Inchecken Schiphol

10-10-2015 15:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort van Schiphol naar Londen vliegen met EasyJet. Ik heb al wel eens gevlogen met Ryanair vanaf Eindhoven Airport, en toen hadden we de tickets thuis uitgeprint en met die geprinte tickets konden we boarden. Maar nu heb ik gehoord van een vriendin dat op Schiphol automaten staan waarbij je je uitgeprinte ticket scant, en dan een instapkaart krijgt. Hoe werkt dit, en is dit verplicht voor alle vluchten of alleen KLM, Delta etc.?
Nee. Jij moet je boarding pass uitprinten. Dat staat HEEL erg duidelijk op de bevestiging van je boeking. Je kunt het nu al doen.

Op Schiphol kun je alleen je koffer afgeven, het is niet de bedoeling dat jedaar incheckt.

Inchecken kan ook op je mobieltje. Dan hoef je niets uit te printen en krijg je een electronische boarding pass. Download de easyJet app (en lees de hele duidelijke regels!)
Niet van toepassing op easyjet
Hoe het werkt, merk je vanzelf als je daar staat, is echt heel simpel, zoals te zien in dit filmpje maar dit geldt niet voor Easyjet. Gewoon naar de website gaan, inchecken en printen.

Fijne vakantie!
Je scant je ticket niet. Er staat een automaat voor bepaalde maatschappijen om in te checken, maar daar zit Easyjet niet op. Easyjet wil dat je vooraf via Internet al incheckt.

Easyjet vliegt vanaf de H / M low cost pier. Die heeft een aparte ingang via hal 3 en je scant de code op je papieren of electronische boarding pass om door de toegangspoortjes te komen.

Houd er verder rekening mee dat er in de wachtruimte vrij weinig ruimte en voorzieningen zijn. Mocht je rond etenstijd vliegen, dan is het de moeite waard om zelf iets te eten mee te nemen of te halen vóórdat je door de security gaat.
Als je de app gebruikt: je kunt voor de zekerheid een schermafdruk van je boardingpass maken (al is de easyjetapp echt heel simpel).
Ik gebruik de app en download de boarding passen in, ben nu in het buitenland (gister gevlogen) en ook zo gedaan, werkt prima
Het is niet het vliegveld dat bepaalt op welke manier je moet inchecken, maar de vliegtuigmaatschappij. Check dus altijd bij je maatschappij hoe je moet inchecken!
Nogmaals, vergeet de Schipholwebsite. Het enige wat telt is wat easyJet heel duidelijk schrijft in haar bevestigingsmail.

Het is heel erg simpel en ze zijn heel erg duidelijk. De app is een echte aanrader. Heel simpel in gebruik en je wordt ook nog eens real time op de hoogte gehouden van bijzonderheden voor je vlucht (mochten die zich voordoen).

Overigens vliegt TO naar Londen en vertrekt dus van de H-gate. Ze kan dus gebruik maken van het hele Schiphol gebouw en niet alleen de relatief kale low-cost pier.
H = low cost pier

M / H is dezelfde pier, alleen is M een andere ingang omdat dat voor Schengen vluchten is en H is inderdaad daarbuiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven