Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik heb ervaring met die van de Consumentenbond en ik vond dat erg fijn. Heel gemakkelijk ook. Zij regelden alles. Ik hoefde alleen maar de meterstanden door te geven.

Moondancer, moet je als je werkloos bent. Je spaargeld aanspreken voor vaste lasten en boodschappen? Of juist voor uitstapjes en zo?

Als mijn partner tijdelijk werkloos is zou ik de uitstapjes betalen. En qua vaste lasten, ik ben ren voorstander voor naar rato betalen. In die maanden ligt de verhouding dus anders dan wanneer jij werk hebt. Zou ik me niet schuldig over voelen. Je doet je best m werk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angel64 schreef op 11 oktober 2015 @ 09:14:

Wij zijn met overgestapt. Blijkt ons 50 euro per maand te schelen, de moeite waard dus 😀. Overstappen was heel makkelijk, alles wordt geregeld. Je hoeft enkel de meterstanden door te geven. Ik zeg dus DOEN!Hoi Angel, ben je overgestapt via zo'n energievergelijkingswebsite? Zo ja, via welke?
quote:marana schreef op 11 oktober 2015 @ 09:19:

Ik heb ervaring met die van de Consumentenbond en ik vond dat erg fijn. Heel gemakkelijk ook. Zij regelden alles. Ik hoefde alleen maar de meterstanden door te geven. Ik ben geen lid van de consumentenbond... dan zal die dienst vermoedelijk niet voor mij beschikbaar zijn.
Via gaslicht.com
Nee, deze dienst is (was twee jaar geleden iig) ook voor niet-leden.
quote:naomi1978 schreef op 10 oktober 2015 @ 17:48:

Eigen kleding maken trouwens ook niet hoor, daar begin ik niet aan zulke dingen. Kortom voornamelijk de dingen die we leuk vinden en geen vaste banen.Dat is dus wat anders dan zelfvoorzienend zijn.
quote:marana schreef op 11 oktober 2015 @ 09:45:

Nee, deze dienst is (was twee jaar geleden iig) ook voor niet-leden.

Ik heb even gekeken en inderdaad! Het heet Energiecollectief en is ook beschikbaar voor niet-leden. Ik ga eens invullen, kijken wat eruit komt.

(edit) Nee dit is toch niet wat ik zoek. Ze verzamelen alle overstappers en stappen dan naar één leverancier (in dit geval Budget energie -- nog nooit van gehoord) om een lagere prijs te bedingen.
Gaslicht.com.
quote:milouda schreef op 11 oktober 2015 @ 10:34:

Gaslicht.com.Die is van Ben Woldring hè? Ik ga kijken!
quote:Haley schreef op 11 oktober 2015 @ 09:52:

[...]

Ik heb even gekeken en inderdaad! Het heet Energiecollectief en is ook beschikbaar voor niet-leden. Ik ga eens invullen, kijken wat eruit komt.

(edit) Nee dit is toch niet wat ik zoek. Ze verzamelen alle overstappers en stappen dan naar één leverancier (in dit geval Budget energie -- nog nooit van gehoord) om een lagere prijs te bedingen.

Dat is inderdaad het energiecollectief, daar heb ik niet aan meegedaan. Ik maakte gewoon gebruik van de energievergelijker. Ik ga ff kijken of ik die nog kan vinden.

Edit: dit volgens mij energievergelijker
Ik heb even gekeken, ik ben via independer overgestapt op budget energie. Je hoeft verder alleen je meterstanden op te geven, dus dat is vrij makkelijk.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik stap ieder jaar over via gaslicht.com, dat werkt prima. Geen omkijken naar, altijd een prima overstapbonus en ik heb nog geen betere deals gezien
Gaslicht independer en energievergelijker zijn toch allemaal beetje hetzelfde of heb ik dat nou mis?
Ja, volgens mij ook Jac-79. Ik vind het best verwarrend dat er duizend verschillende websites zijn, zonder duidelijk verschil. Ik heb dus maar gegokt op independer, en voor alsnog ben ik tevreden met m'n overstap. Maar volgens mij maakt het niet echt uit.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Dat is waar Prik maar volgens mij heb ik nooit beweerd dat we volledig zelfvoorzienend willen worden. Zo zelfv.zienend als mogelijk is ons uitgangspunt en aangezien zowel breinaald als naaimachine mij totaal niet interesseren, ik het totaal ook niet kan en dus fulltime bezig zou moeten zijn met kleding voor ons gezin, is dat wat ons betreft niet haalbaar . Net zoals we ook naar ziekenhuizen zullen blijven gaan en nog wel meer van zulks... Dus idd niet volledig zelfvoorzienend

Wij hebben vorig jaar ook aardig bespaard met overstappen qua energie. Verder verbruiken wij door de kachel eigenlijk vrij weinig gas...
Ik heb ooit van een kennisje een boek gekregen over zelfvoorzienend leven. Daarin stond bijvoorbeeld ook uitgelegd hoe je kon bevallen zonder hulp van een verloskundige.... Maar daar stonden echt zulke rare dingen bij! Dat je het kindje citroensap in de ogen moest spuiten zodat ie ging huilen na de bevalling, bijvoorbeeld

Nou, ik zie het al helemaal voor me..... Je kindje komt net op de wereld, sowieso al een heel heftige verandering enzo.... En dan lekker citroensap in de oogjes spuiten. Wat een warm welkom is dat Ieder zijn ding hoor, maar dat vond ik toch wel zo raar!!

Maar daardoor kon ik de rest van het boek dus ook niet echt meer serieus nemen....
Haha, Bumba, dat kan ik me goed voorstellen. Mijn wens is wel om over een jaar of 10 ergens te wonen met een leuk stuk grond, waar ik voor de hobby een moestuin heb maar om nu dit soort best-wel-essentiële dingen zelf te willen doen.. Lijkt me een slecht plan.
quote:Bumba1985 schreef op 11 oktober 2015 @ 19:15:

Ik heb ooit van een kennisje een boek gekregen over zelfvoorzienend leven. Daarin stond bijvoorbeeld ook uitgelegd hoe je kon bevallen zonder hulp van een verloskundige.... Maar daar stonden echt zulke rare dingen bij! Dat je het kindje citroensap in de ogen moest spuiten zodat ie ging huilen na de bevalling, bijvoorbeeld

Nou, ik zie het al helemaal voor me..... Je kindje komt net op de wereld, sowieso al een heel heftige verandering enzo.... En dan lekker citroensap in de oogjes spuiten. Wat een warm welkom is dat Ieder zijn ding hoor, maar dat vond ik toch wel zo raar!!

Maar daardoor kon ik de rest van het boek dus ook niet echt meer serieus nemen....OMG....
Misschien is dit niet helemaal de juiste plek, maar voor mij past hij wel in het rijtje. Mijn huis is een beetje tegenstrijdig qua temperatuur. Ondanks dat ik het buiten al behoorlijk fris aan vond voelen was mijn woonkamer met 19,5 graad nog heerlijk van temperatuur en was de verwarming alleen vanmorgen nodig. Mijn slaapkamer is echter een compleet ander verhaal, daar is het al zo koud in de avond dat ik er tegenop zie om mijn vest oid uit te trekken en slaap ik dus al zeker 2,5 week onder mijn winterdekbed. Mijn was droogt nu natuurlijk ook voor geen meter (geen droger) en de ramen zijn dan dus ook beslagen. Ik zit nu dus een beetje met de vraag hoe ik mijn slaapkamer weer een beetje behagelijk krijg zonder dat ik ga bijverwarmen, thermostaat is in de woonkamer en om die nu op 20 graden te zetten zodat de slaapkamer warm kan worden lijkt me wat onnodig, maar ik ben bang dat als de slaapkamer zo vochtig blijft ik straks met schimmel oid zit. Iemand de gouden tip?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 11 oktober 2015 @ 22:52:

Misschien is dit niet helemaal de juiste plek, maar voor mij past hij wel in het rijtje. Mijn huis is een beetje tegenstrijdig qua temperatuur. Ondanks dat ik het buiten al behoorlijk fris aan vond voelen was mijn woonkamer met 19,5 graad nog heerlijk van temperatuur en was de verwarming alleen vanmorgen nodig. Mijn slaapkamer is echter een compleet ander verhaal, daar is het al zo koud in de avond dat ik er tegenop zie om mijn vest oid uit te trekken en slaap ik dus al zeker 2,5 week onder mijn winterdekbed. Mijn was droogt nu natuurlijk ook voor geen meter (geen droger) en de ramen zijn dan dus ook beslagen. Ik zit nu dus een beetje met de vraag hoe ik mijn slaapkamer weer een beetje behagelijk krijg zonder dat ik ga bijverwarmen, thermostaat is in de woonkamer en om die nu op 20 graden te zetten zodat de slaapkamer warm kan worden lijkt me wat onnodig, maar ik ben bang dat als de slaapkamer zo vochtig blijft ik straks met schimmel oid zit. Iemand de gouden tip?Hoe ventileer je? Raam open overdag? De was beneden drogen ipv boven? Thermostaat een uurtje voor het slapen gaan wel even wat hoger zodat de slaapkamer een beetje opwarmt? Deur van de slaapkamer altijd open zodat de temperatuur wat constanter blijft?
En waar komt het door dat de temperatuurverschillen zo groot zijn? Daar ligt natuurlijk ook de oplossing in.
quote:cybermeisje schreef op 11 oktober 2015 @ 22:52:

Misschien is dit niet helemaal de juiste plek, maar voor mij past hij wel in het rijtje. Mijn huis is een beetje tegenstrijdig qua temperatuur. Ondanks dat ik het buiten al behoorlijk fris aan vond voelen was mijn woonkamer met 19,5 graad nog heerlijk van temperatuur en was de verwarming alleen vanmorgen nodig. Mijn slaapkamer is echter een compleet ander verhaal, daar is het al zo koud in de avond dat ik er tegenop zie om mijn vest oid uit te trekken en slaap ik dus al zeker 2,5 week onder mijn winterdekbed. Mijn was droogt nu natuurlijk ook voor geen meter (geen droger) en de ramen zijn dan dus ook beslagen. Ik zit nu dus een beetje met de vraag hoe ik mijn slaapkamer weer een beetje behagelijk krijg zonder dat ik ga bijverwarmen, thermostaat is in de woonkamer en om die nu op 20 graden te zetten zodat de slaapkamer warm kan worden lijkt me wat onnodig, maar ik ben bang dat als de slaapkamer zo vochtig blijft ik straks met schimmel oid zit. Iemand de gouden tip?Het kan ook aan de isolatie van je huis liggen. Enkel glas boven bijvoorbeeld? Ik merk heel veel verschil sinds wij in een goed geïsoleerd huis wonen. Thermostaat beneden maar eigenlijk in het hele huis dezelfde temperatuur en ik heb boven altijd een kiepraampje open.
Ik heb een appartement, dus geen 'boven' of 'beneden'. overal dubbel glas. Temperatuurverschil zal waarschijnlijk komen omdat de woonkamer wel de zon heeft (geen directe zon) en de slaapkamer (aan de voorkant) geen zon ziet. Nu 's ochtend vroeg is het in de woonkamer ook nog maar 16,5 graad.

Door de onhandige plaatsing van het raam durf ik het raam overdag als ik ben gaan werken niet open te zetten, maar dan staat de tussendeur wel open en in de woonkamer ventileer ik wel de hele dag. Sowieso staat de deur tussen de hal en de slaapkamer de hele dag open als ik thuis ben, alleen de deur tussen de hal en de woonkamer is altijd dicht als ik thuis ben. Ik word namelijk super zenuwachtig van de deur die open staat.

's avonds de thermostaat even omhoog zou wel kunnen helpen, hopelijk tegen het vocht. Ik zit namelijk niet te wachten op schimmel in de slaapkamer.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ik denk ook dat het helpt om zoveel mogelijk alle deuren open te zetten, zodat de temperatuur in huis zo gelijkmatig mogelijk blijft. Ik woon ook in een appartement, en bij ons staan de deuren ook zoveel mogelijk open. Alleen die naar de slaapkamer is juist zoveel mogelijk dicht in deze tijd van het jaar. Het raam staat er altijd open, en het is er dus ook aanzienlijk kouder dan in de rest van het huis. Maar dat vinden we juist lekker; ik kan echt niet slapen in een warm vertrek.
Wij zijn trouwens bezig met een 'verbouwing' aan ons nieuwe appartement (al hoort dit misschien eerder thuis in het topic Buitensporige maar oh zo fantastische uitgave). We hebben een heel groot balkon, dat we echter een groot deel van de tijd niet kunnen gebruiken omdat het er zo hard waait. We zijn nu van plan om helemaal rondom het balkon glazen wanden te laten plaatsen. Zo creëren we in feite een extra buitenkamer aan ons huis. Die wanden kunnen helemaal open, en ook kunnen alle losse delen afzonderlijk open. Zo bepalen we zelf hoeveel frisse lucht/wind we op ons balkon willen hebben. Het lijkt ons ideaal, en het zal ook zeker schelen qua temperatuur en stookkkosten. Meerdere buren hebben dit al laten doen, en die zijn er allemaal heel enthousiast over. Het is wel heel veel geld, maar ik denk dat het het comfort en leefgenot aanzienlijk vergroot. Omdat ons balkon iets anders in elkaar zit dan de rest moet nog even berekend worden of het allemaal mogelijk is, maar ik hoop echt dat het kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven