Hoe warm is het bij jou?

05-10-2015 15:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hebben jullie de kachel alweer aanstaan, of wachten jullie daar nog even mee? En hoe hoog hebben jullie de verwarming meestal staan?

Hier blijft de verwarming zo lang mogelijk uit. Ik heb hem in de winter meestal op 18 staan, tenzij ik het echt koud heb, dan gaat hij tot max. 20.

Ik ben benieuwd!
Ik verbaas me er over hoe hoog mensen de verwarming hebben en dat zoveel mensen 18-19 graden te koud vinden.

In de zomer loop je met die temperaturen in een shirtje op slippers buiten en in de winter zit je met sokken en een dekentje op de bank en is het nog te koud?
quote:BAMmetjebamie schreef op 06 oktober 2015 @ 12:06:

Ik verbaas me er over hoe hoog mensen de verwarming hebben en dat zoveel mensen 18-19 graden te koud vinden.

In de zomer loop je met die temperaturen in een shirtje op slippers buiten en in de winter zit je met sokken en een dekentje op de bank en is het nog te koud?

Slippers ja maar in een shirtje met 18 gr??? eg nie. Vestje oid of een van mijn ontelbare omslagdoeken.

Ik zit met 18 gr echt niet lekker rustig in de tuin bv, vind ik echt te fris om stil te zitten.

Als de verwarming hier opstaat dan gaat die inderdaad op 21-22 graden.

En met 18 graden loop ik waarschijnlijk ook met lange mouwen hoor. Het is hier nu 22 graden buiten denk ik (uitzonderlijk warm vandaag) maar ik heb toch gewoon een trui aan. Moest de zon hard schijnen dan ging een Tshirt misschien nog.
hier staat de kachel nog niet aan...in huis is het 20.5 graden...niet heel warm maar prima te doen.

Normaal heb ik het 21.5 graden in huis...ik ben ook iemand die gewoon in tshirt op de bank zit ook al is het -15 buiten....ik vind het erg belangrijk om het lekker warm te hebben in huis...soms.....heel soms gaat de kachel wel naar 22.5
Oeh, ik ben een echte koukleum als ik dit lees. Als het zonnetje schijnt is het hier overdag al snel tussen de 20 en 22 graden. Maar met zo'n grijze dag als vandaag zet ik toch de verwarming wel aan op 20,5 of 21 graden. Geen zin om kou te lijden in mijn eigen huis. Uit principe heb ik wel de verwarming niet voor 1 oktober aan willen zetten haha, een week geleden lag in dan ook nog met een dekentje op de bank;)
Ik snap dat jullie het misschien gierig van mij vinden dat ik in dikke truien slaap, maar voor mijn huid is het wat verstandiger. Ik heb tot een paar jaar geleden zonder dikke truien maar met de verwarming oerend hard aan geslapen en dat is niet zo goed voor mijn huidproblemen. Met die fleecetruien en een klein beetje de verwarming aan is de temperatuur in de winter goed te doen, zonder dat ik helemaal uitdroog van de warme lucht:-)

Het koukleumen ligt niet aan een lage temperatuur in een ruimte: als ik sport zweet ik zelfs bij airco als een renpaard en moet alles kort en van katoen zijn, maar als ik stilzit of lig ziet iedereen er normaal uit terwijl ik me moet inpakken om warm te blijven. Als er nou climate control in lichamen kon worden geimplanteerd....
respecteer de overtuigingen van een ander
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 11:59:

[...]

Als je truien en sokken aan moet trekken omdat het anders te fris is is dat wel degelijk armoedig.

In je huis moet je ook zonder extra sokken en truien je comfortabel moeten voelen. En prima is het dus niet als je zoveel extra laagjes aan moet doen.

En je schrijft zelf dat je het best fris vind maar de kachel niet aan wil doen. Dus ja das armoePrima dat jij, en anderen met jou, het armoe vinden. Ik doe liever een trui en dikke sokken aan dan dat ik de verwarming aan doe. Maargoed wanneer je een trui en sokken aan doet in huis ben je arm, je mag zo denken daar wordt ik niet warm of koud van;)
Dubbel
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 12:02:

[...]

Heeft niets met geen koukleum zijn te maken. Als je truien en sokken aan moet doen omdat je het anders te fris vind is het gewoon te koud in huis. Ik snap echt niet hoe mensen over die tegenstrijdigheid heen kunnen lezen hoor. Ik heb het koud dus ik trek extra laagjes aan maar het is hier niet koud Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het hier warm is? Armoe vind ik het om een oordeel over een ander te vellen, aan de hand van een post op een forum, maar goed dat ben ik. Je mening mag je natuurlijk ten alle tijden geven, maar blijf onthouden dat jouw mening niet de waarheid hoeft te zijn. Jij doet de verarming aan wanneer je het fris vindt, ik trek een trui aan.. Prima, lijkt mij, zolang je niet bij mij op bezoek hoeft te komen lijkt het mijn zaak en niet die van jou
quote:Gooodmorning schreef op 06 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Prima dat jij, en anderen met jou, het armoe vinden. Ik doe liever een trui en dikke sokken aan dan dat ik de verwarming aan doe. Maargoed wanneer je een trui en sokken aan doet in huis ben je arm, je mag zo denken daar wordt ik niet warm of koud van;)Weet jij niet wat armoedig betekend? Want dat is echt iets heel anders dan arm zijn hoor. Zat arme mensen die het niet armoedig hebben.
quote:Gooodmorning schreef op 06 oktober 2015 @ 17:15:

[...]

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het hier warm is? Armoe vind ik het om een oordeel over een ander te vellen, aan de hand van een post op een forum, maar goed dat ben ik. Je mening mag je natuurlijk ten alle tijden geven, maar blijf onthouden dat jouw mening niet de waarheid hoeft te zijn. Jij doet de verarming aan wanneer je het fris vindt, ik trek een trui aan.. Prima, lijkt mij, zolang je niet bij mij op bezoek hoeft te komen lijkt het mijn zaak en niet die van jouHeeft niets met vinden of een mening te maken. Het niet comfortabel zijn in je eigen huis is gewoon armoedig. Een dikke trui aan met huishouden is gewoon niet comfortabel. En ja als je niet zonder dekentje stil kunt zitten zonder het koud te krijgen is echt wel armoedig. Als je het doet omdat je het anders kwa financieen niet rond krijgt, prima, jouw keuze. Dan doe je het met een reden. Maar het wel kunnen betalen maar in de kou gaan zitten vind ik echt knap armoedig ja.
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 17:23:

[...]

Weet jij niet wat armoedig betekend? Want dat is echt iets heel anders dan arm zijn hoor. Zat arme mensen die het niet armoedig hebben.Armoede -" niet kunnen voorzien in de primaire levensbehoeften." Maar goed er zullen vele interpretaties van het woord zijn. In mijn ogen is armoede geen keuze en ik kies er toch echt bewust voor de verwarming nog niet aan te doen.
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 17:27:

[...]

Heeft niets met vinden of een mening te maken. Het niet comfortabel zijn in je eigen huis is gewoon armoedig. Een dikke trui aan met huishouden is gewoon niet comfortabel. En ja als je niet zonder dekentje stil kunt zitten zonder het koud te krijgen is echt wel armoedig. Als je het doet omdat je het anders kwa financieen niet rond krijgt, prima, jouw keuze. Dan doe je het met een reden. Maar het wel kunnen betalen maar in de kou gaan zitten vind ik echt knap armoedig ja.Interpretaties all over.. Knap dat je dit allemaal over mij weet!
Hier staat vrijwel de hele dag de tuindeur nog open. Binnen is het nu 20.5 graden. Tuin op het zuiden en een grote raampartij dus zodra de zon gaat schijnen loopt de temperatuur hier goed op.

Vanavond gaan de kaarsen aan en dan loopt de temperatuur ook iets op. Oudste zoon wil 's morgens de kachel nog wel eens aan doen als het 18 of 19 graden is maar die gaat na een halfuur/uur weer uit.
quote:Gooodmorning schreef op 06 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Prima dat jij, en anderen met jou, het armoe vinden. Ik doe liever een trui en dikke sokken aan dan dat ik de verwarming aan doe. Maargoed wanneer je een trui en sokken aan doet in huis ben je arm, je mag zo denken daar wordt ik niet warm of koud van;)'Dat is armoe' is een uitdrukking en betekent niet dat iemand arm is. Dat ik zei dat ik het armoe vond was ook totaal niet veroordelend bedoeld.
Momenteel 20 a 20,5 graden binnen en ik heb nog steeds geen verwarming opstaan. Gaat het buiten frisser worden staat de verwarming op 21 graden max 21,5 graden alles boven de 23 graden binnen vind ik onaangenaam. Oh ja ik ken zelfs mensen die in de winter dag en nacht 28 graden verwarmen (en het zijn geen bejaarden) en dan achteraf klagen dat de verwarmingskosten duur is tja wat moet je daar op antwoorden?

In de zomer loop je met die temperaturen in een shirtje op slippers buiten en in de winter zit je met sokken en een dekentje op de bank en is het nog te koud?Ik loop pas op slippers als het 25 + is. T shirt bij 22/23 graden denk ik. Bij inactief gedrag (lees, bankhangen voor de tv) is 's avonds 18/19 graden echt te fris. Overdag als ik actief ben, vind ik dat een prima temperatuur en zet ik de verwarming niet aan.
Wij hebben geen thermostaat, en geen temperatuur meter in huis. Bij ons gaat het op gevoel. De cv gaat alleen aan als het vriest buiten. In de woonkamer hebben we alleen een gaskachel. Tot nu toe is er nog niets aan geweest.
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2015 @ 12:17:

[...]

Slippers ja maar in een shirtje met 18 gr??? eg nie. Vestje oid of een van mijn ontelbare omslagdoeken.

Ik zit met 18 gr echt niet lekker rustig in de tuin bv, vind ik echt te fris om stil te zitten.

Oke, ik heb zaterdag en zondag nog heerlijk buiten gezeten, wel lange broek en in t shirt.

was lekker, en toen ik het zondag wat fris vond worden ging ik naar binnen

heel gezond allemaal
Nog een goeie om energie te besparen..7Langzaam richting overgang gaan

Ik heb het nooit meer koud gehad het afgelopen jaar
De verwarming staat hier lekker op 22 graden en ik heb nog een dik vest aan en een sjaal om. Zonder die dingen had ik het nog koud.

In de zomer loop je met die temperaturen in een shirtje op slippers buiten en in de winter zit je met sokken en een dekentje op de bank en is het nog te koud?Zonder zon vind ik het buiten met 22 graden echt te koud voor slippers en draag ik zeker iets met lange mouwen. Pas als ik in de zon loop of zit, vind ik 22 graden lekker warm.
Bij ons staat de thermostaat op 23 graden. Veel te warm wat mij betreft, maar mijn huisgenoten (die hier al veel langer wonen dan ik) willen het zo. Er zit een tijdklok op, dus het wordt zelden daadwerkelijk zo warm, en de radiator in mijn eigen kamer draai ik meestal dicht. Mijn huur is inclusief energie dus ik laat het maar zo. Beter dan kou lijden. Mijn vorige huisbaas was een echte krent en zette de verwarming pas aan als het vroor. In de winter sliep ik in zo'n onflatteuze onesie onder twee dekbedden en lag ik nog te bibberen.

Overigens woon ik niet in Nederland, ik dacht altijd dat warm stoken een cultuurdingetje was, maar ik verbaas me over de temperaturen die ik voorbij zie komen. 18 graden is voor mij echt genoeg. Stook vooral lekker door als je dat fijn vindt, maar ik heb een hekel aan de droge lucht die je van een loeiende verwarming al snel krijgt.
Nog geen verwarming aan gehad. Overdag is het rond de 22 graden in huis, 's avonds ongeveer 20,5 graden. We hebben grote ramen op het zuiden met HR++ glas, deze fungeren zo gauw de zon even doorbreekt als een soort verwarming. Nu prima, in de volle zomerzon een stuk minder prettig.
Wij hebben de CV nog niet aan gehad in onze goed geïsoleerde woning.

Hij geeft nu 20,5 graden aan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven