Voedingskleding waar kopen

07-10-2015 17:35 27 berichten
Hoi dames,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een trui of dikker shirt met lange mouwen (om te voeden)

Soms zie ik is wat leuks maar dan staat er een plaatje van een vrouw met een dikke buik dus dat schiet niet op.

Waar kopen/kochten jullie leuke voedingskleding??
Wat is er voor speciaals aan zo'n voedingsshirt? Het zegt mij nl helemaal niets.
quote:MinkeDeWit schreef op 07 oktober 2015 @ 17:38:

Wat is er voor speciaals aan zo'n voedingsshirt? Het zegt mij nl helemaal niets.

Heeft vaak een apart 'luikje' zodat je het gemakkelijker opzij kan schuiven om BV te geven.

Maar ik vind het ook een vreemd gegeven hoor, dat een zwangere vrouw een voedingsshirt aan heeft op de foto. Dat is toch voor ná de bevalling? Dat je nu een wijdvallender shirt wil, oké, maar tussen een zwangere buik en post-zwangerschap buik zit toch wat verschil...

TO, is het niet mogelijk het te combineren met een leuk vest?
Die shirtjes kun je ook echt wel aan als je niet zwanger bent. Zit veel stretch in. En na de bevalling is je buik meestal niet meteen helemaal plat.
Ik heb wel van die voedingskleding gehad die zwanger ook kon, en daar was goed over nagedacht: zat ook zonder buik prima. Misschien toch eens passen?

Ik vond zelf het merk boob wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren die flapjes te klein :bloos:

Of ik te onhandig, of een combi.

Wat voor mij goed werkte was shirt omhoog, elastisch hemdje naar beneden. Geen blote buik en ook niet heel veel stof boven kinderkopje.
Ik heb één voedingsshirt (of eigenlijk trui, heeft lange mouwen enz.) en die heb ik bij de prenatal gekocht.

Dat ene shirt viel zo erg tegen dat ik het bij één shirt gelaten heb en voor de rest gewone kleren heb gedragen. Voor mijn zwangerschap woog ik 60 kilo, gedurende mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen. Voedingsshirt maat s gekocht (de kleinste die ze hadden), het zat als een tent, als ik bukte kon je van bovenaf tot aan mijn navel kijken.

Met dat shirt zat ik met voeden misschien wel bedekt, maar voor de rest bloter dan in mijn normale kleding, dus ik droeg meestal normale kleding met een hemdjes eronder om niet zo bloot te zitten met voeden.
Op dit moment doe ik ook een hemdje (h&m) en dan een trui erop maar dan zoek ik toch een shirt met lange mouwen.

Vind het super handig dan met de trui onder te kin te zitten
Ik raad aan om vooral v-hals topjes te kopen. Die kun je vaak genoeg opzij trekken. Daaronder n voedingshemdje dat je losklikt of voedingsbeha.
quote:Madderijn schreef op 07 oktober 2015 @ 17:53:

Wat voor mij goed werkte was shirt omhoog, elastisch hemdje naar beneden. Geen blote buik en ook niet heel veel stof boven kinderkopje.Zo deed ik het ook, ging prima!
Oh, ik deed altijd gewoon mijn shirt omhoog, luikje van mijn bh open, en dan gewoon het babyhoofd ervoor. Vaak had ik wel een vestje aan dat ik dan over de ergste blotigheid deed, maar met alleen de baby ervoor ging ook prima.
Ik draag meestal voedingshemdjes van H&M met daar overheen een vest met rits. Of een blouse, of een trui met v-hals. Bijvoorbeeld zoiets of deze of deze. Meestal heb ik ook een sjaal bij me.
quote:Lilla schreef op 07 oktober 2015 @ 18:13:

[...]

Zo deed ik het ook, ging prima!Dit doe ik ook. Ik zit ook nooit met een stuk stof onder mijn kin.

H&M heeft wel voedingstops met driekwartmouw. Zitten comfortabel. Naast een paar van deze shirts en een paar bh's heb ik geen speciale kleding gekocht.
quote:Nikkie79 schreef op 07 oktober 2015 @ 18:24:

Ik draag meestal voedingshemdjes van H&M met daar overheen een vest met rits. Of een blouse, of een trui met v-hals. Bijvoorbeeld zoiets of deze. Meestal heb ik ook een sjaal bij me.

Dat H&M systeem is niet prettig met grotere borsten.

Omhoog-schuif-constructies vond ik minder fijn met jurkjes Die had ik dus wel in voedingsvariant.
quote:Miffy schreef op 07 oktober 2015 @ 18:28:

[...]

Dat H&M systeem is niet prettig met grotere borsten.

Omhoog-schuif-constructies vond ik minder fijn met jurkjes Die had ik dus wel in voedingsvariant.Oh dat kan. Ik heb cup C en het gaat prima, maar ik weet niet hoe groot de borsten van TO zijn
quote:MinkeDeWit schreef op 07 oktober 2015 @ 18:18:

Oh, ik deed altijd gewoon mijn shirt omhoog, luikje van mijn bh open, en dan gewoon het babyhoofd ervoor. Vaak had ik wel een vestje aan dat ik dan over de ergste blotigheid deed, maar met alleen de baby ervoor ging ook prima.Ik heb een E-cup, dit zou voor mij niet werken. Als ik al in het openbaar voed, dan gooi ik er meestal een hydrofiel of deken overheen, op zo'n manier dat ik goed bedekt ben, maar dat zoon wel lucht krijgt natuurlijk. En tegenwoordig moet ik zoon bedekken, anders is hij te druk met rondkijken om te drinken.
Je kunt bij mamalicious kijken of bij noppies (is wel wat duurder) en idd wat er al gezegd wordt je kan de kleding al aan doen als je zwanger bent en meestal is t elastisch spul dus kan dan ook prima als je bevallen bent. En je buik is helaas niet gelijk weer plat
Ik draag vaak een blouse die ik gewoon openknoop met eronder een hemdje dat ik naar beneden schuif. Omdat de boel dan zowat buiten hangt heb ik een voedingsbh die ook open bijna de hele borst bedekt.
quote:Lexie85 schreef op 07 oktober 2015 @ 18:30:

[...]

Ik heb een E-cup, dit zou voor mij niet werken. Als ik al in het openbaar voed, dan gooi ik er meestal een hydrofiel of deken overheen, op zo'n manier dat ik goed bedekt ben, maar dat zoon wel lucht krijgt natuurlijk. En tegenwoordig moet ik zoon bedekken, anders is hij te druk met rondkijken om te drinken.

Mij lukt het prima hoor, met E voeden door shirt omhoog te doen en hemdje naar beneden...

V-halsen met een overlap werken ook heel goed.
quote:Nikkie79 schreef op 07 oktober 2015 @ 18:24:

Ik draag meestal voedingshemdjes van H&M met daar overheen een vest met rits. Of een blouse, of een trui met v-hals. Bijvoorbeeld zoiets of deze of deze. Meestal heb ik ook een sjaal bij me.Dit vind ik een goeie tip!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2017 20:15
Reden: spam
% gewijzigd
[...]

Goh, kom je nu hier je website promoten

Ik heb je gestaft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2017 20:15
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Booooooeh Marie wat maakt dat anders dan anderen? We leven in een vrij land gelukkig. Veel succes met je speurtocht.
Mama manana vond ik een leuke winkel!

Heb ook veel hempjes met decollete, dat is ook makkelijk met voeden, maar een paar jurkjes/shirtjes met luikje vind ik wel handig.
Ja die is zeker leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven