Wat is jou creatieve talent?
donderdag 15 oktober 2015 om 22:00
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken.
Nu heb ik via een kennis gehoord die er ook heeft gewerkt, dat ze tijdens het gesprek graag van je willen horen wat jou creatieve talent is.
Dit vinden ze namelijk heel belangrijk.
Uiteraaaaard barst ik van de talenten *D Maarr ...wat is nou handig om te noemen en wat niet?
En los van mijn gesprek....
Wat zijn jullie creatieve talenten?
Nu heb ik via een kennis gehoord die er ook heeft gewerkt, dat ze tijdens het gesprek graag van je willen horen wat jou creatieve talent is.
Dit vinden ze namelijk heel belangrijk.
Uiteraaaaard barst ik van de talenten *D Maarr ...wat is nou handig om te noemen en wat niet?
En los van mijn gesprek....
Wat zijn jullie creatieve talenten?
donderdag 15 oktober 2015 om 22:02
Dan kop ik m maar in: ik ben creatief met taal. JouW talent is het dus.
En ot: ik zou gewoon noemen wat je kunt. Vragen ze je straks een portret te schilderen en dan kom je niet verder dan zo'n vijfpoot met een bolletje erop... Of ben je zo'n creatieve duizendpoot dat je niet kan kiezen?
En ot: ik zou gewoon noemen wat je kunt. Vragen ze je straks een portret te schilderen en dan kom je niet verder dan zo'n vijfpoot met een bolletje erop... Of ben je zo'n creatieve duizendpoot dat je niet kan kiezen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
donderdag 15 oktober 2015 om 22:14
donderdag 15 oktober 2015 om 22:17
donderdag 15 oktober 2015 om 22:23
Ik ben hartstikke creatief. Maak websites (alleen via via omdat ik me niet aan een tijdslimiet kan houden) naai kleding, voordat mijn rug er aan ging kon ik aardig verbouwen, kennis is er nog maar ja dat staan met zo'n boor in je klauwen hé .. Verder ben ik enorm inventief onder druk, ben goed in onverwachte calamiteiten. Ik was ooit heel creatief in de keuken En ik kan heel goed smoezen bedenken zonder dat het echt smoezen zijn. ....
Verder kan ik aardig tekenen en speel ik niet onverdienstelijk gitaar en keyboard Oja, kan ook nog een beetje zingen.
En nu?
Verder kan ik aardig tekenen en speel ik niet onverdienstelijk gitaar en keyboard Oja, kan ook nog een beetje zingen.
En nu?
donderdag 15 oktober 2015 om 22:29
Het ontbreekt mij aan talent en aan ambitie. Ik vroeg vroeger eens aan mijn moeder van waar ben ik nou goed in en waarin blink ik uit? Lange stilte volgde........ toen zei mijn moeder , daar kom je nog wel achter als je ouder wordt. Mijn moeder leeft al 17 jaar niet meer en ik weet het nog niet, haha. Ik heb dat gewoon niet.
donderdag 15 oktober 2015 om 22:36
quote:Blondie456 schreef op 15 oktober 2015 @ 22:29:
Het ontbreekt mij aan talent en aan ambitie. Ik vroeg vroeger eens aan mijn moeder van waar ben ik nou goed in en waarin blink ik uit? Lange stilte volgde........ toen zei mijn moeder , daar kom je nog wel achter als je ouder wordt. Mijn moeder leeft al 17 jaar niet meer en ik weet het nog niet, haha. Ik heb dat gewoon niet.zelfkennis is een talent dat de meesten ontbreekt. En dat heb jij in ieder geval.
Het ontbreekt mij aan talent en aan ambitie. Ik vroeg vroeger eens aan mijn moeder van waar ben ik nou goed in en waarin blink ik uit? Lange stilte volgde........ toen zei mijn moeder , daar kom je nog wel achter als je ouder wordt. Mijn moeder leeft al 17 jaar niet meer en ik weet het nog niet, haha. Ik heb dat gewoon niet.zelfkennis is een talent dat de meesten ontbreekt. En dat heb jij in ieder geval.
donderdag 15 oktober 2015 om 22:50
Is die vraag ook relevant voor de functie?
Anders zou het best kunnen dat het geen standaard vraag voor de sollicitatie is, maar dat ze gewoon steeds iets anders vragen, om het gesprek op gang te brengen en om iets meer over de sollicitant te weten te komen.
Het is dus helemaal niet gezegd dat jij die vraag gaat krijgen omdat je vriendin die wel kreeg.
Anders zou het best kunnen dat het geen standaard vraag voor de sollicitatie is, maar dat ze gewoon steeds iets anders vragen, om het gesprek op gang te brengen en om iets meer over de sollicitant te weten te komen.
Het is dus helemaal niet gezegd dat jij die vraag gaat krijgen omdat je vriendin die wel kreeg.
donderdag 15 oktober 2015 om 23:36
quote:paleviolet schreef op 15 oktober 2015 @ 22:50:
Dat idee heb ik ook, ik gooi tijdens sollicitatie gesprek ook wel eens een gare vraag er door heen zoals:
Welk nummer luister je om jezelf op te peppen?
Wat zou je voor me koken als ik bij je zou komen eten?
Vragen slaan nergens op en er is geen goed of fout antw, maar heeft meerdere doelen. Wil dat de sollicitant ontspant en geen standaard gesprek. Ik leer iemand een stuk beter kennen als diegene zegt "goh ik zou zo en zo koken want" ipv "ik ben een teamplayer"
Dat idee heb ik ook, ik gooi tijdens sollicitatie gesprek ook wel eens een gare vraag er door heen zoals:
Vragen slaan nergens op en er is geen goed of fout antw, maar heeft meerdere doelen. Wil dat de sollicitant ontspant en geen standaard gesprek. Ik leer iemand een stuk beter kennen als diegene zegt "goh ik zou zo en zo koken want" ipv "ik ben een teamplayer"
donderdag 15 oktober 2015 om 23:45
quote:dwynwen schreef op 15 oktober 2015 @ 23:36:
[...]
Vragen slaan nergens op en er is geen goed of fout antw, maar heeft meerdere doelen. Wil dat de sollicitant ontspant en geen standaard gesprek. Ik leer iemand een stuk beter kennen als diegene zegt "goh ik zou zo en zo koken want" ipv "ik ben een teamplayer"Nou, daar zou ik totaal niet van ontspannen hoor. Als ik al de zenuwen in mijn lijf heb, klap ik van zoiets juist helemaal dicht.
[...]
Vragen slaan nergens op en er is geen goed of fout antw, maar heeft meerdere doelen. Wil dat de sollicitant ontspant en geen standaard gesprek. Ik leer iemand een stuk beter kennen als diegene zegt "goh ik zou zo en zo koken want" ipv "ik ben een teamplayer"Nou, daar zou ik totaal niet van ontspannen hoor. Als ik al de zenuwen in mijn lijf heb, klap ik van zoiets juist helemaal dicht.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
vrijdag 16 oktober 2015 om 00:10