Gezondheid alle pijlers

Inwendige BH?

25-09-2008 21:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames. Ik overweeg een borstverkleining nu mijn borsten na de borstvoeding (en oke... nu ik wat ouder wordt) een stuk slapper zijn geworden. Op internet las ik wat over een Inwendige BH, waarbij met het materiaal dat o.a. voor liesbreuken wordt gebruikt, een versteviging aan de binnenkant van je borst komt.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en resultaten. Anyone?

Charnie.
Goed nieuws voor vrouwen die niet van bh's houden. Een nieuwe uitvinding, waarbij banaanvormige siliconen onder de borst worden ingeplant, maakt lingerie overbodig. 'Goed voor tien jaar', garandeert de uitvinder. De 'inwendige bh' heet Cup & Up en is volgens de Israëlische dokter Eyal Gur een heel eenvoudig ontwerp dat gepaard gaat met een al even eenvoudige ingreep. 'Het kan onder plaatselijke verdoving in 40minuten tijd.' De siliconen-bh komt 1centimeter onder de huid te zitten. Fijne draadjes aan de ribben tussen borst en schouder moeten de implantaten op hun plaats houden. Volgens de dokter kan de patiënt enkele uren na de ingreep al naar huis, en na drie dagen naar het werk. 'Alleen voor het sporten is een normale bh nog aangewezen', aldus Gur. Het effect blijft niet duren. 'Na tien jaar is misschien een tweede operatie nodig', geeft Gur toe. Ook leeftijd, een zwangerschap of een gewichtstoename kunnen een invloed hebben op de inwendige bh. De Britse krant Daily Mail zegt dat de eerste operatie verwacht mag worden in de herfst. En dat België de primeur krijgt. 'Dat is geen compliment, maar zeer slechte publiciteit voor ons land', zo reageert de bekende plastische chirurg Jef Hoeyberghs. 'Het idee is niet nieuw. Alleen: het is altijd al mislukt. Gewoon omdat het systeem niet deugt. Het tast de fundamentele bewegingsvrijheid aan. De patiënt krijgt er trekkingen van aan de schouder', foetert Hoeyberghs. 'Het is een Israëlische uitvinding. Dat ze er daar dan maar mee experimenteren.' Als het systeem echt in ons land wordt gebruikt, moet een ethische commissie daarop toezien, aldus nog Hoeyberghs.

geknipt vanaf http://www.nieuwsblad.be
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is dit wat anders ?
Oeh, da's duidelijk Bianca. Bedankt voor de tip.

Ik bedoelde wat anders:

"De enige mogelijkheid om de borsten blijvend steviger te maken, zodat zij de vorm na de correctie wel permanent behouden en niet weer opnieuw uitzakken is door extra materiaal in te brengen dat stevig blijft en niet op termijn weer uitrekt. Sedert kort bestaat deze mogelijkheid door de ontwikkeling van een nieuwe en veelbelovende techniek voor een blijvende correctie en versteviging van slappe en uitgezakte borsten. Hierbij wordt een kunststof netje in de gewenste borstvorm onder de huid rond de borstklier aangebracht. Dit netje werkt als een inwendige BH. Omdat het materiaal, waaruit het gemaakt is, goed door het lichaam geaccepteerd wordt en het niet wordt afgebroken, blijft dit netje de borst permanent een natuurlijke fraaie vorm geven. Het is zelfs zo dat het in principe niet meer nodig is om een klassieke BH te dragen, de borsten hebben hun eigen BH aan de binnenkant. Het netje is gemaakt van polyester, een materiaal dat op grote schaal veilig al tientallen jaren in de geneeskunde gebruikt wordt in de vorm van hechtmateriaal en verstevigingsmateriaal ter versterking van zwakke plekken zoals liesbreuken. Het is een heel veilig en betrouwbaar materiaal. Het inwendige BH systeem (IBS) kent verschillende maten netjes, dus verschillende maten inwendige BH’s. Hierdoor kunnen vrijwel alle groottes van borsten gecorrigeerd worden. (...)"

Het schijnt in Brazilië en Zuid-Afrika al meer dan 5 jaar gedaan te worden, maar ik ben dus op zoek naar Nederlandse vrouwen die dit hebben laten doen en wat hun bevindingen zijn.

groet, Charnie
Hier de risico's ; http://www.newbeauty.nl/i...func=viewpub&tid=2&pid=81
Getsie, klinkt heel eng.
quote:charnie schreef op 25 september 2008 @ 21:46:

Hi Dames. Ik overweeg een borstverkleining nu mijn borsten na de borstvoeding (en oke... nu ik wat ouder wordt) een stuk slapper zijn geworden. Op internet las ik wat over een Inwendige BH, waarbij met het materiaal dat o.a. voor liesbreuken wordt gebruikt, een versteviging aan de binnenkant van je borst komt.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en resultaten. Anyone?

Charnie.Hoe lang ben je gestopt als ik vragen mag?
ik zou me het geld van zo'n operatie besparen en investeren in goede, stevige bh's. Het lijkt me ook echt een heel erg eng idee om het te laten doen, het is niet zomaar een ''makkelijke'' ingreep als ik bovenstaande link mag geloven.
Borsten zakken uit door zwangerschap, niet door de bv. Als je de kijk-en-vergelijktest doet tussen ex-voedsters en nooit-voedsters, zie je zelfs dat niet-voedsters meer hangende boezem hebben dan ex-voedsters. Waarschijnlijk komt dit omdat de borsten van niet-voedsters in veel kortere tijd veel meer rek en ontspanning meemaken dan wel-voedsters, waardoor de huid meer te lijden heeft.

**kijkt treurig naar haar sieluge theezakjes en hoopt dat het nog een beetje bijtrekt**
Je moet de borsten een jaar de tijd geven om zich weer te herstellen. Bij niet-voedsters gerekend vanaf de bevalling en bij ex-voedsters gerekend vanaf het stoppen met voeden. Ik weet niet hoelang je gestopt ben met borstvoeding geven?

Ik dacht destijds ook 3 maanden na het stoppen met borstvoeden; dat komt nooit meer goed en heb daarom toen een borstvergroting laten uitvoeren. Na 10 jaar weer laten verwijderen, want het voelde niet goed. Nu zijn ze eruit en wonderwel zijn mijn borsten erg mooi. Alsof ik nooit protheses heb gehad en ze zijn ook mooi vol, geen slappe theezakjes meer.

Moraal van het verhaal: geef je lijf de tijd, dan komt het hoogstwaarschijnlijk echt goed.

Ik had gewild dat iemand dat mij verteld had destijds, in plaats van dure kunstgrepen uit te laten voeren, met risico`s.
Een jaar?!

Ik geloof dat ik morgen stop.
het klopt dat net na de BV je borsten erg gehavend zijn, maar het trekt nog flink bij, je moet het idd een jaar de tijd geven. Het fabeltje dat borsten door BV niet worden aangetast is door de BV adepten in het leven geroepen. BV doet de borsten uitlubberen en de tepels vergroten. van de zwangerschap krijg je vooral striae en licht hangende prammen
maar echt goed komt het nooit meer
Tepels vergroten gebeurt toch tijdens de zwangerschap al? Net als dat je tepelhof dan donkerder kleurt? Volgens mij is dat geen gevolg van de borstvoeding, maar eerder ter ondersteuning van een goede start ervan!

Qua "uitlubberen" idem dito: mijn borsten waren echt het grootst tijdens de stuwing. En ik kon ze tenminste nog leegkolven (leeg laten drinken was met mijn prematuur geen optie natuurlijk ). Mijn niet-voedende ziekenhuis-buurvrouw bleef de hele dag knallende tieten hebben. Er stond veel meer en langer rek op haar huid dan op de mijne hoor!

Ik geloof echt niet alle borstvoedingspromotiepraat, maar volgens mij hebben ze op dit vlak wel degelijk een punt.
quote:qwertu schreef op 28 september 2008 @ 19:52:

Tepels vergroten gebeurt toch tijdens de zwangerschap al? Net als dat je tepelhof dan donkerder kleurt? Volgens mij is dat geen gevolg van de borstvoeding, maar eerder ter ondersteuning van een goede start ervan!

Qua "uitlubberen" idem dito: mijn borsten waren echt het grootst tijdens de stuwing. En ik kon ze tenminste nog leegkolven (leeg laten drinken was met mijn prematuur geen optie natuurlijk ). Mijn niet-voedende ziekenhuis-buurvrouw bleef de hele dag knallende tieten hebben. Er stond veel meer en langer rek op haar huid dan op de mijne hoor!

Ik geloof echt niet alle borstvoedingspromotiepraat, maar volgens mij hebben ze op dit vlak wel degelijk een punt.Hoe langer ik voedde hoe langer de tepels werden, dat was in de zwangerschap en vlak na de bevalling zeker niet zo. het kwam nooit meer goed
Oh, bij mij is dat niet het geval. Tijdens de zwangerschap nam de boel andere vormen aan. Ik heb wel eens ergens gelezen dat de meeste vrouwen qua borstontwikkeling stranden in een onvolwassen stadium en dat ze pas tijdens een zwangerschap het volwassen stadium bereiken. Ik voed inmiddels op een week na een jaar en mijn tepels zijn tijdens het afgelopen jaar niet verder veranderd ten opzichte van hoe ze er aan het einde van de zwangerschap uitzagen.

Dat het "nooit meer goedkomt" heeft dus niet te maken met het voeden, maar met het feit dat de ontwikkeling van een vrouwenborst gewoon nog niet af is als ze geen zwangerschap heeft doorstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven