Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Ach, ik zie maar weinig volwassenen met paars/blauw/groen/roze haar, dus uiteindelijk komt het met de meesten wel goed . En eerlijk? Liever paars haar dan een sigaret of joint hoor.
quote:Casalinga schreef op 04 oktober 2015 @ 11:31:

Ach, ik zie maar weinig volwassenen met paars/blauw/groen/roze haar, dus uiteindelijk komt het met de meesten wel goed . En eerlijk? Liever paars haar dan een sigaret of joint hoor.Helemaal mee eens, liever echt verf in het haar, dan een tatoo. Dan kunnen ze ervaren hoe definitief het is. Wachten tot je groene pluk is uitgegroeid, kan heel lang duren.
Hier net een boze zoon. Hoe het komt dat er wel sportbroekjes in zijn kast liggen maar geen shirts. Die lagen er wel, maar hij herkent ze niet. Hij heeft een nieuw shirt en een 'nieuw' shirt dat eerst van zijn broer was. En een nieuw clubshirt, dat opgevouwen 'onherkenbaar' is als sportshirt. Alles in de la met sportkleding, maar ach.

Zoon van 15 was gisteren ook al lichtelijk teleurgesteld. Hij had een 10 voor de coopertest, maar kwam daarmee bij lange na niet in de buurt van het schoolrecord. 'Nou,' vroeg hij boos, 'weten jullie op wiens naam dat staat?' Man en ik in koor: 'Dat staat op naam van XX!' Zoon: 'Ja, en dat is dus bijna nooit te verbeteren voor gewone scholieren, maar dat vraagt die man van gym wel!'

XX is een jonge sporter uit ons dorp die lid is van mijn mans atletiekvereniging en op het NK voor junioren heel verdienstelijk heeft gepresteerd.
We zijn op plaats van bestemming aangekomen. Tip: laat je puber thuis of boek voor hem/haar een vliegtuig later. Per post op sturen is ook een optie.

We hadden ingecheckt. We werden met zo'n golfkarretje eerst naar de douane en vervolgens naar de gate gebracht. Zaten met een in pubertaal een zeilwind of het karretje. Over vanalles zeuren en haar hele medische geschiedenis heeft ze verteld. Ze was zò ziek en mankeerde er van alles en nog wat bij. Waaronder dat ze zichzelf maar al te graag hoorde praten. Op het laatst vroeg ze meer uit gewoonte wat ons op dat karretje bracht. Zegt zoon droog o mijn moeder is zwanger. Van lopen word ze wat misselijk. Ze keek ons aan.

Werd gevraagd of zoon lopend het vliegtuig in kon nadat hij door een rolstoel bij de gate was afgezet. We zouden als eerste aan boord. Maar ze waren ons vergeten. Dus moesten we als laatste. De stueward schaamde zich dood. Hij hielp zoon met lopen. Zij hebben dat vaker gedaan en wisten precies waar we moesten zitten. Zegt de man in het vliegtuig als we te snel gaan moet u het even aangeven. Zegt zoon doodleuk. Maakt niet uit, sleep maar mee is toch gevoelloos. Wij te plaats konden we gaan.

Vanaf het opstijgen begon zoon weer over zijn haar. Later over de tatoeage. Was hem zat! En we zaten nogmaals een uur in het vliegtuig. Toen de eerste turbulentie kwam werd ik kotsmisselijk. En dan dat gezeur. Heb hem 3 keer vriendelijk gevraagd stil te zijn. Toen was het opeens ; Nu, vreet dicht!

Ach als een echte puber vind hij het leuk om te klieren als hij zich verveeld. Dus luidruchtig een koekje in de oren van je misselijke moeder eten. Lekker cola drinken, word al misselijk als ik aan cola denk.

Dacht al als dit je hele reis zo doorgaat...

Smijt hem er straks uit!

Net op het moment dat ze bij ons waren om drinken aan te bieden. Was ik het zat. Je houdt nu op. Echt nu. Wil geen woord of gesmak uit je vreet horen komen. Ik doe je deur open en smijt je er uit!

Zegt de meneer netjes. Mevrouw we hebben ook wel een geluidsdichte ruim.

Hij viel in slaap. (YES!) Ik uiteindelijk ook. Maakt hij mij wakker "waar is de iPad oplader?" Heb je die niet ingepakt? Neuj jullie hebben toch dezelfde opladers?

Zoon was naar de wc geweest. Was een verstandig beperkte vrouw die zat dat eens te bestuderen zijn 'geloop'.

En die vroeg dus hardop aan haar vader

"Wat heeft hij? Waarom loopt hij zo?"

De vader schaamde zich best en probeerde zich er beleefd uit te praten.

Zei tegen zoon geef gewoon antwoord.

Zuchten. Mijn been is verlamd. Zei vragen wat is dat. Zoon met de meest mooie verklaring hij doet ut niet meer. Is stuk.

Het meisje heeft een uur met haar been Zitten wiebelen zo van doet hij het nog?

Aangekomen. En we dachten dat we VIP op Schiphol waren. Nou daar super VIP! Tot aan de auto van de familie aan toe! Hup koffers in een karretje er achter, we hoefde maar aan te wijzen welke het waren terwijl we op onze luie reet zaten en ze werden ingeladen.

Zegt zoon ja zo kan ik wel leven. Luilak!

Bij de familie weer een heel kruisverhoor. Moesten wel even bij een wallmart stoppen. Meneer wenste marsmallows. NIET IN DE AUTO OF NAAST MIJ! Dan ga ik echt over mijn nek!

Binnen een avond die halve zak! Mam ben wat misselijk. Ja vind je het raar als je een kilo van die troep naar binnen schuift.

Denk dat we straks zo'n extra brede rolstoel moeten hebben.. Het is hier volgens zoon Vreetistan. Cola,marsmallows, van die Amerikaanse koekjes met chocolade. En uiteraard de Mac en Burger King.

Hij had zijn mond vol in de burgerking van zijn XL Whopper met extra saus. En dan alsnog verbaasd zeggen hoe kunnen die mensen zo dik worden. Eet vooral door dan kom je er achter.

Er moesten nieuwe sokken voor hem komen. Hij had maar 3 paar mee waarvan 2 paar uit 2 verschillende sokken bestaat. Bij de AH verkopen ze met opzet een paar met 2 verschillende sokken dus niet zeuren.

Normaal gaan we na het krijgen van de kinderbijslag winkelen. Doe er dan zelf ook nog ¤100.- bij. Hij heeft nu al de meest verschrikkelijke pro-America dingen gezien die hij wil hebben.

(Wil niet nog een man die volledig in yankee outfit honkbal gaat kijken.)

Had hem beter thuis kunnen laten...
Brugpieper hier heeft straf, hij had zijn huiswerk voor wiskunde niet af. Had wel opdr 65 b c gemaakt maar niet d e f en g op de volgende bladzijde. Vanaf deze week geen coulance meer, dus nablijven. Maar omdat dat niet uitkwam, morgen het 0e uur melden. Dat is stom want daar heb ik ook last van als ouder. Nablijven is in puber zijn tijd, maar nu moet er ineens een kind om 6.00 uur. Een brugpuberT die nogal moeite heeft met zachtjes doen. Grrrrrr

Dit postte ik gisteren in het verkeerde topic. Kind is nunbijna klaar voor vertrek, zachtjes doen lukte aardig. Maar ik ben wel wakker, al een uur, niet leuk!
quote:fietsie schreef op 07 oktober 2015 @ 07:12:

Brugpieper hier heeft straf, hij had zijn huiswerk voor wiskunde niet af. Had wel opdr 65 b c gemaakt maar niet d e f en g op de volgende bladzijde. Vanaf deze week geen coulance meer, dus nablijven. Maar omdat dat niet uitkwam, morgen het 0e uur melden. Dat is stom want daar heb ik ook last van als ouder. Nablijven is in puber zijn tijd, maar nu moet er ineens een kind om 6.00 uur. Een brugpuberT die nogal moeite heeft met zachtjes doen. Grrrrrr

Dit postte ik gisteren in het verkeerde topic. Kind is nunbijna klaar voor vertrek, zachtjes doen lukte aardig. Maar ik ben wel wakker, al een uur, niet leuk!

Ik heb dat op school geweigerd. Een uur eerder melden in de zomer vind ik prima, maar noway dat ik mijn dochter door de donkere velden laat fietsen om half zeven in de ochtend. Ze regelen het maar na schooltijd, voor mijn part volgend jaar mei.

Overigens staat ze élke ochtend te zeuren of ik haar wil brengen. Dat kan in principe wel, maar in de auto zegt ze vervolgens geen stom woord. Heel ongezellig. Dus nee, ik kan je niet brengen. (Wintermaanden uitgezonderd, want ik stuur haar ook op de normale tijd niet in het donker door de velden).
quote:Casalinga schreef op 07 oktober 2015 @ 07:37:

[...]

Ik heb dat op school geweigerd. Een uur eerder melden in de zomer vind ik prima, maar noway dat ik mijn dochter door de donkere velden laat fietsen om half zeven in de ochtend. Ze regelen het maar na schooltijd, voor mijn part volgend jaar mei.

Overigens staat ze élke ochtend te zeuren of ik haar wil brengen. Dat kan in principe wel, maar in de auto zegt ze vervolgens geen stom woord. Heel ongezellig. Dus nee, ik kan je niet brengen. (Wintermaanden uitgezonderd, want ik stuur haar ook op de normale tijd niet in het donker door de velden).Zoon moet wel een klein stukje buiten de bebouwde kom, maar is best een druk stuk, dus dat vind ik niet eng. We wonen een kwartier fietsen van school, dus prima te doen. Alleen heel jammer dat precies op de dag dat dochter niet om 7.00 uur de deur uit hoeft, hij dit dus heeft. Woensdag is meestal de enige dag dat het tot 7.00 uur stil is in huis. Hij zal inmiddels daar zijn werk al wel afhebben, want het was n verhouding best weinig wat hij niet had gemaakt. Ben benieuwd hoe de rest van het uur wordt opgevuld. Helaas heeft hij vandaag ook nog een 8e uur les, dus een heel lange dag voor zo'n brugpieper.
Oh en brengen doen we hier niet aan. Alleen bij echt extreem weer en bij blessures. Kind met zweepslag heb ik gebracht, en met schouderblessure.

Bij extreem weer doen we vaak wel aan carpoolen. Even met de buren en ouders van klasgenoten overleggen en dan één auto voor vier pubers. De keren dat ze gebracht zijn, kun je nog op één hand tellen.

Dochter breng ik wel eens naar de trein, als we al zeker weten dat ze niet met de trein terug komt, of terug komt naar een ander station. Dan is haar fiets nog thuis voor de volgende dag.
quote:fietsie schreef op 07 oktober 2015 @ 07:12:

Dit postte ik gisteren in het verkeerde topic. Kind is nunbijna klaar voor vertrek, zachtjes doen lukte aardig. Maar ik ben wel wakker, al een uur, niet leuk!Mocht dit nog eens voorkomen, contact opnemen met de school en dan laten ze hem maar een uur nablijven op een korte schooldag, voor kinderen die een eind van school fietsen en dan dus is in het donker moeten fietsen, dat is geen optie bij mij.
quote:Christiana schreef op 07 oktober 2015 @ 14:55:

[...]

Mocht dit nog eens voorkomen, contact opnemen met de school en dan laten ze hem maar een uur nablijven op een korte schooldag, voor kinderen die een eind van school fietsen en dan dus is in het donker moeten fietsen, dat is geen optie bij mij.Maar in december gaan alle kinderen toch in donker naar school? Dan is het om 8.00 uur gewoon nog niet altijd licht. Donker of licht maakt voor mij ook niet veel uit. Kinderen komen hier sinds groep 8 ook zelf terug van sport. In donker, maar om die tijd nog niet uitgestorven stil op straat. Ook onze dochter (17) komt om 21.00 uur nog zelf terug naar huis.
Hier ook een meisje dat gewoon in het donker fietst, scheelt misschien dat het binnen de bebouwde kom is.

Gisteren weer een uitbarsting gehad, vandaag een toets en weer weinig geleerd. Dus niet sporten maar leren....drama! Uiteindelijk nadat ze haar medicatie voor ADHD had genomen toch nog samen een poging gewaagd, ten koste van mijn eigen sportavond.....
quote:fietsie schreef op 07 oktober 2015 @ 15:26:

[...]

Maar in december gaan alle kinderen toch in donker naar school? Dan is het om 8.00 uur gewoon nog niet altijd licht. Donker of licht maakt voor mij ook niet veel uit. Kinderen komen hier sinds groep 8 ook zelf terug van sport. In donker, maar om die tijd nog niet uitgestorven stil op straat. Ook onze dochter (17) komt om 21.00 uur nog zelf terug naar huis.Oké dit is een typo, toch?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 08 oktober 2015 @ 14:29:

[...]

Oké dit is een typo, toch? Hoezo?
quote:missmisery schreef op 08 oktober 2015 @ 14:29:

[...]

Oké dit is een typo, toch? Ja inderdaad hoezo?
quote:zomaardus schreef op 08 oktober 2015 @ 14:45:

[...]

Ja inderdaad hoezo?

Hoezo zou iemand van 17 niet zelf naar huis kunnen fietsen op welk tijdstip dan ook?

Als er 12 ofzo had gestaan, snapte ik het punt nog een beetje.

Wat ik me dan afvraag: mag ze na 2100 uur niet fietsen? Halen jullie haar dan op als het later is? Gaat ze nooit uit? Vragen vragen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wij wonen ruim tien km van school. Dus met heel slecht weer breng ik haar. Als het ´s ochtends regent maar de rest van de dag blijft het droog, dan gaat de fiets achterin. Maar wij wonen echt afgelegen en de lantaarns branden niet in het veld. Ze is al eens gevallen omdat ze over een dode kat fietste en ze is ook al eens onderuit gegaan omdat er niet gestrooid wordt hier.

Zomer is een ander verhaal. En ze wordt ook ouder. Maar als brugpieper vond ik ´s ochtends om half acht op school melden in januari, simpelweg geen goed plan. Had ze om kwart voor zeven moeten vertrekken. Neuh, ze verzinnen maar een andere straf.

Kreeg ze rekenwerk .
quote:Casalinga schreef op 04 oktober 2015 @ 11:31:

Ach, ik zie maar weinig volwassenen met paars/blauw/groen/roze haar, dus uiteindelijk komt het met de meesten wel goed . En eerlijk? Liever paars haar dan een sigaret of joint hoor.ik herinner me een klasgenoot die haar donkere haar liet ontkleuren en het daarna knalroze verfde. Dat waste snel uit en daarna maakte het paars. Daarna was haar haar erg beschadigd en de kleur was een soort ondefinieerbaar grijs/lavendel.
Gelukkig is ze van zichzelf donkerblond. Als er paars overheen gaat, denk ik dat het wel lukt zonder te ontkleuren. Maar momenteel is ze eventjes tevreden met het feit dat het mág. Ze twijfelt nog. Laat maar lekker twijfelen .
Hoe vaak valt een mens jaarlijks eigenlijk over een dode kat?
quote:missmisery schreef op 08 oktober 2015 @ 15:22:

[...]

Hoezo zou iemand van 17 niet zelf naar huis kunnen fietsen op welk tijdstip dan ook?

Wat ik me dan afvraag: mag ze na 2100 uur niet fietsen? Halen jullie haar dan op als het later is? Gaat ze nooit uit? Vragen vragen.Ja dat. Potdorie, op mijn 17e woonde ik zelfstandig.
quote:missmisery schreef op 08 oktober 2015 @ 15:22:

[...]

Wat ik me dan afvraag: mag ze na 2100 uur niet fietsen? Halen jullie haar dan op als het later is? Gaat ze nooit uit? Vragen vragen.Oké ik snap je vraag. Dochter heeft reptitie van een meidenkoor tot 21.00 uur. Zij mag zelf naar huis komen ook al moet ze het grootste stuk alleen fietsen. In haar groep worden best nog veel meiden opgehaald. Erg veel zelfs, dus daarin is ze echt een uitzondering, er worden hier veel meiden nog enorm beschermd. Bij uitgaan enz gaan ze vaak met een grotere groep en is ze niet alleen op pad. Maar soms halen we haar ook nog op. Uitgaan kun je in ons dorp niet echt, en twee dorpen verderop wel. Maar dat is echt wel een naar stuk om 's nachts te fietsen.
toen ik 17 was fietste ik om 4 uur 's nachts nog naar huis.
quote:Starshine schreef op 08 oktober 2015 @ 18:25:

toen ik 17 was fietste ik om 4 uur 's nachts nog naar huis.

Ja! En toen ik 16 was ook. En dan vroeg mijn moeder halfhartig: "je fietste toch niet alleen, maar in een groepje?" Maar dan had ik (of een vriendin) met een of andere jongeman staan zoenen, dus van dat groepje kwam niet zoveel. Net zolang wachten tot het weer licht werd/tot de vissers bij het kanaal zaten, dat wilde nog wel eens helpen.

Vierkant rooster/leerlingen vroeg laten komen is natuurlijk een straf. Honderden leerlingen komen hun schoolcarriere door zonder vierkant rooster, je kunt je ook gewoon aan de regels houden, dan kun je langer in je nest blijven liggen. Als je als ouder het te riskant vindt het kind in het donker te laten fietsen, zou ik zelf ook een of andere gruwelijke extra straf verzinnen :D

Maar mijn ervaring met pubers strekt tot de kinderen in mijn les. Daar zitten ook echt geweldig leuke exemplaren bij!
quote:barbaracartland schreef op 08 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

Ja! En toen ik 16 was ook. En dan vroeg mijn moeder halfhartig: "je fietste toch niet alleen, maar in een groepje?" Maar dan had ik (of een vriendin) met een of andere jongeman staan zoenen, dus van dat groepje kwam niet zoveel. Net zolang wachten tot het weer licht werd/tot de vissers bij het kanaal zaten, dat wilde nog wel eens helpen.

Vierkant rooster/leerlingen vroeg laten komen is natuurlijk een straf. Honderden leerlingen komen hun schoolcarriere door zonder vierkant rooster, je kunt je ook gewoon aan de regels houden, dan kun je langer in je nest blijven liggen. Als je als ouder het te riskant vindt het kind in het donker te laten fietsen, zou ik zelf ook een of andere gruwelijke extra straf verzinnen :D

Maar mijn ervaring met pubers strekt tot de kinderen in mijn les. Daar zitten ook echt geweldig leuke exemplaren bij!

Klopt dat vierkant rooster een straf is, dus ik heb mijn zoon gewoon laten gaan. Alleen het klopte niet met de schoolregels.

Huiswerk niet in orde? Achtste uur nablijven!

Te laat in de eerste les? Morgen vroeg melden!

En nu moest mijn zoon, voor niet gemaakt huiswerk, vroeg melden omdat dat de docent beter uit kwam. Vroeg melden geeft echter veel meer overlast thuis. Terwijl iedereen nog mocht slapen, was er al eentje door het huis aan het spoken.
Oh! Dat is inderdaad wel heel suf. Bij ons zijn de vierkantroosterkinders alleen de chronische laatkomers en daar is het wel een gepaste straf voor. Als leerlingen hun huiswerk niet maken, dan mogen individuele docenten daar zelf iets voor verzinnen (is meestal nakomen/strafwerk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven