kunt kijken.. Maar goed, ieder zn ding.Met genoeg geld op de rekening is huis zeker nog vatbaar voor wat isolerende materialen want nu al 15 graden is al best fris als het gaat vriezen hoe koud is dan in huis ? Dan gaat hier net de verwarming aan
Kachel is een maand terug al een paar keer aangeweest, en als de zon er in staat overdag gaat t wel maar net was t 19.0 nou dat vind ik toch te koud als ik stil zit (werk thuis, kantoorwerkzaamheden).

Dus de kachel staat weer lekker op 20.5, als t echt koud word zet ik m meestal op 21.5. Het liefst nog hoger maar dat vind man niet zo fijn

Ga echt geen kou zitten lijden in mn huis
Hangt denk ik ook van je woning af. Hier is het gemiddeld rond de 20 graden. En ja af en toe de verwarming al aan. Nu hebben wij beneden een U vormige ruimte, keuken, eetkamer en woonkamer zeg maar. En veel zon op de achter (woonkamer) raam. Dus de afgelopen dagen hoefde de verwarming niet aan, vanmorgen was het 18 graden en dan gaat ie echt even aan. Op onze slaapkamer, kledingkamer en badkamer staat de verwarming uit. (niet nodig om daar te stoken). Op de zolderverdieping, slaapkamer kind staat de verwarming in de avonduren aan (thermostaatknop) maar gaat ruim voor bedtijd weer uit.

Ik merk wel dat nu ik geen werk meer heb dat ik dus vaker de boel aan heb (tja, tussen minimaal acht tot tien uren per dag niemand thuis of toch iemand in huis, scheelt heel veel).
Doe ik niet aan....
Afgelopen zondag is de verwarming een uurtje aan geweest. Het was dan ook wel 17 graden (zei de thermostaat, hier ook zo'n ding die volgens mij afwijkt), en mijn man was ontzettend verkouden en zat te rillen. Dan gaat hij dus zeker ook aan!

Aan de andere kant is het hier nu dus nog 19 graden, en met mijn man (die is toch koukleumeriger dan ik) naar zijn werk laat ik de verwarming nog even lekker uit staan. Misschien gaat hij vanavond nog even aan, maar overdag nog niet. Koud heb ik het niet, dus ik zou niet weten waarom
Oh nog tip.

Vaak lees je ook dat nu al stoken maar enkel in de woonkamer dus bv met slechts 2 radiatoren open, niet doen en dat is duur stoken. kachel aan dus alle radiatoren open. (hier alles open behalve in de hal)

Slingert een ketel aan van 25 /30 Kw en die moet warmte ook kwijt kunnen
Ik heb geen idee wat de temperatuur in huis is, maar overdag red ik het zelfs in de winter zonder verwarming, met pantoffels en 2 dikke fleecetruien. Ik denk dat het dan ergens rond de 19 graden is. De verwarming gaat alleen 's nachts aan in de slaapkamer, van november tot juni om 20 ipv 10 graden te voelen. Helaas kan een hoekappartement behoorlijk koud worden en dan is de zuurstof in de slaap- en werkkamers simpelweg te koud om te kunnen werken of slapen, zelfs met sokken, 3 truien en een dik dekbed blijf ik rillend wakker liggen:-(
respecteer de overtuigingen van een ander
quote:Thirtyplus schreef op 06 oktober 2015 @ 11:30:

Ik heb geen idee wat de temperatuur in huis is, maar overdag red ik het zelfs in de winter zonder verwarming, met pantoffels en 2 dikke fleecetruien. Ik denk dat het dan ergens rond de 19 graden is. De verwarming gaat alleen 's nachts aan in de slaapkamer, van november tot juni om 20 ipv 10 graden te voelen. Helaas kan een hoekappartement behoorlijk koud worden en dan is de zuurstof in de slaap- en werkkamers simpelweg te koud om te kunnen werken of slapen, zelfs met sokken, 3 truien en een dik dekbed blijf ik rillend wakker liggen:-(

Met 3 truien in bed??

Dan zou ik toch echt de verwarming hoger zetten!

Mijn huis moet nog gebouwd worden maar zal wel graadje of 22 worden ben ik nu ook gewend heerlijk .
Bij mij in huis is het op het moment raar. Ben een enorme koukleum dus het moet hier echt wel 22 gr zijn. De kachel is echter nog niet aan Vroeg in de ochtend is het idd wat fris 19? maar het warmt smiddags met die zon snel op tot lekker. En dan ga ik koken... en dan is het HeeT! Gisteravond 27 gr in de keuken en dat trekt door tot de huiskamer. Ben dus steeds aan het twijfelen in de ochtend om de kachel maar aan te doen maar bedenk savonds dat ik blij ben dat ik het nog niet heb gedaan Slaap ook nog onder een heel dun dekentje, wat zeer ongewoon is. Normaal zet ik de kachel begin september toch wel aan.

Ik heb dus geen cv maar één gaskachel die het hele huis moet verwarmen. Vandaar de twijfel om hem al aan te doen.
quote:Thirtyplus schreef op 06 oktober 2015 @ 11:30:

Ik heb geen idee wat de temperatuur in huis is, maar overdag red ik het zelfs in de winter zonder verwarming, met pantoffels en 2 dikke fleecetruien. Ik denk dat het dan ergens rond de 19 graden is. De verwarming gaat alleen 's nachts aan in de slaapkamer, van november tot juni om 20 ipv 10 graden te voelen. Helaas kan een hoekappartement behoorlijk koud worden en dan is de zuurstof in de slaap- en werkkamers simpelweg te koud om te kunnen werken of slapen, zelfs met sokken, 3 truien en een dik dekbed blijf ik rillend wakker liggen:-(Met 2 dikke trouwen schat de temperatuur 14 ipv 19 hoor Mens doe toch gewoon de kachel aan.
quote:Gooodmorning schreef op 05 oktober 2015 @ 19:13:

[...]

Dat vind ik echt hele grote onzin, heeft totaal niets met armoe te maken. Jij mag het te koud vinden, wij vinden het prima. Ik vind het juist helemaal niet lekker wanneer het boven de 19 graden is in huis.Als je truien en sokken aan moet trekken omdat het anders te fris is is dat wel degelijk armoedig.

In je huis moet je ook zonder extra sokken en truien je comfortabel moeten voelen. En prima is het dus niet als je zoveel extra laagjes aan moet doen.

En je schrijft zelf dat je het best fris vind maar de kachel niet aan wil doen. Dus ja das armoe
quote:pearle schreef op 05 oktober 2015 @ 19:21:

[...]

Inderdaad..... weer snel oordeel geveld.. Geen koukleum, dan ben je eigenlijk gewoon arm Heeft niets met geen koukleum zijn te maken. Als je truien en sokken aan moet doen omdat je het anders te fris vind is het gewoon te koud in huis. Ik snap echt niet hoe mensen over die tegenstrijdigheid heen kunnen lezen hoor. Ik heb het koud dus ik trek extra laagjes aan maar het is hier niet koud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven