*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alejandra, lekker dat het je ouders toch gelukt is om jullie kant op te komen. Eerst je ouders en dan lekker je ukkie, komt helemaal goed.

Lekker zeg dat sommige ukken al doorslapen. En naatie was me dat ook aan het afvragen hoe ik dat ging doen 's ochtends met brengen naar kdv. Ze zullen toch niet zo moeilijk doen als je nu keertje later komt ivm voeding. Heb niet het idee dat ze daar hier moeilijk over zouden doen.

Vandaag even lekker eruit geweest naar de stad, niets gekocht maar in ieder geval niet hele dag thuis zitten wachten.
Hoi,

Naatie wat een heerlijk overzichtelijk rooster weer. Als je wilt kun je Olav zijn geboortegewicht ook vermelden: 4315 gram.

Alejandra: en Olav is dus ook een voorbeeld van dreigen helpt, ook hij begon spontaan met de bevalling voor het inleiden. Mijn oudste zoontje trouwens ook, 1 dag voor het inleiden. Ook toen stond de afspraak al gepland.

12-9 ik ga mijn geld bij jou toch inzetten op 1 oktober hoor. (theorie even voor de rest: dat is mijn trouwdag en aangezien Olav geboren is op 12-9 lijkt het me heel logischt dat het kindje van 12-9 dat op 1-10 geboren wordt) Vervelend he dat gerommel. Dat vond ik bij Olav nog erger dan het wachten. Elke avond denken o je begint het en dan 's ochtends weer concluderen dat het toch weer rustig geworden is.

Dat van die 2 dagen na de bevalling wist ik dus niet en vorig keer is ons dus een dag door de neus geboord zo. Ik had het laatst een keer in wij jonge ouders ofzo gelezen en daarom heeft mijn man het dit keer uitgezocht en in zijn Cao stond inderdaad ook hetzelfde. Ik hoop dat iemand anders er ook nog iets aan heeft.

Alejandra: wat balen van je ouders. Hopelijk zijn ze er nu wel snel, maar iedere dag later is gewoon zonde. Merken jullie veel van de onrust in Bolivia? Of is dat meer iets dat wij op tv zien maar waar jullie weinig van mee krijgen?

Winterlelie ook sterkte met wachten of is er inmiddels al nieuws.

Vandaag heerlijk een uurtje de stad ingeweest met de fiets, de prenatal leegkopen na een tip hier op het forum...haha Ging prima eigenlijk al ben ik nu wel moeier dan normaal.

Oh Olav huilt: etenstijd.

Groetjes

Carry
hoihoi,

wat wordt er toch lekker veel geschreven. Ben blij dat het goed gaat met de beebs.

Winterlelie, 12-9 en Alejandra, dikke knuffel voor jullie. Dat wachten is zo vervelend, misschien is dit een goed weekend voor jullie? Succes iig.

Hier gaat het goed, Zoon drinkt nu iets van 6 of 7 keer per dag. Ik had de hoop dat hij gisteravond aan het clusteren ging (zoals hier was beschreven) en dus door zou slapen, maar hij kwam vannacht toch weer 2 keer. Ach, hij moet ergens zo goed van groeien zullen we maar denken.

Ik heb nog een praktisch 'probleempje' gevonden: met de dubbele kinderwagen (ze zitten achter elkaar, hij is dus best lang) kan je moeilijk door sommige deuren. Bij het kdv is er een die zwaar is en snel weer dichtslaat. Ik heb te korte armen om alles open te houden en tegelijk die kinderwagen erdoorheen te krijgen. Je kan je maar ergens druk om maken

Dochter is vandaag gaan logeren bij schoonopa en -oma (op hun verzoek, anders is het ruzie), dus het is hier rustig. Eens even bedenken wat we vanmiddag kunnen gaan doen..

He, fijne dag nog iedereen en succes voor de wachters!
Nog geen babynieuws???

Gisteren trouwens de gehoortest gehad op het consultatiebureau. Olav heeft deze glansrijk doorstaan. En Mark vond het consultatiebureau geweldig. Het was een anderen dan onze normale en hij heeft in 10 minuten tijd werkelijk met al het speelgoed gespeeld.

Oja Olav was goed gegroeid, hij was 4660 gram, dus 340 gram aangekomen in een week tijd.

Fijne dag allemaal, het is echt schitterend weer!!!

Alejandra zijn je ouders er al?

Groetjes

Carry
Even snel voor het schema: Esmée woog 3900 gram bij haar geboorte.

Doei doei.
Hoi Hoi,

Even voor het schema,

Steijn is op 7 sept geboren. Zag net dat er 8 sept stond.
Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen. Dit vanwege de goede reden dat ik intens aan het genieten ben van meisjelief. Nu typ ik alleen met rechterhand want linkerpink zit in mond van het schatje, dus dit wordt een kort bericht. Ik zal overigens haar naam nog wel op hyves onthullen, het is zo'n weinig voorkomende naam dat ik het liever niet in het schema had. Voor dat schema: meisje woog 3850 gram bij geboorte - een pond zwaarder dan broer en zus - en zit na 6 dagen weer op geboortegewicht. Het gaat helemaal super hier, ze is ontzettend tevreden, slaapt, drnkt, poept en plast goed. Vandaag zijn we voor het eerst naar buiten gegaan, wat een heerlijke dag! Enige wat een beetje jammer is is dat ik in een week tijd 4 verschillende kraamverzorgsters heb gezien. Elke keer hetzelfde verhaal afdraaien, pffffff.

Bassiste, maak me een beetje zorgen, al ken ik je niet: hoop dat het met jou en kindjelief nel goed gaat.

Voor de nog wachtende dames: heel veel sterkte!

Voel meelf een klein beetje dubbel: gezin voelt compleet, maar het idee dat ik nooit meer zwanger zal zijn, slik en snik!
Winterlelie is bevallen van haar zoon!

Nu mag ikke!

Alles is nog steeds rustig, vandaag dagje rustig thuis met man en zoon. Benieuwd of er nog wat gaat komen (seks heeft nog niet geholpen, gisteren ananas gehaald eens kijken of dat werkt )

Mamayahoo, leuke naam! En fijn dat je meisje het zo goed doet.

Alejandra, zijn je ouders inmiddels aangekomen?
Zie net topic over overleden baby met 39 weken, wil ik nu niet lezen
heb het topic wel gelezen, heb dus zitten brullen op de bank

Verder hier alles prima, dochter is weer thuis van het logeren bij opa en oma en ik zit nu even bij te komen van het ochtend-bezoek en me voor te bereiden op het middag-bezoek.

Hoe is het bij jullie meiden, krijgen jullie veel kraambezoek? Wij dus in het weekend wel, door de week helemaal niet.

Fijne dag nog!
Winterlelie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Twaalfseptember, nog ff volhouden! You're next...

Esmée groeit goed, in 8 dagen tijd was ze 350 gram aangekomen. In het begin viel ze tijdens het voeden in slaap, nu blijft ze wat langer wakker en dan heeft ze zo'n heerlijk tevreden koppie. Ook de gehoortest van het consultatiebureau was helemaal goed.

Vanaf morgen gaat vriend weer werken en sta ik er dus alleen voor overdag. Ben zelf nog wel steeds moe, maar of het door de gebroken nachten komt of nog steeds door het bloedverlies/ijzertekort, dat weet ik niet. Meestal hoeven wij er maar 1x per nacht uit om te voeden, dus dat is hartstikke netjes.

Groeten, Paulien
Winterlelie, gefeliciteerd met je zoon! je hebt er wel errug lang op moeten wachten...hoop dat alles goed met jullie is!

Vanmorgen om 08.45 ons bedje uit...de kleine had geslapen tot 06.00 uur en daarna nog even tot 09.00 uur! Ook onze oudste dochter bleef tot 08.45 slapen...wat een luxe. Echt apart, doordeweeks is Zoe toch wel vroeger wakker, nu was ze gister 08.30 en vandaag 08.45 wakker, llijkt wel of ze ook 'uitslaapt' als het weekend is...heel apart...daardoor hebben papa en mama ook twee supernachten gehad, minstens 8 uur geslapen, super hoor!

12-9 nog ff volhouden, je bent er bijna! Wel vervelend ja, als je net zoiets moet lezen over een babytje die overleden is...

Nikki heeft al best wel een 'ritme' is wel erg fijn, weet ik precies waar ik aan toe ben :-). 'smorgens na eerste voeding echt paar huiluurtjes...dan om 12.00 uur voeding en heerlijk slapen tot 16.00 uur, dan voeding en weer slapen tot 19.00 uur en vervolgens weer een paar 'huiluurtjes' savonds :-). De momenten dat ze wakker is, vindt ze het wel erg lekker om in de handjes te zijn...dan valt ze in slaap en zodra je haar dan in haar bedje legt gaat het alarm weer af :-). Savonds vind ik het niet zo erg, want dan heb ik 'de tijd' voor haar...dan ligt Zoe lekker op bedje

Mamayahoo,fijn dat je zo geniet van je gezinnetje! Wij hebben overigens ook 3 hulpen gehad...idd best ' vervelend' nou ja aan de andere kant ben ik allang blij dat ik 49 uur heb gekregen ipv de 3 uurtjes per dag die aanvankelijk werden toegewezen ivm drukte...

Geniet van vandaag, wat een heerlijk weertje!

Doei!
Hoi allemaal, zo na 2 weken heb ik mijn bevallingsverhaal op papier gezet, dit is de korte versie van een bevalling van 28 uur.

Zaterdag 13 september om half 10 ’s avonds braken mijn vliezen. Vanaf 12 uur werden de krampen in mijn buik en de pijn in mijn rug erger. Dat ging zo de hele nacht door, vooral de rugweeën waren heel heftig. Om 11 uur ’s ochtend werd het heel heftig en kwam de vk weer langs, helaas pas 1 cm ontsluiting. Afleiding zoeken, tv kijken, douchen, om 3 uur kwam de vk weer langs, ontsluiting was nog niet eens 2 cm en de weeën leken ook af te nemen. De kans dat onze baby geboren zou worden voor half 10 ‘s avonds werd steeds kleiner en 24 uur na het breken van de vliezen wordt het medisch ivm infectiegevaar. Grote teleurstelling in eerste instantie, omdat ik heel graag thuis wilde bevallen, maar dus toch naar het ziekenhuis. Daar is bij mij meteen een infuus aangebracht om de weeën en ontsluiting op te wekken en op koppie van baby werd een sensor geplakt om de hartslag in de gaten te houden. Toen werden de weeën echt steeds heftiger en werd het steeds moeilijker om ze op te vangen. Ik hing steeds in die zijsteunen bij het hoofdeinde en mijn man moest hard wrijven over mijn onderrug voor de rugweeën. Uiteindelijk mocht ik gaan persen, maar het laatste stuk wilde helaas niet en moest de gynaecoloog met de vacuumpomp eraan te pas komen. Die schoot nog een keer los en het lukte vervolgens niet in één perswee, dus na 3 heftige persweeën werd op 14 september om 23:08 uur onze zoon geboren en lag er een krijsend roze mannetje op mijn buik (3520 gram en 49 cm). Dat was wel vreselijk mooi en emotioneel. Alleen daarna wilde de placenta er niet uit en als dat langer dan een uur duurt dan gaan ze dat onder narcose doen. Uiteindelijk ben ik om half 1 ’s nachts naar de ok gegaan, ach dat kon er ook nog wel bij. Gelukkig maar een half uur onder narcose en een beetje geluk bij een ongeluk was dat ze toen meteen de knip die de gynaecoloog gemaakt had (wat je overigens echt niet voelt) mooi gehecht hebben. Om half 2 was ik weer terug op de verloskamer en daar zat mijn man met onze zoon in zijn armen en dat was wel even goed huilen zo voor het eerst met z’n 3-en. Na de bevalling en tijdens de narcose heb ik ook nog in totaal 2 liter bloed verloren, dus heb ik nu een conditie van nul en dat is eigenlijk waar ik het meest van moet bijkomen. Mijn ijzergehalte is erg laag (van 8 naar 5,1), maar het ziekenhuis wilde geen bloedtransfusie doen, gezien de mogelijke risico’s van vreemd bloed. Dinsdagochtend mocht ik naar huis, maar de eerste dagen kon ik echt helemaal niets. De trap op en af was eigenlijk al te veel, maar gelukkig een fijne kraamhulp gehad en mijn moeder is ook een paar dagen geweest. Met mij gaat het elke dag wat beter, gisteren en vandaag rustig met kinderwagen een rondje in de buurt gelopen. Zoon doet het echt heel goed, groeit goed en hij huilt alleen als hij honger heeft en soms bij darmkrampjes. Voor de rest slaapt hij of ligt hij in zijn bedje met grote ogen heel rustig wakker te zijn, dan kan ik ook even lekker met hem knuffelen. Borstvoeding komt ook gezien mijn conditie moeizaam op gang en ik heb ook last van kloofjes, maar nu met kolfen en bijvoeden gaat het redelijk goed, hoop dat ik morgen weer zelf kan voeden.

Sorry, het is toch nog een erg lang verhaal geworden......
Dank voor jullie felicitaties en ook iedereen die inmiddels bevallen is heel hartelijk gefeliciteerd!! Wat een wonder is het en wat staat je wereld in een keer op zijn kop!!!

Volgens mij gaat het super goed met iedereen! En is het nog even wachten voor een paar, maar dan zijn alle september 2008 - babies geboren!!

liefs

Freddy
Freddy: wat een verhaal zeg. Lijkt een beetje op mijn verhaal, ontsluiting die niet goed vordert en vliezen die heel lang gebroken waren. Wilde je geen ruggeprik of was dat niet mogelijk? Ik zou niet geweten hebben hoe ik het zonder ruggeprik had doorstaan, ik had ontzettend pijnlijke rugweëen. Bij mij kwam daar nog eens bij dat ik thuis de hele nacht had overgegeven en dus echt geen energie had. Ik had trouwens ook een heel laag HB, 5.4, daar heb ik medicijnen voor gekregen, 2x per dag een ijzerpil. Nu, vier weken later, is mijn HB 7.5, dus dat was snel weer op niveau. Terwijl ik volledige borstvoeding geef. Ik hoop dat jij je ook snel weer de oude voelt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bedankt allemaal, mijn bevallingsverslag staat op Hyves!
Heey Freddy,

Ik zeg net als Belle: het lijkt mijn bevalling wel! Ook thuis willen bevallen, niet gelukt omdat het te lang duurde en nadat mijn kindje en de placenta en eindelijk uit was verloor ook ik 2 liter bloed. Ik was spierwit en voelde me erg rot.

Gelukkig ging het met mijn zoon prima! Fijn dat het nu met jou ook goed gaat. Probeer veel dingen waar ijzer in zit te eten dan ben je er zo weer bovenop!
Je kunt je huisarts ook om medicatie vragen voor je lage HB, als ze je dat in het ziekenhuis niet meegegeven hebben. Iets minder heftig (lees minder kans op obstipatie) geeft floradix, maar ik vraag me af of dat bij jouw lage HB echt helpt, ik neem aan dat je huisarts dat wel weet. Bij mij kwam mijn borstvoeding niet goed op gang door een laag HB, tenminste dat dacht de verloskundige.
Zo hier een super nacht gehad. Ik heb Robin na zn laatste voeding om 23.30 gewoon om 6 uur wakker moeten maken! Ik durfde hem niet langer te laten slapen. Ik weet niet of dat mag?!

Verder is hij heel verkouden, echt heel zielig!

Winterlelie, gefeliciteerd met jullie zoon!

Alejandra en 12-09 gaan jullie nog voor een september baby of wordt het oktober? Succes meiden!
Vanmiddag naar vk, misschien nog strippen of zo. En dan nog net op de laatste septdag. Vandaag mag ook nog, zoon is ook van 29e, dus mooie dag.
Naatie...jouw zoontje is ongeveer even oud en even groot als mijn dochtertje...en de wijkverpleegster van het consultatieburo is hier langsgeweest en heeft gezegd dat ze 'snachts wel 6-8 uur 'weg' mag blijven...sindsdien zetten we ook geen wekker meer :-). Ze meldt zichzelf wel! (meestal tussen de 5 en 6 uurtjes..) misschien heb je er wat aan...

Freddy..heftig hoor! Doet me een beetje denken aan mn eerste bevalling...

12-9 en Alejandra, heel veel succes met de allerlaatste loodjes! Hopelijk helpt het strippen bij jou 12-9!!

Mn meisje huilt...gauw even troosten!
Zo, kleine zit er waarschijnlijk nog wel even. Baarmoedermond was wel week maar nog helemaal dicht. Dus kon ook niet gestript worden. Vk verwachtte kleine niet voor het weekend en schat gewicht al op 8 pond.

Donderdag voor consult naar gyn
12-9: kennelijk zit je baby echt lekker daar binnen, maar ik kan me goed voorstellen dat je 'm nou eens echt wil zien.

naatie: mijn dochter is nu iets ouder dan 4 weken en ze slaapt soms ook zo lang. Ik had altijd begrepen dat het niet erg is zolang ze 's ochtends niet suf zijn en goed wakker. Anders kan het glucose niveau van de baby te laag is. Mijn dochter is 's ochtends altijd klaar wakker, dus ik denk dat zij er geen last van heeft.
Arme 12-9. Klinkt niet echt hoopvol he dat het nu snel komt. Maar ik ga nog steeds voor 1 oktober hoor, dus ruim voor het weekend.

En Alejandra? hoe is het ermee. Trek jij het nog een beetje?

mmm ik heb alleen de eerste 2 nachten een wekker gezet en bij Mark helemaal niet. Olav komt trouwens elke nacht wel trouw tussen 3 en 5. En is dan erg wakker en erg hongerig.

Olav is trouwens echt een speentjesmannetje. Hij heeft zo'n zuigbehoefte. Dat had Mark dus ook helemaal niet, maar nu heb ik dus echt een krijsende baby als het speentje uit zijn mond valt.

Ik merk echt dat kraambezoek anders is dan bij de 1e. Iedereen komt wat later en we hebben nu al 3 weekenden niemand gehad behalve directe familie. Wel lekker hoor. Terwijl ik vorige keer echt zoiets had en kom ons wereldwonder nu maar eens bewonderen. Nu vind ik het heerlijk om er alleen van te genieten.

Mamayahoo, ik las jouw stukje voor aan mijn man over het feit dat je wat verdrietig was over het feit dat je nu nooit meer zwanger zou zijn. haha, hij vroeg of ik het geschreven had. In principe willen wij het ook bij 2 houden, maar het feit dat ik dit dus niet nog een keer kan meemaken doet me wel twijfelen hoor. Gemene hormonen. Maar ik acht de kans dat nr 3 er komt erg klein. Ik ben ook al 36, dat telt ook mee. Maar dat ik deze periode met Olav echt aan het afsluiten ben vind ik wel een erg vreemd idee.

Groetjes

Carry
hoihoi,

wat is het hier rustig, (bijna) iedereen natuurlijk druk aan het genieten? Alejandra en 12-9, hoe gaat het??

Hier vannacht zelfs doorgeslapen (zo heet dat toch als er meer dan 5 uur tussen zit?)! Hij had een voeding om 22:00 uur en weer een om 03:45. Ik heb dus lekker wat uurtjes achter elkaar kunnen slapen en voelde me helemaal fit. Verder gaat het prima.

Gisteren was ik voor het eerst alleen met dochter en zoon (vriend is weer werken) en het ging prima. Dochter miste haar vader wel heel erg, ik mocht geen meter bij d'r vandaan anders was het brullen, zo zielig.

Ik ben er eigenlijk nog niet echt uit of dit het laatste kindje is. Aan de ene kant wel (financien, huis te klein etc), aan de andere kant wil ik er nog niet over nadenken..

Vanmorgen de filicitas-dame op bezoek gehad, ik heb het weer overleefd en heb niets gekocht (zij balen)

fijne dag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven