Napraattopic deel 37

25-09-2015 09:45 2978 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Cateautje schreef op 08 oktober 2015 @ 15:51:

[...]

Het nieuwe testament heeft het van het oude testament overgenomen. Het was Jezus zelf die zei wat ik net schreef en als hij het niet wist, wie dan wel.God noemt het zelf verkeerd in zijn woord dan zeg ik toch niet iets onwaars. Ik geloof dat die tekst wat je aanhaalt heeft te maken met een hypocriet oordeel vellen. Bv Jezus waarschuwt ook ergens voor wolven in schaapskleren hoe wil je een wolf herkennen als je geen onderscheidt kunt maken?
quote:smalleweg schreef op 08 oktober 2015 @ 15:53:

[...]

God noemt het zelf verkeerd in zijn woord dan zeg ik toch niet iets onwaars. Ik geloof dat die tekst wat je aanhaalt heeft te maken met een hypocriet oordeel vellen. Bv Jezus waarschuwt ook ergens voor wolven in schaapskleren hoe wil je een wolf herkennen als je geen onderscheidt kunt maken?

God heeft nog nooit een boek geschreven, nooit!

De enige die in de geschiedenis contact had met God had dat via de heilige Geest en dat was Jezus en die zei, Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt. Dat geldt voor alles.
Heb uw naaste lief zoals u uzelf liefheeft.
Ik ben blij! Ben naar mijn nieuwe dierenarts geweest en die pakt het veel doortastender aan. Ze heeft gewoon EC natuurlijk, ze blijkt nu ook tegen een oorontsteking aan te zitten. Hele bups medicatie gehad, en meegekregen. Morgen terugkomen voor nog twee shots pepmiddel. Rabbit on steroids!

En wat denk je, ik zet Nel neer op de vloer bij de dierenarts, hopt ze ineens keurig op twee poten. Dus de medicatie doet zijn werk al, gister kon ze dat echt nog niet.

Mijn nu oude dierenarts wilde de diagnose EC gewoon niet stellen omdat je daar niet op kunt testen en hij is nogal van de testjes. Ik was over een paar andere incidenten bij hem ook ontevreden over zijn aanpak dus dat speelt ook mee. En deze zit zowat om de hoek en is ook nog open op zaterdag. En ik was de helft (!) kwijt tov gisteren, gisteren bijna 120 betaald, bij hun maar 60.

Zo, nu even bijlezen.
Fijn dat Nel weer hopst Chief. Beterschap gewenst.
quote:Cateautje schreef op 08 oktober 2015 @ 15:59:

[...]

God heeft nog nooit een boek geschreven, nooit!

De enige die in de geschiedenis contact had met God had dat via de heilige Geest en dat was Jezus en die zei, Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt. Dat geldt voor alles.Mensen die Gods geest hadden hebben dingen opgeschreven in de bijbel. Ik haal het hele stuk aan Werp je niet op als rechter, opdat je niet onder het oordeel valt. [2] Want onder het oordeel dat jullie vellen, zul je vallen, en met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden. [3] Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? [5] Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen. [6] Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren.

De vraag in dit stuk is wat bedoeld Jezus met oordelen betekend het dat je nooit meer ergens iets over kan zeggen? Het kan ook zijn dat je de tekst verkeerd interpeteert daarom is het belangrijk om het altijd in het verband te bekijken.

Als je het hele stuk leest zie je dat het met schijnheiligheid te maken heeft. Als je zelf een balk in de ogen hebt kun je niet de ander op de splinter wijzen dat zou schijnheilig zijn. Pas als de balk uit je ogen oog hebt kun je de ander over de splinter vertellen en het laatste stuk gaat over Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren ik geloof dat dit te maken heeft met het evangelie vertellen maar wat je niet moet doen is parels voor de zwijnen gooien. Ik geloof dat God hier vraagt dat je een beoordeling geeft over een situatie.
quote:Solomio schreef op 08 oktober 2015 @ 12:32:

[...]

Idd, tot op zekere hoogte. En de landsgrenzen zijn daarin wat mij betreft dus gewoon totaal nietszeggend. Omdat er ooit ergens een paar mensen een streepje hebben gezet zijn 'wij' (aan deze kant van dat streepje) nu ineens heel anders dan 'zij' (aan de andere kant van dat streepje)?Zoals jij-als-vaste-Napraat-kudde-bewoner vind dat je mag treiteren als ik-de-nieuweling niet reageer zoals jij dat wil? Mijn blauwe letters en mijn gequote stond je niet aan dus dan mag gepest worden? Zo was het toch?

Als de bazen van achter-dat-streepje niet zoveel oorlogen maken (misschien vanwege een geloof), niet zoveel mensenrechten schendt, en geen homo's bestraft, wél goed voor zijn volk zorgt, dan is het volk achter-dat-streepje net zo blij als dat volk van voor-dat-streepje. Want als dat volk van achter-dat-streepje de zelfde wetten gaat toepassen bij het volk van voor-dat-streepje dan maakt men het aan twee kanten-van-het-streepje foute-boel.

Landsgrenzen totaal nietszeggend? Heb je wel eens een geschiedenisboek (of iets over 40/45 gehoord) van binnen bekeken? Ga ze dat eens in Israël vertellen.

De maatschappij dat ben jij.
LOEP ME MAAR aub.
quote:thuisbank schreef op 08 oktober 2015 @ 16:14:

[...]

Mensen die Gods geest hadden hebben dingen opgeschreven in de bijbel. Ik haal het hele stuk aan Werp je niet op als rechter, opdat je niet onder het oordeel valt. [2] Want onder het oordeel dat jullie vellen, zul je vallen, en met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden. [3] Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? [5] Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen. [6] Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren.

De vraag in dit stuk is wat bedoeld Jezus met oordelen betekend het dat je nooit meer ergens iets over kan zeggen? Het kan ook zijn dat je de tekst verkeerd interpeteerd daarom is het belangrijk om het altijd in het verband te bekijken.

Als je het hele stuk leest zie je dat het met schijnheiligheid te maken heeft. Als je zelf een balk in de ogen hebt kun je niet de ander op de splinter wijzen dat zou schijnheilig zijn. Pas als de balk uit je ogen oog hebt kun je de ander over de splinter vertellen en het laatste stuk gaat over Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren ik geloof dat dit te maken heeft met het evangelie vertellen maar wat je niet moet doen is parels voor de zwijnen gooien. Ik geloof dat God hier vraagt dat je een beoordeling geeft over een situatie.

Ik neem aan dat jij jezelf perfect acht.

Zij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen.
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 11:46:

[...]

Alsjeblieft geen mod zeg

Heel naar, ben vorig jaar met de zoveelste pietendiscussie best wel geschrokken van reacties van mensen waar ik het totaal niet van verwachtte.Ik weet niet in welke Pietendiscussie je verzeilt bent geraakt, maar misschien denken die mensen gewoon anders over zo'n mooi cultureel kinderfeest dan jij. En maakt het hen boos dat dit vredig feest, met Piet als held, ter discussie word gesteld als ware het discriminatie.

LOEP ME MAAR aub.
Cateautje bv stel iemand zegt dat stelen verkeerd is heeft die persoon dat iets verkeerds gezegd?
quote:Cateautje schreef op 08 oktober 2015 @ 16:21:

[...]

Zij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen.Nee ik ben niet perfect maar als ik zelf een balk in mijn eigen ogen heb en ik ga iemand dan ergens opwijzen dat zou hypocriet zijn. Stel ik zou zelf in overspel maar ik wijs iemand op een zonde dan heb ik toch een balk in mijn eigen oog.
quote:fietsie schreef op 08 oktober 2015 @ 11:01:

[...]

Bij mij ook, ik zie alleen dat dit iets dat echt in mensen zit. En hoe beperkter hun denkvermogen is, hoe groter dit gevoel is lijkt wel.
quote:thuisbank schreef op 08 oktober 2015 @ 16:21:

Cateautje bv stel iemand zegt dat stelen verkeerd is heeft die persoon dat iets verkeerds gezegd?

Het is aan God en aan God alleen om te oordelen.

Ik weet niet of stelen verkeerd is. Je zal maar honger hebben.
quote:thuisbank schreef op 08 oktober 2015 @ 16:23:

[...]

Nee ik ben niet perfect maar als ik zelf een balk in mijn eigen ogen heb en ik ga iemand dan ergens opwijzen dat zou hypocriet zijn. Stel ik zou zelf in overspel maar ik wijs iemand op een zonde dan heb ik toch een balk in mijn eigen oog.Het gaat niet om oog om oog. Als je zelf niet perfect bent, om welke reden dan ook, dan heb je geen recht om over een ander te oordelen, om welke reden dan ook.
quote:smalleweg schreef op 08 oktober 2015 @ 15:41:

[...]

Hallo Roosje ik kwam trouwens een foto tegen bij iemand waar "haar" op de gay pride was. Zou ze misschien zelf op andere vrouwen vallen, ik weet het eerlijk gezegd niet? Het lijkt wel alsof ze bij alle dingen aan de verkeerde kant (volgens mij is ze ook tegen de staat Israel) staat ik zie de gay pride als een mars naar de hel. Laatst had ik wel een gesprek met iemand die begon zelf over het onderwerp homoseksualiteit en hij wilde het bij mensen eruit slaan daar heb ik wel iets van gezegd en dat ik daar totaal niet achter stond. Ik zei toen ook tegen hem je hoeft er niet achter te staan (wat ik trouwens zelf ook niet doe) maar geweld gaat natuurlijk wel erg ver. Je zou maar collega's hebben die zo praten of FB-vrienden hebben die dit "liken"
LOEP ME MAAR aub.
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 16:23:

[...]

LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 08 oktober 2015 @ 16:29:

[...]

Iets met een splinter en een balk ensooow
Avondeten verse tomatensoep met stokbrood.
quote:-RoseRed- schreef op 08 oktober 2015 @ 16:39:

Avondeten verse tomatensoep met stokbrood.

Eten ?!

Verse sperziebonen, aardappelen en een slaaivinkie.
quote:Grobbekuiken schreef op 08 oktober 2015 @ 16:45:

[...]

Eten ?!

Verse sperziebonen, aardappelen en een slaaivinkie. gefeliciteerd met je verjaardag!
Eh.. "ik zie de gay pride als een mars naar de hel." Hallo? Mag homo discriminatie wel hier? Wat een gezuig trouwens lees ik. Dankjewel Cateau. Dat je nog in discussie gaat. Ik ga wel even kijken of het elders wel gezellig is.
quote:Cateautje schreef op 08 oktober 2015 @ 16:21:

[...]

Zij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen.In dat stuk van de overspelige vrouw waar Jezus dit zegt, zegt hij nadat hij haar vergeven heeft ga heen en zondig niet meer.
Ik ga niet omwille van "haar" dat ik bv het homohuwelijk ga goedkeuren dan zou ik met dingen akkoord gaan waarvan ik weet dat het niet goed is. Ik volg dan liever Jezus maar dat ik wel voor het goede sta.
quote:started schreef op 08 oktober 2015 @ 16:49:

[...]

In dat stuk van de overspelige vrouw waar Jezus dit zegt, zegt hij nadat hij haar vergeven heeft ga heen en zondig niet meer.

Dus jij stelt jezelf gelijk aan God en Jezus. Tjonge.

Het lijkt me overigens zeer schijnheilig en hypocriet om de liefde te veroordelen. Als je liefde veroordeeld, dan veroordeel je God, want God is Liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven